Sparen versus gat in je hand!

15-02-2008 15:16 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik was zo eens benieuwd hoe iedereen met zn geld omgaat.

Geef je vaak je geld uit aan nutteloze dingen?

Of zit je op je geld als een pinguin op zijn ei?

Ik ben van het kaliber geld moet rollen.

Vind het erg moeilijk om te sparen, het gaat op de een of andere manier toch telkens ergens aan op. Terwijl ik zo vaak van anderen hoor dat ze toch al flinke bedragen bij elkaar gespaard hebben, waarvan ze dan iets heel leuks gaan doen. Dan denk ik: dat wil ik ook.....maar hoe? Aan het eind van mijn geld heb ik vaak nog een stukje maand over!
quote:sprokkelientje schreef op 22 februari 2008 @ 13:08:

Tot mijn grote verdriet mijn vanaf december bij elkaar gesprokkelde "spaargeldje" gisteren moeten stukslaan op een dure reparatie op mijn kreng van een autootje....grrrrrrr nu sta ik dus weer op nul en begin ik weer opnieuw.Even positief bekijken, je had het geld dus je hoefde niet bij "leen"langs, scheelt toch n hoop negatieve rente
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Sprokkelientje, overwaarde zie ik wel een beetje als spaargeld. Juist omdat we de hypotheek maar op 1 inkomen wilden, en de rest betaald hebben van de overwaarde van het vorige huis, spaargeld en het maandelijkse inkomen. Ik bedoel, kranen kosten een hoop geld, maar konden wij gewoon van de lopende rekening betalen. Als je een bestaande woning koopt, betaal je dat allemaal mee en zit het in de hypotheek. Juist omdat wij zelf hebben gebouwd konden we veel geld uitsparen waardoor we nu al (2 jaar later) een overwaarde hebben van meer dan een halve ton. Moet ik er wel bijzeggen dat wij allebei twee rechterhanden hebben. Als je zelf niks kunt is bouwen heel erg duur.

Sparen is gewoon erg moeilijk voor een normaal gezin. Met een modaal inkomen kun je al bijna niet meer sparen. Een beetje huurwoning (mijn moeder woont in een oude flat) kost al 400 euro of meer. Tel daar de vaste lasten bij en je eten, drinken, kleding en benzine, dan zit je per maand gauw op een uitgavenpatroon van pakweg 1200-1400 euro. En als je dan weet dat het modale inkomen rond de 1500 ligt...... Het is niet voor niks dat de meeste moeders toch nog 2-3 dagen gaan werken. De meeste gezinnen hebben dat geld gewoon hard nodig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven