Pretpark zonder veel wespenoverlast?

13-08-2018 19:32 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hadden het plan om woensdag met onze 2 jarige en kleuter naar Drievliet gaan. Nu lees ik in de recensies op Zoover dat er in Drievliet een enorme wespenplaag is. Het klinkt vrij heftig en ik heb niet zon zin om zoveel last te hebben van wespen.

Misschien een stomme vraag maar zijn er mensen hier afgelopen dagen/weken in andere pretparken/speeltuinen geweest en was dat daar ook zo?

We zijn nu namelijk aan het kijken of we dan ergens anders heen willen (linneaushof of julianatoren bijv).
Tips voor leuke parken zijn welkom!
sprietgras wijzigde dit bericht op 13-08-2018 19:34
0.09% gewijzigd
Bij Duinrel viel het mee met de wespenoverlast toen ik er was vorige week.

Alleen bij het eetgedeelte waren een aantal wespen, maar verder geen wesp gezien.
Alle reacties Link kopieren
FiIee schreef:
13-08-2018 19:34
Bij Duinrel viel het mee met de wespenoverlast toen ik er was vorige week.
Mooi! Zijn daar veel attracties voor kleine kinderen? Tikibad zie ik nog niet zitten qua leeftijden.
Alle reacties Link kopieren
Parken waar het eten inclusief is, zijn vaak veel wespen, omdat er meer eten in de prullenbakken ligt.
Blij verrast was ik ooit in Plopsaland, waar om de zoveel meter en in elke boom een val hing en ik geen wesp gezien heb.
Dit jaar naar Hellendoorn geweest, daar was het ook prima.
sprietgras schreef:
13-08-2018 19:35
Mooi! Zijn daar veel attracties voor kleine kinderen? Tikibad zie ik nog niet zitten qua leeftijden.
Ja, er zijn best wel veel attracties voor kleine/jongere kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Wij waren vorige week in Duinenzathe (appelscha) en daar bijna geen last van wespen gehad. In Hellendoorn was het alleen bij prullenbakken soms vervelend (en toen waren een paar jongens die het leuk vonden om even op de prullenbakken te gaan slaan, waardoor de wespen extra gingen vliegen. In slagharen viel het ook best mee met wespen. In Appelscha en Slagharen hadden de prullenbakken deksels en de prullenbakken in Hellendoorn waren open. In Hellendoorn hadden we het meeste last van wespen. In Linneushof nog nooit geweest en Julianatoren vorig jaar nog, maar weet niet meer of er open of dichte prullenbakken waren, in ieder geval niet veel last van wespen. Voor Hellendoorn en Slagharen zijn je kinderen nog net iets te klein (mijn mening, te duur voor wat ze mogen), Appelscha is voor peuters en kleuters ook leuk, maar ik denk dat dat qua afstand iets te ver is (ZO-Friesland)
Alle reacties Link kopieren
Hetismogelijk schreef:
13-08-2018 19:36
Parken waar het eten inclusief is, zijn vaak veel wespen, omdat er meer eten in de prullenbakken ligt.
Blij verrast was ik ooit in Plopsaland, waar om de zoveel meter en in elke boom een val hing en ik geen wesp gezien heb.
Dit jaar naar Hellendoorn geweest, daar was het ook prima.
Wil zeker niet naar een park met eten inclusief.
Wanneer was je in Hellendoorn?
Plopsa spreekt me niet aan.
Alle reacties Link kopieren
Hetismogelijk schreef:
13-08-2018 19:36
Parken waar het eten inclusief is, zijn vaak veel wespen, omdat er meer eten in de prullenbakken ligt.
Blij verrast was ik ooit in Plopsaland, waar om de zoveel meter en in elke boom een val hing en ik geen wesp gezien heb.
Dit jaar naar Hellendoorn geweest, daar was het ook prima.
Appelscha is eten inclusief, maar toch weinig wespen gezien. Heb er meer gezien in Hellendoorn, maar dat vond ik dus geen plaag. Die jongens die op de prullenbakken gingen meppen, dat waren de plaaggeesten, daardoor werden de wespen boos.
Alle reacties Link kopieren
wilma36 schreef:
13-08-2018 19:41
Wij waren vorige week in Duinenzathe (appelscha) en daar bijna geen last van wespen gehad. In Hellendoorn was het alleen bij prullenbakken soms vervelend (en toen waren een paar jongens die het leuk vonden om even op de prullenbakken te gaan slaan, waardoor de wespen extra gingen vliegen. In slagharen viel het ook best mee met wespen. In Appelscha en Slagharen hadden de prullenbakken deksels en de prullenbakken in Hellendoorn waren open. In Hellendoorn hadden we het meeste last van wespen. In Linneushof nog nooit geweest en Julianatoren vorig jaar nog, maar weet niet meer of er open of dichte prullenbakken waren, in ieder geval niet veel last van wespen. Voor Hellendoorn en Slagharen zijn je kinderen nog net iets te klein (mijn mening, te duur voor wat ze mogen), Appelscha is voor peuters en kleuters ook leuk, maar ik denk dat dat qua afstand iets te ver is (ZO-Friesland)

Ja Appelscha is inderdaad wat ver rijden. Liefst blijven we op max 1-1,5 uur van regio Den Haag/Leiden.
Alle reacties Link kopieren
wilma36 schreef:
13-08-2018 19:43
Appelscha is eten inclusief, maar toch weinig wespen gezien. Heb er meer gezien in Hellendoorn, maar dat vond ik dus geen plaag. Die jongens die op de prullenbakken gingen meppen, dat waren de plaaggeesten, daardoor werden de wespen boos.
Dat klinkt prima. In de recensies over Drievliet klinkt het alsof er echt veel overlast is, niet alleen bij prullenbakken.
Alle reacties Link kopieren
sprietgras schreef:
13-08-2018 19:35
Mooi! Zijn daar veel attracties voor kleine kinderen? Tikibad zie ik nog niet zitten qua leeftijden.
Het Tikibad heeft een heel nieuw gedeelte voor dreumessen en peuters/kleuters, Tikiplaya, grote kinderen en pubers worden weggestuurd dus daar zal je geen last van hebben.
Alle reacties Link kopieren
Geen wespen vorige week zegt helemaal niks. Wij hebben hier thuis sinds gister opeens veel wespen.
Alle reacties Link kopieren
Misschien is sprookjeswonderland in Enkhuizen een idee. Kleinschalig, weet niet of er overlast is van wespen. Consumpties zijn er zeer vriendelijk geprijsd en entree is ook te overzien.
Alle reacties Link kopieren
Oud Valkeveen in het Gooi is ook leuk, net als het Holle Boom park en Sprookjeswonderland in Noord-Holland.
Hoeveel wespen er op het moment zitten weet ik alleen niet.
Een maand terug viel het mee in Oud Valkeveen (maar dat zegt niks over hoe het nu is).
Alle reacties Link kopieren
De Goudvis in St. Maartenszee, geen wesp gezien
Alle reacties Link kopieren
Plaswijckpark in Rotterdam is ook leuk, maar dat was wel redelijk druk toen we er waren (en ook geen idee hoe het nu zit met wespen).
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips, ga eens rustig kijken. Jongste is nog geen 95cm, zie dat in sommige parken erg weinig is voor haar (en ze wil wel graag overal in)
Alle reacties Link kopieren
Ik was gister in Drievliet en er zijn idd heel veel wespen. Wij zaten aan een tafeltje en hadden verderop een geopend flesje sinas neergezet , toen gingen ze daarheen. Je kon iig niks eten of drinken zonder dat er een wesp bij kwam.
De wespen gewoon negeren is geen optie? :proud:
Alle reacties Link kopieren
Plaswijck is erg leuk voor kleinere kinderen en de laatste keer geen wesp gezien. Als het zonnig is wel zwem kleren meenemen want er is een leuk natuur beekje en zwembad voor peuters.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind plaswijkck ook veel leuker dan Drievliet en Duinrell!
Alle reacties Link kopieren
Julianatoren, vandaag nog geweest. Geen last gehad!
Alle reacties Link kopieren
Hoe verder in augustus hoe meer wespen, per dag lijken het meer te worden. Ook al hebben ze overal vallen en dergelijke hangen.
Je hoeft niet bang te zijn voor de dood. Als jij er bent is de dood er niet, ben jij er niet dan is de dood er.
Alle reacties Link kopieren
AlejandraLaura schreef:
13-08-2018 21:34
Hoe verder in augustus hoe meer wespen, per dag lijken het meer te worden. Ook al hebben ze overal vallen en dergelijke hangen.
Ja klopt, maar er wordt over Drievliet de afgelopen 2 weken al geklaagd. Bij andere parken zag ik in reacties niets voorbij komen, was dus benieuwd of het daar ook echt minder erg is. En getuige de reacties is dat dus zo.
Ga me nog eens verdiepen in de parken en morgen de knoop door hakken. Plaswijck is inderdaad leuk, maar wil dit keer liever iets anders.
Alle reacties Link kopieren
Iekx schreef:
13-08-2018 21:31
Julianatoren, vandaag nog geweest. Geen last gehad!
Mooi! Ga daar nog eens naar kijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven