Slang heeft gerbil niet gegeten

15-07-2018 17:43 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-07-2018 12:59
Reden: openingspost verwijderd, maatregelen genomen
98.81% gewijzigd
Een roommate kopen voor de gerbil en een kooitje en alles en die lekker samen bij je kennis neerzetten. :D

Misschien wil de slang liever een muisje... ;)
Alle reacties Link kopieren
Gaaaaaaaaap.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Je kunt hem toch gewoon in de kooi laten zitten? Wordt vanzelf wel opgegeten.

Wat ik wel raar vind is dat als jij één weekend op die slang past, dat je hem dan moet voeren. Die dieren eten niet iedere dag. Dus die kennis van jou had zijn slang prima kunnen voeren voor of na het weekend.
Stampertje12 schreef:
15-07-2018 17:46
Je kunt hem toch gewoon in de kooi laten zitten? Wordt vanzelf wel opgegeten.
Het schijnt dat ze dan aan de slang gaan knagen.

Karma is a bitch :-D
Alle reacties Link kopieren
HaPu schreef:
15-07-2018 17:47
Het schijnt dat ze dan aan de slang gaan knagen.

Karma is a bitch :-D
Jeetje, hoe hebben die slangen de evolutie dan kunnen overleven...
Alle reacties Link kopieren
De slang is vegenatarisch geworden.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Stampertje12 schreef:
15-07-2018 17:46
Je kunt hem toch gewoon in de kooi laten zitten? Wordt vanzelf wel opgegeten.

Wat ik wel raar vind is dat als jij één weekend op die slang past, dat je hem dan moet voeren. Die dieren eten niet iedere dag. Dus die kennis van jou had zijn slang prima kunnen voeren voor of na het weekend.
Ja... Mijn kennis wil dat ik het vandaag doe. Volgens mij omdat het dier de slang kan bezeren. Dat heeft hij al die tijd nog niet gedaan dus ik schat dat risico klein, maar ik wil niet in discussie gaan met die persoon daarover.
HaPu schreef:
15-07-2018 17:47
Het schijnt dat ze dan aan de slang gaan knagen.

Karma is a bitch :-D
Serieus ooit gehoord van een kennis. Die kende iemand met een slang en in plaats van een muis had hij een keer een rat te eten gegeven. Resultaat: rat had slang dood geknaagd.

Slangen hebben inderdaad niet iedere dag honger voor zover ik weet, wel zielig voor die gerbil al twee dagen in het terrarium met dat beest, die gerbil is waarschijnlijk op van de stress.

En hell no dat ik de gerbil zou gaan vangen want ik ben doodsbang voor slangen. Echt niet dat ik dat terrarium in ging.
Alle reacties Link kopieren
^wow, heftig
Plaats 'm op het Gerbilforum of facebookpagina en zet het zielige verhaaltje erbij, dan is 'ie zo weg.
Stampertje12 schreef:
15-07-2018 17:49
Jeetje, hoe hebben die slangen de evolutie dan kunnen overleven...
Normaal gesproken jaagt en eet een slang alleen bij honger en blijven knaagdieren uit de buurt omdat ze een slang eng vinden.

Als je een muis bij een slang stopt en de slang heeft geen honger zal hij niet eten. De muis wordt ondertussen ook niet gevoerd en krijgt wel honger en heeft inmiddels geleerd dat hij niet bang hoeft te zijn voor de slang.

1+1= aangevreten slang
Alle reacties Link kopieren
Stampertje12 schreef:
15-07-2018 17:49
Jeetje, hoe hebben die slangen de evolutie dan kunnen overleven...
In de natuur zitten die dieren niet bij elkaar in een hokje

@TO:
Gefeliciteerd, je hebt een nieuw huisdier! Zo zijn wij aan een konijn gekomen. Kun je de gerbil terug brengen naar de winkel? Loslaten is heel slecht voor het dier, maar ook voor de flora en fauna. Dat zou ik dus niet doen. Bij de slang laten zitten kan ook niet, want dam loopt de slang inderdaad schade op. Eigenlijk stom dat jij per se de slang moet voeren, dat had de eigenaar makkelijk eerder of laten kunnen doen.
Bobby-Pin schreef:
15-07-2018 17:52
Plaats 'm op het Gerbilforum of facebookpagina en zet het zielige verhaaltje erbij, dan is 'ie zo weg.
Mag degene die hem wil hebben hem natuurlijk wel zelf uit het terrarium komen bevrijden! :D
Mij niet gezien, brrrr :$
himalaya schreef:
15-07-2018 17:49
De slang is vegenatarisch geworden.
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ze de slang vrij laten in het huis van je kennis, uit liefde voor de slang. Dan kan hij eindelijk echt op jacht gaan zodat hij wat lichaamsbeweging heeft en trek krijgt.
De gerbil zou ik mee naar je eigen huis nemen, ver weg van dat enge beest. De slang is nu toch al vegetariër geworden.
Nymphetamine_Fix schreef:
15-07-2018 17:55
Mag degene die hem wil hebben hem natuurlijk wel zelf uit het terrarium komen bevrijden! :D
Mij niet gezien, brrrr :$
Met een schepnetje :lightbulb:
huisduif schreef:
15-07-2018 17:55
De slang is nu toch al vegetariër geworden.
:rofl:

Ik vind terrariums inderdaad ook zielig. Denk dat die dieren veel gelukkiger zijn als ze gewoon lekker in hun natuurlijke habitat kunnen jagen en rond glibberen en glijden.
Mijn dochter zou het zo doen, dus TO als je in de buurt woont.
Bobby-Pin schreef:
15-07-2018 17:56
Met een schepnetje :lightbulb:
:proud:
Bobby-Pin schreef:
15-07-2018 17:58
Mijn dochter zou het zo doen, dus TO als je in de buurt woont.
Oh wow, stoere dochter! :worship:
Alle reacties Link kopieren
Ben je banger voor de slang of voor je kennis?
Nymphetamine_Fix schreef:
15-07-2018 17:59
Oh wow, stoere dochter! :worship:
Ja dat is ze zeker :D Ze zegt net dat ze wel eens een slang uit een terrarium heeft getild.

O TO, ik hoor nu de tip dat je met een klerenhanger de kop van de slang kunt weghouden en zo met de andere hand de gerbil moet pakken.
Alle reacties Link kopieren
Deze reacties . heerlijk :D Ik denk dat ik hem adopteer. Heb zelf thuis nog hamsterspullen staan van mijn hamster die 3 jaar geleden is overleden (en toen zei ik dat ik nooit meer een dier in gevangenschap zou nemen).

Maar goed, niks durven weggooien is soms best handig. Dus meteen via marktplaats een afspraak gemaakt om vanavond een heel klein terrarium van 5 euro over te nemen (heel klein, maar de dierenwinkels zijn al dicht), 't is niet anders toch?

Wel minder dat gerbils groepsdieren zijn. Tweede dilemma
Bobby-Pin schreef:
15-07-2018 18:03
Ja dat is ze zeker :D Ze zegt net dat ze wel eens een slang uit een terrarium heeft getild.

O TO, ik hoor nu de tip dat je met een klerenhanger de kop van de slang kunt weghouden en zo met de andere hand de gerbil moet pakken.
Wat een powervrouw :proud:

En inderdaad zorgen dat de kop niet in je buurt komt. Bij gifslangen gebruiken ze meestal van die haken om de slang bij de kop te pakken, de zogenaamde snake catchers. Maar ik neem aan dat het hier om een wurgslang gaat. Al heb ik ook mensen gekend die gifslangen hebben (gehad).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven