Rare gewoontes of tradities bij jullie thuis

26-11-2015 12:27 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geen idee of een soortgelijk topic al ooit gestart is, maar uit nieuwsgierigheid open ik hem toch.



Wat doe jij / jouw gezin of deed je wellicht bij je ouders thuis wat voor anderen waarschijnlijk raar is?



TO begint:



Eten en snacks "mogen" pas gegeten worden als de film of het programma wat we kijken begonnen is.

Ook tijdens de reclames nemen we bijvoorbeeld geen handje chips, dat doen we alleen tijdens de film.



Tijdens kerst worden er altijd dezelfde films en televisie programma's gekeken, deze films mogen de rest van het jaar niet gekeken worden. Dat is namelijk zonde van het kerstgevoel.

Vanaf 1 November wordt er hier in huis vol op kerstmuziek gedraaid.



De hond viert zijn verjaardag. Hij krijgt dan kadootjes, ingepakt en wel en krijgt een plakje cake.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lilith75 schreef op 30 november 2015 @ 06:55:

Een uitsmijter werd bij ons altijd een " eitje stip " genoemd " maar deze kon alleen deze naam dragen als de dooier nog heel was en je met een andere broodje het eigeel kon " stippen "

Andijvie stamppot noemde wij " Stimpestamp "



Op donderdag had mijn vader koopavond en aten we altijd friet met bitterballen of mini frikandellen , donderdag was dus favoriet bij mijn broer en mij.

Patat...

Sorry, kan het niet laten.
Mijn vriend en ik hebben heel wat rare gewoontes..



Wij eten snachts altijd. Rond een uurtje of 4 gaan wij gerust nog verse macaroni maken of dergelijke.



Wanneer wij gaan shoppen, kopen wij ook altijd wat voor onze hondjes en katje.

Allemaal een eigen speeltje , nieuwe halsbandjes of iets. En grappige is ze zijn er dan ook echt blij mee



En wij maken altijd compromissen

Jij doet de afwas dan ga ik stofzuigen.



En kunnen we geen keuze maken dan maken we propjes met daarop de 'taak' die gooien we weg . En kiezen ieder een huisdier. Welk propje het jou gekozen huisdier past die taak moet je dan doen hahah
quote:Polymeer schreef op 29 november 2015 @ 21:34:

[...]





Jaa wij hadden altijd oma's worst. Het heeft lang geduurd voor ik de echte naam wist

Het was trouwens corned beef.Haha bij mij ook, met de worst en vooral het brood. Het leek me op een gegeven moment toch wel handig om te weten hoe dat echt heet haha..
Alle reacties Link kopieren
quote:Autofan schreef op 30 november 2015 @ 07:18:

[...]



Patat...

Sorry, kan het niet laten.



Hahaha ik begrijp je.....ik woon al zo lang in het zuiden dat ik de ene keer friet en de andere keer patat zeg.

Maar met een flinke klodder mayo smaakt beide even lekker
Alle reacties Link kopieren
Stokbrood met kruidenboter heet bij ons stokboter.

Een blaadje sla is een slaatje bla.



Allemaal voortgekomen uit versprekingen.
Alle reacties Link kopieren
quote:knorretje28 schreef op 29 november 2015 @ 22:37:

Mijn vader maakte mij altijd midden in de nacht wakker om als er sneeuw lag de eerste voetstappen in de sneeuw te zetten. Ik ga dit zeker met mijn kids doen! Zulke speciale wandelingen.



Als er een pak sneeuw ligt: naar de sauna gaan en een zg. sneeuw-engeltje maken op de besneeuwde zonneweide.

(naakt op je rug in de sneeuw en dan met je armen een wijde boog maken om de engelenvleugels te maken)
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Alle reacties Link kopieren
TVP



Verder zijn mijn familie en ik heel normaal
Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren
quote:Autofan schreef op 30 november 2015 @ 07:18:

[...]



Patat...

Sorry, kan het niet laten.



Patat? Nee friet is veel lekkerder



Bij nader inzien wel een erg late reactie van mij
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:nlies schreef op 24 januari 2016 @ 15:02:

[...]





Patat? Nee friet is veel lekkerder



Bij nader inzien wel een erg late reactie van mij Foei.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven