Voor welke doodnormale dingen ben jij ''bang''?

13-01-2021 13:19 238 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had een tijd geleden een gesprek met iemand waarin het ging over '' gekke gewoontes'' of ''vreemde angsten''. Daar kwamen zulke leuke antwoorden en gesprekken uit dat ik het zeker de moeite vond om hier te delen en vooral héél erg benieuwd was naar al jullie antwoorden.

Er zijn gewoon bepaalde tics of eigenaardigheden waarvan je denkt dat je écht de enige bent die dit doet of denkt maar hoogstwaarschijnlijk is dat natuurlijk helemaal niet zo. Ik zal uiteraard beginnen met mijn eigen eigenaardigheden.

Angst voor:
- Het langsrijden van een sneltrein terwijl ik op het perron sta (het liefst wil ik dan mijn vingers in m'n oren doen maar dat staat natuurlijk heel gek :bonk: )
- De lijnen en roosters in een zwembad (waarom ik dat vind heb ik werkelijk geen idee van maar ik vind het iets engs. In het ondiepe gaat het wel maar in het diepe... vreselijk!)
- Handdrogers in toiletten (dat geluid! Zo hard!)
- Motten! (als ik er 1 zie kan ik al huilen :cry: )


Error bij:
- Piepschuim (als ik het zie denk ik al aaaaaaaaaaaah, dat geluid is echt zo vervelend . :nope: Sommige mensen hebben dat met nagels op een krijtbord of een vork die over een bord gaat, dat gevoel krijg ik bij piepschuim )
- Het aanpakken van de bon in de supermarkt (het is zo'n gek ''droog'' gevoel. Het liefst wil ik dan eerst aan mijn vingers likken zodat dat gevoel niet zo droog is)
- De trappen op Utrecht centraal (ik weet niet of dat alleen daar is hoor maar daar heb ik het wel áltijd. Als ik naar beneden loop moet ik voor me uit kijken want als ik naar de trap zelf kijk krijg ik een error en lijkt het net of ik dubbel zie en ben ik bang een trede over te slaan)


Ben ik gek? Of zijn er al dingen in je op gekomen waar je aan denkt die je zelf ''hebt''?
Ik ben benieuwd :kwijl: !
Het geluid dat vliegtuigwc's maken als je doorspoelt 😭 Heel irreëel misschien, maar ben altijd bang dat ik ermee ingezogen wordt. :facepalm:

Maakt zoveel herrie!
Ballonnen en knal vuurwerk. Als kind had ik een ballon vast tijdens een auto ongeluk dus waarschijnlijk komt die angst van knallen daarvandaan :-)
MISSDRAMAQUEEN schreef:
13-01-2021 20:29
Het geluid dat vliegtuigwc's maken als je doorspoelt 😭 Heel irreëel misschien, maar ben altijd bang dat ik ermee ingezogen wordt. :facepalm:

Maakt zoveel herrie!
Ik doe ook altijd m’n oren dicht als ik die doorspoel :lol: Verschrikkelijk geluid
Alle reacties Link kopieren
Stickers... zo vies!

Ik eet al jaren geen fruit meer omdat ik bang ben dat er zo'n fruitsticker op zit.
Nellebelletje schreef:
13-01-2021 20:32
Stickers... zo vies!

Ik eet al jaren geen fruit meer omdat ik bang ben dat er zo'n fruitsticker op zit.
Haha jij bent de eerste van wie ik hoor dat die het ook heeft!
Alle reacties Link kopieren
Dopperfles schreef:
13-01-2021 14:03
Oh en open water. Brrrrrrrrr. De zee, afschuwelijk. Toch “overwin” ik elk jaar op vakantie m’n angst door midden op zee uit een boot te springen maar in werkelijkheid schijt ik in m’n broek van angst en ben ik als de dood voor het donkere onder mij.
Dat vind ik wel knap, echt nooit van mijn leven :sick:
Dan moet er echt brand zijn op de boot waar ik (waarschijnlijk al niet helemaal vrijwillig) op zit.
Ellebowie schreef:
13-01-2021 20:31
Ik doe ook altijd m’n oren dicht als ik die doorspoel :lol: Verschrikkelijk geluid
Hahaha, gelukkig! Dacht dat ik de enige was :-P
Alle reacties Link kopieren
dagdromer1986 schreef:
13-01-2021 18:27
Ik heb op de een of andere manier een hekel aan labels die bijvoorbeeld aan je deken zitten, vooral als die er oud/kreukelig uitzien.
Als ik een deken over me heen leg of eronder lig moet dat label altijd aan het uiteinde zitten en onzichtbaar.
En ja, je kan het er ook afhalen maar omdat het wasvoorschrift er meestal opstaat vind ik het wel handig om 'm eraan te laten.
Jaa ik heb hetzelfde! Heel naar wordt ik ervan. Ook van stickers die je van een nieuw product zoals schoenen of van appels ofzo moet afpeuteren, walgelijk
vetplantje- wijzigde dit bericht op 13-01-2021 20:52
0.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
13-01-2021 20:33
Haha jij bent de eerste van wie ik hoor dat die het ook heeft!
Jak ik heb het ook. Ik heb dus ook een hekel aan mensen die grappig proberen te doen en dat stickertje op je wil plakken of zo
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bang voor kots (het geluid, geur en iemand zien). Ik ren altijd zo hard mogelijk weg en kots zelf ook eigenlijk nooit.

Oh en rauwe kip raak ik niet aan. Brrrrrr zo vies!
Alle reacties Link kopieren
MISSDRAMAQUEEN schreef:
13-01-2021 20:29
Het geluid dat vliegtuigwc's maken als je doorspoelt 😭 Heel irreëel misschien, maar ben altijd bang dat ik ermee ingezogen wordt. :facepalm:

Maakt zoveel herrie!
Oeh ja ik doe altijd mn oren dicht!
Alle reacties Link kopieren
Niet bang, maar ik word zooo naar van het gevoel van stof tussen je tanden. Brrrrrrr @(
The eyes are useless when the mind is blind.
Alle reacties Link kopieren
Het geluid en gevoel van piepschuim vind ik gruwelijk. Zeker als er iets heel langzaam overheen glijd. Dan lopen de rillingen over m’n rug.

Stukjes in de vla, vind ik ook heel vies. Dan moet ik echt kokhalzen.

Roosters zoals boven de metro of op bepaalde trappen vind ik doodeng. Ik ben altijd bang dat ik er doorheen zak. Daar heb ik mega hoogtevrees op. Ik ga echt alleen op de randen staan waar de balk onder ligt. Op straat ontwijk ik ze ook altijd.

Ik vind wandelende takken ook heel eng. We hadden die vroeger thuis in een terrarium. Toen die kleintjes kregen, waren die zo mini dat ze door de luchtgaten pasten. Nachtmerries van gehad! In m’n droom werd ik dan achterna gezeten door een enorme tak. Vind het nog steeds niet prettig om er naar te kijken.
Lach hard, duik diep, kom terug..
Ik kan niet tegen schuimrubber en van die schuursponsjes (als ze droog zijn). Krijg ik echt de kriebels van
Hou niet van hoogtes, zal nooit langs een gracht parkeren, hou niet van dieren zoals muizen, spinnen, insecten...
Bij mij ook vuurwerk en carbidschieten. Elk jaar raak hier met oudjaar
Clowns
En soms mijzelf, vooral als ik veel woede voel. Dan durf ik dat niet los te gooien, ben bang dat ik mijzelf wat ga aandoen.
Alle reacties Link kopieren
Vlinders
Alle reacties Link kopieren
Pinguin15 schreef:
13-01-2021 19:25
- Voeten. Ik vind voeten heel vies (maar dat komt meer voor geloof ik). Ik kan er ook niet tegen als mensen aan mijn voeten zitten (of soms zelfs als ze er alleen maar naar kijken). Niet dat dat veel gebeurt gelukkig, maar ik kan wel gruwen van het zien van een voetmassage op tv ofzo
Jaaa, ik ook. Ik ben niet bang van voeten maar heb er een afkeer van. Echt ieuw! Maar ik vind mijn eigen voeten ook vies.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat een feest van herkenning op dit topic, dacht dat ik zo’n stresskip was maar ben niet de enige 🤗🤗. Ik krijg inderdaad rillingen van watjes -brrrrrr- en piepschuim. Van bijrijden langs water of een langs een helling/afgrond dit heb ik gek genoeg minder als ik zelf rij maar dan zal een kwestie van controle zijn. Parkeren doe ik dan inderdaad niet langs water of een helling/afgrond. Ik heb daar zelfs nachtmerries over. Qua eten, dit moet goed apart op mn bord liggen, niet doorelkaar. Ik ril van prakkers. Heb trouwens een verklaring voor de roosters/tegellijnen op de bodem van het zwembad. Dit vervormt bij grote diepte enigzins en denk dat je onderbewust dit als niet goed registreert. Bovendien benadrukt het de diepte onder je.
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
Alle reacties Link kopieren
Wat 'n heerlijk topic, veel herkenbaarheid!

Ter aanvulling: ik vind 't heeeel akelig als de opticien lucht in mijn ogen blaast en stel een afspraak dan ook zo lang mogelijk uit.
Daarnaast hou ik enorm van zwemmen, maar word ik panisch als er spetterend of stromend water in mijn gezicht komt. Mijn partner vindt 't heerlijk om zijn gezicht onder de straal te houden tijdens het douchen, ik trek hem er het liefst onderuit als hij dat doet. :'(
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn we eigenlijk allemaal raar met z'n allen :P
Ik vind hier dingen van.
Vetplantje- schreef:
13-01-2021 20:50
Jak ik heb het ook. Ik heb dus ook een hekel aan mensen die grappig proberen te doen en dat stickertje op je wil plakken of zo
O brrr. Daar Flip ik echt op. Ik koop ook nooit iets waarvan ik niet zeker weet dat ik de sticker eraf krijg.
Alle reacties Link kopieren
Oh en laatst in het museum voelde ik me ook al zo'n held (not) .... staan er van die houden kistjes die het leuk interactief willen maken voor kinderen - waar je dus je hand in moet steken om te voelen wat er in zit.
No way dat ik dat dus kan doen he. Rationeel weet ik dat daar volkomen onschsige dingen inzitten. Maar in mijn fantasie zijn het scherpe opstaande pinnen of giftige schorpioenen. :-D
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het echt vreselijk als iemand met zijn blote handen over zijn spijkerbroek blijft wrijven brrr dan wil ik echt weg uit die situatie.
En iemand had het over langs water rijden en dan voor je zien hoe je daar verongelukt, dat heb ik ook een paar keer gehad.
Alle reacties Link kopieren
belgali schreef:
13-01-2021 21:59
Oh en laatst in het museum voelde ik me ook al zo'n held (not) .... staan er van die houden kistjes die het leuk interactief willen maken voor kinderen - waar je dus je hand in moet steken om te voelen wat er in zit.
No way dat ik dat dus kan doen he. Rationeel weet ik dat daar volkomen onschuldige dingen inzitten. Maar in mijn fantasie zijn het scherpe opstaande pinnen of giftige schorpioenen. :-D
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven