Verloren kennis contacteren via werkgeverm

19-04-2018 21:57 128 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben een oud-vivaer die na een aantal jaren deactief weer een nieuw account gemaakt heeft.

Ik loop namelijk al een tijdje met de gedachte dat ik graag weer eens contact zou hebben met een oude kennis.

Het laatste contact is 4,5 jaar geleden geweest en is toen een beetje verwaterd, nu door verhuizingen en veranderingen van telefoon nummer ben ik alle info die ik had kwijt.

Ook op internet is geen info te vinden, feesboek e.d. niks.

Behalve de bedrijfsnaam waar kennis werkt. Die weet ik wel. Is een vrij groot bedrijf waar ik dan via klantenservice enzo mijn gegevens zou moeten doorgeven in de hoop dat deze kennis bereiken.

Is dit gepast? Wil absoluut niet stalkerig overkomen maar buiten deze info om is er niks waarmee ik wat kan. Echt jammer.

Ik zou zo graag weer eens contact hebben, er is niks naars gebeurd het is gewoon verwaterd helaas.

Ik ben overigens een vrouw, kennis een man. Misschien dat dat nog verschil maakt.

Ik hoor graag jullie advies.

MaddyBee
Alle reacties Link kopieren
Lenn12345 schreef:
20-04-2018 15:40
Wat Courage zegt :D

Ik heb juist heel goed gelezen wat je schreef; wat vond je van mijn reactie op de vraag van TO? En dat het nu juist het probleem is dat ze zijn tel.nr. niet meer heeft :idee:
Anders had ze dit hele topic niet hoeven openen, dus wat doet het ertoe dat jij je familie je tel.nr. geeft dat is appels met peren vergelijken imho.
Ik vond het juist heel leuk om iemand die ik uit het oog verloren was weer eens te ontmoeten al was het toevallig (indirect) via mijn werk met aansluitend een telefoontje naar mijn werk.

Niet iedereen heeft Facebook, Linkedin en al die andere zaken. Ik ook niet en lees nog eens die goede vriend van me die ik voor de lol heb geprobeerd via het www te vinden. Zou niet gelukt zijn.

Overigens zeg je het precies goed: je beschrijft wat JIJ wil, of niet. Hoeft echt niet voor iedereen zo te werken, toch? Het is maar een van de vele meningen, niet de absolute waarheid.

En 'bovengemiddelde priviléges' dat begrijp ik niet, hoe dan? O_O
Ik snap niet wat je daarmee bedoelt, nog nooit ergens gewerkt waar de één wel even naar huis/tandarts/vriend mag bellen en de ander niet..

Sterker nog, overal waar ik gewerkt hebt hoefde je aan niemand verantwoording af te leggen al ging je even een boodschap doen onder werktijd: maar ik heb dan ook altijd werk gehad waarbij je alleen tijdens besprekingen/afspraken/telefonische spreekuren echt aanwezig moest zijn, verder mocht je zelf zien hoe je je werk deed áls je het maar (goed) deed.
Gewoon thuiswerken als je dat beter uitkwam en er geen vergaderingen waren: prima. Er zijn zoveel verschillende beroepen met elk hun eigen normen, regeltjes enz.
Ja, daar heb je het al, er zijn dus zoveel beroepen met eigen normen en regeltjes. En als ik het goed heb weet jij wat ik doe voor werk. Ik kan en mag niet zomaar even een boodschap doen.
Nergens geef ik aan dat mijn mening een absolute waarheid is. Waarom je nu nogmaals iets zo stellig beweerd wat ik dus niet schrijf is me echt een raadsel...je mist echt volledig wat ik zeg. Prima hoor dat jij fijn weg kunt en privé belletjes wilt voeren. Ik zou dat onder geen beding op prijs stellen. Op werk behoor je geen privé zaken te regelen tenzij uiterst noodzakelijk. En ja ik bel ook weleens een ha of gezin in uiterste nood. Dat zal in mijn hele carrière drie keer gebeurt zijn ofzo. Dat betekent niet dat jouw mening hierover de waarheid is net zo min de mijne. Ik vertel enkel de to hoe ik zoiets zou vinden, dan kan ze een weloverwogen keuze maken en rekening houden met een minder leuke reactie. Is zo lullig als iedereen zegt, leuk meid doen en hij echt denk, hier heb ik dus écht geen zin in... met bijbehorende reactie.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Jezus wat een gezeik.. TO weet heus wel dat het niet gepast is om haar exneukie via het werk te gaan benaderen.

Maar ze moet dat per se toch.

Dat haar ex haar gegevens wel gewoon heeft ( ik neem aan dat hij niet ook net een nieuwe telefoon heeft en niet weet hoe hij zijn contacten kan overzetten ect) en geen contact zoekt met TO en dus niks van haar moet verder, boeit haar niks.

Ze moet hem per se benaderen.
Alle reacties Link kopieren
Lucifermiauww schreef:
21-04-2018 08:33
Jezus wat een gezeik.. TO weet heus wel dat het niet gepast is om haar exneukie via het werk te gaan benaderen.

Maar ze moet dat per se toch.

Dat haar ex haar gegevens wel gewoon heeft ( ik neem aan dat hij niet ook net een nieuwe telefoon heeft en niet weet hoe hij zijn contacten kan overzetten ect) en geen contact zoekt met TO en dus niks van haar moet verder, boeit haar niks.

Ze moet hem per se benaderen.
Wat een kansloze reactie.

Ten eerste is het geen "ex-neukie" / scharrel of wat dan ook.

Daarnaast gaat het om een nieuwe telefoon incl nieuw nummer (als je goed had gelezen zou je dat weten) dus mij contacteren wordt dan nogal lastig hè.
Maar als jullie zo belangrijk voor elkaar waren dan hadden jullie toch wel contact gezocht net na het zoekraken/wijzigen van de telefoonnummers? Waarom na 4,5 jaar?

En wat betreft de info die je weghaalde: dan zou je toch heel makkelijk moeten weten wat zijn emailadres is? Dat gebruiken is altijd nog beter dan bellen.
Alle reacties Link kopieren
IJskoffie schreef:
21-04-2018 11:17
Maar als jullie zo belangrijk voor elkaar waren dan hadden jullie toch wel contact gezocht net na het zoekraken/wijzigen van de telefoonnummers? Waarom na 4,5 jaar?

Nogmaals door drukte in mijn leven en verhuizingen / carriere switch en nog meer omstandigheden weinig tijd gehad om over dit soort zaken na te denken.

En wat betreft de info die je weghaalde: dan zou je toch heel makkelijk moeten weten wat zijn emailadres is? Dat gebruiken is altijd nog beter dan bellen.

Ik heb geen flauw idee wat het en of er een emailadres is, daar er toen 10 jaar terug nog helemaal geen gebruik van werd gemaakt en hij toen ook die functie nog niet had, die kwam pas een paar jaar later.
Ik zeg: gewoon bellen, in het ergste geval zegt hij dat hij geen behoefte meer heeft aan contact. Klaar! :)
Alle reacties Link kopieren
gewoon doen:
wat kan er mis gaan.
Telefoon wordt niet doorgeschakeld
hij is niet te vinden
wat kan er nog meer gebeuren: je krijgt contact en hij vindt het wel of niet leuk.
En uit dat ene contact volgen er of meer, of jullie komen er achter dat meer contact niet hoeft.
En vaak is het bij bedrijven ook dat als je een mailadres kent, je de anderen wel kunt invullen als je de namen kent (voornaam afgekort of niet, puntjes tussen de namen of niet,
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Je hebt nog steeds geen keuze gemaakt wat je gaat doen?

De meesten hier vinden het not done, maar als jij het graag wil... Je hebt ook gezegden als 'wie niet waagt, wie niet wint' of 'brutalen hebben de halve wereld'. Dus tja, als je niks doet is er zeker geen contact.

(Ik heb wel gemist wat je weer gegumd hebt, weet niet of dat van belang is.)
chocolol wijzigde dit bericht op 21-04-2018 11:45
0.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
21-04-2018 11:39
gewoon doen:
wat kan er mis gaan.
Telefoon wordt niet doorgeschakeld
hij is niet te vinden
wat kan er nog meer gebeuren: je krijgt contact en hij vindt het wel of niet leuk.
En uit dat ene contact volgen er of meer, of jullie komen er achter dat meer contact niet hoeft.
En vaak is het bij bedrijven ook dat als je een mailadres kent, je de anderen wel kunt invullen als je de namen kent (voornaam afgekort of niet, puntjes tussen de namen of niet,
Die dingen die je noemt zijn niet echt boeiend denk ik. Wat wel meespeelt is wat voor effect dat kan hebben op die man. Als in reputatie bijv.
Ongepast maar je blijft vaag over de reden waarom je contact wilt? Of ik heb het niet goed gelezen.

Je weet ook niet of hij getrouwd is etc. Ik vind het persoonlijk niet netjes. Ik zou geen contact opnemen, puur en alleen al omdat je niet weet hoe iemand privé zit, en of je daar problemen mee zou kunnen veroorzaken.
En daarnaast heb je ook nog het geroddel en alles wat erbij komt kijken. Puur en alleen omdat jij, een oude kennis, contact wilt. Nee, ik blijf erbij dat het ongepast is.
Alle reacties Link kopieren
TO,

Als ik door alle ruis heenlees, wil je gewoon contact met hem opnemen zonder je op te dringen of wat dan ook. Als je het netjes doet, niets mis mee!

Ik vind het overigens wel raar dat, als hij zo'n hoge functie heeft, hij niet op social media te vinden is. En dan ook niet op LinkedIn. Tenzij hij IT'er is, want die worden helemaal platgebeld door headhunters en verstoppen zich dus vaak op LinkedIn.

Conclusie: als jouw intenties zuiver zijn en je kan dat netjes verwoorden. Gewoon doen!
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
MaddyBee schreef:
19-04-2018 23:29
Dat is wel kort door de bocht.
Vind ik niet, ik sta er namelijk zelf ook zo in. En ken meerdere mensen die geen social media hebben ook echt wel omdat ze een 'private life' prefereren.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
21-04-2018 11:41
Die dingen die je noemt zijn niet echt boeiend denk ik. Wat wel meespeelt is wat voor effect dat kan hebben op die man. Als in reputatie bijv.
Ik zie echt niet wat er schadelijk voor zijn reputatie is. TO is niet van plan (volgens mij) om op zijn bureau een striptease uit te voeren. Om zijn kantoor te veranderen in een bordeel of bloemenetalage, of wat voor gênante dingen dan ook te doen. Ze wil gewoon horen hoe het met hem gaat. En dat die man geen facebook heeft, hoeft nog niet te betekenen dat hij een kluizenaar is die van de rest van de wereld niks wil weten.
Ramses zong het al:
k zal m'n vrienden niet vergeten
Want wie me lief is blijft me lief
En waar ze wonen moest ik weten
Maar ik verloor hun laatste brief
Ik zal ze heus nog wel ontmoeten
Misschien vandaag, misschien over een jaar
Ik zal ze kussen en begroeten
Het komt vanzelf weer voor elkaar.

Maar soms moet je er iets meer voor doen om oude vrienden te ontmoeten,
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
21-04-2018 11:40
Je hebt nog steeds geen keuze gemaakt wat je gaat doen?

De meesten hier vinden het not done, maar als jij het graag wil... Je hebt ook gezegden als 'wie niet waagt, wie niet wint' of 'brutalen hebben de halve wereld'. Dus tja, als je niks doet is er zeker geen contact.

(Ik heb wel gemist wat je weer gegumd hebt, weet niet of dat van belang is.)
Nee ik heb nog geen keuze gemaakt, wil vooral geen rare situaties creeeren.

Wat ik heb gegumd was niet heel boeiend, stukje voorgeschiedenis waarmee ik een andere poster duidelijk wilde maken dat ik geen "vage" kennis ben en hij direct zou weten wie ik ben zodra ik contact zou leggen.
Alle reacties Link kopieren
Moonshine1984 schreef:
21-04-2018 11:43
Ongepast maar je blijft vaag over de reden waarom je contact wilt? Of ik heb het niet goed gelezen.

Je weet ook niet of hij getrouwd is etc. Ik vind het persoonlijk niet netjes. Ik zou geen contact opnemen, puur en alleen al omdat je niet weet hoe iemand privé zit, en of je daar problemen mee zou kunnen veroorzaken.
Klopt ik weet niet hoe hij er in zijn privé leven voor staat nu, en daarom zou ik hem juist graag weer eens spreken. In mijn leven is er inmiddels ook een hoop veranderd en het lijkt mij leuk om dat met elkaar te delen zoals we voorheen ook altijd deden.
Ik zou het niet via het algemene contactpunt doen, maar proberen uit te vogelen hoe dat bedrijf e-mailadressen opzet. Als iedereen voornaam.achternaan@bedrijf.nl heeft, dan komt een eenmalig mailtje vast aan en merk je vanzelf wel of kennis positief reageert. Of negatief reageert of überhaupt niet en dan kun je het het beste zo laten.
Alle reacties Link kopieren
MaddyBee schreef:
21-04-2018 13:39
Klopt ik weet niet hoe hij er in zijn privé leven voor staat nu, en daarom zou ik hem juist graag weer eens spreken. In mijn leven is er inmiddels ook een hoop veranderd en het lijkt mij leuk om dat met elkaar te delen zoals we voorheen ook altijd deden.


Ik wil vooral geen problemen in een eventueel huwelijk/relatie veroorzaken.

Maar als hij getrouwd zou zijn zou hij dat wel vertellen en dan zou ik het aan hem overlaten of hij in contact zou willen blijven of niet. No hard feelings, ben tenslotte absoluut niet uit op een relatie of seks met hem.
Alle reacties Link kopieren
Erizon schreef:
21-04-2018 13:42
Ik zou het niet via het algemene contactpunt doen, maar proberen uit te vogelen hoe dat bedrijf e-mailadressen opzet. Als iedereen voornaam.achternaan@bedrijf.nl heeft, dan komt een eenmalig mailtje vast aan en merk je vanzelf wel of kennis positief reageert. Of negatief reageert of überhaupt niet en dan kun je het het beste zo laten.
Dat heb ik inmiddels geprobeerd maar ik krijg een notificatie van postmaster dat de email niet bestaat.
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
21-04-2018 11:59
Ik zie echt niet wat er schadelijk voor zijn reputatie is. TO is niet van plan (volgens mij) om op zijn bureau een striptease uit te voeren. Om zijn kantoor te veranderen in een bordeel of bloemenetalage, of wat voor gênante dingen dan ook te doen. Ze wil gewoon horen hoe het met hem gaat. En dat die man geen facebook heeft, hoeft nog niet te betekenen dat hij een kluizenaar is die van de rest van de wereld niks wil weten.
Ramses zong het al:
k zal m'n vrienden niet vergeten
Want wie me lief is blijft me lief
En waar ze wonen moest ik weten
Maar ik verloor hun laatste brief
Ik zal ze heus nog wel ontmoeten
Misschien vandaag, misschien over een jaar
Ik zal ze kussen en begroeten
Het komt vanzelf weer voor elkaar.

Maar soms moet je er iets meer voor doen om oude vrienden te ontmoeten,
Haha nee ik ben zeker niet van plan om genante situaties te creeeren. :lol:

Gewoon een simpele: hey hoe is het?

Meer niet!
Alle reacties Link kopieren
MaddyBee schreef:
21-04-2018 13:48
Haha nee ik ben zeker niet van plan om genante situaties te creeeren. :lol:

Gewoon een simpele: hey hoe is het?

Meer niet!
nou dan, gewoon doen.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Hightower schreef:
21-04-2018 11:47
TO,

Als ik door alle ruis heenlees, wil je gewoon contact met hem opnemen zonder je op te dringen of wat dan ook. Als je het netjes doet, niets mis mee!

Ik vind het overigens wel raar dat, als hij zo'n hoge functie heeft, hij niet op social media te vinden is. En dan ook niet op LinkedIn. Tenzij hij IT'er is, want die worden helemaal platgebeld door headhunters en verstoppen zich dus vaak op LinkedIn.

Conclusie: als jouw intenties zuiver zijn en je kan dat netjes verwoorden. Gewoon doen!
Hij heeft een hogere functie dan gemiddeld maar is geen directeur o.i.d. hij werkt in de detailhandel branche voor een grote keten.

Waarom hij geen LinkedIn heeft snap ik wel aangezien hij absoluut geen fan is van social media en denk ik ook wel op zijn plek zit binnen dat bedrijf.

Door zijn functie werkt hij op veel verschillende locaties en daardoor geen vast kantoor.

Die keten heeft alleen een algemene klantenservice tel.nr/mailadres voor klanten en alle gegevens van de medewerkers zijn niet openbaar of te traceren.
Lucifermiauww schreef:
21-04-2018 08:33
Jezus wat een gezeik..
Ja, van mensen die vinden dat het ongepast is.
Ik zie er echt niks kwaads in als de situatie is zoals TO hem omschrijft.

Alleen jammer dat TO hier om advies heeft gevraagd.
Dat snap ik dan weer niet. Gewoon doen, stel je bescheiden op, nee heb je, ja kan je krijgen.
Ik zie echt het hele probleem niet.
Alle reacties Link kopieren
Courage-- schreef:
21-04-2018 14:07
Ja, van mensen die vinden dat het ongepast is.
Ik zie er echt niks kwaads in als de situatie is zoals TO hem omschrijft.

Alleen jammer dat TO hier om advies heeft gevraagd.
Dat snap ik dan weer niet. Gewoon doen, stel je bescheiden op, nee heb je, ja kan je krijgen.
Ik zie echt het hele probleem niet.

ik snap de negatieve geluiden wel, want de manier waarop ik hem via zijn werkgever zou moeten bereiken is via allerlei omwegen en klantenservice. Vandaar dat ik ook om advies vraag, hoor graag voor of tegenstanders of mensen met eigen ervaringen hiermee.
Alle reacties Link kopieren
MaddyBee schreef:
21-04-2018 13:44
Dat heb ik inmiddels geprobeerd maar ik krijg een notificatie van postmaster dat de email niet bestaat.
Ja het is niet bij iedereen natuurlijk voornaam.achternaam... Bij sommige bedrijven is het voorletter.achternaam, of voorletters.achternaam. Daarom moet je dus niet zijn adres proberen te googlen, maar die van een willekeurige medewerker.

Stuur hem anders gewoon een brief met je adresgegevens. Als zijn naam op de brief staat wordt hij gewoon bij hem bezorgd hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven