Rare dingen die je ouders deden

31-01-2018 12:49 903 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een druilerige dag, tijd voor een luchtig onderwerp.
Ik zat in de pauze wat lijstjes te lezen van rare dingen die je ouders vroeger deden. (http://www.cosmopolitan.com/lifestyle/n ... rowing-up/)
Dus: wat voor raars deden jouw ouders vroeger? (houd het luchtig, dus geen mishandelingen etc)
Begin ik:
In mijn ouderlijk huis (jaren ´70) was één toilet, gewoon naast de woonkamer zeg maar. En eentje in de badkamer. Maar die mochten we niet gebruiken. Want mijn moeder had geen zin het schoon te houden.
Pas later bedacht ik me hoe vreemd dat was.
MIj als dertienjarige op vakantie in Frankrijk met een wildvreemde Fransman (18) laten meegaan.
Alle reacties Link kopieren
Op zondagmiddag in de auto roken met mij en zus op de achterbank.
Het raam mocht op een klein kiertje, anders raakte het haar van moeders in de war.
Alle reacties Link kopieren
Dat 1 van de kinderen, uit ruimtegebrek, altijd achterin de auto moest liggen. Geen haar op mn hoofd om mn kind zonder gordel achterin zou leggen😊
Alle reacties Link kopieren
Gebruikte theezakjes bewaren, drogen op het aanrecht en vervolgens in de tuin uitstrooien bij de planten :nut:

koko67 schreef:
31-01-2018 13:05
Op zondagmiddag in de auto roken met mij en zus op de achterbank.
Het raam mocht op een klein kiertje, anders raakte het haar van moeders in de war.
:rofl: Herkenbaar van dat haar. Permanentje hier, als je de foto's terugziet ziet het er überhaupt uit alsof ze net windkracht 10 heeft meegemaakt en daarna nog een vechtpartij.
Alle reacties Link kopieren
koko67 schreef:
31-01-2018 13:05
Op zondagmiddag in de auto roken met mij en zus op de achterbank.
ohja, altijd&overal roken (ze zijn gestopt)
Maar het was altijd: "nog even 1 sigaretje" en op vakantie lag de auto vol sloffen sigaretten
Ik moet zo gestonken hebben vroeger!
Alle reacties Link kopieren
Zo'n wipstoeltje voor baby's, op de achterbank vd auto zetten.
Daar lag mijn zusje in.

En idd, dat roken in de auto, 3 kinderen achterin, maar ramen potdicht, gadver.
Alle reacties Link kopieren
Froezel schreef:
31-01-2018 13:18
Dat 1 van de kinderen, uit ruimtegebrek, altijd achterin de auto moest liggen. Geen haar op mn hoofd om mn kind zonder gordel achterin zou leggen😊
Ik vond het toen wel leuk om achter in de kofferbak te zitten :$


Maar inderdaad ik moet je gelijk geven dat ik er ook niet aan zou denken om mijn kind in de kofferbak mee te laten rijden...
Alle reacties Link kopieren
O, en mijn vader likte met het avondeten altijd zijn bord af. Vond dat als kind vrij normaal maar zie nu dat het echt niet kan, ook thuis niet vind ik.

Froezel schreef:
31-01-2018 13:18
Dat 1 van de kinderen, uit ruimtegebrek, altijd achterin de auto moest liggen. Geen haar op mn hoofd om mn kind zonder gordel achterin zou leggen😊
Broertje 'veilig' in het midden in een enorm zitje
(uit een ander land ofzo, met aan weerszijden enorme armleuningen met een bekerhouder etc erin)
en wij in de fiat aan weerszijden op de grond zitten (tussen de voorzit en de achterbank in zeg maar)
Behalve bij de huisvriend met de lelijke eend, want die had gaten in de vloer en dat was anders niet veilig :rofl:
Dan zaten we steen en been te klagen omdat het pijn deed, tussen de deur en het zitje in geklemd.
Alle reacties Link kopieren
Met zijn tweeën binnen roken en dan ook midden in de winter de deur open zetten, anders stonk het zo.

Heel raar en wild dansen als er ergens muziek was. Vooral mn moeder, maar mn vader kon er ook wat van. Inmiddels kan ik het wel waarderen, want het brengt wel leven in de brouwerij, maar wat heb ik me kapot geschaamd.
Alle reacties Link kopieren
Geweldig topic!!!
Alle reacties Link kopieren
dat wij altijd half zware van nelle moesten halen bij de plaatselijke snackbar op zondag! Als kind van 7 of 8:)
Hahahahaha
Oh ja! Shag halen voor mijn vader, oh wat vond ik dat stoer als kind van een jaar of 8! ‘Een zware Samson met Mascotte’
Mijn moeder heeft ons geleerd dat smakelijk eten "essen Sie schmecklich" in het Duits was.

Bleek niet zo te zijn. Kwam ik met kerst achter.
Alle reacties Link kopieren
Captain_Obvious schreef:
31-01-2018 13:31
Mijn moeder heeft ons geleerd dat smakelijk eten "essen Sie schmecklich" in het Duits was.

Bleek niet zo te zijn. Kwam ik met kerst achter.
hahahahah!!!
Alle reacties Link kopieren
koko67 schreef:
31-01-2018 13:05
Op zondagmiddag in de auto roken met mij en zus op de achterbank.
Het raam mocht op een klein kiertje, anders raakte het haar van moeders in de war.
O ja vreselijk,kotsmisselijk werd ik daar van.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Elza84 schreef:
31-01-2018 13:27
dat wij altijd half zware van nelle moesten halen bij de plaatselijke snackbar op zondag! Als kind van 7 of 8:)

Ja, ik ook wekelijks de bestelling ophalen bij de sigarenboer. Had het ook eens per ongeluk laten liggen in de speeltuin, had een ander kind het nagebracht....
Alle reacties Link kopieren
Roken uiteraard

Mn vader had een 3pers bus van het werk. Mn vader zus en moeder hadden een stoel en ik moest bij mn moeder op schoot. Als de politie langsreed moest ik me verstoppen onder het dashboardkastje.
Met dezelfde bus gingen we op vakantie. Mn vader had 2 tuinstoelen vastgezet met beugeltjes voor mn zus en mij. Later is de bus geüpgraded met oude gadobus stoelen :mrgreen: bij de grens moesten we ons uiteraard weer verstoppen.
Ik zeg ze weleens....in deze tijd was je je kinderen kwijt geraakt :-o 8-)

Toen we een stationwagen kregen lagen we geregeld in de kofferbak (vooral metfeestjes kon je daar veel kinderen in kwijt)
We bleven weleens een avond alleen thuis toen we 9 en 12 waren.
Ik fietste op mn 2e gewoon alleen in de buurt rond op mn driewielertje

Hoe hebben we die wilde jaren 80 overleefd :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Ukkepuk14 schreef:
31-01-2018 13:35


Hoe hebben we die wilde jaren 80 overleefd :mrgreen:
vermoed, dat degenen die ze niet overleefden, niet reageren :)
Alle reacties Link kopieren
Dat we tussen de middag vanuit school kwamen en dan warm gingen eten,en daarna weer naar school.

Mijn moeder gewoon boodschappen ging doen met krullers en spelden in haar haar en een netje erover heen.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Alle reacties Link kopieren
Een pakje Caballero met filter halen!!
Oh ja zitten in de achterbak en als er politie langs reed snel even bukken, roken in de auto gebeurde hier ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven