Telefoonhoesje met portemonnee, handig?

28-01-2021 08:29 56 berichten
Ik moet een nieuw telefoonhoesje hebben. Omdat ik soms mijn pasjes etc. mee wil nemen zonder ook mijn portemonnee mee te nemen heb ik altijd hoesjes met vakjes. Maar nu zag ik dat er ook hoesjes zijn met nog een soort portemonnee gedeelte met een rits. Dat is helemaal handig, dan kun je ook wat munten meenemen.
Maar ik vraag me af of zo'n rits niet tegen het glas van de telefoon aankomt? Dat lijkt me niet zo goed voor het scherm (al heb ik wel een screenprector)

Heeft iemand ervaring met zo'n telefoonhoesje?
Het gaat om zoietshttps://www.bol.com/nl/p/samsung-galaxy-s20-fe- ... oductImage
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
28-01-2021 08:46
je moet wel je 65+ laten zien, als je zoiets wil kopen
:)
:biggrin:
Het was meer qua voorbeeld voor de vorm. Kon zo snel geen eleganter model vinden.

Als ik boodschappen ga doen, dan heb ik altijd mijn rugzak mee, daarin zit altijd een muntje voor een karretje. Ik heb zelden contant/muntgeld nodig, dus als ik het wel nodig denk te hebben, neem ik een mini-portemonnee mee. Pasjes zitten in zo'n ding waar je vroeger je abonnement in had zitten, alleen dan van de hema.
dianaf wijzigde dit bericht op 28-01-2021 09:28
41.49% gewijzigd
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Met kleding heb je dat wel op deze forums. Plaatst iemand een leuk plaatje van een paar schoenen of een jurkje, dan zijn alle maten binnen korte tijd verkocht.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Super irritant dat geflapper aan je hoofd van dit soort telefoonhoesjes. Ik heb zelf het liefst zo min mogelijk aan mijn telefoon dus ik heb een simpel doorzichtig hoesje voor de achterkant en een glasplaatje op de voorkant. Iemand anders gaf de tip al, ik heb mijn betaalpassen in een app op mijn telefoon staan en betaal nu eigenlijk overal waar mogelijk daarmee. Ideaal!
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren
De hoes moet aan de achterkant wel dik genoeg zijn dat die bups lenzen die daar zitten niet telkens hard met de ondergrond in aanraking komen als je hem neerlegt, maar niet zo dik dat je hem niet meer kan laden. Alleen door dunne hoezen maakt hij contact met de lader. Ze zeggen: minder dan 7 mm.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
28-01-2021 09:25
:biggrin:
Het was meer qua voorbeeld voor de vorm. Kon zo snel geen eleganter model vinden.

Als ik boodschappen ga doen, dan heb ik altijd mijn rugzak mee, daarin zit altijd een muntje voor een karretje. Ik heb zelden contant/muntgeld nodig, dus als ik het wel nodig denk te hebben, neem ik een mini-portemonnee mee. Pasjes zitten in zo'n ding waar je vroeger je abonnement in had zitten, alleen dan van de hema.
maar volgens mij bestaan van dit soort hoesjes geen elegante modellen, omdat je heel veel in 1 ding wil proppen
het wordt ook meteen een groot ding, in je binnenzak of kontzak past al niet meer

Maar ik zal niet zeuren verder :)
Ik vraag me altijd af wat er met de magneetstrip van je (bank)pasjes gebeurt, als je die zo dichtbij je telefoon bewaart. Gaat dat goed?
Alle reacties Link kopieren
Let er ook op dat het portemonneegedeelte aan de voorzijde van het hoesje zit. Als het portemonneetje aan de achterkant zit, moet je waarschijnlijk je telefoon losklikken om foto's te maken.
Ik heb een hoesje van smartphonehoesjes.nl, in het portemonneegedeelte zitten een paar muntjes en een briefje. Aan de binnenzijde zitten wat visitekaartjes en een medicijnkaart. Ik vind het zelf een fijn hoesje maar het wordt wel een dik pakketje, dus in je kontzak is niet echt prettig. Overigens kan de telefoon ook hier makkelijk uitgeklikt worden, dat is handig i.v.m. de telefoonhouder in de auto.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
28-01-2021 10:23
Ik vraag me altijd af wat er met de magneetstrip van je (bank)pasjes gebeurt, als je die zo dichtbij je telefoon bewaart. Gaat dat goed?
Geen probleem:
voor 2013 had je magneetstrips, die konden beschadigen (krassen enzo). Maar qua 'straling' moest je een flinke magneet gebruiken om ze stuk te krijgen
Maar nu,
Er zit een onzichtbare NFC chip in (inchecken) , die raakt er niet door beschadigd
Een EMV chip (gouden vierkantje) die pas stuk gaat bij heel veel straling. Niet dat beetje van je telefoon
Alle reacties Link kopieren
Dwaler schreef:
28-01-2021 08:51
Daar kan ik ook naar kijken. Munten bij me hebben vind ik wel fijn, zo'n muntje voor een winkelwagentje en wat losgeld voor als ik de banden van de scooter op ga pompen enzo. Heel veel zal het niet zijn.
Dat hangt aan mijn sleutelbos.
Volgens mij wordt het al snel een heel groot pakket met zo’n hoesje. Is dat nog makkelijk vasthouden?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
28-01-2021 10:30
Geen probleem:
voor 2013 had je magneetstrips, die konden beschadigen (krassen enzo). Maar qua 'straling' moest je een flinke magneet gebruiken om ze stuk te krijgen
Maar nu,
Er zit een onzichtbare NFC chip in (inchecken) , die raakt er niet door beschadigd
Een EMV chip (gouden vierkantje) die pas stuk gaat bij heel veel straling. Niet dat beetje van je telefoon
Worden de pasjes niet leeg getrokken?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier ook naar gekeken, maar vind het toch te onhandig.
Nu gewoon een hoesje voor de telefoon waar eventueel 2 pasjes in kunnen ( standaard bij elk hoesje volgens mij), een mapje voor mijn pasjes en een ouderwetse knip voor muntgeld
Winkelwagenmuntje zit standaard in elke jaszak/auto/fietstas
Alle reacties Link kopieren
Voor kleingeld en/of winkelwagenmuntjes zou ik eerder zoiets aan mijn sleutelbos hangen.

https://www.amazon.nl/Greenburry-1827-2 ... 6GZM&psc=1
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Deze heb ik. Ideaal ding. Er kunnen iets van 6 pasjes in, papiergeld en 1 of 2 munten. Door het hengsel kan ik de telefoon cross body omdoen en heb ik mijn handen vrij. Er zijn ook andere modellen maar deze is tot nu toe het fijnst. Ik head er eerder een met een soort envelopje op de achterkant maar daar paste bijna niets in.


€ 5,68 40% Off | Anti-Shock Luxe Crossbody Schoudertas Credit Kaarthouder Leather Wallet Case Voor Iphone 12 Pro Mini 11 12 pro Max 6 7 8 Xs Xr
https://star.aliexpress.com/share/share ... ocialShare
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
28-01-2021 08:45
Ja dat kan ook. Zou Bol ook zo zijn? Ik heb bij deze shop zelf de ervaring dat na zo'n mededeling snel het "uitverkocht" bericht volgde
Volgens mij niet hoor. Ik bestelde laatst het laatste product. En dat was ook echt de laatste, daarna was hij niet meer te bestellen.

Maar dit hoesje lijkt mij niet handig. Pasjes in je telefoon zetten is wél erg handig! Ik gebruik Stocard. Als ik in een bepaalde winkel sta, schuift hij meestal het juiste pasje al naar voren.
.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
28-01-2021 10:23
Ik vraag me altijd af wat er met de magneetstrip van je (bank)pasjes gebeurt, als je die zo dichtbij je telefoon bewaart. Gaat dat goed?
Ik vraag me vooral af wie je gaat bellen als je portemonnee gestolen wordt.

Of hoe je thuiskomt als je de telefoon kwijt raakt.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Dank jullie allemaal voor de reacties, ik zie veel goede tips en dingen om in overweging te nemen.
Alle reacties Link kopieren
ExodusRedux schreef:
28-01-2021 09:24
Ik vind het niet handig. Stel dat je je telefoon kwijt bent, ben je meteen alles kwijt.
Of je kan je portemonnee juist weer terugvinden via Find my Phone. (Die functie zit op mijn sporthorloge en gebruik ik heel vaak als ik mijn telefoon weer eens niet kan vinden).
.
haarklover schreef:
28-01-2021 11:54
Ik vraag me vooral af wie je gaat bellen als je portemonnee gestolen wordt.

Of hoe je thuiskomt als je de telefoon kwijt raakt.

Ook dat. Hoewel dat natuurlijk ook kan gebeuren als je alles in je handtas stopt en die wordt gestolen.
Alle reacties Link kopieren
veensteker schreef:
28-01-2021 11:47
Deze heb ik. Ideaal ding. Er kunnen iets van 6 pasjes in, papiergeld en 1 of 2 munten. Door het hengsel kan ik de telefoon cross body omdoen en heb ik mijn handen vrij. Er zijn ook andere modellen maar deze is tot nu toe het fijnst. Ik head er eerder een met een soort envelopje op de achterkant maar daar paste bijna niets in.


€ 5,68 40% Off | Anti-Shock Luxe Crossbody Schoudertas Credit Kaarthouder Leather Wallet Case Voor Iphone 12 Pro Mini 11 12 pro Max 6 7 8 Xs Xr
https://star.aliexpress.com/share/share ... ocialShare
Zo, dat is best een apparaat om tegen je oor te houden.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Ik heb er zo een. Ik vind het superhandig, vooral als er een magneet bij zit die je telefoon op zn plek houdt. Dan hoef je niet dat hele ding te gebruiken als je belt. En je hoeft inderdaad niet draadloos op te laden, dat kan gewoon met een draadje.
Alle reacties Link kopieren
enthousiasteling schreef:
28-01-2021 12:41
Ik heb er zo een. Ik vind het superhandig, vooral als er een magneet bij zit die je telefoon op zn plek houdt. Dan hoef je niet dat hele ding te gebruiken als je belt. En je hoeft inderdaad niet draadloos op te laden, dat kan gewoon met een draadje.
Een magneet kan je bankpasje onbruikbaar maken.
.
impala schreef:
28-01-2021 12:51
Een magneet kan je bankpasje onbruikbaar maken.
De pasjes zitten aan de andere kant, in het flapje en komen dus niet in de buurt van de magneet.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
28-01-2021 12:51
Een magneet kan je bankpasje onbruikbaar maken.

Ik heb al jaren een hoesje met een magnetische sluiting, en al mijn pasjes doen het nog.
Maar het zal ongetwijfeld ook wel een keer bij iemand fout gaan.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik heb muntgeld bij mijn sleutels. Sleutels heb ik altijd bij me als ik de deur uitga. De telefoon soms niet.
Pasjes heb ik in een apart mapje. Om de telefoon heb ik zo'n doorzichtige hoes aan de achterkant en glasfolie voorop. Alles bij elkaar neemt het niet veel ruimte in, en ik kan makkelijker besluiten om bijv mijn pasjes of mijn telefoon thuis te laten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
impala schreef:
28-01-2021 12:51
Een magneet kan je bankpasje onbruikbaar maken.


Dat was vroeger, toen bankpasjes nog een magneetstrip hadden. Had ik een keer tijdens een weekendje Duitsland, erg vervelend. Tegenwoordig hebben bankpasjes een chip dus geen probleem meer met een magneet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven