Sigaret

16-02-2020 22:41 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet ik welke pijler.....

Ik heb zo'n ontzettende zin in een sigaret, echt maar 1......
Inmiddels negen maar gestopt, maar nu is het echt heel erg! Gaat die behoefte dan nooit voorbij??

(nee, ik doe het niet....erg ligt een pakje voor mijn neus maar ik doe het niet.....)
-Simone- schreef:
16-02-2020 22:51
Er zijn nog twee mensen in huis die wel roken. Normaal heb ik daar geen enkele moeite mee, maar nu wel.
Ooit gaat dat toch voorbij hoop ik.

Ik weet dat het belachelijk is en ik ben heel blij dat ik er vanaf ben, maar nu heb ik even behoefte aan de harde viva commentaren :biggrin:
Mijn oma rookt. Haar witte muren zijn geel geworden, maar zij vindt van niet. ze kreeg vorig jaar van ons kleinkinderen een mooie foto van ons op canvas. Die is nu ook geel. Ik hou rekening met het wassen van mijn haren. Ga ik morgen naar oma? Oh dan was ik nu mijn haren maar niet. Mijn hondje meenemen naar oma? Hmmm ook die gaat stinken. TIA's, flinke griep, oogontstekingen die geassocieerd zijn met roken....niks maakt haar aan het stoppen. Want ach...dat heeft nu toch geen zin meer. Vindt zij. Is bewezen dat dat wel nog zin heeft. Ook al door meerdere artsen uitgelegd. Altijd smoesjes. Bahbah ik kan er echt met mijn hoofd niet bij! Ook die 2 anderen in je huis die nog roken. Blijf jij maar lekker gestopt!
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
16-02-2020 22:50
Simone, helpt het nog als we plaatjes delen van aangetaste lichaamsdelen als gevolg van het roken?
Ik moet zeggen dat ik in eerste instantie moest lachen om die plaatjes maar inmiddels denk ik: goh, zo kunnen mijn longen er ook uitzien :sigh:

Ik had alleen verwacht dat na zoveel maanden die enorme drang wel weg zou zijn. Mijn hemel, wat een kutverslaving.
Alle reacties Link kopieren
groenteboerin schreef:
16-02-2020 22:56
Steek er gewoon eentje op. Wat maakt jou het uit? Je belandt er niet voor in de gevangenis. Je krijgt alleen spijt als haren op je hoofd. Misschien niet meteen, want die eerste smaakt waarschijnlijk niet eens zo lekker. Dus kun je er daarna nog best een poosje vanaf blijven. Maar dan komt de dag dat je er alweer zin in hebt. Kun je er best nog één nemen, want deze van vandaag heeft toch ook niet meteen tot een terugval geleid? Nee, dat gaat ook niet van het ene moment op het andere. Het is een glijdende schaal. Na verloop van tijd rook je weer minstens zoveel als voordat je gestopt was en dan begint het hele circus van stoppen en ontwenningsverschijnselen weer opnieuw. Als je daar geen zin in hebt, zet dan nog eens voor jezelf op een rijtje waarom je ook weer gestopt was. Wat wilde je niet meer, waar baalde je zo van dat je dacht: ik stop ermee?
Echt echt echt nooit meer zeggen.... Het enige wat ik las was je 1e zin :P
Alle reacties Link kopieren
-Simone- schreef:
16-02-2020 22:57
Ik moet zeggen dat ik in eerste instantie moest lachen om die plaatjes maar inmiddels denk ik: goh, zo kunnen mijn longen er ook uitzien :sigh:

Ik had alleen verwacht dat na zoveel maanden die enorme drang wel weg zou zijn. Mijn hemel, wat een kutverslaving.
Maar die enorme drang is meestal ook weg!
Je hebt gewoon nu even last. Even maar.
Als herinnering aan dat je die kutverslaving NIET meer wilt.
Als motivatie :D als geheugensteuntje :D als plaagstootje waardoor je zodadelijk nóg zekerder weet dat je dit soort momenten steeds minder zult hebben :D
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
-Simone- schreef:
16-02-2020 22:57
Ik moet zeggen dat ik in eerste instantie moest lachen om die plaatjes maar inmiddels denk ik: goh, zo kunnen mijn longen er ook uitzien :sigh:

Ik had alleen verwacht dat na zoveel maanden die enorme drang wel weg zou zijn. Mijn hemel, wat een kutverslaving.
Uiteindelijk wordt die drang ook wel minder, hoor. Ik ben jaren geleden gestopt met behulp van een website, waar je in kon vullen hoeveel je rookte per dag en hoeveel je dat kostte. Telkens als je die website dan weer raadpleegde, zag je hoeveel peuken je sinds je gestopt bent niet meer had gerookt en hoeveel geld je had uitgespaard. Bij mijlpalen (zoals: duizend sigaretten niet gerookt, of: 500 euro uitgespaard) kreeg je een melding. Heeft mij toen echt geholpen om steeds te denken: zonde als ik nu weer begin.
-Simone- schreef:
16-02-2020 22:57
Ik moet zeggen dat ik in eerste instantie moest lachen om die plaatjes maar inmiddels denk ik: goh, zo kunnen mijn longen er ook uitzien :sigh:

Ik had alleen verwacht dat na zoveel maanden die enorme drang wel weg zou zijn. Mijn hemel, wat een kutverslaving.
Het is ook een kutverslaving. Weet je dat de lengte van een sigaret wetenschappelijk bepaald is? De receptoren in je hersenen moeten nét nog niet volledig verzadigd zijn. Als ze wel verzadigd zijn dan wordt je sigaret supersmerig. Om te zorgen dat mensen blijven roken, en er veel tabaks inkomsten zijn, heeft de sigaret dus een beperkte lengte. Wat een idiotie hè. Ze maken je verslaafd. Maar jou niet. Jij bent al 9 mnd gestopt!!!
Tja, ik ondersteunde een goede vriendin ook in tijden van trek hebben in een sigaret. Lulde urenlang op haar in, zorgde voor afleiding en meer van dat soort zaken.

Ze heeft idd nooit meer gerookt maar raakte wel aan de zuiperij door die voortdurende strijd tegen het niet willen roken.

Weet eigenlijk niet wat beter is.
Alle reacties Link kopieren
Jaren gestopt maar denk nog zeer regelmatig: “God ik wil nu een peuk”. En ik snuif ook heel skeer achter rokers aan, beetje tweedehands rook inhaleren.

Wat mij helpt om niet als een junk midden in de nacht naar een 24/7 tankstation te rijden voor een pakje sigaretten: de hel van weer afkicken. Voor mij werken die plaatjes en verhaaltjes niet. Het enige wat voor mij werkt: denken aan weer die zweetaanvallen in de nacht, weer die strijd tegen de kilo’s. De lijdensweg is niet één pakje peuken waard. Echt niet.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Maar voor TO:

Doe het niet. Doe het niet. Doe het niet. Doe het niet. Doe het niet. Doe het niet. Doe het niet. Doe het niet. Doe het niet.Doe het niet. Doe het niet. Doe het niet.Doe het niet. Doe het niet. Doe het niet.Doe het niet. Doe het niet. Doe het niet.Doe het niet. Doe het niet. Doe het niet.Doe het niet. Doe het niet. Doe het niet.Doe het niet. Doe het niet. Doe het niet.Doe het niet. Doe het niet. Doe het niet.Doe het niet. Doe het niet. Doe het niet.

Jij bent sterker dan die sigaret. Jij bent sterker dan die sigaret.Jij bent sterker dan die sigaret. Jij bent sterker dan die sigaret.Jij bent sterker dan die sigaret. Jij bent sterker dan die sigaret.Jij bent sterker dan die sigaret. Jij bent sterker dan die sigaret.Jij bent sterker dan die sigaret. Jij bent sterker dan die sigaret.Jij bent sterker dan die sigaret. Jij bent sterker dan die sigaret.Jij bent sterker dan die sigaret. Jij bent sterker dan die sigaret.Jij bent sterker dan die sigaret. Jij bent sterker dan die sigaret.Jij bent sterker dan die sigaret. Jij bent sterker dan die sigaret.Jij bent sterker dan die sigaret. Jij bent sterker dan die sigaret.

En als dat niet helpt, dan mss deze wel.

Je bent more goodlooking als je niet rookt.Je bent more goodlooking als je niet rookt.Je bent more goodlooking als je niet rookt.Je bent more goodlooking als je niet rookt.Je bent more goodlooking als je niet rookt.Je bent more goodlooking als je niet rookt.Je bent more goodlooking als je niet rookt.Je bent more goodlooking als je niet rookt.Je bent more goodlooking als je niet rookt.Je bent more goodlooking als je niet rookt.Je bent more goodlooking als je niet rookt.Je bent more goodlooking als je niet rookt.Je bent more goodlooking als je niet rookt.Je bent more goodlooking als je niet rookt.Je bent more goodlooking als je niet rookt.Je bent more goodlooking als je niet rookt.

Succes met niet niet niet niet niet niet roken !!!!!!!!!!!!
Alle reacties Link kopieren
Nou, zelfs twee sigaretten achter elkaar deden het zelfs niet. Je had nou nooit eens een tevreden gevoel als roker. Altijd alweer vooruit plannen wanneer je weer ergens snel een sigaret kon opsteken.
Ik rekende inderdaad steeds uit wat ik al had uitgespaard. Dat troostte me bij het afkicken. En veel drop eten. Had ik tenminste iets in mijn mond.
De eerste maanden waren zwaar. Na een jaar begon het al goed te wennen en was ik best vaak blij dat ik ervan af was. Toen begon ik de vrijheid te voelen die je als niet-roker hebt.
Alle reacties Link kopieren
feow schreef:
16-02-2020 23:02
Maar die enorme drang is meestal ook weg!
Je hebt gewoon nu even last. Even maar.
Als herinnering aan dat je die kutverslaving NIET meer wilt.
Als motivatie :D als geheugensteuntje :D als plaagstootje waardoor je zodadelijk nóg zekerder weet dat je dit soort momenten steeds minder zult hebben :D
Je hebt gelijk. Die enorme drang is weer weg. Gaat dat ooit over, dit had ik nog nooit gehad eerder...??



Bedankt voor het reageren allemaal, als ik weer zo'n bui heb post ik weer verder
Zonder dit had ik nu al buiten staat roken!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel 27 jaar geleden gestopt. En ik was zooo verslaafd. En zoooooo blij nu, dat ik niet meer rook. Maar die eerste sigaret moet ik gewoon NOOIT meer nemen. IK heb de behoefte gelukkig niet, maar ik zou het nooit durven, want als je die ene weer neemt...

Doe het niet. Niet roken heeft zoveel voordelen, geeft zoveel rust. Wat mij destijds hielp was een salmiaklolly pakken, dan had ik iets te doen. Misschien dat het je helpt.
Alle reacties Link kopieren
aatjuhh123 schreef:
16-02-2020 23:08
Maar voor TO:

Doe het niet. Doe het niet. Doe het niet. Doe het niet. Doe het niet. Doe het niet. Doe het niet. Doe het niet. Doe het niet.Doe het niet. Doe het niet. Doe het niet.Doe het niet. Doe het niet. Doe het niet.Doe het niet. Doe het niet. Doe het niet.Doe het niet. Doe het niet. Doe het niet.Doe het niet. Doe het niet. Doe het niet.Doe het niet. Doe het niet. Doe het niet.Doe het niet. Doe het niet. Doe het niet.Doe het niet. Doe het niet. Doe het niet.

Jij bent sterker dan die sigaret. Jij bent sterker dan die sigaret.Jij bent sterker dan die sigaret. Jij bent sterker dan die sigaret.Jij bent sterker dan die sigaret. Jij bent sterker dan die sigaret.Jij bent sterker dan die sigaret. Jij bent sterker dan die sigaret.Jij bent sterker dan die sigaret. Jij bent sterker dan die sigaret.Jij bent sterker dan die sigaret. Jij bent sterker dan die sigaret.Jij bent sterker dan die sigaret. Jij bent sterker dan die sigaret.Jij bent sterker dan die sigaret. Jij bent sterker dan die sigaret.Jij bent sterker dan die sigaret. Jij bent sterker dan die sigaret.Jij bent sterker dan die sigaret. Jij bent sterker dan die sigaret.

En als dat niet helpt, dan mss deze wel.

Je bent more goodlooking als je niet rookt.Je bent more goodlooking als je niet rookt.Je bent more goodlooking als je niet rookt.Je bent more goodlooking als je niet rookt.Je bent more goodlooking als je niet rookt.Je bent more goodlooking als je niet rookt.Je bent more goodlooking als je niet rookt.Je bent more goodlooking als je niet rookt.Je bent more goodlooking als je niet rookt.Je bent more goodlooking als je niet rookt.Je bent more goodlooking als je niet rookt.Je bent more goodlooking als je niet rookt.Je bent more goodlooking als je niet rookt.Je bent more goodlooking als je niet rookt.Je bent more goodlooking als je niet rookt.Je bent more goodlooking als je niet rookt.

Succes met niet niet niet niet niet niet roken !!!!!!!!!!!!



Jaaaaaaaa, dit is mijn mantra! Doe het niet, doe het niet, doe het niet.......
-Simone- schreef:
16-02-2020 23:15
Jaaaaaaaa, dit is mijn mantra! Doe het niet, doe het niet, doe het niet.......
Goed zo. En volhouden. Je kunt het.
Alle reacties Link kopieren
-Simone- schreef:
16-02-2020 22:51
Er zijn nog twee mensen in huis die wel roken. Normaal heb ik daar geen enkele moeite mee, maar nu wel.
Ooit gaat dat toch voorbij hoop ik.

Ik weet dat het belachelijk is en ik ben heel blij dat ik er vanaf ben, maar nu heb ik even behoefte aan de harde viva commentaren :biggrin:
Ja het gaat over. En dan zie je hoe stom het er uitziet. En hoe het meurt.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn ook mensen waar de drang wel weg gaat TO :)
ik ben nu 4 jaar gestopt en de eerste 1,5 jaar had ik nog regelmatig zo’n moment als jij net. Maar kan nu oprecht zeggen dat ik roken smerig vind en er echt nooit meer aan moet denken. Ik kan me zelfs bijna niet voorstellen dat ik gerookt heb.

Hou vol! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
-Simone- schreef:
16-02-2020 23:14
Die enorme drang is weer weg.
22.41
Opende je dit topic.
23:14
Is de enorme drang weer weg.

:fortune:
Dit zijn magische getallen.
Je begint met 22dubellepunt41.
De eerste twee verdubbelt, de tweede twee halveert.

Je begrijpt dat dit staat voor het staan op een strijdpunt in je leven, met grote beslissingen die tegengesteld zijn. Vandaar het verdubbelen en halveren.

Je conclusie komt om twee - drie - één - vier, een mooie reeks.
De eerste getallen. Alleen de nul mist. Dat is een teken, jij bent geen nul.

Ik voorspel je een mooie toekomst
:fortune:

:proud:
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
winkelfanaat schreef:
16-02-2020 23:18
Ja het gaat over. En dan zie je hoe stom het er uitziet. En hoe het meurt.
En wat een gore smaak je in je mond hebt daarna, yuk. En hoe je stinkt. Dat heb je nu allemaal niet! Want je rookt niet :cheer2:
Always look on the bright side of life
Alle reacties Link kopieren
winkelfanaat schreef:
16-02-2020 23:18
Ja het gaat over. En dan zie je hoe stom het er uitziet. En hoe het meurt.
Dat dacht ik vanmiddag nog. Mijn man ging naar buiten voor een sigaretje, met een paraplu, midden in storm Dennis en ik was zo blij dat ik dat niet meer hoefde!

Daarom was ik ook compleet verbijsterd dat dit gevoel bij mij vanavond weer zo sterk terug kwam. Dat had ik nooit verwacht. Je zou toch denken dat dat een keer voorbij is.
Alle reacties Link kopieren
feow schreef:
16-02-2020 23:23
22.41
Opende je dit topic.
23:14
Is de enorme drang weer weg.

:fortune:
Dit zijn magische getallen.
Je begint met 22dubellepunt41.
De eerste twee verdubbelt, de tweede twee halveert.

Je begrijpt dat dit staat voor het staan op een strijdpunt in je leven, met grote beslissingen die tegengesteld zijn. Vandaar het verdubbelen en halveren.

Je conclusie komt om twee - drie - één - vier, een mooie reeks.
De eerste getallen. Alleen de nul mist. Dat is een teken, jij bent geen nul.

Ik voorspel je een mooie toekomst
:fortune:

:proud:
:rofl: :rofl: :rofl:

Mijn volgende staatslot is met de getallen 22412314..... :proud:
Alle reacties Link kopieren
Ik kan je vertellen hoe iemand eruit ziet die op de IC doodgaat aan longkanker vanwege het roken. Helpt dat😖?
Nee echt, als je weet dat de kans aanwezig is om op een gruwelijke manier dood te gaan dan raak je geen peuk meer aan.
Je denkt dat het jou niet gebeurt, maar er zijn er ontelbaar veel zoals jij.
Doe het niet. Het is het niet waard. Koester je lijf. Gezondheid is niet vanzelfsprekend.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ons huis gekocht van een verstokte rookster. Ze stak de een met de andere aan. Het hele huis was geel. Heb het plafond met St Marc af gedaan en kon om de 2 m2 een schone emmer halen omdat het water okergeel/bruin was. Dat wil je toch niet meer in je lijf krijgen? Je huid, haren en longen hebben eindelijk de kans gekregen om weer gezond te worden, dat geef je toch niet meer op? Om maar niet te spreken over die rokersrimpels om je mond. Gele nicotinevingers, slechte adem en een algehele stank om je heen.

Volhouden dus :mrgreen: ! En ik hoop dat die 2 rokers die bij je wonen lekker buiten gaan roken, zodat jij lekker in de frisse lucht kan zitten.
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
feow schreef:
16-02-2020 23:23
22.41
Opende je dit topic.
23:14
Is de enorme drang weer weg.

:fortune:
Dit zijn magische getallen.
Je begint met 22dubellepunt41.
De eerste twee verdubbelt, de tweede twee halveert.

Je begrijpt dat dit staat voor het staan op een strijdpunt in je leven, met grote beslissingen die tegengesteld zijn. Vandaar het verdubbelen en halveren.

Je conclusie komt om twee - drie - één - vier, een mooie reeks.
De eerste getallen. Alleen de nul mist. Dat is een teken, jij bent geen nul.

Ik voorspel je een mooie toekomst
:fortune:

:proud:
:HA:

Je kunt voor deze analyse geld vragen😁
Alle reacties Link kopieren
Je bent 9, maar gestopt? Jezus, op welke leeftijd ben je begonnen dan?
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...
Alle reacties Link kopieren
-Simone- schreef:
16-02-2020 23:25
Dat dacht ik vanmiddag nog. Mijn man ging naar buiten voor een sigaretje, met een paraplu, midden in storm Dennis en ik was zo blij dat ik dat niet meer hoefde!

Daarom was ik ook compleet verbijsterd dat dit gevoel bij mij vanavond weer zo sterk terug kwam. Dat had ik nooit verwacht. Je zou toch denken dat dat een keer voorbij is.

Het gaat echt voorbij. Het slijt al meer. Sterker nog, ik droom weleens dat ik rook en ben dan boos en verdrietig in die droom dat ik weer die ellende van stoppen met roken doorstaan moet🙈

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven