Voor welke doodnormale dingen ben jij ''bang''?

13-01-2021 13:19 238 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had een tijd geleden een gesprek met iemand waarin het ging over '' gekke gewoontes'' of ''vreemde angsten''. Daar kwamen zulke leuke antwoorden en gesprekken uit dat ik het zeker de moeite vond om hier te delen en vooral héél erg benieuwd was naar al jullie antwoorden.

Er zijn gewoon bepaalde tics of eigenaardigheden waarvan je denkt dat je écht de enige bent die dit doet of denkt maar hoogstwaarschijnlijk is dat natuurlijk helemaal niet zo. Ik zal uiteraard beginnen met mijn eigen eigenaardigheden.

Angst voor:
- Het langsrijden van een sneltrein terwijl ik op het perron sta (het liefst wil ik dan mijn vingers in m'n oren doen maar dat staat natuurlijk heel gek :bonk: )
- De lijnen en roosters in een zwembad (waarom ik dat vind heb ik werkelijk geen idee van maar ik vind het iets engs. In het ondiepe gaat het wel maar in het diepe... vreselijk!)
- Handdrogers in toiletten (dat geluid! Zo hard!)
- Motten! (als ik er 1 zie kan ik al huilen :cry: )


Error bij:
- Piepschuim (als ik het zie denk ik al aaaaaaaaaaaah, dat geluid is echt zo vervelend . :nope: Sommige mensen hebben dat met nagels op een krijtbord of een vork die over een bord gaat, dat gevoel krijg ik bij piepschuim )
- Het aanpakken van de bon in de supermarkt (het is zo'n gek ''droog'' gevoel. Het liefst wil ik dan eerst aan mijn vingers likken zodat dat gevoel niet zo droog is)
- De trappen op Utrecht centraal (ik weet niet of dat alleen daar is hoor maar daar heb ik het wel áltijd. Als ik naar beneden loop moet ik voor me uit kijken want als ik naar de trap zelf kijk krijg ik een error en lijkt het net of ik dubbel zie en ben ik bang een trede over te slaan)


Ben ik gek? Of zijn er al dingen in je op gekomen waar je aan denkt die je zelf ''hebt''?
Ik ben benieuwd :kwijl: !
Alle reacties Link kopieren
juliet64 schreef:
13-01-2021 17:53
Ik dacht dat ik niks kon bedenken maar dit heb ik inderdaad ook! Alles met ogen eigenlijk: ik kan echt niet naar een oogoperatie kijken en heb ooit vroeger wel eens lenzen geprobeerd, maar bij het idee dat ik zo'n lens in mijn oog moest doen blokkeerde ik letterlijk.
Daarom wil ik ook geen lenzen. Ik ben zo bang dat ze niet goed in mijn oog zitten en dat ik ze er dan niet meer uitkrijg.
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk helemaal geen doodnormaal ding. Het laatste waar ik tegenop zag was dat staafje in de neus voor de coronatest. Ik hield mezelf maar voor dat het minder erg zou zijn als het trekken van een kies (wat vorig jaar is gebeurd).

Joekels van spinnen zijn ook niet geweldig maar kleintjes ben ik overheen.

Alles met hoogte en spanning vind ik geweldig dus dat wordt hem zeker niet.
Alle reacties Link kopieren
Watten, krijt en wol vind ik ook een gruwel om aan te raken.

De vloer van een zwembad brrrrr.....
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn wasmachine. Vooral dat hij lekt of overstroomt. Of dat hij piepen laat horen en ik niet weet wat hij bedoelt. Telkens als ik hem aanzet doe ik een schietgebedje en zolang hij draait slaat mijn hart tien slagen sneller.

Het installeren van een nieuwe smartphone. Dat stel ik uit.
tv-icoon wijzigde dit bericht op 13-01-2021 18:14
86.50% gewijzigd
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren
Het gevoel en geluid van droge winterhanden over mijn panty. Dat er van die ienieminie haakjes op je handen zitten die dan een beetje blijven steken in de fijne stof, brrr. Mijn vriend vindt een panty zo lekker zacht voelen maar als hij dan over mijn been wrijft wil ik hem slaan :whip:

Oh en bijten in waterijs. Echt, ik krijg er kippenvel van als ik er alleen al aan denk. En dat terwijl youtube me nu steeds een sensodyne reclame laat zien waarin iemand in ijs bijt :-(
Alle reacties Link kopieren
tv-icoon schreef:
13-01-2021 18:06
Voor mijn wasmachine. Vooral dat hij lekt of overstroomt. Of dat hij piepen laat horen en ik niet weet wat hij bedoelt. Telkens als ik hem aanzet doe ik een schietgebedje en zolang hij draait slaat mijn hart tien slagen sneller.

Het installeren van een nieuwe smartphone. Dat stel ik uit.
Ik had ooit een wasmachine in de badkamer. Die badkamer had een hoge drempel en een afvoerputje (voor de douche, maar het werkte voor de hele badkamer). Ideaal.
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.

Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het heel naar als ik iets aan iemand op een verjaardag in een volle kamer vertel (nu ff niet dan) en ineens is iedereen stil en luistert naar mij :"-(
Alle reacties Link kopieren
Het wordt me vaker aangeraden mijn voeten in te smeren, maar ik doe het zelden omdat ik er zo'n hekel aan heb. Inderdaad dat gevoel en ook al is het ingetrokken toch nog sokken aan ''moeten'' omdat ik geen voetstappen achter wil laten in huis.
En ook stom van mezelf; wat als de bel gaat en jij zit daar met je ingesmeerde voeten :-$

Als ik ergens kom en ze hebben ballonnen zit ik er vaak op te letten en te hopen dat ze niet knallen.

Als ik langs grachten of een perron loop, loop ik zover mogelijk van de rand omdat ik bang ben te vallen (evenwichtsproblemen)

Als ik iets zie liggen in de tuin en ik weet niet wat het is moet ik eerst zien wat het is, je zal het maar oppakken en het blijkt iets vies te zijn.

Ik durf nog geen vlieg dood te slaan en op te pakken (tissue) want stel je voor dat ie nog leeft! Heb ik al een aantal keer gehad, sindsdien zet ik gewoon een raam open, wat misschien ook raar is. haha

Als ik mijn voordeur op slot heb gedraait controleren of het wel echt zo is, zowel bij het weggaan als het thuiskomen. En mocht ik 's avond twijfelen ga ik daar voor uit bed..

100 X checken of ik alles wel in m'n tas heb, al helemaal als ik een dagje wegging. Maar ook onderweg 100 X checken of ik mijn telefoon en portemonnee nog heb

Schermpe messen
michella_1991 wijzigde dit bericht op 13-01-2021 19:25
16.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op de een of andere manier een hekel aan labels die bijvoorbeeld aan je deken zitten, vooral als die er oud/kreukelig uitzien.
Als ik een deken over me heen leg of eronder lig moet dat label altijd aan het uiteinde zitten en onzichtbaar.
En ja, je kan het er ook afhalen maar omdat het wasvoorschrift er meestal opstaat vind ik het wel handig om 'm eraan te laten.
dagdromer1986 wijzigde dit bericht op 13-01-2021 18:28
20.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh ik heb ook zo'n hekel aan ballonnen.. Ik schrik sowieso heel makkelijk, ooit heeft iemand me laten schrikken door achter mijn rug ballon te laten knappen.. Tering zeg!
Alle reacties Link kopieren
En een hekel aan (net niet) kapotte sokken
Alle reacties Link kopieren
Lotte35 schreef:
13-01-2021 13:21
Ik vind muntgeld heel vies.
Vind het vreselijk om in m'n handen te hebben, vooral de muntjes van vijf cent.
.
Probeer het eens met gouden tientjes :)
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Ballonnen, als ze helemaal vol zijn en dus onverwacht kunnen knallen.
Niet kunnen parkeren, waarbij ik het niet kunnen vinden van een parkeerplaats bedoel. Ik zoek, als ik ergens met de auto moet zijn, van tevoren ook meerdere parkeerplekken op en parkeer rustig een kilometer of wat verderop als ik dan zeker weet dat ik een parkeerplaats heb. En raak in paniek als er geen parkeerplaats te vinden is. Compleet irrationeel. :-$
Drinkglazen van dun glas, niet echt bang maar als ik kan kiezen dan een mok oid. Ik ben bang dat ze stuk gaan terwijl ik eruit drink.

En ik ben ook vaak statisch dus sta regelmatig bij een lift te klungelen omdat ik het knopje niet aan durf te raken want van metaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik error bij nogal veel.
Als ik hier al mijn angsten moet schrijven ben ik morgen nog bezig en vergeet ik waarschijnlijk nog de helft.

Enkele die ik hier niet of weinig zag voorbij komen:

Ik freak totaal out bij wespen en bijen.
Dan vind je mij ergens gillend onder tafel terug.

In de zomer drink ik op een terras altijd iets zonder suiker, want anders heb ik het toch zitten en komt er niks van mijn lekker drankje.

Ik freak ook out bij op hol slaande en storing gevende telefoons en alarmen.
The same met op hol slaande tv's en radio's ... Frequenties zoeken, beeld dat ineens begint te ruizen, ... I hate it. ZET HET AF en maak dat het af blijft en nee, ik wil niet meer proberen of het toch werkt.


Mijn evenwicht is een ramp, dus ja, ik heb die leuning nodig en nee, ik laat dat ding niet los en nee, ik ga niet uit de weg. Zeker niet als ik naar beneden wandel.


Ik heb 3 katten, maar ik begin toch écht te gillen en verstijf gewoon een half uur als die thuiskomen met iets uit de MacMouse of MacBird.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
13-01-2021 14:14
Vlinders!
In de zomer zat er een vlinder op mijn horddeur, ik ben maar even binnen gebleven..
Ik ben er niet bang voor, maar wat als hij naar binnen was gevlogen? Ik ga geen vlinder dood slaan.
Die vlinder bleef doodleuk een hele tijd zitten.

Zo heb ik van de zomer ook een mot in mijn slaapkamer gehad, eer dat ik dat beest buiten had!

Iemand anders zei het al, maar motten zijn niet mijn favo beesten. Dat akelige gefladder.
Alle reacties Link kopieren
Anna2208 schreef:
13-01-2021 15:24
Ik ben bang dat ik het slot van een onbekende (bv. publiek of bij iemand waar ik niet vaak kom) wc niet meer open krijg. Ik probeer het altijd eerst uit (dicht en open draaien zonder dat de deur dicht is) en als het ook maar enigszins stroef gaat neem ik een andere of ga ik zelfs helemaal niet. Dit is niet handig, maar het lukt me niet ervan af te komen.

Dit heb ik ook, heb ooit eens vastgezeten als kind en ze hebben met een mesje dat dingetje van het slot gehaald.
''Gelukkig'' was het bij mijn oma.

In het begin vroeg ik altijd of mijn moeder wilde wachten en later durfde ik de deuren wel weer op slot te draaien.
Maar bij deuren die moeilijk van het slot gaan raak ik lichtelijk in paniek.

Gelukkig bestaan er ook deuren met van die zwarte draaidingen (geen idee hoe dat heet) van die hokken zeg maar, net als bij Ikea
Alle reacties Link kopieren
hondenmens schreef:
13-01-2021 15:57
Het vetgedrukte herken ik. Bewust voor inductie gekozen in plaats van gas. Ik ben ook heel bang voor brand. Vuurwerk stak ik vroeger wel af, maar wij hadden extra lange lonten. Sterretjes vasthouden durfde ik dan weer niet i.v.m met vonken.
Herkenbaar, maar dat heeft ook met mijn motoriek te maken.

Iemand anders met kaarsjes is helemaal prima, ook al blijf ik er zeker een paar meter bij uit de buurt
Toen ik nog thuis woonde en m'n ouders staken kaarsen aan gaven ze dat ding aan mij en zeiden ''probeer maar''
Ik heb het een aantal keer geprobeerd met zo'n aansteker, maar veel te bang dat ik een uitschieter maak en het misgaat
michella_1991 wijzigde dit bericht op 13-01-2021 19:25
5.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
MidgetBraasland schreef:
13-01-2021 15:45
Haha. Ik heb het eigenlijk ook nooit eerder iemand horen zeggen.
Met bed opmaken kan het idd wel eens lastig zijn. Ik heb het voornamelijk bij stof met wat grof structuur erin. Met gladde stoffen niet.

Het stukje met je vingers dan aanduwen ? Doe je dat ook ?
Nee dat niet. Het is meer dan ik dan een soort van ineenkrimp ofzo
Alle reacties Link kopieren
hondenmens schreef:
13-01-2021 15:57
Het vetgedrukte herken ik. Bewust voor inductie gekozen in plaats van gas. Ik ben ook heel bang voor brand. Vuurwerk stak ik vroeger wel af, maar wij hadden extra lange lonten. Sterretjes vasthouden durfde ik dan weer niet i.v.m met vonken.
Watten bij de tandarts en dan vooral tegen de binnen kant van mijn ondertanden, bleh.
Haha ja ik ook! Watten bij je kiezen vind ik ook heel naar
Met een aansteker durf ik nog wel kaarsjes aan te steken. Maar wel met zo’n langere. Niet met bijv. een sigarettenaansteker.


—-
Wat me verder nog te binnen schoot:
- Ik ben inderdaad ook statisch, dus ik raak vaak de deurklink/een knopje van een apparaat/etc. aan met mijn mouw of ik ‘sla’ even heel kort en snel zodat ik het schokje zelf niet voel
- Kip snijden. Ik koop altijd kipfiletblokjes of -reepjes. Eigenlijk ook met ander rauw vlees.
- Voeten. Ik vind voeten heel vies (maar dat komt meer voor geloof ik). Ik kan er ook niet tegen als mensen aan mijn voeten zitten (of soms zelfs als ze er alleen maar naar kijken). Niet dat dat veel gebeurt gelukkig, maar ik kan wel gruwen van het zien van een voetmassage op tv ofzo
Alle reacties Link kopieren
Ik was als kind al bang voor graafmachines, ik was vooral bang dat ze mij zouden achtervolgen en dat ik "opgeschept" zou worden.
Ik omzeil die dingen nu nog en loop/fiets er met een enorme boog omheen.

Trappen. En dan eigenlijk alleen als ik naar beneden moet lopen. Ik moet de leuning echt stevig vasthouden. En zelfs dan "bevries" ik soms.

Het woord ader. Vooral spatader. Ik word echt licht in mijn hoofd als iemand dat woord zegt. Nog erger is als diegene ook nog uitgebreid over de behandeling gaat vertellen. :-( :sick:
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Alle reacties Link kopieren
Roltrappen naar beneden vind ik heel akelig, en dan vooral het moment dat je erop moet stappen. Trappen in het algemeen, trouwens. Van die ijzeren trappen met gaten, zoals in zwembaden bijvoorbeeld. Grotten en oude gebouwen durf ik niet te bezoeken vanwege die steile stenen trapjes die je daar tegen kunt komen.

Prikken, als in naalden. Kan er écht niet naar kijken, ook niet op tv. Ben heel blij met het vaccin, maar al die foto’s en filmpjes ervan... brr. Weet nu al dat ik 7 kleuren schijt als ik aan de beurt ben.

Waar ik echt van gruwel zijn van die rode frutjes in eieren. En die ‘navelstrengetjes’. Ik vind een omelet wel lekker, dus ik kluts de eieren dan met mijn ogen dicht.

En wat ik hier al ergens las: ik vind het ook niet fijn als ik iets moet eten waarvan ik niet weet wat erin zit. Zeker met vlees. Van die ondefinieerbare brokken. Gadverdamme. Ook vind ik het vies als een ander een broodje maakt. Het idee dat er zo’n vreemde hand dat hele broodje of stokbrood heeft vastgehouden: laat maar zitten dan.
tv-icoon schreef:
13-01-2021 18:06
Voor mijn wasmachine. Vooral dat hij lekt of overstroomt. Of dat hij piepen laat horen en ik niet weet wat hij bedoelt. Telkens als ik hem aanzet doe ik een schietgebedje en zolang hij draait slaat mijn hart tien slagen sneller.
Ooit gehad dat de slang van de kraan schoot en de kraan niet meer dicht ging. Tegen de tijd dat ik bij de hoofdkraan was stond alles onder een flinke laag water.
Sorry, dit helpt vast niet ;)
Alle reacties Link kopieren
roosje1976 schreef:
13-01-2021 18:22
Ik vind het heel naar als ik iets aan iemand op een verjaardag in een volle kamer vertel (nu ff niet dan) en ineens is iedereen stil en luistert naar mij :"-(
:rofl:
Het kwam regelmatig voor dat ik door een kamer tijdens zo'n stilte dingen als MAANDVERBAND, HERPES, ENORME DIARREE, krijste ja :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Pinguin15 schreef:
13-01-2021 19:25
Haha ja ik ook! Watten bij je kiezen vind ik ook heel naar
Met een aansteker durf ik nog wel kaarsjes aan te steken. Maar wel met zo’n langere. Niet met bijv. een sigarettenaansteker.


—-
Wat me verder nog te binnen schoot:
- Ik ben inderdaad ook statisch, dus ik raak vaak de deurklink/een knopje van een apparaat/etc. aan met mijn mouw of ik ‘sla’ even heel kort en snel zodat ik het schokje zelf niet voel
- Kip snijden. Ik koop altijd kipfiletblokjes of -reepjes. Eigenlijk ook met ander rauw vlees.
- Voeten. Ik vind voeten heel vies (maar dat komt meer voor geloof ik). Ik kan er ook niet tegen als mensen aan mijn voeten zitten (of soms zelfs als ze er alleen maar naar kijken). Niet dat dat veel gebeurt gelukkig, maar ik kan wel gruwen van het zien van een voetmassage op tv ofzo
Allemaal zo herkenbaar.. Vooral van dat kip snijden :P Ik ben ook heel makkelijk wat dat betreft.
Alle reacties Link kopieren
Wat grappig dat ik hem hier zo vaak zie terugkomen, de meeste mensen kijken me altijd zo gek aan. Ik ben ook bang voor ballonnen. Voor zowel opgeblazen ballonnen die kunnen knappen of dat ik ze zelf moet opblazen. En dan vooral dat knoopje erin leggen :hyper:

Voor de rest ben ik bang voor wespen of eigenlijk wel elk insect wat kan springen/vliegen. Spinnen had ik ook nooit problemen mee tot ik erachter kwam dat er soorten zijn die ook echt heel hoog kunnen springen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven