Verloren kennis contacteren via werkgeverm

19-04-2018 21:57 128 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben een oud-vivaer die na een aantal jaren deactief weer een nieuw account gemaakt heeft.

Ik loop namelijk al een tijdje met de gedachte dat ik graag weer eens contact zou hebben met een oude kennis.

Het laatste contact is 4,5 jaar geleden geweest en is toen een beetje verwaterd, nu door verhuizingen en veranderingen van telefoon nummer ben ik alle info die ik had kwijt.

Ook op internet is geen info te vinden, feesboek e.d. niks.

Behalve de bedrijfsnaam waar kennis werkt. Die weet ik wel. Is een vrij groot bedrijf waar ik dan via klantenservice enzo mijn gegevens zou moeten doorgeven in de hoop dat deze kennis bereiken.

Is dit gepast? Wil absoluut niet stalkerig overkomen maar buiten deze info om is er niks waarmee ik wat kan. Echt jammer.

Ik zou zo graag weer eens contact hebben, er is niks naars gebeurd het is gewoon verwaterd helaas.

Ik ben overigens een vrouw, kennis een man. Misschien dat dat nog verschil maakt.

Ik hoor graag jullie advies.

MaddyBee
MaddyBee schreef:
19-04-2018 22:43
Voornamelijk vriendschappelijk, maar er is wel iets geweest ja. Dat is overigens niet de reden voor contact, stomme fout dat ik de nummers niet had overgezet toen ik een andere telefoon nam.
Dan zou ik het niet op deze manier doen.

En ik neem aan dat hij in die tijd ook jouw nummer had? Dus als hij behoefte heeft aan contact kan hij jou bellen, of contact zoeken via social media.
Alle reacties Link kopieren
Ijskoffie, met de nieuwe telefoon kwam ook een nieuw nummer dus mij bellen kan hij niet.

Social media heeft hij niet, online is niks te vinden.
MaddyBee schreef:
19-04-2018 22:50
Ijskoffie, met de nieuwe telefoon kwam ook een nieuw nummer dus mij bellen kan hij niet.

Social media heeft hij niet, online is niks te vinden.
Dat las ik. Maar als hij persé met jou in contact wil komen kan hij jou opzoeken.
Een Facebook account is dan zo gemaakt natuurlijk.

Hoe dan ook, ik zou het niet op prijs stellen als een oude vlam mij via werk zou contacten.
MaddyBee schreef:
19-04-2018 22:50
Ijskoffie, met de nieuwe telefoon kwam ook een nieuw nummer dus mij bellen kan hij niet.

Social media heeft hij niet, online is niks te vinden.
Nou duidelijker kan niet.
Die man wil niet gevonden worden.
Je lijkt toch een beetje een stalker als je dit toch gaat doen. Nu al...... maar dan weet hij dat ook meteen.
Daar ben ik het niet mee eens, al zou ik niet gaan mailen maar gewoon bellen.
Hallo, ik ben op zoek naar Dhr. Huppelepup en je gewoon laten doorverbinden, is hij in bespreking vragen of hij je terugbelt, gewoon met je naam.

Hoor je er nooit meer wat van weet je genoeg; krijg je hem aan de lijn kan je meteen zeggen wat je hier ook zegt: ik was je nummer kwijt en ben benieuwd hoe het met je is, als je dat vervelend vind hang ik meteen weer op.

Kwestie van nee heb je, ja kan je krijgen in mijn ogen. Succes ermee!

Moet wel zeggen dat ik het heel leuk vond dat ik iemand via werk stomtoevallig weer onmoette nadat ik het tel.nr. kwijt was dat scheelt mss. Ik vond het niet stalkerig, diegene had mijn naam zien staan in een artikeltje en belde met: ben jij de Lenn die ik denk dat je bent? Ik vond het leuk, spontane actie niks mis mee :)

En anders had ik kortaf gezegd euhmm wie ben jij ook alweer.. o ja, ik bel je nog wel als ik een keer tijd en zin heb en dan gewoon niks meer laten horen. Simpel zat toch? (want geen zin..)
Alle reacties Link kopieren
Bblientje schreef:
19-04-2018 23:06
Nou duidelijker kan niet.
Die man wil niet gevonden worden.
Dat is wel kort door de bocht.
Alle reacties Link kopieren
Lucifermiauww schreef:
19-04-2018 23:09
Je lijkt toch een beetje een stalker als je dit toch gaat doen. Nu al...... maar dan weet hij dat ook meteen.
Ik zeg ook niet dat ik dat ga doen, ik gaf aan dat dit de enige optie tot contact zoeken is en vraag hierover jullie mening. Juist omdat ik niet als stalker gezien wil worden.
Alle reacties Link kopieren
Lenn12345 schreef:
19-04-2018 23:25
Daar ben ik het niet mee eens, al zou ik niet gaan mailen maar gewoon bellen.
Hallo, ik ben op zoek naar Dhr. Huppelepup en je gewoon laten doorverbinden, is hij in bespreking vragen of hij je terugbelt, gewoon met je naam.

Hoor je er nooit meer wat van weet je genoeg; krijg je hem aan de lijn kan je meteen zeggen wat je hier ook zegt: ik was je nummer kwijt en ben benieuwd hoe het met je is, als je dat vervelend vind hang ik meteen weer op.

Kwestie van nee heb je, ja kan je krijgen in mijn ogen. Succes ermee!

Moet wel zeggen dat ik het heel leuk vond dat ik iemand via werk stomtoevallig weer onmoette nadat ik het tel.nr. kwijt was dat scheelt mss. Ik vond het niet stalkerig, diegene had mijn naam zien staan in een artikeltje en belde met: ben jij de Lenn die ik denk dat je bent? Ik vond het leuk, spontane actie niks mis mee :)

En anders had ik kortaf gezegd euhmm wie ben jij ook alweer.. o ja, ik bel je nog wel als ik een keer tijd en zin heb en dan gewoon niks meer laten horen. Simpel zat toch? (want geen zin..)
Bellen is idd een idee. Leuk verhaal vanuit je eigen ervaring! Ik zou het zelf ook leuk vinden als iemand mij via die manier (werk) zou vinden mits er niks raars o.i.d. zou zijn voorgevallen.
MaddyBee schreef:
19-04-2018 23:34
Bellen is idd een idee. Leuk verhaal vanuit je eigen ervaring! Ik zou het zelf ook leuk vinden als iemand mij via die manier (werk) zou vinden mits er niks raars o.i.d. zou zijn voorgevallen.
Nee, was gewoon verwaterd, elkaar uit het oog verloren niet omdat er een vet meningsverschil was, beiden verhuisd zo gaat dat soms..
Echt ik zou daar geen punt van maken, hoe deden mensen dat voor er feesboek e.d. waren, ook vaak op die manier.

Had net mijn moeder aan de lijn en vroeg of zij het raar zou vinden: niet dus, vaak was dat de enige manier als iemand getrouwd en verhuisd was en vooral vrouwen de achternaam van hun man aannamen dan had je ook niks aan een telefoonboek. Als je dan wist waar iemand met wie je op school had gezeten of zo na school was gaan werken was dat een handig uitgangspunt. Feesboek jaren '70!
Gewoon doen :D
Gewoon doen hoor, maar dan bellen, net wat Len zegt.
Omdat anderen zeggen dat iets ongepast is, het maar niet doen?
Je leeft maar één keer en het is geen halsmisdaad ofzo hoor, zelfs als het wél ongepast zou zijn.
Alle reacties Link kopieren
IJskoffie schreef:
19-04-2018 22:47
Dan zou ik het niet op deze manier doen.

En ik neem aan dat hij in die tijd ook jouw nummer had? Dus als hij behoefte heeft aan contact kan hij jou bellen, of contact zoeken via social media.
Misschien heeft hij ook een nieuw nummer en zijn de oude contacten niet allemaal meeverhuisd, en hoopt hij dat to hem vindt.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties allen!

Ik ga het even op mij in laten werken en er een nachtje over slapen.

Mocht ik tot het besluit komen om toch via deze manier contact te zoeken zou dat inderdaad telefonisch zijn en laat ik wel weten wat de uitkomst was.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb meegemaakt dat een vage vakantiekennis me op mijn werk belde (waar ik zelden door mijn man, en nog minder vaak door mijn vader gebeld word). Was meneer ook nog beledigd dat ik hem niet herkende. Hij wist niet dat hij inmiddels op de speaker stond, dat deden we vaker met vage telefoontjes.

Alsjeblieft, bespaar die man zo'n genante situatie.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
MaddyBee schreef:
20-04-2018 00:15
Bedankt voor de reacties allen!

Ik ga het even op mij in laten werken en er een nachtje over slapen.

Mocht ik tot het besluit komen om toch via deze manier contact te zoeken zou dat inderdaad telefonisch zijn en laat ik wel weten wat de uitkomst was.
Ja leuk, ben benieuwd! Ik zou het echt gewoon doen, heb net voor de lol een vriend van me die geen facebook e.d. gezocht en zou hem nooit gevonden hebben als ik hem uit het oog verloren was.

Ken hem van sport, dat stopte toen we zo rond de 18 waren, hij had Linkedin maar hopeloos verouderd. Waar hij werkt volgens Lindedin is hij allang weg. Ik zou daar dan moeten vragen of ze weten waar hij nu uithangt, ws niet.

Toch zou hij het vast leuk vinden zijn sportmatties van vroeger nog een keer te spreken. Ook de dames waar hij al dan niet een korte flirt mee had gehad. (wij zijn nog steeds allemaal in elkaars zicht, en een meisje waar hij kort mee gedate heeft is inmiddels met een ander getrouwd, niet van die sport maar haar man is nu ook onderdeel van de vriendengroep).
Geen enkel probleem of frictie, gewoon gezellig en je kunt nooit téveel kennissen hebben.

Ook vind ik het leuk als ik toevallig iemand tegenkom die ik al honderd jaar niet meer gezien heb maar wel mee in de klas gezeten of zo, Meestal maken we dan een praatje op zijn minst, altijd leuk om te horen hoe het iemand is vergaan na tig jaar. En soms blijft het daar gewoon bij, wissel je wel nrs. uit maar komt er nooit meer wat van.

Te verschillende levens, maar toch leuk om te horen dat gekke Jantje die voor galg en rad opgroeide en ws productiewerk zou moeten doen zijn hele leven nu een uitstekende geluidstechnicus met zijn eigen bedrijf is geworden die het werk nauwelijks aankan en 12 mensen in dienst heeft om maar iets te noemen! ;)
Alle reacties Link kopieren
MaddyBee schreef:
19-04-2018 23:34
Bellen is idd een idee. Leuk verhaal vanuit je eigen ervaring! Ik zou het zelf ook leuk vinden als iemand mij via die manier (werk) zou vinden mits er niks raars o.i.d. zou zijn voorgevallen.
Ik ábsoluut niet. Je behoort op je werk geen privé zaken te moeten afhandelen. Mijn netwerk belt mij ook nooit op mijn werktelefoon, altijd op mijn privé telefoon als het écht noodzakelijk is. Alleen mijn directe gezin heeft het nummer van mijn werk.
Ik zou echt heel pissig zijn als iemand op deze manier de moeite doet om mij te contacteren. En hoop oprecht dat een werkgever hier niet aan meewerkt.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
-Kia-Ora- schreef:
20-04-2018 03:54
Ik ábsoluut niet. Je behoort op je werk geen privé zaken te moeten afhandelen. Mijn netwerk belt mij ook nooit op mijn werktelefoon, altijd op mijn privé telefoon als het écht noodzakelijk is. Alleen mijn directe gezin heeft het nummer van mijn werk.
Ik zou echt heel pissig zijn als iemand op deze manier de moeite doet om mij te contacteren. En hoop oprecht dat een werkgever hier niet aan meewerkt.
Niet iedereen heeft zo'n strenge baas als jij, hier zou het absoluut geen probleem zijn.
Nog nooit meegemaakt trouwens dat er zo moeilijk werd gedaan over een simpel telefoontje, en ik zou heel pissig worden als een telefoniste of receptioniste gesprekken voor mij niet door zou verbinden, ze weet immers nog niet eens wie er belt tenslotte..

Ook is het geen enkel probleem, tenminste IK heb het nog nooit meegemaakt dat iemand commentaar levert als je even een afspraak bij de tandarts maakt onder werktijd, de oppas belt of je partner of hij of zij iets te eten mee wil nemen op weg naar huis.

Even een tel.nr. doorgeven en na werktijd verder kletsen moet kunnen. Al zit je achter de kassa, dan nog kunnen ze best even doorgeven dat Pietje Puk heeft gebeld, het nummer noteert en dat later even aan je doorgeeft. Aan jou de keus of je terugbelt. Of als je in bespreking bent, whatever.. Voor zo'n slavendrijver zou ik niet willen/kunnen werken :-?

En ja, als ze zijn privénummer wist was dit hele topic overbodig geweest... :idee:
anoniem_360241 wijzigde dit bericht op 20-04-2018 04:17
Reden: aanvulling
3.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
MaddyBee schreef:
19-04-2018 22:43
Voornamelijk vriendschappelijk, maar er is wel iets geweest ja. Dat is overigens niet de reden voor contact, stomme fout dat ik de nummers niet had overgezet toen ik een andere telefoon nam.
Maak dat de spreekwoordelijke kat wijs.
Alle reacties Link kopieren
Lenn12345 schreef:
20-04-2018 04:10
Niet iedereen heeft zo'n strenge baas als jij, hier zou het absoluut geen probleem zijn.
Nog nooit meegemaakt trouwens dat er zo moeilijk werd gedaan over een simpel telefoontje, en ik zou heel pissig worden als een telefoniste of receptioniste gesprekken voor mij niet door zou verbinden, ze weet immers nog niet eens wie er belt tenslotte..

Ook is het geen enkel probleem, tenminste IK heb het nog nooit meegemaakt dat iemand commentaar levert als je even een afspraak bij de tandarts maakt onder werktijd, de oppas belt of je partner of hij of zij iets te eten mee wil nemen op weg naar huis.

Even een tel.nr. doorgeven en na werktijd verder kletsen moet kunnen. Al zit je achter de kassa, dan nog kunnen ze best even doorgeven dat Pietje Puk heeft gebeld, het nummer noteert en dat later even aan je doorgeeft. Aan jou de keus of je terugbelt. Of als je in bespreking bent, whatever.. Voor zo'n slavendrijver zou ik niet willen/kunnen werken :-?

En ja, als ze zijn privénummer wist was dit hele topic overbodig geweest... :idee:
Waar uit mijn tekst haal jij dat het mijn werkgever is die streng hierop is? Ik kan wie ik wil mijn directe nummer geven. Dan krijg je direct mijn kantoor of looptelefoon. Hoeft geen receptioniste aan te pas te komen waardoor mijn werkgever niet eens meekrijgt of het een privé of professioneel belletje is...
Ik zeg dat ik dat niet op prijs zou stellen. Ik heb op mijn werk bovengemiddelde priviléges juist omdat ik werk en privé gescheiden hou.
Dus leuk dat je mijn werkgever weg probeert te zetten als strenge slavendrijver, maar misschien moet je eerst eens lezen wat ik echt schrijf...
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ook geen probleem vinden dat iemand mij via het werk probeert te contacten.

Maar wel liever per mail, zodat ik terug kan bellen op een tijdstip dat het mij uitkomt. Door een telefoontje zou ik overrompeld worden.
Niets is blijvend, behalve de verandering.
Alle reacties Link kopieren
Stuur een ouderwetsch kaartje in een envelop, zet er ‘persoonlijk’ op zodat de receptioniste het niet openmaakt. Dan kan hij het openen wanneer hij wil, en contact met je opzoeken als hij daar behoefte aan heeft.
Dan wordt hij niet midden in een deadline gestoord door jouw telefoontje, als je al
Zomaar doorverbonden wordt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik zou eerst bedenken waarom je contact wil met deze man. Het was een kennis. Dat klinkt best nietszeggend. Dan stopt het contact ‘zomaar’. Dat zegt wel weer genoeg. Blijkbaar vonden jullie elkaar niet de moeite waard anders was er nog wel contact geweest.
Waarom zoveel moeite doen voor die man na al die jaren? Voel je je eenzaam en heb je nieuwe contacten nodig? Ben je op zoek naar spanning? Waarom nu pas op zoek?
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
20-04-2018 06:47
Stuur een ouderwetsch kaartje in een envelop, zet er ‘persoonlijk’ op zodat de receptioniste het niet openmaakt. Dan kan hij het openen wanneer hij wil, en contact met je opzoeken als hij daar behoefte aan heeft.
Dan wordt hij niet midden in een deadline gestoord door jouw telefoontje, als je al
Zomaar doorverbonden wordt.
Leuk idee wel! Helaas niet uitvoerbaar omdat hij via dat grote bedrijf geen vaste werklocatie heeft. Ik zou echt moeten mailen of bellen naar het algemene nummer in de hoop dat ze hem kunnen traceren in het systeem. Bij het bedrijf werken zo'n 2000 mensen (detailhandel)
Alle reacties Link kopieren
sinnombre schreef:
20-04-2018 07:25
Ik zou eerst bedenken waarom je contact wil met deze man. Het was een kennis. Dat klinkt best nietszeggend. Dan stopt het contact ‘zomaar’. Dat zegt wel weer genoeg. Blijkbaar vonden jullie elkaar niet de moeite waard anders was er nog wel contact geweest.
Waarom zoveel moeite doen voor die man na al die jaren? Voel je je eenzaam en heb je nieuwe contacten nodig? Ben je op zoek naar spanning? Waarom nu pas op zoek?
Er was ook contact nog, alleen heb ik een aantal nummers (stom stom) van mensen niet overgezet naar de nieuwe telefoon. Helaasch.

Ik wil niet persé veel moeite doen, daarom twijfel ik ook om het via deze weg te doen.

Ik ben al die tijd al benieuwd gebleven hoe het met hem gaat en waar hij nu staat in het leven. Alleen door verhuizingen en nieuwe baan en andere omstandigheden nooit doorgezet.

Ben absoluut niet eenzaam of opzoek naar spanning, vind het gewoon erg jammer dat het contact zo abrupt en door een fout gestopt is.
-Kia-Ora- schreef:
20-04-2018 06:19
Waar uit mijn tekst haal jij dat het mijn werkgever is die streng hierop is? Ik kan wie ik wil mijn directe nummer geven. Dan krijg je direct mijn kantoor of looptelefoon. Hoeft geen receptioniste aan te pas te komen waardoor mijn werkgever niet eens meekrijgt of het een privé of professioneel belletje is...
Ik zeg dat ik dat niet op prijs zou stellen. Ik heb op mijn werk bovengemiddelde priviléges juist omdat ik werk en privé gescheiden hou.
Dus leuk dat je mijn werkgever weg probeert te zetten als strenge slavendrijver, maar misschien moet je eerst eens lezen wat ik echt schrijf...
.
Ik denk omdat je dit schreef:
.
-Kia-Ora- schreef:
20-04-2018 03:54
En hoop oprecht dat een werkgever hier niet aan meewerkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven