Van welke uitspraken krijgen jullie kromme tenen?

03-03-2018 00:21 3042 berichten
Een hapje eten of een vorkje prikken bah. Welke uitspraken vinden jullie niet om aan te horen? Een zinloos zeur topic maar ik ben benieuwd 😆
Alle reacties Link kopieren
Cookielover schreef:
01-07-2020 17:06
:cry:
:-$
Hetvrijewoord schreef:
01-07-2020 15:42
:-)

"Ik zeg maar zo"
Mijn zoon zegt heel vaak: "Om het zo maar te zeggen" KAPPEN!
Alle reacties Link kopieren
mijn man zei een tijd lang achter elke zin, maar ook tussen zinnen door 'weet je'.
Ook bij professionele afspraken. Gelukkig heeft ie dat gauw afgeleerd, grrr.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man eindigt zijn zinnen heel vaak met 'dusse...' / 'dus uh'

Ik heb al honderd keer gevraagd 'dus wat?' maar het helpt niet. :|
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor dat hier in Brabant vooral heel veel. Is hij er ook een?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Zeg maar. Diepvries (gewoon vriezer). Ijskast (gewoon koelkast). Weetje wel. Duss ehhh. Zoonlief. Dochtlief. Manlief. Mijn vent. Mijn schatje. Zeg ennn. Wijnen. Stappen. Vrouwtje. Ons ma pa whatever. Boers/Twents en Limburgs accent kan ik ook niet uitstaan. Volkse taal vind ik ook niks.
Alle reacties Link kopieren
Yella78 schreef:
01-07-2020 19:03
Ik hoor dat hier in Brabant vooral heel veel. Is hij er ook een?

Dat dus uhhh?
Nee, man is geen Brabander.
Goh, er zijn dus meer mensen die dat zeggen. Gezellig :P
Alle reacties Link kopieren
AngelEyes0192 schreef:
01-07-2020 19:58
Zeg maar. Diepvries (gewoon vriezer). Ijskast (gewoon koelkast). Weetje wel. Duss ehhh. Zoonlief. Dochtlief. Manlief. Mijn vent. Mijn schatje. Zeg ennn. Wijnen. Stappen. Vrouwtje. Ons ma pa whatever. Boers/Twents en Limburgs accent kan ik ook niet uitstaan. Volkse taal vind ik ook niks.
Daar kan ik zelfs agressief van worden, als ik dat hoor :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
apiejapie schreef:
01-07-2020 20:36
Daar kan ik zelfs agressief van worden, als ik dat hoor :facepalm:
Yep :cheer: maarrrr zo zielig want die mensen kunnen er ook niets aan doen.
apiejapie schreef:
01-07-2020 20:36
Daar kan ik zelfs agressief van worden, als ik dat hoor :facepalm:

Da's gewoon Duits. :mrgreen:

Kromme straattaal vind ik pas ècht ergerlijk:
Nederlandse jongens waarvan de over-over-overgroot opa uit Marokko kwam en de Nederlands taal spreken alsof ze hier net een jaar zijn. Waarom zou je willen doen overkomen dat je ze niet helemaal op een rijtje hebt? :thunder:
Alle reacties Link kopieren
zwijgen is toestemmen
Hoihoi! :pukey:

Meiden (Als woord alleen al, maar vooral als het wordt gebruikt voor vrouwen die ouder zijn dan 25)

Ik gaf aan dat...waarop hij aangaf...

Ik heb/had zoiets van...

Helemaal goed! (Dan wil ik altijd vragen: kan half goed ook dan?)

Super/top(pie)

En alles heeft tegenwoordig maar IMPACT in plaats van gevolgen of invloed.
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
01-07-2020 20:52
Da's gewoon Duits. :mrgreen:

Kromme straattaal vind ik pas ècht ergerlijk:
Nederlandse jongens waarvan de over-over-overgroot opa uit Marokko kwam en de Nederlands taal spreken alsof ze hier net een jaar zijn. Waarom zou je willen doen overkomen dat je ze niet helemaal op een rijtje hebt? :thunder:
Ik had ooit een 1000% Hollandse klasgenoot die een zwaar Marrokaans/Turks/weet ik het accent had. Als je hem aan de telefoon had zou je denken dat het een buitenlander was. Puur aangeleerd van zijn vriendjes want dat was cool ofzo.

Mijn pa zegt ....Dus....Na elke zin als hij niet meer verder wil praten (vooral tijdens een telefoon gesprek). :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
02-07-2020 10:51
Ik had ooit een 1000% Hollandse klasgenoot die een zwaar Marrokaans/Turks/weet ik het accent had. Als je hem aan de telefoon had zou je denken dat het een buitenlander was. Puur aangeleerd van zijn vriendjes want dat was cool ofzo.

Mijn pa zegt ....Dus....Na elke zin als hij niet meer verder wil praten (vooral tijdens een telefoon gesprek). :hihi:

ik had vroeger een vriendengroepje waarin ook een Surinaamse jongen zat. Een andere jongen, zijn beste vriend binnen dat groepje, die had hetzelfde accent als die Surinaamse jongen. Zijn broer zat ook in ons vriendengroepje, die sprak met een Nederlands accent.

Later heb ik het nog wel vaker gezien. Nederlandse dames die gebrekkig gaan praten met een Marokkaans accent. En ze zijn er ook nog goed in ook. Ik heb zelfs wel eens gevraagd of ze Marokkaans waren, omdat ik merkte dat ze een puur Nederlandse naam hadden en ik echt in de veronderstelling was dat ze Marokkaans waren.
Alle reacties Link kopieren
AngelEyes0192 schreef:
01-07-2020 19:58
Zeg maar. Diepvries (gewoon vriezer). Ijskast (gewoon koelkast).

Ik gebruik dit zo vaak, maar ook door elkaar heen, van huis uit geleerd. Maar heb ook wel eens gemerkt dat mensen niet wisten waar ik het over had toen ik ijskast zei. Nu ben ik vaak in België en daar gebruiken ze volgens mij juist vaak ijskast.

Ze gebruiken daar sowieso vaak woorden die ik niet ken, en waarvan ik soms niet weet wat ze betekenen, wel heel grappig.
Alle reacties Link kopieren
De dochter (11 jaar) van mijn zus en een dochter van een vriendin in dezelfde leeftijd, hebben al jaren een Gooisch accent, zonder aanleiding. Althans, wij weten niet hoe het komt. Ze wonen allebei in Brabant en hebben Brabantse ouders met dito tongval.
Voor een van mijn werkzaamheden spreek ik veel kinderen en dan komt het ook regelmatig voor dat de ouders het accent van de streek hebben en de kinderen, ook heel jonge, uit een ander gezin lijken te komen qua accent.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Oh ja, en dat mensen altijd roepen "Geniet ervan!" Als iemand op vakantie gaat o.i.d. Vind dat als een opdracht klinken.

En Me time of Momentje voor mezelf
" Even een relaxmomentje" :sarcastic:
apiejapie schreef:
01-07-2020 20:36
Daar kan ik zelfs agressief van worden, als ik dat hoor :facepalm:
Ik heb geen Limburgs accent meer maar speciaal voor mensen zoals jij wil ik wel eens terugvallen in een zangerige zachte G ;-D
Alle reacties Link kopieren
Lokaal dialect vind ik charmant.
Ik heb vrienden in de Achterhoek. Als ze onderling praten versta ik hen niet.
Als wij er zijn ABN met een enkel lokaal woordje.
We waren er ooit met mijn Rotterdamse zus en zwager.
Achterhoekse vriend vertelde een anekdote over een handelaar met spiekerboksen in de aanbieding.
Zwager vroeg "hoeveel watt, met subwoofer?"
We hebben hem snel uitgelegd dat het over spijkerbroeken ging!
amarna schreef:
02-07-2020 12:48
Lokaal dialect vind ik charmant.
Ik heb vrienden in de Achterhoek. Als ze onderling praten versta ik hen niet.
Als wij er zijn ABN met een enkel lokaal woordje.
We waren er ooit met mijn Rotterdamse zus en zwager.
Achterhoekse vriend vertelde een anekdote over een handelaar met spiekerboksen in de aanbieding.
Zwager vroeg "hoeveel watt, met subwoofer?"
We hebben hem snel uitgelegd dat het over spijkerbroeken ging!

:HA:

Ga ik onthouden als ik ooit ernstig verdwaal en om een spijkerbroek verlegen zit.
Alle reacties Link kopieren
Yella78 schreef:
02-07-2020 11:07
De dochter (11 jaar) van mijn zus en een dochter van een vriendin in dezelfde leeftijd, hebben al jaren een Gooisch accent, zonder aanleiding. Althans, wij weten niet hoe het komt. Ze wonen allebei in Brabant en hebben Brabantse ouders met dito tongval.
Voor een van mijn werkzaamheden spreek ik veel kinderen en dan komt het ook regelmatig voor dat de ouders het accent van de streek hebben en de kinderen, ook heel jonge, uit een ander gezin lijken te komen qua accent.
Dat doet mijn 3-jarige ook. Wij hebben overduidelijk een Brabantse tongval, wonen ook gewoon in Brabant, maar mijn peuter praat alsof hij oorspronkelijk uit de VS komt. Bij Berend Botje zingt hij dus ook "Hij is naar America" :rofl:
Bubbel° schreef:
01-07-2020 18:16
Mijn man eindigt zijn zinnen heel vaak met 'dusse...' / 'dus uh'

Ik heb al honderd keer gevraagd 'dus wat?' maar het helpt niet. :|
Hier een man die steeds 'en dergelijke' zegt, terwijl er niks dergelijks meer is.
Alle reacties Link kopieren
maylina schreef:
02-07-2020 19:09
Hier een man die steeds 'en dergelijke' zegt, terwijl er niks dergelijks meer is.

Oh ja, zo iemand ken ik ook :P

Een collega van mij zegt altijd 'wat dat betreft'. Vooral als hij niet meer weet hoe hij zijn zin moet afronden.
bubbel° wijzigde dit bericht op 02-07-2020 19:30
0.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
CHL schreef:
02-07-2020 15:11
Dat doet mijn 3-jarige ook. Wij hebben overduidelijk een Brabantse tongval, wonen ook gewoon in Brabant, maar mijn peuter praat alsof hij oorspronkelijk uit de VS komt. Bij Berend Botje zingt hij dus ook "Hij is naar America" :rofl:
Meeste peuters en kleuters praten nog niet met een accent. Dat komt later
Alle reacties Link kopieren
ñuca schreef:
02-07-2020 11:12
Oh ja, en dat mensen altijd roepen "Geniet ervan!" Als iemand op vakantie gaat o.i.d. Vind dat als een opdracht klinken.

En Me time of Momentje voor mezelf
" Even een relaxmomentje" :sarcastic:

Wat je ook vaak hoort als iemand vakantie heeft: geniet ervan, je hebt het echt verdiend!

Je mag alleen genieten als je het verdiend hebt? Zo calvinistisch. Ik geniet ook wel als ik niet heel hard gewerkt heb hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven