Voor welke doodnormale dingen ben jij ''bang''?

13-01-2021 13:19 238 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had een tijd geleden een gesprek met iemand waarin het ging over '' gekke gewoontes'' of ''vreemde angsten''. Daar kwamen zulke leuke antwoorden en gesprekken uit dat ik het zeker de moeite vond om hier te delen en vooral héél erg benieuwd was naar al jullie antwoorden.

Er zijn gewoon bepaalde tics of eigenaardigheden waarvan je denkt dat je écht de enige bent die dit doet of denkt maar hoogstwaarschijnlijk is dat natuurlijk helemaal niet zo. Ik zal uiteraard beginnen met mijn eigen eigenaardigheden.

Angst voor:
- Het langsrijden van een sneltrein terwijl ik op het perron sta (het liefst wil ik dan mijn vingers in m'n oren doen maar dat staat natuurlijk heel gek :bonk: )
- De lijnen en roosters in een zwembad (waarom ik dat vind heb ik werkelijk geen idee van maar ik vind het iets engs. In het ondiepe gaat het wel maar in het diepe... vreselijk!)
- Handdrogers in toiletten (dat geluid! Zo hard!)
- Motten! (als ik er 1 zie kan ik al huilen :cry: )


Error bij:
- Piepschuim (als ik het zie denk ik al aaaaaaaaaaaah, dat geluid is echt zo vervelend . :nope: Sommige mensen hebben dat met nagels op een krijtbord of een vork die over een bord gaat, dat gevoel krijg ik bij piepschuim )
- Het aanpakken van de bon in de supermarkt (het is zo'n gek ''droog'' gevoel. Het liefst wil ik dan eerst aan mijn vingers likken zodat dat gevoel niet zo droog is)
- De trappen op Utrecht centraal (ik weet niet of dat alleen daar is hoor maar daar heb ik het wel áltijd. Als ik naar beneden loop moet ik voor me uit kijken want als ik naar de trap zelf kijk krijg ik een error en lijkt het net of ik dubbel zie en ben ik bang een trede over te slaan)


Ben ik gek? Of zijn er al dingen in je op gekomen waar je aan denkt die je zelf ''hebt''?
Ik ben benieuwd :kwijl: !
Poppen en pissebedden. Bah.
Alle reacties Link kopieren
Subbie schreef:
14-01-2021 08:45
Oh en de wc doortrekken 's nachts, dat geluid lijkt dan extra hard.

en mijn ogen dicht doen onder de douche :bonk: ik heb dan altijd het idee dat ik word beslopen of zo O_o
Dat laatste heb ik
Het idee dat zodra ik mijn ogen weer open doe een of andere engerd te voorschijn komt achter het douchegordijn
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
jamadi52 schreef:
14-01-2021 12:16
Ja keurig opgevouwen en ook nog links van de kraan.
Maar bacteriën zitten ook in een opgevouwen doekje dus elke dag komt er een schone.
Ja klopt, dat sowieso, regelmatig zelfs meerdere hier :facepalm: Maar bij een ander zie ik zo'n hoopje altijd beetje als teken van niet netjes zijn of zo, denk dat ze dan ook niet minstens 1 keer per dag dat doekje vervangen. Hoeft helemaal niet aan elkaar gekoppeld te zijn, maar toch
Alle reacties Link kopieren
ooitverlegen schreef:
14-01-2021 12:46
Als je zelf niet beweegt zal de "radar" van de vleermuis je altijd ontwijken maar er is eens een vleermuis tegen mijn been gekomen toen ik met hoge snelheid door een fietstunnel reed. Niets ergs gebeurd maar zo ga ik dat niet meer doen.

Heb ook een keer een merel in huis gehad door de schoorsteenpijp, hoop kabaal. Toen ik de pijp losmaakte fladderde hij de kamer in, dat was wel even spannend. Maar door een draai kiep raam lukt het toch vrij snel de vrijheid terug te geven.
Nachtmerrie!!!! :'(
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
14-01-2021 14:17
Dat laatste heb ik
Het idee dat zodra ik mijn ogen weer open doe een of andere engerd te voorschijn komt achter het douchegordijn
Precies! Ook omdat het water dan zo'n lawaai maakt dat als je je ogen dicht doet je het gevoel hebt dat er dan twee zintuigen af zijn gesloten of zo? Misschien denk ik nu te ver door maar zo voelt het in ieder geval :bonk:

Nog meer toevoegingen: ik ben doodsbang voor wolven. Ik weet dat ze niets doen bij mensen maar vroeger was er een liedje/cabaret achtig iets waarbij mensen op een slee werden achtervolgd door wolven, ze gooiden dan één voor één een kind overboord om ze op afstand te houden. Sindsdien vind ik ze dood eng. En nu lopen er weer een stuk of 8 op de veluwe en kan ik nooit meer vredig in het bos wandelen :"-(
jamadi52 schreef:
14-01-2021 12:16
Ja keurig opgevouwen en ook nog links van de kraan.
Maar bacteriën zitten ook in een opgevouwen doekje dus elke dag komt er een schone.
Haha, dat doe ik ook. En een paar keer per dag vervangen.
Staat gewoon netjes en ik hou niet van vieze doekjes.
De wc door spoelen in het vliegtuig! Brrrrrr, zo’n hard geluid. Op korte vluchten vermijd ik het toilet altijd, maar toen ik 17 uur non stop moest vliegen lukte dat echt niet. Met trillende handjes en daarna snel vingers in m’n oren die wc doorgetrokken.

Edit; ik zie dat het de pagina hiervoor ook benoemd is. Dacht ik origineel te zijn. :facepalm:
LīlyRose schreef:
14-01-2021 18:45
Haha, dat doe ik ook. En een paar keer per dag vervangen.
Staat gewoon netjes en ik hou niet van vieze doekjes.

Ik hang hem altijd over de kraan :biggrin: (en ook elke dag een schone)
herfstappeltaart schreef:
14-01-2021 19:26
Ik hang hem altijd over de kraan :biggrin: (en ook elke dag een schone)
Brrrrr.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
14-01-2021 19:26
Ik hang hem altijd over de kraan :biggrin: (en ook elke dag een schone)
Ik ook.
LīlyRose schreef:
14-01-2021 19:28
Brrrrr.

Brrrrr?
Alle reacties Link kopieren
Ik kan heel slecht tegen ruw hout in combinatie met water. Een houten pollepel afdrogen of een houten ijsstokjes aflikken. Het laatste stukje ijs schraap ik het echt met mijn tanden er vanaf, zonder het hout proberen aan te raken. Het zelfde geldt trouwens voor ruwe aardewerkrandjes onder borden erc. Gelukkig heb ik allemaal aardewerk dat volledig is geglazuurd.
herfstappeltaart schreef:
14-01-2021 19:32
Brrrrr?
Zo’n natte lap op de kraan.
Dingeling schreef:
14-01-2021 19:32
Ik kan heel slecht tegen ruw hout in combinatie met water. Een houten pollepel afdrogen of een houten ijsstokjes aflikken. Het laatste stukje ijs schraap ik het echt met mijn tanden er vanaf, zonder het hout proberen aan te raken. Het zelfde geldt trouwens voor ruwe aardewerkrandjes onder borden erc. Gelukkig heb ik allemaal aardewerk dat volledig is geglazuurd.
Als ik het lees krijg ik al de rillingen :hihi:
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
14-01-2021 19:55
Zo’n natte lap op de kraan.
Je wringt hem toch goed uit? Beter dan dat hij op het aanrecht ligt, dan blijft hij nat.
nolimit-economy schreef:
13-01-2021 13:22
Die doorzichtige folie die vaak om boeketten zit of ‘leuk’ ingepakte cadeaus. Dat geluid, ik krijg al rillingen als ik eraan denk :"-(
Ja! En piepschuim. Vooral bij electronica verpakkingen waarbij je het uit de doos moet trekken. Dat geluid is nog erger dan met nagels op een schoolbord.
Voor degene die bij de lift, auto oid een schok krijgen de volgende tip: raak eerst een muur of straat aan. Je bent dan ontladen. Het helpt bij mij als een tierelier.
Alle reacties Link kopieren
voor bewakingscamera's van die grote weet je wel. Ik weet het niet, maar ik voel me nooit zo prettig als ik ergens alleen loop en er hangt zo'n ding boven je. Herkent iemand dat? Heb het dus niet bij mijn telefoon camera oid
beetjegek schreef:
14-01-2021 19:56
Je wringt hem toch goed uit? Beter dan dat hij op het aanrecht ligt, dan blijft hij nat.
Ik maak hem nooit nat.
Subbie schreef:
14-01-2021 17:58
Precies! Ook omdat het water dan zo'n lawaai maakt dat als je je ogen dicht doet je het gevoel hebt dat er dan twee zintuigen af zijn gesloten of zo? Misschien denk ik nu te ver door maar zo voelt het in ieder geval :bonk:

Nog meer toevoegingen: ik ben doodsbang voor wolven. Ik weet dat ze niets doen bij mensen maar vroeger was er een liedje/cabaret achtig iets waarbij mensen op een slee werden achtervolgd door wolven, ze gooiden dan één voor één een kind overboord om ze op afstand te houden. Sindsdien vind ik ze dood eng. En nu lopen er weer een stuk of 8 op de veluwe en kan ik nooit meer vredig in het bos wandelen :"-(
Dodenrit van Drs. P?
Alle reacties Link kopieren
sandy1974 schreef:
14-01-2021 14:10
Roltrappen brrrr altijd bang om erop/eraf te stappen, als kind dacht ik dat je voet erin getrokken werd als je niet snel genoeg eraf stapte, nu 40 jaar later vind ik ze nog steeds doodeng
Ja dit ook, maar dan omdat ik bang ben om mis te stappen, vooral bij de roltrap naar beneden. Hoge roltrappen (metrostation Amsterdam Vijzelgracht O_O) mijd ik als de pest.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
14-01-2021 19:26
Ik hang hem altijd over de kraan :biggrin: (en ook elke dag een schone)
Ik hang em over de rand van een emmer in kastje onder de gootsteen.
Dan hoef ik em niet te zien hangen :facepalm:
Compleet mesjokke eigenlijk :-D
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
14-01-2021 19:32
Brrrrr?
Dat mag ik niet van man. Dan komen er bacterieen bij waar het water uitkomt en gaan we allemaal DOOD.
Surebaby schreef:
14-01-2021 21:15
Dat mag ik niet van man. Dan komen er bacterieen bij waar het water uitkomt en gaan we allemaal DOOD.
Gewoon goor om te zien. Je gedragen onderbroek hang je toch ook niet aan de deurkruk?
LīlyRose schreef:
14-01-2021 19:55
Zo’n natte lap op de kraan.

Ik wring hem goed uit en als hij aan de kraan hangt is hij snel droog. Zo' n propje of gevouwen vaatdoek op het aanrecht blijft veel langer nat. Dat vind ik viezer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven