Postcrossing deel 14

11-03-2019 09:35 3281 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*

Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes! :mail:

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 13 overig/postcrossing-deel-13/list_messag ... start=3000

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.


Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Voor wie verschillende zegels wil plakken en de tarieven (2022)
waarde 1 = 0,96 bijplakken + 0,59 = 1,55 euro
waarde 1 = 0,96 bijplakken + 0,54 + 0,05 = 1,55 euro
waarde 1 = 0,96 bijplakken met 0,44 en 0,10 + 0,05 = 1,55

Het kan nog gekker met oudere euro zegels
4x 0,39 = 1,56 euro
0,59 + 0,54 + 0,39 + 0,03 = 1,55 euro
0,61 + 0,54 + 0,39 + 0,02 = 1,56 euro
0,77 + 0,75 + 0,02 = 1,55 euro

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"



Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 08-02-2022 11:41
7.94% gewijzigd
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ja... maar ik weet nu wel waar ik héle leuke kaartjes kan halen :jump:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
12-04-2019 15:14
Ja... maar ik weet nu wel waar ik héle leuke kaartjes kan halen :jump:
Hopelijk zijn ze er de volgende keer nog. :A:

Ik heb al twee keer gehad dat een leuk adresje ineens weg was de volgende keer. Nl, het VVV en een boekwinkel...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Nou, hier heb ik wel vaker hele leuke kaartjes gezien en gekocht. Als deze weg zijn, zijn er dus wel weer andere (je wilt me gewoon nu daarheen laten gaan om te kopen, snap ik wel :there: )
Er zijn daar zóveel leuke kaartjes, dat ik niet eens naar de boeken heb gekeken :O
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
12-04-2019 15:58
Nou, hier heb ik wel vaker hele leuke kaartjes gezien en gekocht. Als deze weg zijn, zijn er dus wel weer andere (je wilt me gewoon nu daarheen laten gaan om te kopen, snap ik wel :there: )
Er zijn daar zóveel leuke kaartjes, dat ik niet eens naar de boeken heb gekeken :O
:biggrin:
En niet naar de boeken gekeken? Goede reden om terug te gaan... :lol:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
:proud:

Binnenkort moet ik er weer heen voor een behandeling. Uiteindelijk is m'n zelfbeheersing een keer op, natuurlijk. Dan gaat man of zoon wel mee, om me naar huis te rijden, zijn zij mijn zelfbeheersing :hyper:

Ik had vanmorgen 3 hele blije hurrays in de elektronische brievenbus. En Australië kwam nog met een heel verhaal over het weer en dat ze Pasen hebben dit weekend :?: Heel leuk

Nu sta ik dus weer voor met 'sent', maar ik moet nog 2 kaartjes registreren.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanmiddag ook nog 7 kaartjes geschreven. Twee naar Duitsland en drie naar Rusland, waarvan twee naar St. Petersburg. Gelukkig wel redelijke variatie in de profielen. Verder nog één naar Portugal en één naar de USA.
Wel een paar met al heel veel ontvangen kaartjes. Hoop dat ik daar goede voor heb gevonden.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik zag net in de galerij een kaartje uit Mexico. Daar heb ik nog nooit een kaartje uit ontvangen. Jammer wel.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg dit weekend een kaartje uit Maleisië. Ook helemaal leuk!
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
mevrouwiglesias, Maleisië?! Tof!

Van het weekend een heel aantal kaartjes geschreven. Lekker varierend, maar natuurlijk wel de standaard landen: USA, China, Rusland en Duitsland. Als bonus: India.

Maken jullie onderscheid naar wie jullie wel tape/stickers gebruiken en naar wie niet? Mannen doe ik vaak niet namelijk, maar dat is ook omdat de enige mannelijke postcrosser in mijn omgeving, daar niet om gaf.

Edit: ik trek net Noord-Macedonië. Dacht even huh, dan land ken ik niet! Het heette tot nog niet zo lang geleden Macedonië. Duh. :facepalm:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik maak daar niet zo'n verschil in. Ene keer gebruik ik tape, andere keer niet. Gisteren niet.

Leuk, Macedonië!

Maleisië is ook leuk :jump:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Bij mij stroomden gisteren hurray's binnen. Kaartjes die binnen 3 dagen werden geregistreerd in Duitsland en Portugal. Zij blij en ik blij. Ik sta weer voor met versturen.

Kreeg zelf een kaartje uit Denemarken. In een envelop. In Denemarken blijkt een postzegel voor een kaartje 4 euro (!!!) te kosten. Hij had postzegels met korting gekocht, maar kreeg er zoveel per kaart, dat dat niet meer paste bij adres en dergelijke. Dus stuurt nu vanwege de postzegels kaartjes in enveloppen.

Dure hobby wel daar!
(vroeg me af of de omrekening van Deense kroon (?) naar euro goed gegaan is)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
18-04-2019 10:34
Bij mij stroomden gisteren hurray's binnen. Kaartjes die binnen 3 dagen werden geregistreerd in Duitsland en Portugal. Zij blij en ik blij. Ik sta weer voor met versturen.

Kreeg zelf een kaartje uit Denemarken. In een envelop. In Denemarken blijkt een postzegel voor een kaartje 4 euro (!!!) te kosten. Hij had postzegels met korting gekocht, maar kreeg er zoveel per kaart, dat dat niet meer paste bij adres en dergelijke. Dus stuurt nu vanwege de postzegels kaartjes in enveloppen.

Dure hobby wel daar!
(vroeg me af of de omrekening van Deense kroon (?) naar euro goed gegaan is)
Je omrekening klopt! Ik zit even op het postcrossingforum te kijken en in 2016 werd de prijs verhoogd naar 25 kr. Dit is 3,36 euro!
En dan klaag ik over de € 1,45 hier in Nederland. :facepalm:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, koopie hiero!

Geen wonder dat Denemarken bijna exotisch is :proud:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
18-04-2019 14:51
Jeetje, koopie hiero!

Geen wonder dat Denemarken bijna exotisch is :proud:
Idd. o_o Nu vind ik Scandinavië in postcrossingtaal toch wel exotisch. Zelfs Finland is niet meer zoveel voorkomend als het was.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Yay! Ik heb vandaag mijn eerste twee kaartjes mogen ontvangen. Uit Canada en uit Engeland. Daarbij ook nog weer een aantal weggeschreven. Nu traveling naar Frankrijk, Duitsland, Taiwan, Finland en USA.

Ook maar weer nieuwe postzegels besteld :D
Alle reacties Link kopieren
Ah, je bent begonnen, TeAmoKiwi! Leuk!
Later is nu
Ik heb deze week kaartje naar Portugal gestuurd, leuk die had ik nog niet eens.
(wel ontvangen)
En vandaag kaartje uit China, heel leuk berichtje geschreven De kaart vond ik iets minder maar dat vind ik dan ook sneu om af te kraken. Ik dacht vast een jonge meid. Was het een jongen van 18 Haha. Het was wel zijn eerst verzonden kaartje die aangekomen was dat vond ik dan wel weer een eer.

Ik sta nu steeds een beetje voor met ontvangen kaartjes dus denk dat het nu iets minder snel gaat.
Ik heb nog steeds een lege brievenbus....#duurtlang
Alle reacties Link kopieren
Vandaag een kaartje uit Belarus/Wit-Rusland ontvangen zonder ID. Ze schrijft dat ze net is begonnen met Postcrossing, moet 't nog leren denk ik. Heb al een berichtje gestuurd naar Postcrossing dus ik hoop dat ze achter de ID kunnen komen.
mevrouwiglesias wijzigde dit bericht op 23-04-2019 12:42
Reden: Schrijffout.
0.21% gewijzigd
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Ik zet dit dan vaak ook in mn profiel, bovenaan, MevrouwIglesias, als postcrosssing het niet kan vinden. Zeker beginners willen nog wel eens checken of je online geweest bent.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Frekkel schreef:
18-04-2019 22:24
Ik heb nog steeds een lege brievenbus....#duurtlang
Balen..
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
21-04-2019 14:38
Ik zet dit dan vaak ook in mn profiel, bovenaan, MevrouwIglesias, als postcrosssing het niet kan vinden. Zeker beginners willen nog wel eens checken of je online geweest bent.
Ze hebben het gevonden! Inderdaad pas het derde kaartje voor haar dat werd geregistreerd. Ik was inderdaad ook van plan om het bovenaan mijn profiel te zetten maar dat is nu dus nodig.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Bij mij gaat het ineens hard nu! Al 6 zijn er ontvangen, en heb er nu 3 ontvangen waaronder de laatste uit Finland. Gister weer een kaartje naar Canada de deur uit gedaan.

@Frekkel sorry heb niet alles gelezen, ben je ook net begonnen dat je aan het wachten bent?
Alle reacties Link kopieren
Gaat lekker hier! :cheer:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Jammer frekkel, misschien komen ze van ver.

Kaartje naar Rusland al 55 dagen onderweg. :cry: Ben benieuwd of die nog gaat aankomen.

Ik probeer ook zo’n 5 á 6 kaartjes in de maand te sturen. Zit ik nu al op dus moet nog een week wachten tot het mei is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven