Verloren kennis contacteren via werkgeverm

19-04-2018 21:57 128 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben een oud-vivaer die na een aantal jaren deactief weer een nieuw account gemaakt heeft.

Ik loop namelijk al een tijdje met de gedachte dat ik graag weer eens contact zou hebben met een oude kennis.

Het laatste contact is 4,5 jaar geleden geweest en is toen een beetje verwaterd, nu door verhuizingen en veranderingen van telefoon nummer ben ik alle info die ik had kwijt.

Ook op internet is geen info te vinden, feesboek e.d. niks.

Behalve de bedrijfsnaam waar kennis werkt. Die weet ik wel. Is een vrij groot bedrijf waar ik dan via klantenservice enzo mijn gegevens zou moeten doorgeven in de hoop dat deze kennis bereiken.

Is dit gepast? Wil absoluut niet stalkerig overkomen maar buiten deze info om is er niks waarmee ik wat kan. Echt jammer.

Ik zou zo graag weer eens contact hebben, er is niks naars gebeurd het is gewoon verwaterd helaas.

Ik ben overigens een vrouw, kennis een man. Misschien dat dat nog verschil maakt.

Ik hoor graag jullie advies.

MaddyBee
Alle reacties Link kopieren
Wat een gedoe voor een kennis.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Dan zou ik nog eerder daar een paar keer 's ochtends en 's avonds gewoon passeren.

Denk je immers écht dat die receptie geen betere dingen te doen heeft dan boodschappen van oude kennissen doorgeven aan al hun personeel?
(Het zou bij mij nog een verschil maken tussen een kennis en iemand die zijn broer of zus in geen 20 jaar heeft gezien of ik als administratie iets doorgeef.)


Misschien es proberen te googlen hoe de mail-adressen eruit zien en of je hem zo te pakken krijgt?
Sommige zijn "vrij simpel" samen te stellen.
anoniem_351483 wijzigde dit bericht op 19-04-2018 22:01
16.08% gewijzigd
Nee dit is niet gepast.
Want? Waarom tik je dat precies?


Ik ben overigens een vrouw, kennis een man. Misschien dat dat nog verschil maakt.
Alle reacties Link kopieren
Voor een kennis vind ik dat niet gepast.
Oef, dit is zo ongepast. Ikzelf zou dit écht niet kunnen waarderen. Gewoon niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Dubbel. Is ook wel veel moeite voor een kennis, klopt. Maar er is altijd wel vrij intensief contact geweest.
anoniem_368152 wijzigde dit bericht op 19-04-2018 22:07
Reden: Dubbele post. Dus ander bericht van gemaakt.
85.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
19-04-2018 22:00
Dan zou ik nog eerder daar een paar keer 's ochtends en 's avonds gewoon passeren.

het lastige daaraan is dat we zo'n 85 km uit elkaar wonen en hij op verschillende locaties binnen dat bedrijf werkt

Misschien es proberen te googlen hoe de mail-adressen eruit zien en of je hem zo te pakken krijgt?
Sommige zijn "vrij simpel" samen te stellen.

dat is een goede tip, ga ik proberen bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dit niet via het werk spelen.

Heeft hij LinkedIn?

Anders zou ik zelf gewoon je Facebook open voor contact zetten, dan kan hij jou nog opzoeken mocht hij ooit contact willen.
Alle reacties Link kopieren
Lucifermiauww schreef:
19-04-2018 22:02
Want? Waarom tik je dat precies?


Ik ben overigens een vrouw, kennis een man. Misschien dat dat nog verschil maakt.
Hier komen natuurlijk roddels van : " ja,ja, oude kennis , me hoela , het zal wel een one night stand geweest zijn tijdens een zakenreis "
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Lucifermiauww schreef:
19-04-2018 22:02
Want? Waarom tik je dat precies?

Omdat ik na wat googelen uit kwam op een topic hier van vorig jaar waarin een man contact zocht met een oude scharrel via haar werkgever. En dat scheen een behoorlijke stalker te zijn, ik wilde dus duidelijk maken dat ik dat niet ben :lol:
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_368152 wijzigde dit bericht op 19-04-2018 22:24
Reden: Dubbel
99.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_368152 wijzigde dit bericht op 19-04-2018 22:23
Reden: Dubbel
99.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dit zou ik niet ongepast vinden hoor, mits je het netjes aanpast. Dus een mail a la:

Geachte heer/mevrouw,

Graag zou ik in contact komen met dhr. X, die bij jullie werkzaam is. Helaas heb ik geen andere contactgegevens dan uw bedrijfsnaam. Zou u zo vriendelijk willen zijn om mijn gegevens door te sturen aan dhr. X? Heel hartelijk dank alvast,

Maddy Bee
maddy@bee.nl
0909-MADDY
MaddyBee schreef:
19-04-2018 22:09
Nog steeds een rare toevoeging.


Maar eerlijk gezegd vind ik dat je het overweegt en zelf niet kan bedenken dat het ongepast ook een beetje zorgwekkend.
Alle reacties Link kopieren
Sorry ik post schijnbaar alles dubbel, heel irritant.

Maar nee chocolol hij heeft geen LinkedIn, is nooit weggeweest van social media.

Blijfgewoonbianca, die kans van die roddels zit er wel dik in ja. Hij heeft ook een hoge functie binnen het bedrijf dus dan krijg je dat nog eerder vrees ik.
anoniem_368152 wijzigde dit bericht op 19-04-2018 22:28
Reden: .
7.26% gewijzigd
Fiorah schreef:
19-04-2018 22:10
Dit zou ik niet ongepast vinden hoor, mits je het netjes aanpast. Dus een mail a la:

Geachte heer/mevrouw,

Graag zou ik in contact komen met dhr. X, die bij jullie werkzaam is. Helaas heb ik geen andere contactgegevens dan uw bedrijfsnaam. Zou u zo vriendelijk willen zijn om mijn gegevens door te sturen aan dhr. X? Heel hartelijk dank alvast,

Maddy Bee
maddy@bee.nl
0909-MADDY
Dat zou hier toch echt gewoon gedelete worden.

Dan zou ik dus nog eerder bellen, je voorstellen als één of andere zakenrelatie (of het vaag houden) en gewoon naar "meneer Janssen" vragen.
Kom je vanzelf telefonisch op zijn bureau terecht.

Is hij er niet / zit hij in vergadering?
Vraag je langs je neus weg naar zijn mail-adres.


Mails worden hier gedelete.
Maar ik kan niet nagaan of elke telefoon die ik doorkrijg werk-gerelateerd is.
Tenzij iemand mij specifiek vertelt dat ik "Katja Peeters" niet meer telefonisch mag doorgeven.
anoniem_351483 wijzigde dit bericht op 19-04-2018 22:16
17.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als een man uit mn verleden via mn werk contact opnam zou ik dat ik niet oké vinden.

Ken je niemand die iemand kent, die iemand kent die misschien contact met hem kan opnemen?
Lach hard, duik diep, kom terug..
Weet je zeker dat hij na 4,5 jaar nog steeds bij hetzelfde bedrijf werkt?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tip Fiorah.

Tornacence ik ben mij er zeker van bewust dat dit zeer ongepast zou kunnen zijn vandaar dat ik graag jullie ongezoute mening hoor.

Bumbly nee helaas geen iemand via iemand via iemand situatie hier.
Alle reacties Link kopieren
Ijskoffie, niet 100% zeker maar na een google search kwam ik uit bij de enige post waarin zijn naam vermeld was door het bedrijf najaar 2017. Dus ik ga er eigenlijk wel vanuit.
anoniem_368152 wijzigde dit bericht op 19-04-2018 22:26
Reden: Was dubbel weer.. pff
73.70% gewijzigd
MaddyBee schreef:
19-04-2018 22:05
Dubbel. Is ook wel veel moeite voor een kennis, klopt. Maar er is altijd wel vrij intensief contact geweest.
Kan ik daaruit opmaken dat jullie gedate oid hebben of begrijp ik dat verkeerd?
Alle reacties Link kopieren
IJskoffie schreef:
19-04-2018 22:27
Kan ik daaruit opmaken dat jullie gedate oid hebben of begrijp ik dat verkeerd?
Voornamelijk vriendschappelijk, maar er is wel iets geweest ja. Dat is overigens niet de reden voor contact, stomme fout dat ik de nummers niet had overgezet toen ik een andere telefoon nam.
Wauw. Echt zeer ongepast. En inderdaad zorgelijk dat je dit serieus overweegt en zelf niet bedenkt dat dit ongepast is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven