Reis amerika handbagage

23-08-2019 15:11 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve mensen,

Ik ga binnenkort naar Amerika en ik heb onderzoek gedaan naar de hoeveelheid vloeibare middelen mee mogen in de handbagage. Ik vind eigenlijk overal wel de informatie dat het allemaal max 100 ml verpakkingen mogen zijn tot 1 liter in totaal dus 10x 100 ml.
Maar wat ik mij nu afvraag is of je dan ook bijvoorbeeld 15 verpakkingen bijvoorbeeld van maar 10ml , 20 ml etc mag tot aan die liter? Of moet het bij 10 verpakkingen blijven.
Ik hoop dat iemand mij dit kan vertellen!

Groetjessss
Alle reacties Link kopieren
Zo lang de optelsom tot 1 liter komt, en de individuele verpakking niet boven de 100ml komen, zit je goed. Zo staat het er in elk geval.
Waarom zou je uberhaupt je vloeibare zooi in je handbagage willen stoppen? Laat staan zoveel?
Doe het gewoon in je koffer en neem een mini handcreme/lippenbalsem mee voor de droogte in het vliegtuig.
Alle reacties Link kopieren
Alles moet in 1 zakje van max 1 liter passen. Daar krijg je niet veel mini's in..

https://www.schiphol.nl/nl/pagina/wat-m ... andbagage/
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu zo benieuwd wat je allemaal mee wilt nemen :-$
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
23-08-2019 15:14
Zo lang de optelsom tot 1 liter komt, en de individuele verpakking niet boven de 100ml komen, zit je goed. Zo staat het er in elk geval.
Dit.

En let er wel op dat ze uitgaan van het aantal ml wat op de verpakking staat.
Dus als jij een flesje van 50ml bij je hebt wat toevallig half leeg is, telt dat gewoon als 50ml.
(serieus eens die discussie gehoord bij het poortje naast me ;-))
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog nooit het aantal verpakkingen nageteld. Nooit bij stil gestaan. Ik denk dat ik op meer dan 10 kom, maar dat is incl medicijnen, die zou ik ook in een part zakje kunnen doen en dan mag het als extra mee. Maar ik laad gewoon door tot het zakje vol is. Nog nooit ergens problemen gehad: VS, Thailand, Dubai, Indonesie, Singapore en diverse Europese vliegvelden. Alleen op Eindhoven doen ze moeilijk, moet je een zakje van hun gebruiken en alles ompakken, verder nergens.
redbulletje schreef:
23-08-2019 15:15
Waarom zou je uberhaupt je vloeibare zooi in je handbagage willen stoppen? Laat staan zoveel?
Doe het gewoon in je koffer en neem een mini handcreme/lippenbalsem mee voor de droogte in het vliegtuig.
Dit inderdaad. Waarom zou je zoveel in je handbagage stoppen?
Alle reacties Link kopieren
Coconuts12 schreef:
23-08-2019 15:43
Dit inderdaad. Waarom zou je zoveel in je handbagage stoppen?
Misschien reist ze met alleen handbagage?

Alleen handbagage zou ik overigens niet doen als je naar de VS gaat. Voor een driedaagse stedentrip in Europa red ik het nog met handbagage, voor langere reizen check ik een koffer in.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
dankjulliewel voor de reacties deze zijn erg behulpzaam,
De reden dat ik zogeelmogelijk van mij zooi ( dagcreme, verzorgingsproducten etc) in mijn handbagage wil doen is omdat ik met het gezin ga en we een beperkt aantal koffers meenemen voor 4 personen, ik wil dus niet teveel ruimte innemen met mijn spullen en als ik dat op die manier in mijn handbagage kan doen doe ik dat graag!
:-)
Alle reacties Link kopieren
Stop dan iets van kleding of een badhanddoek in je handbagage, dan kunnen alle mini’s in je koffer. Of koop daar gewoon voor het hele gezin een fles shampoo.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Michellexo schreef:
23-08-2019 15:53
dankjulliewel voor de reacties deze zijn erg behulpzaam,
De reden dat ik zogeelmogelijk van mij zooi ( dagcreme, verzorgingsproducten etc) in mijn handbagage wil doen is omdat ik met het gezin ga en we een beperkt aantal koffers meenemen voor 4 personen, ik wil dus niet teveel ruimte innemen met mijn spullen en als ik dat op die manier in mijn handbagage kan doen doe ik dat graag!
:-)
Al bedacht dat je het meeste daar kunt kopen ? Ik zou alleen dagcreme meenemen als deze van bijzonder merk is maar verder ? Lekker alles daar kopen.. Niets zo irritant als mega volle handbagage. Ik heb alleen medicijnen, ereader en soms iets te snoepen in mijn handbagage. De rest in mijn ruimbagage

Ik vind het sowieso altijd erg wonderlijk dat mensen een bak geld uitgeven aan een reis en dan te beknibbelen op bagage waardoor je ter plekke weer van alles moet aanschaffen.. Ben je vaak (net zo ) duur uit.. Ik heb daar geen zin in hoor, om bij iedere sok mijzelf af te moeten vragen past dit nog in de koffer.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha ja daar hebben jullie ook wel weer gelijk in, is ook inderdaad geen verkeerd idee ! :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
En voel je dan ook niet verplicht om de restjes mee terug naar Nederland te nemen, die kan je gerust daar weggooien ;-)
Maartje2016 schreef:
23-08-2019 16:04
En voel je dan ook niet verplicht om de restjes mee terug naar Nederland te nemen, die kan je gerust daar weggooien ;-)
Waarom zou je dat doen? Goed voor het milieu wel.
Gewoon allemaal een eigen koffer, dan kun je ter plaatse ook lekker shoppen. Met zulke luxe reizen op bagagekosten besparen is kul natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Michellexo schreef:
23-08-2019 15:53
dankjulliewel voor de reacties deze zijn erg behulpzaam,
De reden dat ik zogeelmogelijk van mij zooi ( dagcreme, verzorgingsproducten etc) in mijn handbagage wil doen is omdat ik met het gezin ga en we een beperkt aantal koffers meenemen voor 4 personen, ik wil dus niet teveel ruimte innemen met mijn spullen en als ik dat op die manier in mijn handbagage kan doen doe ik dat graag!
:-)
Dan geef je toch ieder gezinslid op het vliegveld wat flesjes in de handbagage, zodra je door de controle bent doe je het weer allemaal terug in je eigen handbagage?
Alle reacties Link kopieren
Ik neem nu voor het eerst “naked” spullen van Lush mee. Een vaste shampoo bar, conditioner bar, douchebar, vaste bodymilk en scrub en ook “naked” gezichtsreiniging en verzorging.

Nu al thuis uitgeprobeerd en ik vind het heerlijke produkten. Voor mijn man kopen wij daar altijd douchespul en shampoo. Zonnebrand kopen wij ook daar pas.

Hiervoor nam ik altijd mini’s mee en samples. Daar doe je behoorlijk lang mee.

Het enige vloeibare zal de tandpasta zijn en medicijnen.

Ik snap wel dat je geen 4 koffers mee wil nemen naar de VS. Ik zat gisteren te kijken voor tickets en je betaalt nu vaak al 130 euro per koffer voor een retourtje. Je mag 23 kg per koffer meennemen en als je ook allemaal handbagage meeneemt dan izijn 2 koffers makkelijk genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Heldens schreef:
23-08-2019 16:42
Waarom zou je dat doen? Goed voor het milieu wel.
Omdat je anders het probleem van de heenreis naar de terugreis verplaatst.
Coconuts12 schreef:
23-08-2019 15:43
Dit inderdaad. Waarom zou je zoveel in je handbagage stoppen?
Lenzenvloeistof, tandpasta, handcrème, deo, lippenbalsem/lipstick, alcoholgel, oogdruppels.

En als ik alleen met handbagage vlieg is het nog wel wat meer!
Alle reacties Link kopieren
malibu82 schreef:
23-08-2019 15:49
Misschien reist ze met alleen handbagage?

Alleen handbagage zou ik overigens niet doen als je naar de VS gaat. Voor een driedaagse stedentrip in Europa red ik het nog met handbagage, voor langere reizen check ik een koffer in.
9 dagen New York was prima te doen met alleen handbagage.
Wij nemen alleen medicijnen mee en een bepaalde deodorant in de handbagage. De rest kopen wij ter plaatse en nemen we ook niet altijd mee naar huis terug.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
23-08-2019 17:02
Lenzenvloeistof, tandpasta, handcrème, deo, lippenbalsem/lipstick, alcoholgel, oogdruppels.

En als ik alleen met handbagage vlieg is het nog wel wat meer!
ik zie niets wat je niet elders kunt kopen, op lens vloeistof na misschien
Alle reacties Link kopieren
Ik snap wel dat je geen 4 koffers mee wil nemen naar de VS. Ik zat gisteren te kijken voor tickets en je betaalt nu vaak al 130 euro per koffer voor een retourtje. Je mag 23 kg per koffer meennemen en als je ook allemaal handbagage meeneemt dan izijn 2 koffers makkelijk genoeg.
[/quote]

vaak is 1 boekingsklasse omhoog goedkoper dan losse bagage. Dus van eco naar ecoflex bijv. Of light naar eco
Nee lekker elke avond bij elkaar op de kamer in elkaars bagage moeten zoeken naar je spullen. Gewoon niet relaxt. Dan raak je ook sneller spullen kwijt dan wanneer ieder verantwoordelijk is voor zn eigen zooi. En in Amerika koop je vaak ook nog vanalles dus dan wordt het krap met maar 2 stuks ruimbagage voor 4 man.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven