Samsung of iphone

10-03-2017 16:48 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit te twijfelen tussen de iPhone of de Samsung s8 die binnenkort gaat uitkomen! Momenteel heb ik een Samsung s7 die me opzich redelijk bevalt maar toch mijn geluid niet echt goed is, zo moet ik bijvoorbeeld bellen met de luidspreker aan anders hoort de ander mij heel slecht en ver weg.



Waar gaat jullie voorkeur naar uit? Samsung of iPhone? En wat is de reden?



Wat voor mij belangrijk is; snelheid en goede fotocamera!
Alle reacties Link kopieren
quote:shifty schreef op 10 maart 2017 @ 20:28:

[...]





Jij hebt echt een hele andere Iphone als ik ..



Daarnaast zou ik sowieso in de cloud je bestanden houden in plaats van op een intern geheugen/SD kaart. Als je telefoon of je SD kaart kapot gaat/in het water valt/gestolen wordt heb je alsnog een probleem.Wat is er anders aan wat ik vertel dan? Oprecht nieuwsgierig, mijn broer heeft een iphone en mijn vriendinnen ook. Voor zover ik weet kloppen alle punten die ik net noemde (muziek, trilstand, sd-kaart) nogsteeds toch? Zo niet dan wordt mijn keuze wat ruimer
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Alle reacties Link kopieren
quote:mel.nl schreef op 10 maart 2017 @ 20:25:

[...]





Gewoon aansluiten op itunes! Alle bestanden telefoonnummers en apps worden gewoon overgezet hoor



Ja nou dat vind ik dus zo irritant.. mijn huidige sdkaartje gaat al zo'n 6 jaar mee, verspreid over 3 telefoons. Ik vind het echt heerlijk dat ik niet zit te klungelen met bestanden er weer opnieuw opzetten enz.



En idd als de telefoon gestolen wordt ben je alsnog alles kwijt, maar ik maak sowieso altihd een back-up van mijn bestanden. Maar ik wil dat dus niet iedere maand opnieuw hoeven doen om die nieuwe foto's en liedjes Die erbij komen maar niet kwijt te raken.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
quote:Muurhanger schreef op 10 maart 2017 @ 20:55:

[...]

En idd als de telefoon gestolen wordt ben je alsnog alles kwijt, maar ik maak sowieso altihd een back-up van mijn bestanden. Maar ik wil dat dus niet iedere maand opnieuw hoeven doen omdat ik die nieuwe foto's en liedjes niet kwijt wil raken.Apple maakt automatisch backups in de cloud, hoef je niks aan te doen. Installeren was in 10 minuten klaar bij een nieuw toestel. Ook fijn: in de cloud zijn je gegevens veiliger dan op een kaartje, dat kan immers stuk.
quote:Lamis schreef op 10 maart 2017 @ 20:56:

[...]



Apple maakt automatisch backups in de cloud, hoef je niks aan te doen. Installeren was in 10 minuten klaar bij een nieuw toestel. Ook fijn: in de cloud zijn je gegevens veiliger dan op een kaartje, dat kan immers stuk.En een cloud kan gehackt worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lamis schreef op 10 maart 2017 @ 20:56:

[...]



Apple maakt automatisch backups in de cloud, hoef je niks aan te doen. Installeren was in 10 minuten klaar bij een nieuw toestel. Ook fijn: in de cloud zijn je gegevens veiliger dan op een kaartje, dat kan immers stuk.Klopt, maar er was toen toch dat gedoe met gegevens die via de cloud werden uitgelekt van iets? Ik vind het niet zo'n lekker idee om al mijn bestanden in een online ding te hebben staan zegmaar. Ik heb overigens wel een ipad, die vind ik echt geweldig. Maar qua smartphone vind ik tot nu toe samsung nog het fijnste.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
quote:Filee schreef op 10 maart 2017 @ 20:58:

[...]



En een cloud kan gehackt worden.

Je telefoon kan gepikt worden.



Ik heb overigens geen geheimen, wat moet men met mijn adresbestanden en muziek? Niks. En mail back ik niet up, die blijft staan in de externe mailserver.
Alle reacties Link kopieren
Het Viva forum is altijd nogal iPhone minded. Ik zou er geen hoeven. Vind het wel bijzonder dat mensen hier altijd vragen iPhone of Samsung, alsof dat de enige goede merken zijn
Alle reacties Link kopieren
http://forum.viva.nl/foru ... =www.viva.nl,Viva%20Forum lol
Ik vind Sony het beste.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lamis schreef op 10 maart 2017 @ 20:26:

[...]



Of iCloud, nog nooit iets vanuit iTunes geïmporteerd. Bij een nieuw toestel je Apple ID invoeren en de backup downloaden.Ook dat
If you can dream it, you can do it.
Alle reacties Link kopieren
quote:chocolol schreef op 10 maart 2017 @ 21:48:

Het Viva forum is altijd nogal iPhone minded. Ik zou er geen hoeven. Vind het wel bijzonder dat mensen hier altijd vragen iPhone of Samsung, alsof dat de enige goede merken zijn



Haha dat laatste komt denk ik omdat Samsung en Iphone de meest gebruike telefoons zijn, in mijn omgeving en hier ook wel iniedergeval. Sony en LG zijn volgensmij ook helemaal niet slecht, maar toch wat minder gangbaar of zo. Ik hoor er iniedergeval zelden iets over.



Nu je het zegt: ik ga toch maar eens op sony googelen. Heb ooit bijna een sony experia z1 gekocht, maar voelde me bij samsung s5 toen toch net wat fijner of zo.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Alle reacties Link kopieren
Ah ik weet alweer waarom andere merken niks voor mij zijn, sony en LG hebben geen homeknop.. kan ik niet missen
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Alle reacties Link kopieren
Met een iPhone kan je wel je toestel op stil zetten hoor, zonder trilstand.



Doe ik al jaren zo
Veritas vos liberabit
Alle reacties Link kopieren
quote:Charlotte717 schreef op 10 maart 2017 @ 22:58:

Met een iPhone kan je wel je toestel op stil zetten hoor, zonder trilstand.



Doe ik al jaren zo



Echt! Hoe dan? Ik word soms gek van die constant trillende telefoons als ik met iemand ben die een iphone heeft en die meestal dan ook nog op tafel legt



Ik dacht dat dat bij iphone alleen kon als je hem op vliegtuigstand zet, maar ja dan krijg je geen berichten meer binnen..
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Alle reacties Link kopieren
quote:Muurhanger schreef op 10 maart 2017 @ 23:15:

[...]





Echt! Hoe dan? Ik word soms gek van die constant trillende telefoons als ik met iemand ben die een iphone heeft en die meestal dan ook nog op tafel legt



Ik dacht dat dat bij iphone alleen kon als je hem op vliegtuigstand zet, maar ja dan krijg je geen berichten meer binnen..



Weet niet welke iPhone jij hebt, ik heb de 5s, maar:



Instellingen > geluiden > trillen bij geluid uit: uitzetten (dus niet groen).



Het kan!
Veritas vos liberabit
Alle reacties Link kopieren
Ik ben na 2 slechte ervaringen met Samsung over gegaan op Apple. Ik wil echt niets anders meer, doe nu 2 jaar met mijn 6 en ben zeer tevreden. Snelheid is goed, de cloud is ideaal (hoefde niets over te zetten vanaf mijn vorige iphone), camera is goed, lange batterij duur en ik vind ios een makkelijk besturings systeem. Mocht je voor een Iphone kiezen schaf er wel een aan met een grote opslag. Ik heb zelf 64gb en deze is nu pas voor de helft gevuld, waaronder 3500 foto's. Enige kleine minpuntje is dat je geen extra opslag doormiddel van bijv een sd kan kopen voor iphone en dus meteen die keuze moet maken voor veel geheugen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Charlotte717 schreef op 10 maart 2017 @ 23:21:

[...]





Weet niet welke iPhone jij hebt, ik heb de 5s, maar:



Instellingen > geluiden > trillen bij geluid uit: uitzetten (dus niet groen).



Het kan!Thanks!!
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Alle reacties Link kopieren
quote:Muurhanger schreef op 10 maart 2017 @ 22:46:

Ah ik weet alweer waarom andere merken niks voor mij zijn, sony en LG hebben geen homeknop.. kan ik niet missen Dat heeft Huawei dus weer wel, vandaar dat ik toen gekozen heb voor dat merk, als vervanging van mijn iPhone 6.
Eigen belang is groot belang
Alle reacties Link kopieren
quote:darkeyelove schreef op 11 maart 2017 @ 10:01:

[...]





Dat heeft Huawei dus weer wel, vandaar dat ik toen gekozen heb voor dat merk, als vervanging van mijn iPhone 6.Welk model heb jij? Ik heb van LG, huawei en Sony de nieuwere modellen opgezocht en die hadden allemaal geen fysieke homeknop.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Alle reacties Link kopieren
quote:chocolol schreef op 10 maart 2017 @ 21:48:

Het Viva forum is altijd nogal iPhone minded. Ik zou er geen hoeven. Vind het wel bijzonder dat mensen hier altijd vragen iPhone of Samsung, alsof dat de enige goede merken zijn Dat valt me hier ook altijd op. Terwijl ik Samsung en Apple eigenlijk de slechtste merken vind die er zijn. Ze zijn zwaar overpriced, en qua specificaties helemaal niet beter dan andere merken. Mijn tip voor TO zou dan ook zijn om verder te kijken dan Samsung en Apple. Motorola, Sony, LG, Huawei, Lenovo, HTC en Microsoft zijn ook allemaal goede merken. Ze hebben allemaal hun eigen plus- en minpunten. Maar zeker ook de minder bekende merken als Wileyfox, Xiaomi en Wiko hebben allemaal ook hun eigen voordelen. Als ik jou was zou ik bepalen wat jij belangrijk vindt aan een telefoon en daar dan naar op zoek gaan. Dit kan een goede accu zijn, goede camera, veel (werk)geheugen, prijs, processoren of misschien wil je gewoon leuke technologische snufjes. En vervolgens kijken welke telefoons dit te bieden hebben. Om een voorbeeld te geven, wil je graag een goede camera? Dan zijn de telefoons van Sony echt een aanrader, een Sony Xperia X compact heeft bijvoorbeeld een 23 megapixel camera.
Alle reacties Link kopieren
quote:Muurhanger schreef op 11 maart 2017 @ 10:16:

[...]





Welk model heb jij? Ik heb van LG, huawei en Sony de nieuwere modellen opgezocht en die hadden allemaal geen fysieke homeknop.De P9, de homeknop is niet zoals bij de iPhone fysiek aanwezig, maar zodra je scherm aanstaat. Werkt echt precies hetzelfde als bij de iPhone. Daardoor heb ik ook snel aan de Huawei kunnen wennen, waar ik met de Samsung echt veel moeite had.
Eigen belang is groot belang
Alle reacties Link kopieren
TO, ook de foto's op Huawei P9 zijn scherp en camera voorzien van Leica lens.



Tevens ook wel eens foto's gezien van een Lenovo telefoon en die foto's waren van een betere kwaliteit dan ik had met mijn iPhone 6. Dus ook dat is een goed alternatief misschien.
Eigen belang is groot belang
Alle reacties Link kopieren
Kan ik met een iPhone niet streamen naar de tv via google Chrome? Dat zal ik dan enorm missen!
quote:Teddy91 schreef op 11 maart 2017 @ 15:47:

Kan ik met een iPhone niet streamen naar de tv via google Chrome? Dat zal ik dan enorm missen!Jawel hoor, daar zijn verschillende opties voor. Google maar even.
quote:Faranya schreef op 11 maart 2017 @ 11:12:

[...]





Dat valt me hier ook altijd op. Terwijl ik Samsung en Apple eigenlijk de slechtste merken vind die er zijn. Ze zijn zwaar overpriced, en qua specificaties helemaal niet beter dan andere merken. Mijn tip voor TO zou dan ook zijn om verder te kijken dan Samsung en Apple. Motorola, Sony, LG, Huawei, Lenovo, HTC en Microsoft zijn ook allemaal goede merken. Ze hebben allemaal hun eigen plus- en minpunten. Maar zeker ook de minder bekende merken als Wileyfox, Xiaomi en Wiko hebben allemaal ook hun eigen voordelen. Als ik jou was zou ik bepalen wat jij belangrijk vindt aan een telefoon en daar dan naar op zoek gaan. Dit kan een goede accu zijn, goede camera, veel (werk)geheugen, prijs, processoren of misschien wil je gewoon leuke technologische snufjes. En vervolgens kijken welke telefoons dit te bieden hebben. Om een voorbeeld te geven, wil je graag een goede camera? Dan zijn de telefoons van Sony echt een aanrader, een Sony Xperia X compact heeft bijvoorbeeld een 23 megapixel camera.Het feit dat ze duurder zijn dan andere merken met dezelfde specificaties maakt ze nog niet slecht? Er is een reden waarom ze zo goed verkocht worden, dat is niet iets wat specifiek hier op het forum bedacht is. Natuurlijk kan je ook naar andere merken kijken, je hoeft je niet blind te staren op deze twee, maar dan moet je er ook wat dieper in duiken en moet je andere dingen die niet in specificaties te vangen zijn misschien voor lief nemen. Duurzaamheid en betrouwbaarheid en compatibiliteit zijn bijvoorbeeld bijna niet in specificaties uit te drukken. En de hoeveelheid megapixels zegt bijvoorbeeld vrij weinig over de kwaliteit van de camera/lens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven