Kleur bank en fauteuil

14-05-2024 19:05 17 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga het toch gewoon proberen. Ik dacht: wat kan een ander er zonder plaatjes nou van vinden, maar zie in andere soortgelijke topics toch leuke ideeën.

Ik wil een nieuwe bank. Een hoekbank gaat 't worden, 1m diep, omdat ik er graag aangenaam op wil kunnen liggen, en zitten doe ik altijd met m'n benen op de bank (er komen lendekussens bij voor als iemand 'normaal' wil zitten). Deze hoekbank gaat 2 donkerbruine losse bankjes vervangen.
De vraag is nu wat voor kleur. Ik wil een bruintint, heb een hele mooie donkere ('espresso') gezien (donkerder dan wat er nu staat) maar vraag me af of het misschien een te groot donker gebeuren gaat worden? Omdat het ook een hoekbank is, met diepe zit, dus best log.

Daarnaast wil ik mijn ecrukleurige bankje vervangen door een fauteuil. Dezelfde stof als de bank is misschien het mooist. Maar nog meer donker? Zou het teveel worden? Is een andere kleur misschien beter?

Verdere info:
- 2 muren wit, 1 muur olijfgroenig maar lichter, 1 wand bijna alleen raam.
- gordijnen ecru
- groot wandkleed tegen witte muur met groen/bruin/ecru.
- vloerkleed gemêleerd donkerroze (kan evt ook nog vervangen worden)
- vloer laminaat, niet donker, niet licht

Wat denken jullie? Gaan voor de espresso-bruin of toch lichter bruin? Of nog heel andere ideeën? En de fauteuil? Iets zinnigs over te zeggen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Aan mij heb je niks, ik zou gaan voor paars. :)
Alle reacties Link kopieren Quote
ik zou het te donker vinden, denk ik. Hoe groot is de kamer?
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou in ieder geval de fauteuil in een andere kleur nemen. Staat de bank op pootjes? (kun je er onder door kijken)
No one ever made a difference by being like everyone else.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja bank op pootjes, fauteuil ook. Dat vind ik belangrijk idd.

Kamer is ong 5x4m
Alle reacties Link kopieren Quote
Je hebt voldoende lichtinval, en de bank staat op pootjes dus dat logge donkere vlak zal ook wel meevallen. Ik zou gewoon voor de kleur gaan die je mooi vindt.
No one ever made a difference by being like everyone else.
Alle reacties Link kopieren Quote
En een fauteuil in een andere stof en in een vam de roze kleuren van het tapijt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kijk ff op pinterest en/of maak een mood/kleurenboard.
Alle reacties Link kopieren Quote
In elk geval de fauteuil een andere kleur, dat breekt! Ik denk dat het wel kan hoor, zo’n kleur bank met jouw inrichting.

Ik heb zelf een donkerbruine bank (koffiepoeder bruin zeg maar) en hij is inderdaad erg aanwezig. Maar dan is het de kunst om het met de rest te breken, zoals je kleed en gekleurde kussens en zo. Ik heb altijd 2 dekens op mijn bank liggen. Eentje in het beige met tassels voor de sier gedrapeerd en de ander lig ik altijd onder, die is bordeaux roze met teddy witte onderkant. En dan een stel kleurige kussens.

Groot voordeel is dat je op een donkere bank bijna geen vlekken ziet. :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Een donkerbruine hoekbank geeft mij een retro jaren ‘70 gevoel. Mijn ouders hadden er zo een van velours. Toevallig kwam ik onlangs een bijna identieke bank tegen. Leuk als je ervan houdt maar het is wel een overheersend item. Persoonlijk zou ik er een mosterdgele fauteuil in ribstof bij doen, maar die wil ik zelf heel graag hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou het te bruin en te donker vinden. Maar daar heb je niks aan, jij vindt mijn inrichting misschien wel te wit.
Ik zou wel de fauteuil in een andere kleur nemen. Dat breekt de boel een beetje. Zelfde stof, andere tint bruin of zelfs een hele andere kleur. Of zelfs een hele andere bekleding kan ook. Het hoeft echt niet allemaal te matchen.
Alle reacties Link kopieren Quote
KamilleT schreef:
14-05-2024 22:14
Een donkerbruine hoekbank geeft mij een retro jaren ‘70 gevoel. Mijn ouders hadden er zo een van velours. Toevallig kwam ik onlangs een bijna identieke bank tegen. Leuk als je ervan houdt maar het is wel een overheersend item. Persoonlijk zou ik er een mosterdgele fauteuil in ribstof bij doen, maar die wil ik zelf heel graag hebben.

Haha, ik heb die als student ook gehad. Een modulaire hoekbank van bruin fluweel. Gekregen van iemand. Was een heerlijke bank en niet kapot te krijgen. Maar bepaald mooi was hij niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank voor de suggesties tot zo ver! Mochten er nog meer zijn, shoot :)

Veloers wordt het in elk geval niet nee, te retro inderdaad.
Ik heb zelf een luipaard kleedje haha. En wat gekleurde kussens kan een hoop doen ja.
Jullie zijn unaniem over dat de fauteuil in elk geval een andere kleur moet! Hij staat voor de olijfgroene muur dus moet ff nadenken welke kleur dan.
Dat je geen vlekken ziet op een donkere bank vind ik idd wel heel prettig.
Paars is me iets te heftig geloof ik. Ik heb nl een open keuken met een oranje muur ;-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Een roze, okergele of beige fauteuil misschien? Of iets richting blauw, maar Ugli houdt niet zo van blauw.
Alle reacties Link kopieren Quote
Knoopeindelijk maar eens doorgehakt en bestelling geplaatst!
Het wordt toch de donkerbruine hoekbank, hij is niet helemaal effen, er zit een tintje lichter door en zelfs een heel donker paarsige gloed
De fauteuil word fluweel (bank niet, die is grover), in een soort oudroze maar dan wat dieper van kleur. Lastig uit te leggen. De kleur zit ook ergens in het kleed. Op de bank een paar kussentjes van deze roze stof.
Ik ben reuze benieuwd hoe het eruit zal gaan zien haha. Levertijd bijna 3 mnd...
Nogmaals dank voor de tips!
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijn! Bruin en roze combineren goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk!!
No one ever made a difference by being like everyone else.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven