Tattoo naam tweede kindje ideeën

31-05-2020 17:40 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Halloo!

Ik ben heel erg hard op zoek naar een idee om de naam van mijn tweede kindje te laten tatoeëren. Uiteraard heb ik google en Pinterest er al uitgebreid op nageslagen, maar een oplossing voor mijn 'probleem' ben ik helaas nog niet tegengekomen. Zelf heb ik ook geen idee wat mooi is/kan zijn.

Mijn probleem is dus de volgende:
Ik heb een tattoo aan de binnenkant van mijn onderarm met de naam van mijn zoontje (bovenste deel onderarm, in het midden geplaatst). Haar naam zou er in principe gewoon achter passen maar dan is het grootste deel van mijn onderarm bedekt, wat ik liever niet heb. Naast dat ik het niet zo mooi zou vinden op die manier, wil ik het ook kunnen bedekken met een driekwart mouwtje.

Mijn tweede probleem: ik vind de letters van haar naam niet mooi in het lettertype wat ik voor mijn zoontje heb uitgekozen toentertijd, en dan met name de hoofdletter (de meest opvallende dus).

Nu vraag ik me alleen af of het überhaupt wel mooi is om een ander lettertype te gebruiken. Zelf dacht ik miss een beetje verworven of half achter mijn zoontje zijn naam. Gedeeltelijk eronder kan ook maar dan is het geheel niet meer gecentreerd. Maar ik kan geen voorbeelden vinden en vraag me dus echt of dat allemaal wel mooi zou zijn (er zijn wellicht niet voor niks geen voorbeelden te vinden).
Of hebben jullie bijvoorbeeld nog leuke ideeën hoe ik dit kan aanpakken?

Een andere plek is echt mijn laatste 'redmiddel'. Het liefste heb ik ze wel bij elkaar.

Nu ben ik zelf helaas absoluut niet creatief weggelegd. Ik denk dat ik er wel 1 laat ontwerpen uiteindelijk maar wat inspiratie of ideeën zou heel fijn zijn.

X Jinxie
Alle reacties Link kopieren
Hey,
Ik zou het gewoon op de zelfde plek doen maar dan op je andere arm anders staat het nooit in het midden.
Tenzij je het naast elkaar doet maar dat is geen optie zoals je al zei..
Als je het toch graag bij elkaar wil ga dan gewoon naar de tattoo shop vaak kunnen ze zelf heel goed meedenken voor een oplossing en komen ze misschien met een idee waar je zelf niet op had gekomen.
Succes!
Op je andere arm doen. En dan is een ander lettertype ook niet raar
Alle reacties Link kopieren
Een typografisch goed onderlegde tattoo artist vragen om een ontwerp te maken voor naam 2e kindje bij wat je nu hebt?
Of een sleeve maken van allerlei namen, misschien komt er ooit een derde, vierde en vijfde, en dat je gewoon zo je hele bovenarm rond namen van boven naar beneden heb staan?
Handig voor mensen met een slecht geheugen.
Tatoeëer dan gelijk ook even je trouwdatum.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen tattoos dus wellicht ook geen kijk op het geheel. Gevoelsmatig zou ik zeggen: dochter op dezelfde plek maar dan op de andere arm en een heel ander lettertype. Ieder kind zijn/haar eigen ‘erepodium’. Een eventueel verschil in lengte van de naam ondervang je dan ook.

Alleen een probleem als je nog een derde kind krijgt :-)
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Kan je toch wel onthouden? ;-)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Blankepit schreef:
31-05-2020 17:54
Handig voor mensen met een slecht geheugen.
Tatoeëer dan gelijk ook even je trouwdatum.
Mocht ik ooit dement worden..
Ben niet getrouwd overigens. En al was ik dat, dan is dat nog wat riskant ivm de hoop scheidingen van tegenwoordig ;) dus ik pas daarvoor.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
31-05-2020 17:54
Ik heb geen tattoos dus wellicht ook geen kijk op het geheel. Gevoelsmatig zou ik zeggen: dochter op dezelfde plek maar dan op de andere arm en een heel ander lettertype. Ieder kind zijn/haar eigen ‘erepodium’. Een eventueel verschil in lengte van de naam ondervang je dan ook.

Alleen een probleem als je nog een derde kind krijgt :-)
Ik denk niet dat er een derde komt. Maar dat dacht ik van de 2e ook tot het 5 jaar later toch weer begon te kriebelen haha.
Dus dan heb ik inderdaad een groter probleem dan nu.. ik denk dus dat ik daar heeeeel goed over moet nadenken voordat ik het op die plek zou doen.
Niet. Zo ordinair. Ik zou de naam laten zetten in je hoofd. Zodat je het kan onthouden.

Sorry, aan mijn mening heb je niet veel. Doe wat je zelf mooi vindt.
Alle reacties Link kopieren
Treurniet12 schreef:
31-05-2020 18:05
Niet. Zo ordinair. Ik zou de naam laten zetten in je hoofd. Zodat je het kan onthouden.

Sorry, aan mijn mening heb je niet veel. Doe wat je zelf mooi vindt.
Waarom dan toch reageren? Je kan simpelweg niet verder leven zonder even te komen melden dat jij het ordinair vindt? Raar.
Alle reacties Link kopieren
Blankepit schreef:
31-05-2020 17:54
Handig voor mensen met een slecht geheugen.
Tatoeëer dan gelijk ook even je trouwdatum.
Dat vraagt ze toch niet? Altijd dat commentaar.. je hoeft het niet mooi te vinden maar reageer dan lekker niet.. :whip:
Ik weet niets van tattoos, maar jn hand lettering worden heel vaak verschillende lettertypen gecombineerd.

Afbeelding

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ik snap ook nooit zo goed dat mensen altijd even moeten komen melden dat het ‘aso’ ‘ordinair’ of lelijk is. Prima dat je die mening hebt maar waarom dan reageren in zo’n topic...

Sneu gedoe..
(En dat is dan weer mijn mening ;-))

Maar even OT ik zou inderdaad zelfde plek andere arm doen ander lettertype is dan helemaal niet raar tis toch ook een eigen persoon zoals iemand al eerder aan gaf, Mooi juist!
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
31-05-2020 18:17
Ik weet niets van tattoos, maar jn hand lettering worden heel vaak verschillende lettertypen gecombineerd.

Afbeelding

Afbeelding
Niet echt on topic, maar wat een leuke voorbeelden!!
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
31-05-2020 18:01
Kan je toch wel onthouden? ;-)
+1
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zoiets doen als het voorbeeld hierboven met beide fonts.

Iemand in schoonfamilie heeft op beide armen 1 kindernaam. Ik zou het eerder op een doen.
Hitman47 schreef:
31-05-2020 18:14
Dat vraagt ze toch niet? Altijd dat commentaar.. je hoeft het niet mooi te vinden maar reageer dan lekker niet.. :whip:
Wat iemand aantrekt of mee zichzelf verfraaid moet iedereen zelf weten maar dit is een openbaar forum voor je nog niet wist.

Ze ze geeft zelf al het probleem aan: Het lettertype van haar eerste kind vindt ze niet mooi meer. Ook tatoeages zijn niet immuun voor modegrillen; zodra je hem hebt gezet is ie ouderwets.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van beide kinderen hun naam op de binnenkant van pols. Dus bij elkaar . Is wel hetzelfde lettertype maar goed ik heb ook wat anders rondom mijn pols getatoeëerd en over mijn handpalm naar mijn duim toe. Dus dat hele stuk is versierd😁
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat beide op dezelfde arm mooier is. Kan prima in een ander lettertype. Maar ik zou wel naar een goede tattooshop gaan om het te bespreken en dan zullen zij vast ideeën hebben over welk lettertype het beste past bij wat je al hebt staan.
Alle reacties Link kopieren
ik vind dit echt tokkie, en ik hou van tatoeages.
Alle reacties Link kopieren
Op dezelfde arm, zelfde plek, maar dan aan de buitenkant ipv de binnenkant? Misschien kan een goede artist er wel voor zorgen dat het dan meer een samenhangend geheel wordt?
En anders zou ik ook kiezen voor de andere arm of gewoon een heel andere plek!
Alle reacties Link kopieren
Blankepit schreef:
31-05-2020 19:53
Wat iemand aantrekt of mee zichzelf verfraaid moet iedereen zelf weten maar dit is een openbaar forum voor je nog niet wist.

Ze ze geeft zelf al het probleem aan: Het lettertype van haar eerste kind vindt ze niet mooi meer. Ook tatoeages zijn niet immuun voor modegrillen; zodra je hem hebt gezet is ie ouderwets.
Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt. Ik vind het lettertype wel mooi hoor, van de letters in mijn huidige tattoo heb ik abaoluut geen spijt. Maar mijn dochter heeft, zoals je raad, een andere naam met andere letters.. en daarvan vind ik de hoofdletter gewoon niet zo mooi.. vandaar dat ik toch aan het onderzoeken ben of ik iets zou kunnen met een ander lettertype voor haar.
Alle reacties Link kopieren
schorpioentje28 schreef:
31-05-2020 18:31
Niet echt on topic, maar wat een leuke voorbeelden!!
Dit soort plaatjes ken ik natuurlijk ook, maar helemaal niet aan gedacht. Miss kan het dan toch in 1 tattoo wel leuk zijn. 😄 Ik krijg weer een beetje hoop hahaha!

De andere arm zie ik niet zitten (wat met een derde kindje?). Het zijn 2 individuen maar wel allebei mijn kindjes. Dus voor mij zijn ze niet 'los'. Dus dat alleen als het echt niet anders kan omdat het dan hoe dan ook niet mooi wordt. Daarnaast zijn dit de enige tattoos die ik heb/laat zetten op m'n lichaam. Dus wil het liever op 1 plek.
Maar ik begrijp het wel, zeker met een ander lettertype is het misschien wel mooier om het los te doen. Maar voor nu geef ik de hoop niet op!
Ik bedacht zelf nog, als ik de naam onder de huidige naam laat zetten is hij niet meer gecentreerd, maar dat is wellicht op te lossen door erboven nog iets erbij te doen.. dus daar moet ik ook even over nadenken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven