Ramadan 2017

23-05-2017 20:39 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik doe dit jaar voor het eerst mee met de Ramadan en moet het helaas ook alleen doen!
Daarom is mijn vraag of hier meer dames mee doen met de Ramadan en het leuk vinden hier contact over te hebben?

Ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Waarom moet je het alleen doen?
Kan geen plaatje plaatsen maar in ieder geval veel succes en een mooie vastenmaand toegewenst!
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
23-05-2017 21:03
Kan geen plaatje plaatsen maar in ieder geval veel succes en een mooie vastenmaand toegewenst!
Bedankt! :rose:
anoniem_347228 wijzigde dit bericht op 23-05-2017 21:22
1.90% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ginerva schreef:
23-05-2017 20:52
Waarom moet je het alleen doen?
Omdat mijn familie niet in Nederland woont en ik geen vrienden heb die mee doen met de Ramdadan :-]
Alle reacties Link kopieren
Mila669 schreef:
23-05-2017 21:11
Omdat mijn familie niet in Nederland woont en ik geen vrienden heb die mee doen met de Ramdadan :-]
Dat is lastig als je familie niet in de buurt is, ik wens je veel sterkte met de ramadan in je eentje te doen. Met famlie en of vrienden is het toch fijner.

Alsnog wens ik je een mooie ramadan
Fijne ramadan! Ik heb flink wat collega's die denk ik mee zullen doen met de ramadan, en het overgrote deel van mijn cliënten zullen ook meedoen. Wel wat lastig dat je niet kan zeggen 'wil u iets te drinken' en dat ze in de namiddag minder alert kunnen zijn.

Als het goed is, duurt de ramadan van 26 mei tot 24 juni, nietwaar?
Alle reacties Link kopieren
Ginerva schreef:
23-05-2017 21:12
Dat is lastig als je familie niet in de buurt is, ik wens je veel sterkte met de ramadan in je eentje te doen. Met famlie en of vrienden is het toch fijner.

Alsnog wens ik je een mooie ramadan
Heel erg bedankt :)
Alle reacties Link kopieren
SRCNN14, Ik kan me voorstellen dat dat wat onwennig voelt! Ramadan is van 26 mei tot en met 25 juni
Alle reacties Link kopieren
Moet je het suikerfeest ook alleen vieren?
Alle reacties Link kopieren
Dat is toch een vorm van vasten? Als je daardoor je doel bereikt (afvallen of een ander soort tevredenheid over jezelf) is dat prima.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ginerva schreef:
23-05-2017 21:34
Moet je het suikerfeest ook alleen vieren?
Haha ja zoals het er nu uitziet suikerfeest ook
Mila669 schreef:
23-05-2017 22:08
Haha ja zoals het er nu uitziet suikerfeest ook
Ken je geen mensen van de Moskee dan?
Alle reacties Link kopieren
Mila669 schreef:
23-05-2017 22:08
Haha ja zoals het er nu uitziet suikerfeest ook
Dat is wel erg jammer
Het is hier nog rustig zeg.
Ik ga een dagje meedoen. Ik ben heel benieuwd. En een beetje bang dat ik het niet vol houd of flauw val...
Ja hoor, dit jaar ook weer van de partij. Ik start wel niet morgen, want ben nog ongesteld. Dus wellicht maandag eerste dagje!

Ramadan mabroek!!
Alle reacties Link kopieren
sam1968 schreef:
26-05-2017 18:59
Het is hier nog rustig zeg.
Ik ga een dagje meedoen. Ik ben heel benieuwd. En een beetje bang dat ik het niet vol houd of flauw val...
Als het zo warm is is het wel pittig, ben benieuwd of je het volhoud
Ginerva schreef:
26-05-2017 20:27
Als het zo warm is is het wel pittig, ben benieuwd of je het volhoud
Ik doe het komende week als het wat koeler is. Hoop ik!
Ramadan mubarak! In het bijzonder voor Mila ;)
Afbeelding

Morgen begin ik. :)
Pfff lijkt me zwaar vandaag...
retrostar schreef:
23-05-2017 21:46
Dat is toch een vorm van vasten? Als je daardoor je doel bereikt (afvallen of een ander soort tevredenheid over jezelf) is dat prima.
Een goede bekende van mij moet altijd op dieet na de ramadan omdat ze kilo's aan komt. 's avonds gaan ze met de hele familie de heerlijkste Turkse gerechten eten. Water drinkt ze wel overdag maar het moeilijkste vind ze dat ze overdag niet mag roken.
Alle reacties Link kopieren
SRCNN14 schreef:
23-05-2017 21:22
Fijne ramadan! Ik heb flink wat collega's die denk ik mee zullen doen met de ramadan, en het overgrote deel van mijn cliënten zullen ook meedoen. Wel wat lastig dat je niet kan zeggen 'wil u iets te drinken' en dat ze in de namiddag minder alert kunnen zijn.

Als het goed is, duurt de ramadan van 26 mei tot 24 juni, nietwaar?
Voorzichtig opbouwen als beginneling. Niet pats boem overdag helemaal niets. Zet op het programma dat je op bepaalde momenten een half glas water drinkt met kleine slokjes die je even in je mond houdt. En vooral niet gaan vreten als er weer gegeten mag worden. Bovendien proberen om suikerrijke produkten te mijden.
Die vreetfestijnen zodra er weer gegeten mag worden, staan natuurlijk haaks op de geest van de ramadan.

Blijf in (rustige) beweging voor de doorbloeding van je lichaam incl. je hersens. Desnoods door alleen met je vingers te friemelen, als je niet even weglopen kan. En goed doorademen, je moet nu de energie uit de lucht halen. Het zou wel handig zijn als je aan yoga doet en de kosmische energie erbij kan plukken.
sueann schreef:
27-05-2017 17:54
Bovendien proberen om suikerrijke produkten te mijden.
Die vreetfestijnen zodra er weer gegeten mag worden, staan natuurlijk haaks op de geest van de ramadan.

Blijf in (rustige) beweging voor de doorbloeding van je lichaam incl. je hersens. Desnoods door alleen met je vingers te friemelen, als je niet even weglopen kan. En goed doorademen, je moet nu de energie uit de lucht halen. Het zou wel handig zijn als je aan yoga doet en de kosmische energie erbij kan plukken.
Eens. Wij proberen ook echt om tijdens de ramadan gewoon gezond te eten. Ik kom niet aan, ik val niet af.
Wij eten altijd al heel gezond (veel zelf koken vanuit basis ingrediënten, geen pakjes/zakjes) en dat blijven we gewoon doen. Gezonde soep en dan iets erbij. Ik weet dat ik wel trek krijg altijd in zoetigheid, dus als guilty pleasure ijsjes in de diepvries. Maar wellicht vind ik de shake die we vanavond gaan maken van jus d'orange, griekse yoghurt, melk, banaan wel veel lekkerder. :)

Je energie uit de kosmos halen. Jaaaa! Ik doe een soort yoga en ik snap wat je bedoelt.
Voor mij is ramadan vooral ook in balans komen van lichaam en ziel en tot rust komen...
Hier aten we deze avond verse pompoensoep en daarna Griekse salade met gebakken kipstukjes. Ik heb vandaag niet volledig meegedaan, want ben ongesteld, maar heb niet zo veel als anders gegeten.

Nu zit het buikje wel goed vol!
Deze nacht wordt het zelfgemaakte cruesli met yoghurt en vers fruit. Hier is van vreetfestijnen geen sprake, wij houden het sober.
Vandaag was het pittig, maar na de eerste dagen wordt het meestal makkelijker.
Alle reacties Link kopieren
wat een fijne berichten! Ik ben gisteren begonnen en er eigenlijk wel meteen ingedoken. Geen eten, geen drinken. Het ging aardig goed tot een uur of 7 's avonds, toen werd ik wel een beetje ontmoedigt! Ik heb altijd al veel moeite met loslaten en het leven laten komen zoals het komt dus ik denk niet dat het gek is dat ik wat last heb van ontwenningsverschijnselen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven