Spendeer je niet te veel tijd op het Viva Forum?

01-07-2020 01:18 107 berichten
Het viel me op dat ik soms meer tijd doorbreng op dit forum dan ik zou willen (zeker sinds het coronavirus).

Een goede discussie kan leuk zijn en ook heel leerzaam (zowel voor jezelf, als voor de ander, als voor een derde die stilletjes meeleest zoals ik altijd doe). Of het nu gaat over iets maatschappelijks, of over bijv. het leeftijdsverschil in de liefdesrelatie van een TO. Maar soms kan je er ook te veel in betrokken raken, jezelf erin verliezen, en kan het leiden tot negatieve emoties. Ik weet in ieder geval dat ik daar erg vatbaar voor ben. Onderstaande plaatjes resoneerden in ieder geval erg bij mij.

Ik zie bovendien soms dat mensen niet vriendelijk reageren, boos worden, ruzie maken, berichten verkeerd lezen, niet inhoudelijk reageren, of meningen neerzetten die volstrekt onredelijk lijken en mij de hoop in de mensheid doen verliezen (zoals toen iemand zei dat ze hoopte dat er een paar miljard mensen zouden sterven aan corona).
(zelfs tijdens het schrijven van dit bericht zie ik alweer op tegen alle cynische en negatieve reacties die ik waarschijnlijk ga krijgen, van o.a. mensen die zich aangevallen voelen, die dit allemaal overdreven dramatisch gezeur vinden, of die niet inzien dat ik alleen maar probeer te helpen (zie volgende alinea waarin ik dit verder toelicht)).

(dat is overigens niet iets specifieks van dit forum, maar vrij algemeen op het internet, of misschien zelfs iets typisch van de huidige tijd. Het meeste op dit forum is overigens positief; ik weet van mezelf dat ik soms wat te gevoelig ben met dit soort dingen)

Ik denk dat het in het algemeen goed is soms even stil te staan bij de manier waarop je je leven besteedt en hoe je er invulling aan geeft. Dit is tenslotte het enige leven dat je hebt. Als je verder gelukkig bent met hoe je je vrije tijd besteedt (bijv. hier op het forum), dan moet je daar uiteraard vooral mee doorgaan. Maar ik merk dus voor mijzelf dat hier voor mij nog wat winst te behalen valt, en aangezien er misschien anderen zijn die net als ik onbewust en langzaam maar zeker in een patroon zijn beland waar ze eigenlijk niet echt gelukkig van worden (of terwijl ze op z'n minst dingen te doen hebben die ze leuker vinden), besloot ik dit topic aan te maken. Misschien help ik er iemand mee. Maar nogmaals, als je jezelf hier niet in herkent, trek je dan uiteraard niets aan van deze post.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
anoniem_378512 wijzigde dit bericht op 01-07-2020 01:56
5.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Cookielover schreef:
02-07-2020 20:59
En als je kan zeggen dat het hier vroeger leuker was.
Dat kan iedereen wel zeggen.
Dat maakt het nog niet waar.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
02-07-2020 21:00
Dat kan iedereen wel zeggen.
Dat maakt het nog niet waar.
Das waar.
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
01-07-2020 08:29
Ja, ik besteed teveel tijd aan het viva forum. Ik had mijn man het wachtwoord laten veranderen een paar weken terug, en ik heb toen zoveel meer gedaan gekregen... Opeens heb ik in die 2 weken een stuk of 5 boeken gelezen bijvoorbeeld. Nu ik mijn wachtwoord weer terug heb lees ik niet meer. Toch vind ik het ook leuk om te forummen
Je kan ook gewoon gaan rellen tot je een ban krijgt. Kan je ook even niet forummen en heb je tijd voor andere dingen.

Ik breng hier echt veel te veel tijd door. Stel je voor dat ik alle tijd dat ik hier doorbreng zou zijn gaan sporten . Dan had ik nu echt een topconditie gehad. Of ik zou een cursus kunnen hebben gevolgd en nu een diploma extra gehad kunnen hebben.
sugarmiss schreef:
02-07-2020 21:16
Je kan ook gewoon gaan rellen tot je een ban krijgt. Kan je ook even niet forummen en heb je tijd voor andere dingen.

Ik breng hier echt veel te veel tijd door. Stel je voor dat ik alle tijd dat ik hier doorbreng zou zijn gaan sporten . Dan had ik nu echt een topconditie gehad. Of ik zou een cursus kunnen hebben gevolgd en nu een diploma extra gehad kunnen hebben.
Heb je er last van?
Zo nee, wat is het probleem?
Solomio schreef:
02-07-2020 21:00
Dat kan iedereen wel zeggen.
Dat maakt het nog niet waar.

Het is natuurlijk wel waar dat die oude zeikers die nu zeggen dat het vroeger beter was hier toen nog geen oude zeikers waren.
Dus er werd destijds minder geklaagd op het forum. Dat was wel fijner denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Peixe schreef:
02-07-2020 23:25
Het is natuurlijk wel waar dat die oude zeikers die nu zeggen dat het vroeger beter was hier toen nog geen oude zeikers waren.
Dus er werd destijds minder geklaagd op het forum. Dat was wel fijner denk ik.
Ik hartje oude zeikers.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
02-07-2020 20:55
Als je hier eerder was dan Yasmijn.
:-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven