Ruzie met een vriendin

28-09-2020 00:01 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik hoop dat jullie miss wat tips hebben, want ik ben ten einde raad.

Ikzelf ben 26 en heb een hele hechte vriendengroep. Nu had ik een hele goede vriendin waar ik vaak dingen mee ging doen.

Sinds een maand merk ik aan haar dat er iets aan de hand is. In het begin heb ik het eerst even gelaten in de hoop dat het wat beter zou gaan.
Nu heb ik haar vandaag benaderd en gevraagd wat er aan de hand is, ze is blijkbaar dus boos op mij. Alleen het probleem is dat ikzelf niet weet wat ik fout heb gedaan. Ik heb een paar keer gevraagd wat ik nu fout heb gedaan en ze wilt er niks over kwijt.

Ikzelf vind het best oneerlijk om niet te mogen weten wat ik fout heb gedaan en dat dan toch iemand boos op mij is.

Nu zitten we allebei in dezelfde vriendengroep en zullen elkaar dus wel af en toe zien. Voor mij is het heel moeilijk om te weten hoe ik me zal gedragen als ik haar weer zie, omdat ikzelf nu ook wel boos op haar ben omdat ze niks wilt zeggen.

Wat zouden jullie doen? Ik heb al mijn excuses aangeboden voor hetgeen wat ik gedaan zou hebben.

Gr.
Alle reacties Link kopieren
Sini8 schreef:
28-09-2020 00:20
Hoop niet dat het onze vriendengroep gaat aantasten, omdat ze bijvoorbeeld dingen gaat rondzeggen. Daar ben ik eerlijk gezegd best bang voor...
Als ze dit doet dan kom je er misschien achter wat je fout hebt gedaan, maar hou oud is jouw vriendin? 12 ofzo....wat een kinderachtig, aandachttrekkend en zuigend gedrag zeg....
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu echt de neiging om niet meer met de vriendengroep af te spreken als zij er bij is. Heb niet echt de behoefte om haar nog te zien...
Alle reacties Link kopieren
Sini8 schreef:
28-09-2020 16:10
Ik heb nu echt de neiging om niet meer met de vriendengroep af te spreken als zij er bij is. Heb niet echt de behoefte om haar nog te zien...
Ik vind wel dat je een beetje dramatisch doet.
Vanwege een boze goede vriendin waarvan je zogenaamd niet weet waarom verbreek je het contact met die goede vriendin en dan ook maar gelijk met de hele vriendengroep.
Alle reacties Link kopieren
hoe gaat dat dan? Je vraagt wat er is, zij zegt ik ben boos op je, jij vraagt: waarom en dan zegt zij:

a. dat zeg ik lekker niet
b. dat weet je zelf dondersgoed ( en jij vraagt niet door)

en jij zegt dan iets van: ik heb geen idee wat het is maar sorry daarvoor??


of ..hoe dan??
Alle reacties Link kopieren
of heeft ze wel gezegd waarom maar kan jij je in die reden niet vinden wellicht?
Alle reacties Link kopieren
Wildgirl schreef:
28-09-2020 16:26
Ik vind wel dat je een beetje dramatisch doet.
Vanwege een boze goede vriendin waarvan je zogenaamd niet weet waarom verbreek je het contact met die goede vriendin en dan ook maar gelijk met de hele vriendengroep.
Nee niet met de vriendengroep. Ik kan vaak genoeg met de vriendengroep wat doen zonder haar. Het is nu sws nog best vers en vind het gwn wat moeilijk nu
Alle reacties Link kopieren
guppekop schreef:
28-09-2020 16:31
hoe gaat dat dan? Je vraagt wat er is, zij zegt ik ben boos op je, jij vraagt: waarom en dan zegt zij:

a. dat zeg ik lekker niet
b. dat weet je zelf dondersgoed ( en jij vraagt niet door)

en jij zegt dan iets van: ik heb geen idee wat het is maar sorry daarvoor??


of ..hoe dan??
Ik vroeg wat ik fout had gedaan.
Zij zei, dat zeg ik niet omdat ik niet wil dat het ongemakkelijk wordt in de vriendengroep.

Heb aangegeven dat ik het wel graag wilde weten, want dat begrijp ik miss beter wrm ze boos is, maar ze wilt het echt niet zeggen
Alle reacties Link kopieren
ah so, nou lekker laten waaien dan. Zij wil niet dat het ongemakkelijk word, als ze zich dan normaal naar jou gedraagt dan kan jij dat toch ook?
Alle reacties Link kopieren
Pff... met dit soort situaties heb ik toch weinig geduld geloof ik. Zolang ze je niet vertelt wat jij in haar ogen 'fout' hebt gedaan, zou ik niet gaan vissen, er achter proberen te komen wat er is of zo. Het is aan haar om opheldering te geven, niet aan jouw om erom te vragen. En zeker geen excuses.

Als ze gaat roddelen... tja, als het goed is begrijpen je vriendinnen ook wel dat ze maar een kant van het verhaal horen. Misschien vragen ze jouw kant ook wel, kunnen zij meteen vertellen wat die boze vriendin nou dwarszit.
Alle reacties Link kopieren
Nou, wat een ontzettend kinderachtige situatie. Raar dat haar boosheid voor jou blijkbaar totaal uit de lucht komt vallen. En helemaal raar dat zij niet wil zeggen waarom. Is ze zes?
Je laat je door zoiets kinderachtigs toch niet koeioneren?
Gewoon negeren dit gedrag hoor. Je gaat toch zeker niet je excuses aanbieden als je niet eens weet waarvoor? En al helemaal niet daardoor niet meer afspreken in de groep, dan laat je je wel heel erg kennen!

Maar eerlijk gezegd, ik vind het ook oprecht vreemd dat je vriendin zo boos op je kan zijn en dat jij geen flauw idee hebt waarom. Er zal toch iets in jullie laatste contact niet lekker zijn gelopen dan?
Sini8 schreef:
28-09-2020 16:35
Ik vroeg wat ik fout had gedaan.
Zij zei, dat zeg ik niet omdat ik niet wil dat het ongemakkelijk wordt in de vriendengroep.

Heb aangegeven dat ik het wel graag wilde weten, want dat begrijp ik miss beter wrm ze boos is, maar ze wilt het echt niet zeggen
Wát een baby zeg.
En trouwens, als jullie nu om elkaar heen gaan draaien en/of elkaar uit de weg gaan, dan wordt dat toch ook ongemakkelijk in de vriendengroep? Die merken dat toch, als er twee mot met elkaar hebben.

Klinkt als een vervelende puber, die "vriendin".
Alle reacties Link kopieren
Bloemkoolroosje schreef:
28-09-2020 17:38
Wát een baby zeg.
En trouwens, als jullie nu om elkaar heen gaan draaien en/of elkaar uit de weg gaan, dan wordt dat toch ook ongemakkelijk in de vriendengroep? Die merken dat toch, als er twee mot met elkaar hebben.

Klinkt als een vervelende puber, die "vriendin".
Precies, dat vind ik ook... ze maakt het nu juist ongemakkelijk!
Gewoon zeggen dat jij nu ook boos bent op haar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven