Uitdaging van de maand

21-10-2019 14:45 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Wie vindt het leuk om mee te denken aan een reeks maandelijkse challanges?

Waarom?
Omdat wij maar wat doen! Opzich helemaal prima natuurlijk 🥳
Maar heb het gevoel dat als we iets meer bewust met dingen om gaan we een leuker/fijner/gezonder leven kunnen hebben.

En wie doet al zo iets? Wat werkt voor jou wel of juist niet? Nieuwe dingen op je pad gekomen daardoor?

Waar denk ik aan? Bijvoorbeeld een maand;

- niks aan eten/drinken onderweg uitgeven
- geen varkensvlees of vlees eten
- wekelijkse boodschappen halen i.p.v. elke dag
- geen social media of bv telefoon weg na 20.00 savonds
- een maand lang geen horeca
- een maand lang een bepaald iets oefenen voor een half uur per dag
- een maand lang 2 nieuwe recepten per week uitproberen
- een maand lang elke dag 1 was doen, i.p.v. soms niks soms 3 op een dag 😅
- een maand lang elke dag iets mini liefs / extras doen voor je partner

Benieuwd naar jullie ideeën!
Alle reacties Link kopieren
Wil je minder uit eten en de boodschappen beter plannen om geld uit te sparen? Dan zou ik het spaardoel daaraan vasthangen.
Alle reacties Link kopieren
@dianaf: je klinkt als een ervaringsdeskundige 💪🏼. Wat voor dingen heeft t jou gebracht?
gevuldekoek wijzigde dit bericht op 21-10-2019 15:47
6.48% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Rinepine
We geven heel makkelijk heel veel geld uit aan van alles inderdaad..
Aparte spaardoelen zijn zeker een goed idee!
Toevallig net al even gekeken of ik iets in de app van mijn bank kan doen. Of iets van maandelijkse budgetten of iets dergelijks
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het doel geloof ik niet
Een uitdaging om de uitdaging?

Als je veel vlees eet en graag wil minderen, snap ik dat.
Als je niet sport en daarmee wil beginnen, snap ik dat

Maar een uitdaging om de uitdaging?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel een leuk idee. Ik zou de overige 10 dagen van oktober gebruiken om een jaar vooruit te plannen. Dus dat je al weet dat je in nov een maand geen... noem op doet en in dec doe je weer wat anders. Dan kun je het ook afstemmen op wat bij die maand past.

Ideetjes:
- Aangezien dec meestal een dure maand is, zou ik januari een no-buy maand maken.
- De ouderwetse vaste tijd valt in maart, dus dan zou je een no-alcohol maand kunnen doen.
- Om in de zomer weer in een wat sportiever ritme te zitten, in mei iedere dag een sportiviteit doen.
Alle reacties Link kopieren
@lilalinda: Haha nee, hoeft echt geen uitdaging voor de uitdaging.

Ik denk dat ik naar een manier zoek om mijn (ons) leven meer vorm te geven. Er is in korte tijd veel veranderd. Van dat ik altijd mega veel werkte en onderweg was woon ik nu samen en heb een baby.
Dat maakt dat je andere dingen fijn vindt en nodig hebt denk ik. Ik ben opzoek naar manieren die bij mij ons passen qwa huishouding/financiën/relaties.
Alle reacties Link kopieren
@chocolol: Thanx!
PhiIae schreef:
21-10-2019 15:26
Door jezelf een maand lang te beperken /dingen te ontzeggen wordt het leven niet bepaald leuker van.

Dit! Mijn uitdagingen zitten altijd in het positieve. Dat is veel makkelijker vol te houden. Bijvoorbeeld dit jaar bedrag x extra sparen, door bewuster om te gaan met horeca.

Eén avond in de week bewust tijd voor elkaar maken.

Drie kilo afvallen. Etc
Alle reacties Link kopieren
gevuldekoek schreef:
21-10-2019 16:06
@lilalinda: Haha nee, hoeft echt geen uitdaging voor de uitdaging.

Ik denk dat ik naar een manier zoek om mijn (ons) leven meer vorm te geven. Er is in korte tijd veel veranderd. Van dat ik altijd mega veel werkte en onderweg was woon ik nu samen en heb een baby.
Dat maakt dat je andere dingen fijn vindt en nodig hebt denk ik. Ik ben opzoek naar manieren die bij mij ons passen qwa huishouding/financiën/relaties.
dan zou ik 1 ding tegelijk aanpakken. Want juist met baby, is het leven een andere draai geven al lastig genoeg.
Want afspreken dat je meer samen uiteten gaat, kan haaks staan op minder geld uitgeven.

Wat is nu het belangrijkst? Je financien? Maak wat duidelijk afspraken, houd je aan een budget en een planning.
Dan heb je weer geld over voor:
Etentjes, quality time met hubby en misschien ook wel voor een werkster.

Maak een totaalplan, maar begin met kleine stappen
Alle reacties Link kopieren
November: iedere dag seks :-D
Alle reacties Link kopieren
@andersom: goed punt! Thanx 👍

@lilalinda: niet echt iets specifiek. Maar we waren denk ik soort van aan overleven afgelopen periode. Nu is t tijd om te kijken wat voor ons echt werkt en wat we daarin fijn vinden. Beetje helikopter view aan. En enkel ad hoc ff wat meer uit.
Bedankt voor je reactie! Ik kan zeker wat met je advies

@chocolol: 😁
Alle reacties Link kopieren
gevuldekoek schreef:
21-10-2019 15:33
@dianaf: je klinkt als een ervaringsdeskundige 💪🏼. Wat voor dingen heeft t jou gebracht?
Een paar die ik gedaan heb:

- Op tijd naar bed. Ik kan slecht tegen te weinig slaap, maar soms blijf je dan toch voor de tv of de computer hangen, terwijl je beter naar bed kunt gaan. Voor mij is bijvoorbeeld rond 22 uur naar bed het beste, probleem is dat vriend pas half elf/kwart voor elf naar bed wil. Het lijkt dan ongezellig om alleen te gaan, maar minder slaap = meer humeurig = minder concentratievermogen = meer snaaitrek. Ik ga nu ook gewoon rond die tijd naar bed, dan maar niet gezellig.
- Minder tv kijken/achter de computer. Dat gaat vaak nogal gedachteloos en zelfs als ik op de bank zit te lezen, raak ik afgeleid. Dus ik zoek wat vaker de rust op om lekker te lezen.
- Maandje minder snoepen ivm het gedachteloos snaaien. Dus gewoon minder/niet in huis halen.

Dat soort dingen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het principe wel leuk, maar wel bij hele selecte dingen. 1x per week de 7 minute work out app doen of zo, of 1 boek per maand lezen, of 1 groot ding per maand onder handen nemen (keuken, berging, kledingkast, enzovoort) maar een hele maand geen varkensvlees eten of niet uit eten gaan zou ik niet gelukkig van worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven