Stressballetjes stinken!

20-10-2019 23:53 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag kocht ik deze:

Afbeelding

en nog twee andere stressballetjes. Ik ben er helemaal blij mee, alleen er komt een (plastic/rubber/chemische) lucht vanaf, niet te doen.
Wie heeft de briljante oplossing om daar vanaf te komen?
Afwasmiddel helpt niks (was te verwachten). Ze liggen nu in de Biotex.
Ik heb nog in huis: (baking)soda, schoonmaakazijn, dasty (maar dat stinkt net zo goed), een vriezer (maar dat durf ik niet zo goed).

Help..?
.
Alle reacties Link kopieren
SombraOnline schreef:
21-10-2019 08:41
Er zit een 'klikkertje' op (op de middelste foto te zien, is een soort schakelaar), die is niet echt storend. Maar de 5 knopjes op de foto linksboven, die maken wel wat geluid ja ;-D Die klinken inderdaad als het klikken van een pen...
In deze video: https://youtu.be/2OOZOWg7Sk0?t=187 kan je het horen. Die knopjes zijn wel luid.

Uhoh, nu wil ik dit ook.
Nu geen tips meer graag, straks ligt m’n huis vol met dit soort spul. :rofl:
.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
21-10-2019 08:50
Uhoh, nu wil ik dit ook.
Nu geen tips meer graag, straks ligt m’n huis vol met dit soort spul. :rofl:
Zal ik dan maar niet zeggen dat je, als je op Ali ‘fidget toy’ intikt, je enorm veel verschillende dingetjes krijgt om gedachteloos mee te spelen? Balletjes, cubes, tangles, slangetjes, blokken, buisjes... wat je maar wil, en in verschillende kleuren.
Een spinner!
Alle reacties Link kopieren
Celaena_Aelin schreef:
21-10-2019 09:49
Zal ik dan maar niet zeggen dat je, als je op Ali ‘fidget toy’ intikt, je enorm veel verschillende dingetjes krijgt om gedachteloos mee te spelen? Balletjes, cubes, tangles, slangetjes, blokken, buisjes... wat je maar wil, en in verschillende kleuren.

Aiaiai..
Overal staat autism, ADHD, anxiety enz. onder. Mag gewoon neurotisch ook? :clown:
.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
21-10-2019 10:06
Aiaiai..
Overal staat autism, ADHD, anxiety enz. onder. Mag gewoon neurotisch ook? :clown:
Laat ik het zo zeggen: ik heb nog nooit m’n diagnose hoeven laten zien bij Ali voor ik zo’n fidget-ding kon bestellen ;-)
Alle reacties Link kopieren
Oh, wat een leuk ding die fidget cube. Ik ben altijd aan het frutten met mijn handen. Vooral met een heel glad steentje. Iedereen kijkt altijd naar de grond voor mooie steentjes als ze op vakantie zijn;)

Mijn man werd gek van de fidget spinner omdat die al snel geluid ging maken maar ik was er dol op. Gek genoeg heb ik totaal geen stress en maak mij nooit druk, maar die fidget dingen vind ik heerlijk. Ook gek op hele zachte stofjes. In winkels kan ik het ook nooit laten om even langs zo’n fake fur jas te gaan met mijn vingers.

Ik ga nu meteen kijken.
Alle reacties Link kopieren
veensteker schreef:
21-10-2019 12:01
Oh, wat een leuk ding die fidget cube. Ik ben altijd aan het frutten met mijn handen. Vooral met een heel glad steentje. Iedereen kijkt altijd naar de grond voor mooie steentjes als ze op vakantie zijn;)

Mijn man werd gek van de fidget spinner omdat die al snel geluid ging maken maar ik was er dol op. Gek genoeg heb ik totaal geen stress en maak mij nooit druk, maar die fidget dingen vind ik heerlijk. Ook gek op hele zachte stofjes. In winkels kan ik het ook nooit laten om even langs zo’n fake fur jas te gaan met mijn vingers.

Ik ga nu meteen kijken.
Heeft iemand een tip voor dat soort dingen die geen lawaai maken zodat ik mijn man niet gek maak?
Alle reacties Link kopieren
veensteker schreef:
21-10-2019 12:04
Heeft iemand een tip voor dat soort dingen die geen lawaai maken zodat ik mijn man niet gek maak?
Rubber slangetje maakt geen lawaai, net als een tube van gaas met een balletje erin. De infinity-blocks klikken/tikken zachtjes.
Alle reacties Link kopieren
veensteker schreef:
21-10-2019 12:04
Heeft iemand een tip voor dat soort dingen die geen lawaai maken zodat ik mijn man niet gek maak?

Ik zag zo’n Tangle met sprieten, net als die bal. Lijkt me heerlijk, maar nu (tijdelijk) niet leverbaar. :(

Afbeelding

https://www.educatief-speelgoed.com/tan ... unior.html
Die tangles zijn hier sowieso een stuk goedkoper dan op Bol.

Met die stressballetjes kun je trouwens ook allerlei (zachte) geluiden maken, fascinerend. Eentje heeft ‘waterparels’ erin, ik had er nog nooit van gehoord.
.
Alle reacties Link kopieren
Stank-update trouwens: die met waterparels ruik ik zowaar niet meer na de biotex. Maaar.. hij is blijkbaar niet helemaal waterdicht dus nu is hij vochtig van binnen. :facepalm: Kwestie van tijd voor dat schimmelig wordt ben ik bang. Maar goed, gelukkig kostte het ook geen drol.
.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
21-10-2019 08:50
Uhoh, nu wil ik dit ook.
Nu geen tips meer graag, straks ligt m’n huis vol met dit soort spul. :rofl:

Heb ik toch nog een tip voor je ;-D , dit is namelijk geen plastic meuk en het stinkt niet: bijenkneedwas.
Het is heerlijk spul waar je gedachtenloos wat mee kan prutsen (of mooie dingen mee kunt 'kleien'), het ruikt lekker (naar bijenwas) en je kunt het eindeloos hergebruiken.
Afbeelding
https://www.regenboogschaap.nl/nl/126-stockmar?p=2

Het is ook los te koop, per plakje, als je slechts één of twee kleuren wilt.
Echt heel fijn spul, je krijgt er ook nog prettig warme handen van. Het komt weliswaar uit de antroposofische hoek maar is gewoon een erg goed product.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Je hebt de fout gemaakt door stress ballen te kopen, die moeten een reden hebben om stress te geven, bij die van jou is het de geur.

Het is beter om in jou situatie anti stress ballen te kopen
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
21-10-2019 12:16
Heb ik toch nog een tip voor je ;-D , dit is namelijk geen plastic meuk en het stinkt niet: bijenkneedwas.
Het is heerlijk spul waar je gedachtenloos wat mee kan prutsen (of mooie dingen mee kunt 'kleien'), het ruikt lekker (naar bijenwas) en je kunt het eindeloos hergebruiken.
Afbeelding
https://www.regenboogschaap.nl/nl/126-stockmar?p=2

Het is ook los te koop, per plakje, als je slechts één of twee kleuren wilt.
Echt heel fijn spul, je krijgt er ook nog prettig warme handen van. Het komt weliswaar uit de antroposofische hoek maar is gewoon een erg goed product.

Hou oooop! :flag:
Is dat qua gevoel een beetje vergelijkbaar met (fimo)klei?
Ik had ooit een potje Playdough bedenk ik nu, maar dat heeft ook zo’n typisch overheersend luchtje. En ik vond het gewoon viezig.
.
Alle reacties Link kopieren
Lopervanhiernaardaar schreef:
21-10-2019 12:19
Je hebt de fout gemaakt door stress ballen te kopen, die moeten een reden hebben om stress te geven, bij die van jou is het de geur.

Het is beter om in jou situatie anti stress ballen te kopen

:mrgreen:
.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
21-10-2019 12:22
Hou oooop! :flag:
Is dat qua gevoel een beetje vergelijkbaar met (fimo)klei?
Ik had ooit een potje Playdough bedenk ik nu, maar dat heeft ook zo’n typisch overheersend luchtje. En ik vond het gewoon viezig.

Weet ik niet, ik kan me niet herinneren hoe dat voelt of ruikt.
Het is geen overheersende geur maar als je de geur van bijenwas niet lekker vindt moet je er misschien niet aan beginnen.
Bij een winkel met antroposofisch speelgoed zou je ook een plakje kunnen halen om te proberen, aan nog geen 2 euro val je ook geen buil.
Met een lontje erin kan je het ook nog als een waxinelichtje opbranden als je het niks vindt.
Dat kun je van die plastic meuk niet zeggen :D
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
21-10-2019 12:39
Weet ik niet, ik kan me niet herinneren hoe dat voelt of ruikt.
Het is geen overheersende geur maar als je de geur van bijenwas niet lekker vindt moet je er misschien niet aan beginnen.
Bij een winkel met antroposofisch speelgoed zou je ook een plakje kunnen halen om te proberen, aan nog geen 2 euro val je ook geen buil.
Met een lontje erin kan je het ook nog als een waxinelichtje opbranden als je het niks vindt.
Dat kun je van die plastic meuk niet zeggen :D
Haha, fikkie stoken is ook altijd leuk. Ik denk dat ik wel een winkeltje hier weet waar ze het hebben. Hebben ze ook van dat viltspul en van die poppetjes zonder ogen enzo.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Aliexpress onveilig gemaakt en 4 verschillende friemeldingen besteld. Ik kan de Tangle daar niet vinden. Weet iemand of ze die hebben onder een andere naam?

Ben blij met dit topic :kneel:
Alle reacties Link kopieren
Nee die Tangle zag ik ook niet op Ali, je zou toch zeggen dat ze zoiets inderdaad met een andere naam wel hebben.

Misschien moet de topictitel maar veranderd worden. :biggrin:
.
Alle reacties Link kopieren
Via Google zie ik wel dat ze Tangle verkochten, maar grote kans dat de fabrikant van Tangle gedreigd heeft met een rechtszaak of zo. Dan halen verkopers ze er gewoon af, is het risico niet waard.
¡Apagando las luces!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven