Verschrikkelijke "kerst"cadeau's

31-12-2025 15:29 539 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Zelf heb ik er gelukkig geen gekregen.
Welke vreselijke "kerst" cadeaus heb jij ooit gekregen?
En om het topic niet na januari te laten dood bloeden, kom maar gelijk op met gruwelijke verjaardagscadeaus, verschrikkelijke huwelijkscadeaus enz.
de wereld wacht om ontdekt te worden
smorre schreef:
23-01-2026 09:04
Moest weer aan dit topic denken. Wij organiseerden afgelopen weekend een borrel, met nog meer mensen. Daar nam bijna iedereen iets mee voor de organisatoren: wijn, chocola en bloemen was het meest gebruikelijk. Maar kreeg dus ook een mooi flesje balsamico azijn! Ben ik dus heel blij mee want hou ik echt van.
Maar vinden velen van jullie net zo raar als olijfolie denk ik? :-D
Voor een vage kennis of iemand waarvan je weet dat die niks met koken heeft, ja, raar cadeau. Voor en goede vriend waar je twee weken geleden nog mee gesproken hebt over waar je nou echt goede balsamico azijn kunt kopen: helemaal prima cadeau. Ik val in de eerste categorie, dus voor mij zou het best vreemd zijn. Maar voor de tweede groep is het een ander verhaal.
Ik kreeg zelf vorig jaar een grote schep (of heet het dan een spade?) van een van mijn beste vrienden voor mijn verjaardag. Gewoon willekeurig zou dat echt raar geweest zijn, zelfs stom. Maar zij wist dat ik net een stacaravan op een zandvlakte had gekocht en wat gedoe had gehad omdat ik nog geen schep had. Hij was prachtig versierd met linten. Dat vond ik dus wel leuk.
Charlie591 schreef:
23-01-2026 13:03
Ik snap ergens het idee wel dat je ook een beetje iets wil geven wat van jezelf komt in plaats van klakkeloos wat iemand vraagt. Ik vind het meestal ook fijner als in zo’n geval iemand bijvoorbeeld zegt “een grote koekenpan” in plaats van exact het merk en soort koekenpan wat ie wil. Dan kan ik tenminste nog zelf m’n best doen om een heel goeie te vinden en is het nog een beetje een verrassing 😜 maar goed, als iemand heel specifieke wensen heeft ga ik daar niet tegenin.
Het ligt aan het product, maar in het geval van een koekenpan zijn er zoveel verschillende soorten en zit er erg veel verschil in.
Pasgeleden vroegen er mensen wat m’n zoontje wilde, ik zei dat mooie prentenboeken altijd heel erg welkom zijn. Die zijn makkelijk 15 euro en duurder. Kreeg hij een boekje van nog geen 5 euro wat niet echt bij de omschrijving hoorde vond ik, weinig plaatjes enz. Dat vond ik wel beetje stom. Volgende keer ga ik dan wel wat preciezer vragen.
Red_Velvet schreef:
25-01-2026 08:52
Het ligt aan het product, maar in het geval van een koekenpan zijn er zoveel verschillende soorten en zit er erg veel verschil in.
Pasgeleden vroegen er mensen wat m’n zoontje wilde, ik zei dat mooie prentenboeken altijd heel erg welkom zijn. Die zijn makkelijk 15 euro en duurder. Kreeg hij een boekje van nog geen 5 euro wat niet echt bij de omschrijving hoorde vond ik, weinig plaatjes enz. Dat vond ik wel beetje stom. Volgende keer ga ik dan wel wat preciezer vragen.
Inderdaad, het ligt aan het product, maar ook aan wie je het vraagt. Die koekenpan vroeg ik aan m'n vader van wie ik weet dat ie snapt waar hij op moet letten. Zo'n 'prentenboek' van 5 euro is inderdaad jammer en niet wat jij bedoelde..

Heel leuk idee van die grote schep!
Bij een groepscadeau wil ik altijd weten wat het cadeau gaat zijn.

Bij een vriendengroep (waar ik niet in zit) was het gezamenlijke cadeau o.a. een koektrommel die bij openen een knorgeluid liet horen. (Knorren van een varken.) De ontvanger was een jonge vrouw met overgewicht.
Durf te antwoorden: één van de leukste topics op het forum!
smorre schreef:
23-01-2026 09:04
Moest weer aan dit topic denken. Wij organiseerden afgelopen weekend een borrel, met nog meer mensen. Daar nam bijna iedereen iets mee voor de organisatoren: wijn, chocola en bloemen was het meest gebruikelijk. Maar kreeg dus ook een mooi flesje balsamico azijn! Ben ik dus heel blij mee want hou ik echt van.
Maar vinden velen van jullie net zo raar als olijfolie denk ik? :-D
Olijolie vind ik prima om te krijgen. Dat gebruik ik dikwijls.
Je pense donc je suis
Explorista schreef:
25-01-2026 10:04

Bij een vriendengroep (waar ik niet in zit) was het gezamenlijke cadeau o.a. een koektrommel die bij openen een knorgeluid liet horen. (Knorren van een varken.) De ontvanger was een jonge vrouw met overgewicht.
Wat een raar cadeau! Zelf al heeft degene een goed gevoel voor humor dan nog.
Je pense donc je suis
Explorista schreef:
Wat een kutcadeau. En waarschijnlijk wilde zij zich niet laten kennen dus dan zeggen die vrienden achteraf dat ze er zelf ook om kon lachen dus dat het niet erg was.
Harba lorifa
Ginevra schreef:
25-01-2026 12:37
Wat een kutcadeau. En waarschijnlijk wilde zij zich niet laten kennen dus dan zeggen die vrienden achteraf dat ze er zelf ook om kon lachen dus dat het niet erg was.
Lekkere vrienden zijn dat. 😡
Je pense donc je suis
Oh dat vind ik echt een naar cadeau. Wat denk je dan?

En ik doe ook alleen aan groep cadeaus mee als er wordt gezegd we willen cadeau X kopen, doe je daaraan mee?
Charlie591 schreef:
23-01-2026 13:03
Ik snap ergens het idee wel dat je ook een beetje iets wil geven wat van jezelf komt in plaats van klakkeloos wat iemand vraagt. Ik vind het meestal ook fijner als in zo’n geval iemand bijvoorbeeld zegt “een grote koekenpan” in plaats van exact het merk en soort koekenpan wat ie wil. Dan kan ik tenminste nog zelf m’n best doen om een heel goeie te vinden en is het nog een beetje een verrassing 😜 maar goed, als iemand heel specifieke wensen heeft ga ik daar niet tegenin.

Het hangt er natuurlijk dan van af in wat voor omgeving je dat vraagt. Mijn ene zus, of mijn schoonzus zouden dan gerust bij Action de grootste pan voor weinig kopen.

Ik heb een aantal mensen aan wie ik zulke dingen kan vragen maar ook een aantal die dan altijd precies het verkeerde kopen. En dan vind ik het weer zonde om weg te gooien of naar de kringloop te brengen dus jaren later zit ik er nog mee.
Iedereen heeft het recht veilig over straat te kunnen gaan.
Explorista schreef:

Hoe komt iemand op het idee dat dit ‘grappig’ zou zijn :nooo:
Met dat soort akkefietjes zou ik ook vooraf willen weten wat er mede uit mijn naam ‘geschonken’ gaat worden. Wat erg zeg.
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
LemoosGaatDoor schreef:
26-01-2026 16:52
Hoe komt iemand op het idee dat dit ‘grappig’ zou zijn :nooo:
Met dat soort akkefietjes zou ik ook vooraf willen weten wat er mede uit mijn naam ‘geschonken’ gaat worden. Wat erg zeg.
Wat een ongelofelijke klotestreek!
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Het is zeker niet grappig om een koektrommel met een knorgeluid aan iemand te geven,zelf niet als degene slank is en ze het cadeau geven dat ze maar geen koekjes moet gaan eten omdat ze slank moet blijven... :nope:
Je pense donc je suis

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven