Rouwboeket met lint sturen?

04-02-2023 19:41 33 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,

Kunnen jullie mij adviseren of met mij meedenken?

Mijn familielid heeft een rouwkaart met uitnodiging voor de afscheidsplechtigheid ontvangen. Mijn familielid kan daar niet bij zijn om fysieke redenen en heeft mij gevraagd om een rouwkrans/rouwboeket te sturen. Maar we weten niet of dat nu wel wordt gewaardeerd en ik zal uitleggen waar de twijfel in zit.

Op de rouwkaart staan de geboortedatum, sterfdatum en de namen van de familieleden. Er staat op die kaart dat de afscheidsplechtigheid voorafgaand aan de crematie in besloten kring wordt gehouden en dat voor bloemen wordt gezorgd.

Betekent dit dat het niet de bedoeling is om een rouwboeket te sturen? En als dat zo is, wat zouden wij nog kunnen sturen als blijk van medeleven?
Alle reacties Link kopieren Quote
IK zou een kaartje sturen. En als het later toch mogelijk is langs gaan. Of wat vaker even bellen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees dat als "liever geen bloemen", ik zou dus nu geen bloemen sturen. Een mooie kaart met misschien wat persoonlijke woorden als dat lukt, is ook prima.
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarom belt je familielid niet gewoon om die mensen persoonlijk te condoleren, uit te leggen dat hij/zij niet kan komen en dan te vragen of bloemen of iets anders op prijs worden gesteld?
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee, geen bloemen dus.
ik zou een kaart doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees het als: geen bloemen, daar is al voor gezorgd. Ik zou het niet doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk dat ze inderdaad geen rouwboeketten meer willen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nu geen bloemen sturen, al helemaal niet met een lint.
Wel een kaart met handgeschreven tekst. En volgend jaar, op de sterfdatum, een bos bloemen laten bezorgen.
You can be anything you want to be, just turn yourself into anything you think that you could ever be. - Freddie Mercury
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee, dat is inderdaad niet de bedoeling, die opmerking staat er niet voor niets bij. Dat is echt bewust gedaan en betekend, geen bloemen/kransen aub.

Ik zou dit ook op mijn kaart willen, ik vind al die bloemen echt zo zonde van milieu en iedereens geld.

Gewoon een rouwkaart sturen.
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
fashionvictim schreef:
04-02-2023 19:48
Waarom belt je familielid niet gewoon om die mensen persoonlijk te condoleren, uit te leggen dat hij/zij niet kan komen en dan te vragen of bloemen of iets anders op prijs worden gesteld?

Niet iedereen heeft energie/fut in allemaal van die telefoontjes als ze bezig zijn met rouwen en een begrafenis regelen.

En die zin betekend echt, geen bloemen en kransen aub. Daar hoeft dat familielid van TO echt geen mensen voor te gaan bellen. Laat ze met rust.
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Geen bloemen, staat er duidelijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
LuciFee2023 schreef:
04-02-2023 19:53
Niet iedereen heeft energie/fut in allemaal van die telefoontjes als ze bezig zijn met rouwen en een begrafenis regelen.

En die zin betekend echt, geen bloemen en kransen aub. Daar hoeft dat familielid van TO echt geen mensen voor te gaan bellen. Laat ze met rust.
Is toch wat anders als het om je zwager gaat, ipv je achterneef of zoiets. Dan is persoonlijk condoleren via de telefoon wel zo netjes.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
fashionvictim schreef:
04-02-2023 19:48
Waarom belt je familielid niet gewoon om die mensen persoonlijk te condoleren, uit te leggen dat hij/zij niet kan komen en dan te vragen of bloemen of iets anders op prijs worden gesteld?
Wij kennen de relatie niet tussen de familieleden, maar toen mijn moeder was overleden zat ik en de rest van het gezin hier helemaal niet op te wachten. Wellicht kan ze beter iemand bellen die dicht bij het gezin staat. Ze willen geen bloemen, dat lijkt mij wel duidelijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mooie kaart met een persoonlijke bericht.
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Alle reacties Link kopieren Quote
Beetje raar om aan te nemen dat TO's familielid dat zelf condoleren niet zo doen als om familie dichtbij gaat.

Ga niet bellen over bloemen en kransen naar mensen in deze tijd, als duidelijk is dat ze geen bloemen en kransen willen, gewoon irritant gedrag.
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dahlia74 schreef:
04-02-2023 20:01
Wij kennen de relatie niet tussen de familieleden, maar toen mijn moeder was overleden zat ik en de rest van het gezin hier helemaal niet op te wachten. Wellicht kan ze beter iemand bellen die dicht bij het gezin staat. Ze willen geen bloemen, dat lijkt mij wel duidelijk.
Precies.
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Eens met de rest, geen bloemen wel een kaart sturen.
Ik vond een kaart met wat persoonlijks erop erg fijn .
Alle reacties Link kopieren Quote
En met lint als buitenstaander vind ik al helemaal raar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Geen bloemen, heel duidelijk. Een kaart is ook prima.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel erg bedankt voor jullie reacties! Helder, geen bloemen dus. Ik zal een mooie kaart met persoonlijke boodschap sturen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dahlia74 schreef:
04-02-2023 20:01
Wij kennen de relatie niet tussen de familieleden, maar toen mijn moeder was overleden zat ik en de rest van het gezin hier helemaal niet op te wachten. Wellicht kan ze beter iemand bellen die dicht bij het gezin staat. Ze willen geen bloemen, dat lijkt mij wel duidelijk.
Dat is toch voor iedereen anders? Toen mijn moeder overleed vond ik het juist fijn dat mijn ooms en tantes en mijn neven en nichten belden, dat waren immers haar broers en zussen en hun kinderen en iedereen die mijn moeder weer even terug bracht kon me niet vaak genoeg bellen.

Sowieso vind ik het vrij normaal om familie gewoon persoonlijk te condoleren in plaats van een afstandelijk kaartje te sturen, dat doe je naar de buren of collega's ofzo, niet naar familie.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren Quote
fashionvictim schreef:
04-02-2023 22:07
Dat is toch voor iedereen anders? Toen mijn moeder overleed vond ik het juist fijn dat mijn ooms en tantes en mijn neven en nichten belden, dat waren immers haar broers en zussen en hun kinderen en iedereen die mijn moeder weer even terug bracht kon me niet vaak genoeg bellen.

Sowieso vind ik het vrij normaal om familie gewoon persoonlijk te condoleren in plaats van een afstandelijk kaartje te sturen, dat doe je naar de buren of collega's ofzo, niet naar familie.
Het gaat niet om een familielid die is overleden.
Alle reacties Link kopieren Quote
wanderlust schreef:
04-02-2023 22:11
Het gaat niet om een familielid die is overleden.
Oh, dan is het sowieso altijd ongepast om een rouwboeket met lint te sturen, dat doet alleen familie. Maar dan is een kaartje prima en zou ik idd ook niet bellen. Ik was op het verkeerde been gezet doordat je het steeds over familielid en boeket met linten had, daardoor nam ik aan dat het om een naast familielid ging.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren Quote
fashionvictim schreef:
04-02-2023 22:17
Oh, dan is het sowieso altijd ongepast om een rouwboeket met lint te sturen, dat doet alleen familie. Maar dan is een kaartje prima en zou ik idd ook niet bellen. Ik was op het verkeerde been gezet doordat je het steeds over familielid en boeket met linten had, daardoor nam ik aan dat het om een naast familielid ging.
Ik snap de verwarring wel, my bad. Ik wist niet dat linten gebruikelijk zijn voor familieleden en niet voor niet-familieleden.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven