VIVA en het VIVA Forum stoppen

16-06-2021 16:01 1893 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Het openen van dit topic is niet gemakkelijk. Bij dezen willen we jullie namelijk meedelen dat VIVA en het VIVA Forum gaan stoppen. Eind juli valt de laatste VIVA op de mat bij de abonnees en worden ook VIVAMama, VIVA.nl en VIVA Forum stopgezet.

VIVA is al bijna 50 jaar hét tijdschrift voor jonge vrouwen. Het magazine dat taboes bespreekbaar maakt, glazen plafonds wil doorbreken, inspirerende interviews brengt en bekend is van de rubriek Anybody waarin vrouwen zich letterlijk bloot geven. Sinds 1999 heeft VIVA ook een eigen forum waar vrouwen elkaar kunnen vinden om van gedachten te wisselen, elkaar te inspireren en te steunen in moeilijke tijden. Maar helaas zagen we de laatste jaren een sterke daling in het aantal gebruikers op het VIVA Forum en in de abonnementen op VIVA, waardoor het stopzetten van VIVA onvermijdelijk werd.

We begrijpen dat dit nieuws impact heeft. Het VIVA Forum is een ontmoetingsplek, dat rijk is aan zoveel bijzondere topics. Er zijn vriendschappen gesloten en relaties opgebloeid. Er zijn talloze grappige, ontroerende, emotionele, liefdevolle en pittige gesprekken en discussies gevoerd. Jullie, de VIVA forummers boden elkaar op welk tijdstip dan ook praktische tips, steun of een luisterend oor aan ieder die dat nodig had, en hebben lief en leed met elkaar gedeeld.

Wat betekent dit nieuws voor jou als forumgebruiker? Tot en met 2 augustus kun je nog gebruikmaken van het VIVA Forum zoals je gewend bent. Daarna wordt de spreekwoordelijke stekker eruit getrokken. Nadat het VIVA Forum is opgeheven zullen alle accounts, accountgegevens, topics en reacties worden verwijderd.

We begrijpen dat jullie het platform daarna enorm zullen missen. We willen je bedanken voor je bijdrage op het forum, dankzij jullie is het een bijzondere ontmoetingsplek geweest.

Vriendelijke groet,

Debby Gerritsen (hoofdredacteur), Community Manager en Moderators VIVA
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-06-2021 18:41
Reden: jaartal aangepast
0.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
19-06-2021 17:35
https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~b3fc3a76/

Wat wordt hier over ons geschreven? Ik kan het helaas niet lezen..
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-06-2021 18:32
Reden: betaalmuur
88.22% gewijzigd
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
TeAbsolvo schreef:
19-06-2021 16:37
Qua AVG kan dat probleemloos
Vlgns mij ook, ergens ga je al akkoord als je je aanmeldt, wie schrijft hier onder eigen naam?

Maar goed andere optie trek het leeg en maak een doorstart. Dan moet iedereen zich wel weer aanmelden maar het platform / geraamte is gewoon goed voor een forum.
tęssa44- wijzigde dit bericht op 19-06-2021 18:04
1.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dankje MJ :thumbsup:
Voor iedereen een groene tuin
Tęssa44- schreef:
19-06-2021 18:02
Vlgns mij ook, ergens ga je al akkoord als je je aanmeldt, wie schrijft hier onder eigen naam?

Maar goed andere optie trek het leeg en maak een doorstart. Dan moet iedereen zich wel weer aanmelden maar het platform / geraamte is gewoon goed voor een forum.
Ik zou als Sanoma geen zin hebben in het gedoe. Maar de AVG is echt de minste van de problemen. Het zal veel meer de technische ontvlechting zijn, en het feit dat het merk toch aan Sanoma gekoppeld blijft worden zolang het blijft bestaan
Alle reacties Link kopieren
TeAbsolvo schreef:
19-06-2021 18:06
Ik zou als Sanoma geen zin hebben in het gedoe. Maar de AVG is echt de minste van de problemen. Het zal veel meer de technische ontvlechting zijn, en het feit dat het merk toch aan Sanoma gekoppeld blijft worden zolang het blijft bestaan

Ja je zal gelijk hebben, ik vind het zo zonde dat er energie wordt gestoken in het maken van een nieuw forum, dit heeft veel arbeid gehad om het te laten zijn wat het nu is, dat maak je niet 123 na. Gewoon zonde kapitaal vernietiging. En ik baal natuurlijk ook enorm.. ik vind het niet leuk! ☹️ Ga wel veel tijd overhouden dat dan weer wel.
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Willen jullie geen artikelen achter een betaalmuur hier of op andere topics posten? Dit is echt niet de bedoeling. Die artikelen staan niet voor niks achter die muur.


Met vriendelijke groet,

Moderator Vivaforum.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Het voelt hier als in de laatste dagen winkelen bij V&D. Lege rekken, winkeldames die durfden te zeggen hoe het ervoor stond in het echt, 12 halen, 3 betalen. En een grote leegte.
Nu nog steeds in de meeste steden. Pand is leeg. Echo echo echo.
Everything you see I owe to spaghetti!
Alle reacties Link kopieren
Mooi toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg dit net in mijn mailbox van ouders.nl:

“We willen een forum maken op een volledige nieuwe website mét een nieuwe naam, maar die wel deels is gekoppeld aan het bestaande Ouders.nl forum. Op het nieuwe forum komt maar één rubriek die gaat over Ouderschap, met daarbinnen de subrubrieken van de verschillende leeftijden. Daarnaast plaatsen we de huidige Viva rubrieken op het nieuwe forum. Het forum krijgt dus een volledige nieuwe naam, maar sommige rubrieken zullen een overlap hebben met Ouders.nl. Het zal niet nodig zijn om een account aan te maken op Ouders.nl : dit hoeft alleen op het nieuwe platform.

Super fijn om te horen dat jij hier enthousiast van wordt. Zou jij ook eens willen peilen bij andere Viva leden die je misschien kent en die ook al langer op het Viva Forum zitten of zij dit ook zien zitten? Of in een topic vragen? “
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
19-06-2021 22:26
Ik kreeg dit net in mijn mailbox van ouders.nl:

“We willen een forum maken op een volledige nieuwe website mét een nieuwe naam, maar die wel deels is gekoppeld aan het bestaande Ouders.nl forum. Op het nieuwe forum komt maar één rubriek die gaat over Ouderschap, met daarbinnen de subrubrieken van de verschillende leeftijden. Daarnaast plaatsen we de huidige Viva rubrieken op het nieuwe forum. Het forum krijgt dus een volledige nieuwe naam, maar sommige rubrieken zullen een overlap hebben met Ouders.nl. Het zal niet nodig zijn om een account aan te maken op Ouders.nl : dit hoeft alleen op het nieuwe platform.

Super fijn om te horen dat jij hier enthousiast van wordt. Zou jij ook eens willen peilen bij andere Viva leden die je misschien kent en die ook al langer op het Viva Forum zitten of zij dit ook zien zitten? Of in een topic vragen? “
Ik ben geen ouder, maar als er op hun platform een forum ala Viva komt sta ik ervoor open. Het is wel professioneel.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
19-06-2021 22:44
Ik ben geen ouder, maar als er op hun platform een forum ala Viva komt sta ik ervoor open. Het is wel professioneel.
Precies :) ze hebben ervaring, zijn bekend en we mogen onze input geven. Bijv: de Viva smileys van Maartje Hartjes moeten echt mee :)
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
19-06-2021 22:49
Precies :) ze hebben ervaring, zijn bekend en we mogen onze input geven. Bijv: de Viva smileys van Maartje Hartjes moeten echt mee :)
Ja precies en dan heb je ook nieuwe aanwas.
De lay-out van Viva vind ik fijn. Bij Femme zie ik nu ellenlange quotes, niet fijn. Ook dat je op Viva direct nieuwe topics ziet is fijn. Op Fok kan ik topics nooit vinden.
Geestig dat iedereen het Viva platform zo geweldig vindt. Ik heb dat juist altijd minder gevonden. Ik zit ook op Quora en wat andere buitenlandse fora, en die vind ik persoonlijk veel overzichtelijker. Viva is wel te doen, maar voor mij echt niet het ultieme qua lay-out en werking.
Alle reacties Link kopieren
emmalou schreef:
19-06-2021 23:21
Geestig dat iedereen het Viva platform zo geweldig vindt. Ik heb dat juist altijd minder gevonden. Ik zit ook op Quora en wat andere buitenlandse fora, en die vind ik persoonlijk veel overzichtelijker. Viva is wel te doen, maar voor mij echt niet het ultieme qua lay-out en werking.
Is ook maar net wat je gewend bent natuurlijk :-)
minnimouse schreef:
19-06-2021 23:27
Is ook maar net wat je gewend bent natuurlijk :-)
En een kwestie van voorkeur. Maar ik dacht altijd dat we het er maar mee deden. Nu blijkt iedereen fan. Ik vind zelfs het NS forum beter qua interface en werking.
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
19-06-2021 16:43
Wow....
Hilarisch, dat dat het beeld is wat zij hebben van de viva populatie. Ik voldoe op geen enkel door hen omschreven punt en ze mochten willen dat ze een vrouw zoals ik zouden hebben . Ze zouden zich er totaal geen raad mee weten!

Ik snap niet waarom jij je überhaupt gaat zitten verdedigen tegenover zo'n stukje tekst.
Het is satire. Een bepaald type uitvergroot en aangedikt (en niet geheel onwaar ook nog)
Vind het juist grappig om te lezen en ja, ik voldoe wel aan een paar van zijn punten, wil ik best toegeven.
Nee, ik vind er niks grappigs aan. Kan best dat het satire is maar ik heb er niks mee.
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
19-06-2021 23:48
Nee, ik vind er niks grappigs aan. Kan best dat het satire is maar ik heb er niks mee.

Het is misschien erg confronterend.
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
19-06-2021 23:56
Het is misschien erg confronterend.
Nee, gewoon dom eigenlijk.
Life is short. Eat dessert first.
Pindakaasjes schreef:
19-06-2021 23:56
Het is misschien erg confronterend.
Nee. Want ik voldoe niet aan hun beeld.
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 06-07-2021 13:58
99.77% gewijzigd
Je hoeft individueel niet aan het beeld te voldoen, je kunt toch niet ontkennen dat er hier genoeg rondzwerven die er wel aan voldoen.

Er is ook een GeenStijl-type. Daar voldoe ik ook niet aan. Toch zit ik ook regelmatig op GeenStijl.
Alle reacties Link kopieren
GeenStijl zou sowieso niet iets aardigs zeggen over het Viva forum hoor. :-D Dat doen ze toch zelden? Ik las net even op fok verschillende topics, maar dat zie ik toch echt niet zitten. Beetje onvolwassen allemaal.
lilaviolet schreef:
16-06-2021 16:20
Om te janken dat topics van Anna, MV etc straks weg zijn. Dat kan toch helemaal niet. :cry:
Wie zijn Anna en MV?
emmalou schreef:
20-06-2021 00:57
Je hoeft individueel niet aan het beeld te voldoen, je kunt toch niet ontkennen dat er hier genoeg rondzwerven die er wel aan voldoen.

Er is ook een GeenStijl-type. Daar voldoe ik ook niet aan. Toch zit ik ook regelmatig op GeenStijl.

Ik vond het ook wel grappig maar wel gechargeerde onzin verder. Schrijver spaart zichzelf trouwens ook niet bepaald. Ik zou als man op het vivaforum helemaal afgemaakt worden door Geenstijl denk ik :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven