Stalking of niet [Geen OP]

26-05-2020 14:34 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-05-2020 16:16
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen
99.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Team moeder en partner.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Jij had toch trekken van borderline?
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag mij af of dat je echt de realiteit ziet of dat je jouw realiteit ziet? Ik vind het nogal wat als iemand moet aangeven dat je stalkt.. dan ga je heel wat grenzen al over.
Alle reacties Link kopieren
Waar ging de ruzie over?? En stalking nemen ze best serieus bij de politie, eigen ervaring
Misschien kan je dit beter plaatsen onder je vorige topic, aangezien dat al over 1 van die vriendinnen ging.
Alle reacties Link kopieren
Jullie klinken nog erg jong, klopt dat? Ik ga ervan uit dat je ze niet bedreigd hebt in de berichten die je gestuurd hebt. Dan lijkt mij dat het wel mee zal vallen.. Gewoon nu stoppen met die dames lastig vallen en ze zelf overal op blokkeren zodat zij ook geen contact met jou op kunnen nemen. Dat zijn geen vriendinnen, daar moet je geen energie aan willen verspillen verder.
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
nee joh, daar doet de politie niets mee

Maarrrr, niet meer doen he?
laat ze los, deze vriendschap is echt over & uit, geen energie meer insteken
Alle reacties Link kopieren
Die stappen niet naar de popo’s hoor. Je bent toch gestopt nu.
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
Loveforfortnite schreef:
26-05-2020 14:39
Waar ging de ruzie over?? En stalking nemen ze best serieus bij de politie, eigen ervaring
Ik weet niet of het echt stalken is. Mijn vader heeft mij ooit gestalkt door naast ons huis te rijden, op ramen te tikken, verschillende telefoonnummers mij bereiken, dingen aan het huis vernielen etc. Dat was wel echt stalking.
Niets is zo onhandig als ruzies en woordenwisselingen uit te 'vechten'/praten via Whatsapp. Voor mails, sms en social media berichten idem. Als ik het zo hoor komt het inderdaad stalkerig over.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
26-05-2020 14:40
nee joh, daar doet de politie niets mee

Maarrrr, niet meer doen he?
laat ze los, deze vriendschap is echt over & uit, geen energie meer insteken
Jep, dat zegt mijn moeder ook duidelijk...
Nou jij bent een nogal volhardend persoon, en dan gaan mensen je lastig vinden.
Alle reacties Link kopieren
Sojasaus schreef:
26-05-2020 14:41
Niets is zo onhandig als ruzies en woordenwisselingen uit te 'vechten'/praten via Whatsapp. Voor mails, sms en social media berichten idem. Als ik het zo hoor komt het inderdaad stalkerig over.
Dat is zo. maargoed, als ik vroeg om face to face te praten dan ging dat niet.
En het kwam wel stalkerig over ja, maar of het echt stalken is....ik ken stalken als een stuk heviger.
Alle reacties Link kopieren
Lifeisajourneyx schreef:
26-05-2020 14:41
Ik weet niet of het echt stalken is. Mijn vader heeft mij ooit gestalkt door naast ons huis te rijden, op ramen te tikken, verschillende telefoonnummers mij bereiken, dingen aan het huis vernielen etc. Dat was wel echt stalking.
en als jij contact bleef zoeken, terwijl ze je vroegen het niet te doen, is ook niet goed te praten.
Wellicht zelfs stalking. Maar niet iets waar de politie iets mee doet.
Mits Je Er Mee Ophoudt!
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
26-05-2020 14:42
Nou jij bent een nogal volhardend persoon, en dan gaan mensen je lastig vinden.
Ik vind dit wel een hele rare opmerking.
Alle reacties Link kopieren
Lifeisajourneyx schreef:
26-05-2020 14:41
Ik weet niet of het echt stalken is. Mijn vader heeft mij ooit gestalkt door naast ons huis te rijden, op ramen te tikken, verschillende telefoonnummers mij bereiken, dingen aan het huis vernielen etc. Dat was wel echt stalking.
Stalken is iemand opzettelijk en structureel lastig vallen. Dus ook herhaaldelijk en continue berichten sturen is stalken.
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat de politie er in dit stadium niets mee doet, dus maak je voor nu maar geen zorgen over je VOG. Wel zou ik, mocht je dat nog niet gedaan hebben, al het contact verbreken en die meiden blokkeren. En het daar dan ook bij laten.

Dat zij een 'bom gooiden' en jou vervolgens geen kans meer gaven om te reageren is niet leuk, maar geen excuus om je als een stalker te gedragen.
Je blijft ze toch berichten als ze hebben aangegeven geen contact te willen.
Ik denk dat ik je verwar met een ander personage! Sorry!
Alle reacties Link kopieren
Stalking is mensen overdreven vaak benaderen. Welke intentie je daarbij hebt, en wat je dan precies allemaal schrijft/zegt, maakt geen moer uit. Zelfs met de beste bedoelingen is en blijft het gewoon stalking.

Zolang je niet opgepakt en veroordeeld wordt, gebeurt er weinig. Maar als je wel een keer voor stalking veroordeeld wordt, dan heb je dus inderdaad een strafblad, en kun je een VOG voor bepaalde banen wel vergeten.

Houd voortaan gewoon als stelregel dat je iemand nooit vaker dan 3x benadert wanneer de ander niet (meer) reageert.
Alle reacties Link kopieren
Stalken is in mijn ogen meer, dan alleen via social media berichten (over en weer) te sturen.

Ik weet niet waar de ruzie over ging en wat er inhoudelijk is gezegd (hoef ik ook niet te weten) maar ik denk dat het meer een loze dreiging is om jou bang te maken.


En dat opbouwen van een dossier klopt, maar als jij jezelf recht in de ogen kan kijken en eerlijk kan zeggen dat je niet hebt lopen stalken, dan hoef jij nergens bang voor te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
26-05-2020 14:47
Stalking is mensen overdreven vaak benaderen. Welke intentie je daarbij hebt, en wat je dan precies allemaal schrijft/zegt, maakt geen moer uit. Zelfs met de beste bedoelingen is en blijft het gewoon stalking.

Zolang je niet opgepakt en veroordeeld wordt, gebeurt er weinig. Maar als je wel een keer voor stalking veroordeeld wordt, dan heb je dus inderdaad een strafblad, en kun je een VOG voor bepaalde banen wel vergeten.

Houd voortaan gewoon als stelregel dat je iemand nooit vaker dan 3x benadert wanneer de ander niet (meer) reageert.
Maar wanneer word je veroordeeld? Mijn vader kreeg bij stalking een stopgesprek, en dat was het. Het is erna ook gestopt overigens. Ik neem aan dat hij geen veroordeling heeft gekregen
Sorry, geen sorry! Jij stuurde ze zelf hatelijke berichten en had het er zelf al over dat je ze 'stalkte'.
Alle reacties Link kopieren
viva-life22 schreef:
26-05-2020 14:52
Stalken is in mijn ogen meer, dan alleen via social media berichten (over en weer) te sturen.

Ik weet niet waar de ruzie over ging en wat er inhoudelijk is gezegd (hoef ik ook niet te weten) maar ik denk dat het meer een loze dreiging is om jou bang te maken.


En dat opbouwen van een dossier klopt, maar als jij jezelf recht in de ogen kan kijken en eerlijk kan zeggen dat je niet hebt lopen stalken, dan hoef jij nergens bang voor te zijn.
Ik heb wel veel berichten etc. gestuurd. Dus ik zelf zie het wel als stalkerig. Maar of dat echt zo is, geen idee...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven