Vraag het de mods, deel 2.

22-06-2020 15:05 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dan zitten we ineens in deel 2!

Tot op heden vinden wij het een succes, en hopen jullie ook. Voorlopig gaan we dus nog even door. Wij vinden het erg prettig dat we op deze manier de discussie kunnen voeren. Hoe hebben jullie de afgelopen weken ervaren?

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.

Originele OP:

overig/vraag-het-de-mods/list_messages/463036

Nieuwe punten:

Reden van anonimiseren.

Update:

Het nieuwe banbeleid en topic.
overig/bantopic-2-0/list_messages/465162

Het nieuwe meld systeem.
overig/meld-het-de-mods/list_messages/465163

Update:

Beste forummers,

Er is nogal wat controverse ontstaan over napraat en napraat 2.0. We hadden er in eerste instantie voor gekozen om het napraten puur bij 2.0 te laten plaatsvinden maar bij nader inzien levert dit niet het voor ons gewenste effect op. Daarom kiezen we er alsnog voor om het napraten in beide topics voorlopig toe staan.

Daarbij willen wij ook nog even heel duidelijk maken dat het openen van 2.0 niet was om de vaste napraters te straffen. Er is dus ook geen vrijbrief gegeven vanuit ons om de vaste napraters te provoceren of om 'op de man' te gaan. En daarbij dat het nieuwe napraat topic (2.0) niet een aanleiding mag zijn om volledig los te gaan. Wij zullen dan ook strak gaan modereren op 'op de man' en in 2.0 offtopic. Forummers die proberen in één van beide topics de boel te verpesten voor elkaar kunnen ook een ban verwachten.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-07-2020 09:00
Reden: Update
84.18% gewijzigd
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Tijd om te modereren.
Goedemorgen Mod,

Ik zocht het kamerplanten topic, maar kan het niet vinden via de zoekfunctie.. Heeft u een linkje? :-)
Alle reacties Link kopieren
Jagersvrouw schreef:
12-07-2020 10:33
Is het niet zo dat de vragen aan de mods hier gesteld worden, en alle reacties van forummers op die vraag thuis horen in napraat? Je weet wel... dat topic waar nagepraat mag worden? Nu zijn er 4 topics die hetzelfde gebruikt worden. Maakt het niet veel duidelijker.
Yep, het is niet heel duidelijk zo idd. Maar daar is die proefperiode voor, lijkt me. Daarna kunnen de mods duidelijke regels stellen.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Someonenew schreef:
12-07-2020 10:55
Goedemorgen Mod,

Ik zocht het kamerplanten topic, maar kan het niet vinden via de zoekfunctie.. Heeft u een linkje? :-)
Hoe heet het topic precies? Vaak helpt googlen op de naam van het topic met 'viva forum' erachter.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Waterman26 schreef:
11-07-2020 23:28
Ik ben uitstekend in staat om mijn eigen zaken te regelen. En verrassing: ik blijf toch!!!!
Weet je het zeker? De volgende keer dat je om anonimisatie vraagt, gaat ie in zodra een van ons het leest.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Waterman26 schreef:
11-07-2020 23:36
Ik herhaal hier graag even de vraag die ik onder mijn tweede Nick niet mocht stellen. Het antwoord dat jullie gaven was namelijk niet compleet. Waarom blijft de laster over andere forummers staan? Waarom mag ene Murmur rare opmerkingen over mij maken en krijgt ze geen ban? Waarom gaat Fashion Victim over de tong en blijft dat staan? Waarom mag er gepraat worden over mensen die zich nier kunnen verdedigen omdat zij een ban hebben? Waarom gedogen jullie getreiter?
Vragen vragen vragen.
Opnieuw kijk ik uit naar het antwoord.
Ik heb je al antwoord gegeven en blijf daar bij.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Someonenew schreef:
12-07-2020 10:55
Goedemorgen Mod,

Ik zocht het kamerplanten topic, maar kan het niet vinden via de zoekfunctie.. Heeft u een linkje? :-)
thuis/het-grote-urban-kamerplantenjungl ... ges/426420
Someonenew schreef:
12-07-2020 10:55
Goedemorgen Mod,

Ik zocht het kamerplanten topic, maar kan het niet vinden via de zoekfunctie.. Heeft u een linkje? :-)
Deze?


thuis/het-grote-urban-kamerplantenjungl ... /426420/72
Alle reacties Link kopieren
broekrok schreef:
12-07-2020 10:20
Ik zou het prettig vinden als het Bantopic als eerste topic bovenaan de topiclijst van Overige staat, zoals het altijd was!
Kun je dat regelen?
Dat kunnen we denk ik niet aanpassen, sorry.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
ModeratorViva schreef:
12-07-2020 11:23
Ik heb je al antwoord gegeven en blijf daar bij.
👍🏻
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Someonenew schreef:
12-07-2020 10:55
Goedemorgen Mod,

Ik zocht het kamerplanten topic, maar kan het niet vinden via de zoekfunctie.. Heeft u een linkje? :-)
Nee sorry, die kan ik niet zo omhoog toveren. Daar moet ik ook voor googlen.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Google doet wonderen.
Alle reacties Link kopieren
ModeratorViva schreef:
12-07-2020 11:26
Nee sorry, die kan ik niet zo omhoog toveren. Daar moet ik ook voor googlen.
Hmm dit klinkt onvriendelijk dan ik het bedoel, maar als ik daar aan begin, loop ik het risico dat ik de halve dag bezig ben met topics zoeken en daar heb ik gewoon de tijd niet voor, sorry :$
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
ModeratorViva schreef:
12-07-2020 11:32
Hmm dit klinkt onvriendelijk dan ik het bedoel, maar als ik daar aan begin, loop ik het risico dat ik de halve dag bezig ben met topics zoeken en daar heb ik gewoon de tijd niet voor, sorry :$
Het topic heeft ook een aparte koptekst en dat wist ik toevallig ;-)
ModeratorViva schreef:
12-07-2020 11:32
Hmm dit klinkt onvriendelijk dan ik het bedoel, maar als ik daar aan begin, loop ik het risico dat ik de halve dag bezig ben met topics zoeken en daar heb ik gewoon de tijd niet voor, sorry :$

Je doet het hartstikke prima Mod, ik heb bewondering voor je geduld.
Alle reacties Link kopieren
Merys schreef:
12-07-2020 11:33
Je doet het hartstikke prima Mod, ik heb bewondering voor je geduld.
Ja, dit zeg. ;-D
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
ModeratorViva schreef:
12-07-2020 11:20
Weet je het zeker? De volgende keer dat je om anonimisatie vraagt, gaat ie in zodra een van ons het leest.
Mag ik dit een fantastische reactie vinden, groepsdynamiekgewijs?
:thumbsup:

Edit: groepsdynamiekgewijs slaat op mijn vraag of ik iets mag vinden.
Niet op de reactie.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
ModeratorViva schreef:
12-07-2020 11:24
Dat kunnen we denk ik niet aanpassen, sorry.
Owww jammer zeg, want dat was bij het vorige bantopic wel zo.
ModeratorViva schreef:
12-07-2020 11:20
Weet je het zeker? De volgende keer dat je om anonimisatie vraagt, gaat ie in zodra een van ons het leest.
Bedankt voor je antwoord.
Alle reacties Link kopieren
broekrok schreef:
12-07-2020 11:42
Owww jammer zeg, want dat was bij het vorige bantopic wel zo.
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij gaat het op datum van openen en als dat zo is, komt ie vanzelf hoger te staan.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Solomio schreef:
12-07-2020 11:39
Mag ik dit een fantastische reactie vinden, groepsdynamiekgewijs?
:thumbsup:

Edit: groepsdynamiekgewijs slaat op mijn vraag of ik iets mag vinden.
Niet op de reactie.
Nieuwe vraag.
Waarom blijven dit soort niet ter zake doende opmerkingen staan in een vraag topic? Het is uiteraard maar een voorbeeld hoor. Het feit dat solomio met deze opmerking een veer in jullie kont steekt, heeft niets te maken met mijn vraag. Ik zag al eerder dat commentaar op vragen mocht blijven staan. Waarom?
Vriendelijke groet
Alle reacties Link kopieren
Waterman26 schreef:
12-07-2020 12:12
Nieuwe vraag.
Waarom blijven dit soort niet ter zake doende opmerkingen staan in een vraag topic? Het is uiteraard maar een voorbeeld hoor. Het feit dat solomio met deze opmerking een veer in jullie kont steekt, heeft niets te maken met mijn vraag. Ik zag al eerder dat commentaar op vragen mocht blijven staan. Waarom?
Vriendelijke groet
Het is een proefperiode! Geef het toch gewoon een kans. Jij doet nu toch hetzelfde, dit topic 'vervuilen'. Nou ja, ik ook natuurlijk, maar na een tijdje zal het wel duidelijk worden. Even geduld hebben.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Waterman26 schreef:
12-07-2020 12:12
Nieuwe vraag.
Waarom blijven dit soort niet ter zake doende opmerkingen staan in een vraag topic? Het is uiteraard maar een voorbeeld hoor. Het feit dat solomio met deze opmerking een veer in jullie kont steekt, heeft niets te maken met mijn vraag. Ik zag al eerder dat commentaar op vragen mocht blijven staan. Waarom?
Vriendelijke groet
Praat eens normaal.
ModeratorViva schreef:
12-07-2020 12:10
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij gaat het op datum van openen en als dat zo is, komt ie vanzelf hoger te staan.

Niet als het unsticky maakt en daarna weer sticky?
In je favorieten zetten is ook een optie, dan staat hij weer bovenaan zodra er een nieuwe ban is uitgedeeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven