Rijexamen (auto) ..3e keer!

28-01-2008 18:37 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Morgenmiddag moet ik voor de 3e keer op voor mijn rijexamen (auto). Ik ben dus al 2 keer opgeweest - en gezakt... De eerste keer terecht, door 2 vervelende fouten die ik maakte (zenuwachtig, nerveus...); de 2e keer (naar mijn mening) onterecht - mijn examinator noemde echt de kleinste dingetjes op en liet mij daar vervolgens op zakken...



Ik wil mezelf niet de moed in de schoenen laten zinken, maar ik zie ook weer niet echt uit naar mijn 3e rijexamen... Ik heb deze week nog gedroomd dat ik alweer niet geslaagd was.. Maar ik hoop toch echt dat het uiteindelijk anders is!!



Heeft iemand van jullie nog last-minute tips voor mij?? Hoe kan ik zo koel mogelijk zijn; hoe ontwijk je eventuele op-de-loer-liggende foutjes, etc.....?



Alvast heel erg bedankt!

P.S.: Duim morgen even voor me...!!



Veel liefs, Mauj
Alle reacties Link kopieren
Oh wat super spannend!! Ik kom je even mega veel succes wensen! :cheer2:



Tsja, echt tips heb ik niet voor je denk ik. Ik was de eerste keer meteen geslaagd. Maar ik had de eerste paar meter mijn gordel niet eens om :-$ Gewoon vergeten door de zenuwen. (gelukkig had ik het wel snel door).

Toen zei mijn examinator dat ik niet bang hoefde te zijn, want als je later in het verkeer je gordel niet om hebt, wordt je rijbewijs ook niet afgepakt, dus ik hoefde echt niet bang te zijn dat ik zo snel zou zakken. Dat was een hele opluchting en toen heb ik daarna heel fijn gereden.

Maar je moet ook wel geluk hebben met de examinator die je krijgt denk ik.



In ieder geval heel veel succes en laat nog even weten hoe het gegaan is!
Alle reacties Link kopieren
Kijken, kijken, kijken (ik hoor het die muts nog zeggen, ook al is het meer dan 10 jaar geleden)
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp je zenuwen want eigenlijk word je bij elke extra keer afrijden alleen maar meer nerveus omdat al een paar keer is bevestigd dat je het niet zou kunnen. In elk geval voelde ik dat zo en ik ben dan ook pas bij het staatsexamen geslaagd... Na de derde keer zakken vertelde ik niet eens meer aan kennisen dat ik rijexamen moest doen want ik voelde me zooooo stom als ik weer zou zakken. Nou ja duimen dus en gewoon vrolijk en positief die auto instappen.Veel succes!
Alle reacties Link kopieren
He dat komt vast goed, zelf heb ik m ook de 3e keer gehaald en volgens mijn rijinstructeur destijds was het dus een gewoon gemiddelde.

Tips? Gewoon rijden net zoals je doet als je rijles hebt. Vertrouwen hebben in jezelf, je kan t anders had je rijinstructeur je nooit examen laten doen want die heeft er juist belang bij dat je lessen neemt ipv afrijdt haha.

Heel veel succes!!! 3 x scheepsrecht!
Alle reacties Link kopieren
Nog een tip a la the Secret: zie jezelf voor je met het roze papiertje in je hand, of eh pasje is het nu he? Nou ja hoop dat je snapt wat ik bedoel, houd je rijbewijs (in gedachten) in je hand en voel wat het met je doet dat je je rijbewijs gehaald hebt!

YES! Je hebt 'm en je mag nu rijden.....je bent vrij en mobiel...super gevoel of niet? :jump:

Stel je voor hoe het voelt als je gewoon alleen in de auto kan stappen en wegrijden (zonder instructeur).

Hoe ziet je leven eruit nadat je je rijbewijs hebt gehaald....visualiseer dit en laat je gevoel meespelen!

Zet 'm op morgen!
Heel veel sterkte! Probeer niet te zenuwachtig te zijn. Bij mij hielp het de derde keer (ja ook de derde keer ;-) ) om een gezellig gesprek aan te knopen met de examinator. Ik heb gekletst over de vakantie, mijn studie, alles en het was eigenlijk heel gezellig. Dat hielp me echt enorm, en ja, die keer was ik zowaar geslaagd!



Om je gerust te stellen dat het altijd nog stommer kan: op mijn allereerste rijexamen moest ik invoegen op de snelweg. Het was druk en ik was doodsbang dat ik niet was ingevoegd voor de invoegstrook ophield. Ik was zo bang dat ik uiteindelijk in blinde paniek toch invoegde en daarmee een vrachtwagen van de weg af drukte die met loeiende claxon nog net kon uitwijken voor een andere auto. Onnodig te zeggen dat ik meteen gezakt was ;-) .

De tweede keer moest ik als bijzonder manoeuvre achteruit inparkeren. In mijn hoofd herhaalde ik alvast alle stappen: naast de auto gaan staan, halverwege indraaien tot de stoep in het midden van mijn spiegel stond, dan terugdraaien. Vol zelfvertrouwen kwam ik aanrijden... ik reed echter zo strak op de auto naast mij, dat ik zijn zijspiegel met mijn zijspiegel wegsloeg. Gezakt, wederom.



Ik kon best goed autorijden hoor, als er maar geen andere auto's waren ;-) .
Alle reacties Link kopieren
Ik ben na 3x gestopt, ik had er geen zin meer in!! 3x gezakt dus.....Ik had het helemaal gehad, tja zonde van mijn geld, maar met tegen zin rijden schiet ook niet op. Ik had te weinig inzicht en concetratie (adhd) dus ja..maar goed over een paar jaar heb ik ook meer rust, hoop ik door dat ik dan ig klaar ben met school!!!! Het werd ook een soort ik moet het halen voor pa, ma, zusjes enz en deed het niet echt meer voor mezelf.,. dat gevoel kreeg ik iig na de derde keer, dus stopte ik na wikken en wegen en door er over te praten met mijn ouders en beste vriend!



Toch wens ik je heel veel suc6!!! Je kan het!!! Wees jezelf enz!!!
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk gaat het morgen lukken het zou droog weer zijn,dat rijdt ook nog een stuk aangenamer dan met regen of sneeuw.Overdreven in de spiegels kijken en laten zien dat je vlotjes door kunt rijden dat is wat ze willen zien dat je goed voorruit kijkt en ziet wat er gebeurd.Dan is de tijd weer voorbij, en schud die je de hand en dan yes hebbes. :flag:
Alle reacties Link kopieren
Bleeuh ik moet binnenkort voor mijn BNOR, staatsexamen dus.. 5de keer. Ik weet hoe je je voelt. Ik ben zwaar anders bij een examen dan tijdens de les.. vreselijk..

Hopen dat dit beter gaat.
Alle reacties Link kopieren
Oja: succes meid!!!
Alle reacties Link kopieren
Hee Mauj,



Dat klinkt bijna als ikzelf: 1e keer terecht gezakt, 2e keer "onterecht"... de derde keer was ik geslaagd en dat was vooral omdat het me niet meer kon schelen. Toen ik voor de tweede keer opmoest was ik zo zenuwachtig dat ik de sleutel in mijn voordeur had kromgebogen, maar de derde keer was ik zo onverschillig, maar toch superalert en gefocust.

Dus, last-minute tips: relaxen, niet te veel stressen, en kijken is idd echt belangrijk, maar dat zou er zo onderhand ook echt ingeramd moeten zitten als het goed is.

Enne, veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Geen tips alleen heel veel succes ik weet hoe je je voelt! :smile:
Ik ben ook pas de derde keer geslaagd. "Met de hakken over de sloot", zei de examinator, maar dat kon me niet schelen. Het roze papiertje was binnen. Ik rij nu al 17 jaar met veel plezier, de ervaring is in de loop van de jaren vanzelf gekomen.

Heel veel succes gewenst!! Zet 'm op hè, 20 minuutjes is zó om. :cheer: :cheer:
Alle reacties Link kopieren
ik ben ook pas de derde keer geslaagd,



De eerste keer ging redelijk maar ik was nog iets te onzeker, de tweede keer ging helemaal de mist in. Toen ik voorgesteld werd aan de examinator (het was dezelfde als de eerste keer) werd ik vreselijk zenuwachtig, Ik vertrok met de handrem er nog op, ging in zijn drie door de bocht, liet de wagen afslaan voor vrijwel elk stoplicht etc etc. Dus niet geslaagd



de derde keer had ik ook de instelling van ik zie het wel. De examinator was toen heel relaxed. We hebben inderdaad lopen kletsen en daardoor deed ik de dingen wel goed. Toen ik bij het achteruit inparkeren iets te strak had geparkeerd zei die van zowwwww dat ken net. En toen hij vervolgens ook nog eens een raampje opendeed en zijn middelvinger opstak (toen een stel fietstende jochies iets vies tegen ons riepen (ze reden tegen het verkeer in midden op de weg en moesten voor mij aan de kant)) was het ijs gebroken. Ik was de rust zelve en heb het gehaald
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Alle reacties Link kopieren
Ooh wat een heerlijke examinator itsme! Ik wil er ook eentje die zijn middelvinger opsteekt.
Alle reacties Link kopieren
Heej lieve dames,



Hartstikke bedankt allemaal, voor de fijne tips en alle succes-wensingen!! :D



Nu moet het toch wel gaan lukken eigenlijk hè.... Naja, ik zeg nog even niks. Ik slik nog een paar kalmeringsdrankjes voordat ik op ga (ik heb het idee dat het werkt.. al misschien is het idee fix.. :P) en dan probeer ik net als verschillenden van jullie lekker koel en rustig te zijn. Het kan me allemaal gewoon niet schelen! ;)



En daarbij: ik vond dat ik het bij mijn 2e examen al kon, dus waarom nu niet?? Nou, ik laat al jullie reacties nog eens even goed bezinken en ik ga er lekker nog 1 nachtje op slapen.... En dan is het weer zover... Ben benieuwd - en jullie horen sowieso nog van me!



P.S.: Ik heb ook aan niemand verteld dat ik op ga, want ik schaam me inmiddels ook om (alweer) aan iedereen te moeten vertellen dat het.... zo-en-zo is gegaan...!!



P.S. 2: @ Summerbreeze21: Jij ook nog heel veel succes de volgende keer!!!



Veel liefs, Mauj
Alle reacties Link kopieren
Laat je even weten of je bent geslaagd?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het rijexamen makkelijker geworden. Nu mag je zelf de plek van afrijden kiezen, dat was vroeger wel anders. Veel mensen uit Amsterdam nemen nu Zaandam, omdat het slagingspercentage daar hoger is. Is ook niet zo moeilijk, in Amsterdam zijn zelfs enkele rotondes waar ook nog de tram vrolijk meedoet. Een ware nachtmerrie.

Tenzij je in Amsterdam afrijdt, het kan altijd erger.
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Ik woon helemaal in het Zuiden van het land.. Dus geen afrijden in Zaandam voor mij :P

En daarbij, ik mag niet kiezen waar ik afrijd hoor, dat staat gewoon vast.

Ik had zojuist nog even rijles en mijn instructrice merkte in het begin helemaal aan mijn ademhaling dat ik nerveus was!! :S

Ze wist overigens ook al te vertellen wie mijn examinator vanmiddag is, maar het is alweer een andere dan die wat ik tot nu toe allemaal heb gehad...! Ben benieuwd...

Liefs, Mauj
Alle reacties Link kopieren
Hoelaat moet je?
Alle reacties Link kopieren
Antonio, Amsterdam valt reuze mee hoor. Helemaal geen nachtmerrie. Het examen-gebied is in allemaal 30km zones. Supersimpel.

Ik moet nu BNOR rijden in Amstelveen, dat doen ze niet in A'dam.



Voor zover ik weet word er ook voor je bepaald waar je mag afrijden hoor, alleen je theorie en BNOR mag je ergens anders doen toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het het makkelijkst is daar waar je bekend bent. Ik woon in Amsterdam wat dan als vrij druk gezien kan worden verkeertechnisch maar ik rij liever hier waar ik weet dat er een tram van links kan komen die , dan dit ik bijvoorbeeld in Zaandam ofzo zou moeten afrijden. Slecht voor de zenuwen!
Alle reacties Link kopieren
Mauj........en???????
Alle reacties Link kopieren
En heb je het gehaald Mauj?????????

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven