Stelletje eikels!!

27-10-2021 21:19 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend kwam een van mijn katten hard miauwend thuis, wel meteen eten, maar ze bleef echt schreeuwen. Dus toch maar even kijken, oorschelp helemaal rood, dik, bloed en zweren. Hup in de auto geladen en naar de doc. Meissie is met vuurwerk beschoten, ze vonden zelfs nog stukje papier in het oor. en haar oor is verbrand van binnen en buiten. Haar verschroeit aan de buitenkant en in de oorschelp nare zweren en bloed. Pijnstilling mee, ontstekingsremmers en zalf voor het oor. Het is afwachten of haar gehoor niet beschadigd is nu. En of de zalf werkt en ze haar oor mag behouden. Ligt nu zwaar onder de pijnstilling op het kleedje op de bank.

Wat mankeert dit soort eikels! Wat is er mis gegaan in die opvoeding. Word hier zo pislink van! :"-(
buzziebee wijzigde dit bericht op 27-10-2021 21:21
3.87% gewijzigd
frambozentaartje schreef:
27-10-2021 21:58
Woon je niet in NL? Er is toch een landelijk verbod om vuurwerk af te steken, afgezien van iets van 3 dagen rond oud en nieuw en professionele vuurwerkshows.
Verkoop mag nu ook nog niet.
Kan wel een verbod zijn, maar bij elk lullig feestje wordt er vuurwerk afgestoken tegenwoordig.
Alle reacties Link kopieren
Vierendelen
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
CleopatraVII schreef:
27-10-2021 22:17
Dit is een forum, daar mag iedereen schrijven wat hij wil. Toen je dit topic opende wist je ook niet waar het over ging toch (gezien de titel)? Misschien had iemand wel een topic over deze pony geopend, dan had je het ook gelezen.
Misschien dat peertje er naar van wordt….. Ik kan er ook heel slecht tegen :cry: Berichten over dierenleed in het nieuw wil ik ook niet horen, lezen of zien.
Alle reacties Link kopieren
roosje1976 schreef:
27-10-2021 22:25
Misschien dat peertje er naar van wordt….. Ik kan er ook heel slecht tegen :cry: Berichten over dierenleed in het nieuw wil ik ook niet horen, lezen of zien.
Ja ik ook, ik ben zwaar gechoqueerd. Ik hoop echt dat mensen beter gaan nadenken.

Een paar jaar geleden heeft de buurjongen vuurwerk naast ons weiland afgestoken, ik heb hem vervloekt. Hoe kan hij zo focking dom zijn om vuurwerk naast een weiland met dieren af te steken. Hij had zoveel hectare de ruimte en toch kiest hij ervoor om het daar te doen. Mensen zijn gewoon niet op de hoogte en daarom moet juist dit soort nieuws gedeeld worden, zodat iedereen beseft dat er een vuurwerkverbod moet komen.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Alle reacties Link kopieren
Iedereen gaat er maar meteen vanuit dat dit een bewuste actie van dierenbeulen was, maar misschien is er gewoon vuurwerk onder een auto oid terecht gekomen en zat poes daar toevallig?
Maakt dat vuurwerk nog steeds verboden, en ik ben er ook absoluut tegen, maar om meteen onbekenden van mishandeling te beschuldigen terwijl het ook gewoon een naar ongeluk kan zijn gaat ook ver.
Alle reacties Link kopieren
CleopatraVII schreef:
27-10-2021 22:28
Ja ik ook, ik ben zwaar gechoqueerd. Ik hoop echt dat mensen beter gaan nadenken.

Een paar jaar geleden heeft de buurjongen vuurwerk naast ons weiland afgestoken, ik heb hem vervloekt. Hoe kan hij zo focking dom zijn om vuurwerk naast een weiland met dieren af te steken. Hij had zoveel hectare de ruimte en toch kiest hij ervoor om het daar te doen. Mensen zijn gewoon niet op de hoogte en daarom moet juist dit soort nieuws gedeeld worden, zodat iedereen beseft dat er een vuurwerkverbod moet komen.
Dat verbod mag er van mij ook definitief komen. Alhoewel ik het mooie siervuurwerk met oud en nieuw wel wat vind hebben. Maar heb altijd weer te doen met alle dieren. Vooral die buiten staan/leven.
Ach wat zielig zeg voor de kat.
Bewuste actie of niet, het is gewoon rotzooi en vuurwerk moet verboden worden. Er gebeuren te vaak ongelukken.

Jouw huisdier wordt nog naar een DA gebracht maar hoeveel zwerfkatten of andere dieren raken gewond en blijven gewond achter?
Hartstikke zielig.
Alle reacties Link kopieren
OohBoy schreef:
27-10-2021 22:29
Iedereen gaat er maar meteen vanuit dat dit een bewuste actie van dierenbeulen was, maar misschien is er gewoon vuurwerk onder een auto oid terecht gekomen en zat poes daar toevallig?
Maakt dat vuurwerk nog steeds verboden, en ik ben er ook absoluut tegen, maar om meteen onbekenden van mishandeling te beschuldigen terwijl het ook gewoon een naar ongeluk kan zijn gaat ook ver.
Sorry maar vuurwerk komt niet uit zichzelf onder een auto. Iemand moet dat vuurwerk hebben aangestoken. Dat is illegaal op dit moment. Daarnaast is het wel HEEL toevallig dat dit binnen drie dagen DRIE keer gebeurt, vind je ook niet?
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Alle reacties Link kopieren
CleopatraVII schreef:
27-10-2021 22:17
Dit is een forum, daar mag iedereen schrijven wat hij wil. Toen je dit topic opende wist je ook niet waar het over ging toch (gezien de titel)? Misschien had iemand wel een topic over deze pony geopend, dan had je het ook gelezen.
Je wil het niet snappen denk ik. Dan wordt er gewaarschuwd van te voren zodat mensen zelf kunnen bepalen of ze iets willen zien oid.

Maar ik stop hiermee, het is al gebeurd inmiddels. TO heeft hier verder niets aan.
Alle reacties Link kopieren
Kutvuurwerk. Sneu voor je kat. Ik hoop echt dat er een keer verbod komt.
Het is gewoon niet meer leuk. Ik hoor nu ook alweer zeker een maand knallen in de buurt. Word daar zo boos om. Leuk als mensen er plezier van hebben maar anderen en ook dieren hebben er zoveel last van .
Alle reacties Link kopieren
OohBoy schreef:
27-10-2021 22:29
Iedereen gaat er maar meteen vanuit dat dit een bewuste actie van dierenbeulen was, maar misschien is er gewoon vuurwerk onder een auto oid terecht gekomen en zat poes daar toevallig?
Maakt dat vuurwerk nog steeds verboden, en ik ben er ook absoluut tegen, maar om meteen onbekenden van mishandeling te beschuldigen terwijl het ook gewoon een naar ongeluk kan zijn gaat ook ver.
Gaat niet te ver. Mensen moeten g gewoon niet zo achterlijk doen. Vuurwerk hoort bij oud en nieuw en de rest van het jaar wil ik het niet horen of zien.
Alle reacties Link kopieren
Juliette schreef:
27-10-2021 22:34
Ach wat zielig zeg voor de kat.
Bewuste actie of niet, het is gewoon rotzooi en vuurwerk moet verboden worden. Er gebeuren te vaak ongelukken.

Jouw huisdier wordt nog naar een DA gebracht maar hoeveel zwerfkatten of andere dieren raken gewond en blijven gewond achter?
Hartstikke zielig.
Vuurwerk is verschrikkelijk zeker voor de dieren die buiten leven. Ik vind siervuurwerk echt mooi, maar laat het voor de dieren toch afgeschaft worden.
Alle reacties Link kopieren
Afschuwelijk wat er gebeurd is.
Arme poes. Kan niet anders of ze heeft gehoorschade opgelopen. Wat zal ze bang zijn geweest.
Vuurwerk zou verboden moeten worden.

Ook zou ik willen dat ouders meer naar de leeftijdsbeperking op films en games letten.

Nu wordt er veel te makkelijk gezegd dat kan mijn kind wel aan.

Maar de jeugd wordt steeds gewelddadiger. Agressie tegen onschuldige dieren, er lopen steeds meer jongeren met een mes op zak. En steeds jongere kinderen slaan elkaar in elkaar en blijven tegen een hoofd trappen als diegene al bewusteloos op de grond ligt.
iones schreef:
27-10-2021 21:31
En dáárom ben ik tegen vuurwerk! Het wordt opzettelijk tegen dieren gebruikt. Maar ook per ongeluk, dus onverwacht vuurwerk waardoor dieren schrikken en verongelukken.

Egoisten zeggen alleen maar "nu pakken ze weer een traditie af", als ze het over vuurwerkverbod hebben. Maar altijd te pas en te onpas vuurwerk afsteken is GEEN traditie!

wat een vuile vieze k.tstreek! Ik zal hier maar niet hardop gaan zeggen wat ik wil dat die daders overkomt, want dan krijg ik een ban!

Arme arme kat....

Mensen hou je dieren asjeblieft bij je. Want ze zijn vogelvrij.... En je moet ze beschermen tegen de beesten.
Dit!
Alle reacties Link kopieren
BuzzieBee schreef:
27-10-2021 21:24
Ik zit te denken er foto’s van te maken en het op de buurtapp te zetten. Niet dat het zal helpen. Maar man wat ben ik kwaad.
Niet vergeten aangifte te doen bij de politie. Via de buurtapp kun je dan vragen of mensen hun (deurbel) camera’s willen nakijken.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het zeker op de buurtapp zetten met de vraag of iedereen die een videodeurbel heeft zou willen kijken of hij/zij toevallig iets op de beelden heeft staan.
Is dat soort ellende nu alweer begonnen? (6)
Ik hoop dat ze er weer bovenop komt en dat de daders gepakt worden.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen Buzzie, hoe is de nacht verlopen? Hopelijk werken de medicatie en zalf goed 🙏
Alle reacties Link kopieren
Hier zijn ze ook al weken bezig.
Iets verderop is een skatebaan en in 3 weken tijd is die 3 keer opgeblazen door vuurwerk. Er hingen camera's, maar zelfs die worden gesloopt..

Als mensen nu komen met ''maar er is niks voor de jeugd, ze vervelen zich'' ja, dág hoor...

Dat verbod moet gewoon strenger gehandhaafd worden. Gewoon NERGENS verkopen tot 29 december en op 1 januari al je oude vuurwerk inleveren.

Is misschien niet haalbaar, maar ik ben helemaal klaar met die zooi!

Op 31 december weet je dat je je huisdier misschien beter binnen kunt houden, maar dat wil je toch niet in oktober al doen? (algemeen bedoeld)
Peertjes schreef:
27-10-2021 22:46
Je wil het niet snappen denk ik. Dan wordt er gewaarschuwd van te voren zodat mensen zelf kunnen bepalen of ze iets willen zien oid.

Maar ik stop hiermee, het is al gebeurd inmiddels. TO heeft hier verder niets aan.
Ik ben het met je eens. Ik had het ook niet willen lezen. Een waarschuwing boven het bericht was wel zo netjes geweest.

TO, ik hoop dat je kat snel minder pijn heeft en goed hersteld. Arm beestje. Ik zou het zeker op de buurtapp zetten.en aangifte doen. Sterkte.
Onbegrijpelijk dat vuurwerk buiten Oud- en Nieuw nog steeds toegestaan wordt. Er wordt totaal niet ingegrepen, hier in de buurt hoor ik ook al steeds weer van die knallen. Mijn hond raakt er flink van van de kaart.

Vorig jaar....geen idee meer wanneer....liep ik de hond uit te laten en opeens leek het alsof de wijk gebombardeerd werd: vuurwerk, en niet zo'n beetje ook.
De hond piepte van angst en ikzelf op dat moment ook eigenlijk, van schrik.
Wat bleek later? Het vuurwerk was afgestoken om de zorgverleners in de coronatijd te bedanken. Toch weer dat klote vuurwerk. Waarom juist dat weer? Wie verzint dat?

Maar goed, jouw arme poes TO is het slachtoffer van waarschijnlijk dierenbeulen geworden. Een laf en ziek soort volk dat beter naar een eilandje in de Stille Oceaan gedeporteerd kan worden. Een eilandje zonder dieren.

Heel veel sterkte voor je kat TO, en ook voor jou, want om dit als baasje mee te maken is erg aangrijpend.
Wat erg, hopelijk gaat het gauw beter met poes. :hug:
>:-( >:-( >:-(

$#%##&$@@$#!!!!!!!!!!

Heel veel beterschap gewenst voor je kat! Dat het allemaal weer goed mag komen. Arm beestje.
OohBoy schreef:
27-10-2021 22:29
Iedereen gaat er maar meteen vanuit dat dit een bewuste actie van dierenbeulen was, maar misschien is er gewoon vuurwerk onder een auto oid terecht gekomen en zat poes daar toevallig?
Maakt dat vuurwerk nog steeds verboden, en ik ben er ook absoluut tegen, maar om meteen onbekenden van mishandeling te beschuldigen terwijl het ook gewoon een naar ongeluk kan zijn gaat ook ver.
Dan is het alsnog verboden om vuurwerk af te steken op dit moment.
Alle reacties Link kopieren
Ze waren hier gisteren ook weer bezig...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven