Tips om vermaak voor puber met corona, ook tegen eenzaamheid

11-04-2021 10:01 78 berichten
Mijn puber van 14 heeft corona, zit al een paar dagen alleen afgeschermd. Ze is ook echt ziek: hoofdpijn, moe, benauwd. Gelukkig geen koorts.

We bellen en appen en beeldbellen best wat, maar ze heeft helaas hele erge hoofdpijn en is heel snel moe, alles kan ze maar even. Dus lange gesprekken en langere games online spelen gaat niet.

Ze kijkt af en toe een serie en kan korte momenten wel op een scherm zitten maar na een kwartier is ze wel weer klaar.

Weten jullie leuke sites of apps of onlinegames waar ik wat met haar kan doen, maar wat niet te lang duurt? Of die ze zelf kan doen?


Of tips om haar eenzaamheid wat te verzachten? We kletsen nu door de deur heen of met alles open en ik op 2,5 meter afstand met mondkapje om. Andere ideeën zijn welkom.

Thanks!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen tips maar wat een nare situatie.

Sterkte!
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Wat rot!
Zouden luisterboeken wel gaan? Bij Storytel kan je de eerste twee weken gratis luisteren maar ook op spotify staan aardig wat luisterboeken.
Alle reacties Link kopieren
Wat sneu dat ze zo beroerd is.
Je zou mss samen muziek, een podcast of een luisterboek kunnen luisteren? Dan kan ze lekker in slaap vallen als ze moe wordt.
Galgje is ook makkelijk samen te doen op ruime afstand of ieder aan 1 kant van de deur.

Heel veel beterschap!
snowdogs wijzigde dit bericht op 11-04-2021 10:13
19.73% gewijzigd
Voorlezen?

Kun je in kleine etappes doen en is prikkelarm.
Alle reacties Link kopieren
Puzzelboekjes met woordzoekers, Japanse puzzels
Legpuzzel
(Strip)boek of tijdschrift lezen

Digitale foto's uitzoeken om te printen of een fotoboek van te maken
https://www.bol.com/nl/p/topmodel-speci ... oductTitle

Zo iets als dit?
Luisterboek op een speaker niet te hard is misschien wel wat.
Ga het eens opperen zo.
Alle reacties Link kopieren
Kleuren!
anti stress boek
Kleurboek maar voor tieners.
Leren breien haken?
Led-lampje schreef:
11-04-2021 10:11
https://www.bol.com/nl/p/topmodel-speci ... oductTitle

Zo iets als dit?
Lief, maar daar is mijn puber al een paar jaar te oud voor. ;-)

Maar andere teken en kleurboeken heeft ze wel.
Alle reacties Link kopieren
Puzzelen? Met veel stukjes.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Led-lampje schreef:
11-04-2021 10:13
anti stress boek
Kleurboek maar voor tieners.
Leren breien haken?
Dat gaat niet lukken hoor nu. Ze is echt echt ziek.
yasmijn schreef:
11-04-2021 10:04
Ik heb geen tips maar wat een nare situatie.

Sterkte!
Lief!
yasmijn schreef:
11-04-2021 10:13
Puzzelen? Met veel stukjes.
Ik dacht ook een mat op de grond te leggen of bureau en kan ze steeds een paar doen. Ik ga deze ook opperen.
Kleuren op nummer?
kijk eens bij de boekenvoordeel kan je zo ophalen
Alle reacties Link kopieren
Kleuren en luisteren samen is een hele goede combinatie.
Kan ze iets online doen met vriendinnen?
Escaperoom ofzo?

Is de isolatie van je dochter het waard om besmettingen te voorkomen? Zit iemand van jullie in een risicogroep?
Wij hebben er voor gekozen om niet in isolatie te gaan toen ik corona had. Ik heb om me heen alleen maar gezien dat je besmettingen niet voorkomt in een gezin ondanks isolatie. Voor een puber vind ik het echt te heftig om i isolatie te gaan.
Iemand nog tips voor apps en games online die je samen kan doen?

Wordfeud vind ze niet leuk maar misschien weten jullie nog andere spelletjes, die je om en om kan spelen? Zodat ze steeds maar even bezig is? En toch wat samen doet?
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
11-04-2021 10:19
Iemand nog tips voor apps en games online die je samen kan doen?

Wordfeud vind ze niet leuk maar misschien weten jullie nog andere spelletjes, die je om en om kan spelen? Zodat ze steeds maar even bezig is? En toch wat samen doet?
Trivia.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Als ze echt ziek is, zou ik haar gewoon met rust laten. Mijn ervaring is dat niets dan echt lekker gaat.
Beterschap voor je kind!
Bestaat pogo nog?
greenfelt.net
watdachtjehiervan schreef:
11-04-2021 10:17
Kan ze iets online doen met vriendinnen?
Escaperoom ofzo?

Is de isolatie van je dochter het waard om besmettingen te voorkomen? Zit iemand van jullie in een risicogroep?
Wij hebben er voor gekozen om niet in isolatie te gaan toen ik corona had. Ik heb om me heen alleen maar gezien dat je besmettingen niet voorkomt in een gezin ondanks isolatie. Voor een puber vind ik het echt te heftig om i isolatie te gaan.

Dat is veel te lang op een scherm, helaas.


Meerdere personen zijn helaas niet geheel gezond hier.

En ik zie dat wel helpt. Mits niemand al besmet was voor het ontdekken en testen. Zoals bij ons het geval is.
Ik hoef hier verder ook geen discussie over. Als het kon had een van de ouders allang bij haar gezeten. Echt hoor. ;-)
anoniem_401375 wijzigde dit bericht op 11-04-2021 10:24
0.18% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven