Van welke uitspraken krijgen jullie kromme tenen?

03-03-2018 00:21 3042 berichten
Een hapje eten of een vorkje prikken bah. Welke uitspraken vinden jullie niet om aan te horen? Een zinloos zeur topic maar ik ben benieuwd 😆
retrostar schreef:
03-03-2018 08:12
Ik kan niet uitsluiten dat ik me aan iets dergelijks ook weleens schuldig maak.

Ik weet; ik zou het moeten kunnen uitsluiten.
Ik ook, hoor. En meestal erger ik me er ook niet aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik pas die broek wel.
Nee, die broek past jou wel.
Tenzij je de handeling van het passen beschrijft, want dan is het wel goed.

Ik heb zuurkool op.
Nee, je hebt zuurkool gegeten.
Tenzij je net je bord leeghebt, maar dan is het: Ik heb mijn zuurkool op.

Ik ben slecht.
Nee, ik voel me slecht.
Tenzij je net de buurman in elkaar hebt getrimd en de kas van de sportvereniging hebt leegeroofd. Dan klopt het wel.

Ik krijg dus kromme tenen van dat soort malle taalgebruik.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Sofieserry schreef:
03-03-2018 00:31
'komt goed!' (komt nooit goed!)
:rofl: Klopt! Ik heb er ook een hekel aan, want het komt nooit niet goed!

Uitspraken waar ik een hekel aan heb zijn;
- Uitbuiken.
-Mandje in.
- hapje doen.
-Fluffy!! :hamer:
-Scheetje/poeppie (diegene die dat tegen mij zegt is meteen exit!)
-Fenomenaal!
-Bafje doen!
- Ach zoveel eigenlijk, bepaalde verklein woorden vind ik ook bloed irritant. Biertje doe gewoon een bier man!
''Geen woorden maar daden''
In mijn schoonfamilie is men de degelijkheid zelve en vinden alles aanstellerij.
Bevallen doe je zonder geluid en daarna lap je de ramen, als je iets ergs hebt en in het ziekenhuis ligt weet je het beter dan de artsen en ga je weg zodra je het zelf wil. Doktersadvies is voor mietjes.
En wat doen deze mensen als ze een beetje te kruidig hebben gegeten (want een normaal mens eet niet zulke overdreven en aanstellerige dingen)?

Dan zeggen ze dat ze 'pijne buikie' hebben. Volwassen mensen over hun eigen maag.

Ik krijg er serieus een rood waas voor de ogen van na elk diner.
Het-groepje schreef:
03-03-2018 09:00
In mijn schoonfamilie is men de degelijkheid zelve en vinden alles aanstellerij.
Bevallen doe je zonder geluid en daarna lap je de ramen, als je iets ergs hebt en in het ziekenhuis ligt weet je het beter dan de artsen en ga je weg zodra je het zelf wil. Doktersadvies is voor mietjes.
En wat doen deze mensen als ze een beetje te kruidig hebben gegeten (want een normaal mens eet niet zulke overdreven en aanstellerige dingen)?

Dan zeggen ze dat ze 'pijne buikie' hebben. Volwassen mensen over hun eigen maag.

Ik krijg er serieus een rood waas voor de ogen van na elk diner.
Ok, deze vind ik echt vreselijk.
Alle reacties Link kopieren
Mensen die straattaal gebruiken terwijl ze overduidelijk niet "street" zijn: "Ik ga even chillen met me matties, jeweettoch!"

Moeders die niet normaal tegen hun kinderen kunnen praten: "Nu gaat mammie even je neusje afvegen, he, nou moet je mammie geen schopjes geven, dat vindt mammie niet leuk!"

Mensen die over te pas en te onpas Engelse woorden tussendoor gooien terwijl er perfect functionerende Nederlandse woorden bestaan, puur om interessant te doen.
duizel schreef:
03-03-2018 08:45
'De rode vloed' of 'de rode zee'
Ooit een klasgenoot gehad die dit zei. Over zijn vriendin :facepalm: Zeg toch gewoon menstruatie of ongesteld ofzo. Of eigenlijk hoef je dat helemaal niet te vertellen over je vriendin...
Ik had ooit een scharrel die heel trots verkondigde toen ik daarom niet wilde afspreken:
' ik ben net als mozes, ik vaar ook op de rode zee'.
Mozes en varen, en die rode zee, en ik was al ongesteld :cry:
Het-groepje schreef:
03-03-2018 09:00
In mijn schoonfamilie is men de degelijkheid zelve en vinden alles aanstellerij.
Bevallen doe je zonder geluid en daarna lap je de ramen, als je iets ergs hebt en in het ziekenhuis ligt weet je het beter dan de artsen en ga je weg zodra je het zelf wil. Doktersadvies is voor mietjes.
En wat doen deze mensen als ze een beetje te kruidig hebben gegeten (want een normaal mens eet niet zulke overdreven en aanstellerige dingen)?

Dan zeggen ze dat ze 'pijne buikie' hebben. Volwassen mensen over hun eigen maag.

Ik krijg er serieus een rood waas voor de ogen van na elk diner.

:biggrin: Geweldige opmerking. Kan je ze nog serieus nemen na zo'n opmerking?
Alle reacties Link kopieren
Siblings! Hier in Nederland hebben we gewoon broers en zussen. Siblings is korter en sneller dat snap ik. Maar vind het raar staan. Gebruik Nederlands als je Nederlands schrijft of doe het helemaal in het Engels.

Inderdaad iets tegen iemand "aanhouden"

Een dienst "afnemen". Bijvoorbeeld bij een BSO. Vast normaal taalgebruik, maar ik vind het irritant.

Verder alle kantoortaal als: parkeren, uitdagingen, iemand in zijn kracht zetten.
Alle reacties Link kopieren
Als mensen je appen en beginnen met Hey chick.

Een pilsje drinken..

Mensen die in het “echt” altijd standaard vragen ; alles goed? Terwijl je ze net nog geappt hebt.. en toen vroegen ze het ook al.
“Dat is nog wel een dingetje”

“Zeg maar”
Alle reacties Link kopieren
“Ik ga met mijn vriendje maar de speeltuin”

Je kind vriendje noemen , dan weet je meteen waar het fout gaat in de opvoeding.

“Ik ga met mama trouwen” en dan ook echt een ring krijgen van mama en zeggen getrouwd te zijn....

Echt daar kan ik niks mee O_O
Vita loca
Wat doe je als je een bafje doet? o_o
Alle reacties Link kopieren
#happysinglemom
Nou volgens mij wil iedereen liever een goede partner die je steunt.

Love you to de moon and back :cry:
minionette schreef:
03-03-2018 08:08
"Master bedroom" voor de grote slaapkamer. In elk programma over interieur hoor je dat . Gruwel!
Vaak nog gevolgd door het al lang niet meer hilarische ‘Hier gebeurt het allemaal’.
Alle reacties Link kopieren
Feedback is een cadeautje
Alle reacties Link kopieren
"Ik ben vegetarisch."

Nee, dat is hoe je eet.
Jij bent, zelfs als rasechte vegetariër, toch gewoon van vlees.
óu sont les neiges d'antan

teletubbie1234 schreef:
03-03-2018 09:17
Feedback is een cadeautje
Oh ja. Ik zat laatst bij iemand vers van de cursus die riep blij te worden van kritiek, hoe harder hoe beter.
Kom maar op!riep hij. Ik kende de beste man net 10 minuten dus kon hem niet echt helpen.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk topic :-D
Vita loca
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik vind het woord master bedroom een allure hebben die past bij een ruime luxe slaapkamer met aangrenzende eigen badkamer.

Terwijl in die woonprogramma's de master bedroom zich vaak alleen onderscheidt omdat het de enige slaapkamer is waar uberhaupt een heel bed in kan.;-)
óu sont les neiges d'antan

Baby's "wondertje" noemen

Ik snap dat een baby krijgen iets zeer bijzonders is, maar het is geen wonder, het is namelijk heel goed natuurlijk te verklaren ;-)
Alle reacties Link kopieren
Toen ik tegen een burn-out aanliep en eindelijk de moed had om naar de huisarts te gaan, kreeg ik te horen: "tja, de 1 wordt door het leven heen gedragen, de ander erdoor geslagen"... stomme opmerking...
Dolphin48 schreef:
03-03-2018 09:26
Toen ik tegen een burn-out aanliep en eindelijk de moed had om naar de huisarts te gaan, kreeg ik te horen: "tja, de 1 wordt door het leven heen gedragen, de ander erdoor geslagen"... stomme opmerking...
Ai getver.
En mensen die jarenlang constant dezelfde grapjes maken en dezelfde - in hun ogen hilarische- uitspraken doen.
"Auf wienerschnitzel!" Ja, ja, nu weet ik het wel, we zijn geen 15 meer. :frusty:
En nu zijn er mensen die steeds op alles blijven reageren met: "Dat vinden wij niet raar. Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder" en daarmee nog denken origineel te zijn...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven