Van welke uitspraken krijgen jullie kromme tenen?

03-03-2018 00:21 3042 berichten
Een hapje eten of een vorkje prikken bah. Welke uitspraken vinden jullie niet om aan te horen? Een zinloos zeur topic maar ik ben benieuwd 😆
Alle reacties Link kopieren
Grappig, ik had het hier vanavond nog met mijn man over. Wat ik echt een vreselijke uitdrukking vind is "creatief bezig zijn". Dat is kennelijk iets, bijvoorbeeld als er naar iemands hobby wordt gevraagd. Creatief bézig zijn. Yek! |-)
Een "goedbedoeld" advies dat begint met 'je moet anders gewoon even... (vul maar in)

:pukey:
Alle reacties Link kopieren
Middagdutje.

Uitbuiken.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Inderdaad een hapje mee-eten/vorkje meeprikken. Synoniemen voor 'eten' zoals smullen, smikkelen, iets te knabbelen.

Ergens 'eventjes over sparren'. Ik zie dan twee mensen netjes in pak in een boksring voor me.
Verkleinwoorden voor kleding. Een jurkje of rokje kan ik nog begrijpen, omdat lange jurken en rokken ook bestaan. Maar een hemdje, shirtje, blouseje, truitje, schoentjes. Ga weg! Een kind van 6 draagt een truitje. Bep van 46 draagt een trui.
"Je bent gewoon jaloers!" te pas en te onpas wanneer de betreffende persoon kritiek krijgt. Wanneer iemand een onflatterende foto op Facebook plaatst, er negatieve reacties op komen en er áltijd weer iemand moet reageren dat "die haters gewoon jaloers zijn".
Überhaupt mensen die "gewoon" in zinnen gebruiken op zo'n manier. Met advies ook: "kun je niet gewoon...", "Oh dat heb ik ook gehad, je moet gewoon...", en dan bij voorkeur bij complexe dingen zoals stoornissen, medische klachten die niet over gaan, et cetera. Dingen die je niet "gewoon" even oplost.
Engels: in plaats van husband een of ander koosnaampje gebruiken. Hubby. Hubs.

Zo. Dat was het wel. :)
Sofieserry schreef:
03-03-2018 01:08
Dan heb ik een leven vol met uitdagingen, klinkt wel heel positief :P (en jij vindt mij nu vast ook niet meer aardig)
:D Jawel hoor, heb zelf ook 'uitdagingen' genoeg toch klinkt het mij nét ff te gezellig vaak.
Een arts zei het een keer: de revalidatie is nog een hele uitdaging :nope: en :pukey:
Hij deed er bijna een dansje bij in mijn fantasie.

Armpje drukken met de Hulk, dát is een uitdaging :peace:
Snow81 schreef:
03-03-2018 01:30
Lekker/heerlijk genieten :sick:
Mannetje, als het over je echtgenoot/vriend gaat.
Vrouwen die zichzelf mama noemen
Mensen die om de #haverklap allerlei #stomme #hashtags in het #Engels gebruiken op Instagram en Facebook.
"Deze trotse mama is heerlijk aan het genieten van de kids en mannetje #proudmom #playtime #workingmom"
Ik wil mijn zus al jaren ontvrienden... :-D
Foto van een tafeltje met glaasje wijn en bitterballen in de zon: #lovemylife
Vrouwen zonder kinderen die zichzelf mama noemen. Van hun huisdier.. :wtf:
(mannen die dat doen dubbel zo erg; nog nooit gehoord gelukkig)
Alle reacties Link kopieren
Snow81 schreef:
03-03-2018 01:30
Lekker/heerlijk genieten :sick:
Mannetje, als het over je echtgenoot/vriend gaat.
Vrouwen die zichzelf mama noemen
Mensen die om de #haverklap allerlei #stomme #hashtags in het #Engels gebruiken op Instagram en Facebook.
"Deze trotse mama is heerlijk aan het genieten van de kids en mannetje #proudmom #playtime #workingmom"

Ik wil mijn zus al jaren ontvrienden... :-D
O, en dit allemaal. :-D
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Wojow
ziekte en dan vet erachter
vet
je weet toch
neukertje
Van die vreselijke clichés onder foto’s zoals;
#Genieten.
# wathebbenwehetzwaar.
Powervrouw.
Waar is die term nou nog voor nodig en waarom wordt deze term (te) vaak gebruikt door "meisjes" van 50 jaar?
Ik krijg er de kriebels van, vind de term "powervrouw" aanstellerig , overbodig en dom profilerend.
Alle reacties Link kopieren
Hou op met mij.
Waar kom dat ook opeens vandaan? Hoor het de laatste tijd zo vaak voorbij komen.
Het woord ...opbellen.
meisjes van 40
De overdaad van verkleinwoorden die je tegenwoordig overal leest.
Een manager die zegt "Ik hoor je" als hij je totaal niet serieus neemt.
Alle reacties Link kopieren
Mensen mens

Kids

Advocaat van de duivel

Vlogie
Alle reacties Link kopieren
Poezenmoeder
Alle reacties Link kopieren
Centjes.
Dinnetjes
Je dier je kind noemen
Een sappie doen
Het stopwoordje absoluut
Artiesten die ‘ de studio induiken’ die laatste bind ik echt het alles, allerergst
De mamma van....
Alle reacties Link kopieren
Ik ga mijn bammetjes eten..

Zei een collega bij mijn vorige werk altijd. Het zijn ten eerste gewoon boterhammen en ten tweede kan je gewoon zeggen dat je gaat lunchen of eten. Ik weet niet waarom het me zo ergerde, maar dat deed het dus..

‘ Collegaatje’ is een goede tweede qua ergernis... ;-D
Mannen hebben collega’s en vrouwen blijkbaar collegaatjes.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik toch ook hier op Viva regelmatig lees: 'ik weet precies hoe je je voelt'.
Vreselijke zin.

Omdat iemand toevallig iets vergelijkbaars meemaakt weet je nog niet meteen hoe iemand zich voelt.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor wat je zegt, maar.....
Ga je mee verdwalen? Ik weet de weg...
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn zwanger.
Ga je mee verdwalen? Ik weet de weg...
Alle reacties Link kopieren
Want.
Een theetje doen.
Ik ga me klaarmaken.
Van vrouwen die je willen bekeren omdat je geen kinderen wil of niet hebt: je krijgt er zoveel voor terug, je weet niet wat je mist en andere walgelijke opmerkingen.

Ik heb geen kinderen omdat ik ze niet wil! :swear: :@
Of nog erger: iemand moet toch je kont wassen....

Ik ben heel blij dat jij een kind op de wereld hebt gezet, speciaal voor mij! Om mijn kont te wassen :puh:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven