Vraag het de mods, deel 4

16-12-2020 19:32 3048 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helaas zijn de feestdagen weer voorbij en gaan we weer bijna terug naar onze oude ik. Happy New year allemaal!

En zo hebben we inmiddels alweer drie delen vol gekletst (met vragen en discussies).

Hier zetten we de boel voort.

OP deel 1;

viewtopic.php?f=8&t=463036&p=31440917&start=#p31440917

OP deel 2;

viewtopic.php?f=8&t=464410&p=31556082&start=#p31556082

OP deel 3; viewtopic.php?f=8&t=467270&p=31828193&start=#p31828193

Met vriendelijke groeten,

Het mod team!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 07-12-2021 01:20
12.17% gewijzigd
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Waar zet ik de meldingen via email uit als er een nieuwe reactie is geplaatst onder mijn bewaarde onderwerpen?

Grtz
Hallo, kunnen voor mij de corona en actueelpijler geblokt worden? Bedankt.
Chachachaa schreef:
19-01-2021 06:42
Waar zet ik de meldingen via email uit als er een nieuwe reactie is geplaatst onder mijn bewaarde onderwerpen?

Grtz


Nog een keer op het envelopje klikken, dan gaat het weer uit.
Alle reacties Link kopieren
In_Tenebris schreef:
19-01-2021 06:47
Nog een keer op het envelopje klikken, dan gaat het weer uit.
Fijn! Dank je!
Alle reacties Link kopieren
In_Tenebris schreef:
19-01-2021 06:47
Nog een keer op het envelopje klikken, dan gaat het weer uit.
Fijn! Dank je!
Alle reacties Link kopieren
willen jullie een w toevoegen in de titel van mijn Hond lijkt op z'n baas topic?
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
19-01-2021 11:52
willen jullie een w toevoegen in de titel van mijn Hond lijkt op z'n baas topic?
Ik heb hem voor je aangepast.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Ik las in meld het de mods dat er een waarschuwing was gegeven voor godslastering wegens het benoemen van god en jezus als sprookjesfiguren. Dat bleek een verkeerde interpretatie van een tekst te zijn. Maar dan nog, waarom zou je willen modereren op godslastering?
En dan ook nog binnen een topic waarin nou juist besproken wordt wat wel of niet passend is. Het is dus ook nog eens heel on-topic.

Dat lijkt dan weer zo'n fatsoensnorm waar, wat mij betreft, mods zich eigenlijk helemaal niet mee moeten bemoeien. Als ik god een sprookjesfiguur, Jezus langharig werkschuw tuig en Allah een soepjurk vind dan is dat gewoon zo.
Nou en?

Dus mijn vraag is eigenlijk: nou en?
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag plaatjesplakrechten :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Irregular_Choice schreef:
21-01-2021 10:10
Ik wil graag plaatjesplakrechten :mrgreen:
Die heb je al :)
Alle reacties Link kopieren
Cookielover schreef:
21-01-2021 10:12
Die heb je al :)
Ow, gaat dat automatisch tegenwoordig? :facepalm:


Afbeelding

Blijkbaar wel dus :biggrin:
En nog een vraag: In een topic kwam ter sprake dat mods pb's meelezen en dus ook wel ingrijpen als daar iets in staat wat niet door de beugel kan. Dat leek me een wat vreemd idee; dat er ook gemodereerd wordt op de inhoud van pb's en uberhaupt dat mods standaard pb's mee lezen. Het lijkt me zelfs logisch dat pb's standaard zijn afgeschermd voor mods zodat er pas meegelezen kan worden als daar specifiek door een gebruiker om wordt verzocht. Toch?

Kan je toelichten hoe jullie omgaan met en inzicht hebben in pb's?
-Shifty- schreef:
20-01-2021 23:15
Ik las in meld het de mods dat er een waarschuwing was gegeven voor godslastering wegens het benoemen van god en jezus als sprookjesfiguren.

Ik vind het ook sprookjesfiguren en dat mag in dit land gelukkig gewoon gezegd worden. Klopt het dat je hier een waarschuwing voor krijgt of speelde hier meer mee?
Perlala_Gadeon schreef:
22-01-2021 12:22
Ik vind het ook sprookjesfiguren en dat mag in dit land gelukkig gewoon gezegd worden. Klopt het dat je hier een waarschuwing voor krijgt of speelde hier meer mee?

Lees even verder in het meldtopic. Daar staat uitleg
PoezzinBoots schreef:
22-01-2021 12:31
Lees even verder in het meldtopic. Daar staat uitleg
Zal ik doen, dank. Besefte niet dat daar de discussie liep.
Daar is het gemeld, maar dit topic is meer bedoeld om het er over te hebben.

Overigens is het daar ook niet uitgelegd/toegelicht, daar staat alleen wat de aanleiding is van mijn vraag.
-Shifty- schreef:
22-01-2021 12:12
En nog een vraag: In een topic kwam ter sprake dat mods pb's meelezen en dus ook wel ingrijpen als daar iets in staat wat niet door de beugel kan. Dat leek me een wat vreemd idee; dat er ook gemodereerd wordt op de inhoud van pb's en uberhaupt dat mods standaard pb's mee lezen. Het lijkt me zelfs logisch dat pb's standaard zijn afgeschermd voor mods zodat er pas meegelezen kan worden als daar specifiek door een gebruiker om wordt verzocht. Toch?

Kan je toelichten hoe jullie omgaan met en inzicht hebben in pb's?
Nee. is al zo vaak beantwoord.
-Shifty- schreef:
22-01-2021 12:43
Daar is het gemeld, maar dit topic is meer bedoeld om het er over te hebben.

Overigens is het daar ook niet uitgelegd/toegelicht, daar staat alleen wat de aanleiding is van mijn vraag.

Ik zie inderdaad ook geen duidelijke toelichting, alleen over iemand die een onterechte waarschuwing had gekregen door op de “godslastering” te reageren.

Dus ik ben toch nog benieuwd waarom dit niet zou mogen.
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

We zullen het weekend reageren op jullie vragen. Door omstandigheden waren wij de afgelopen dagen zeer beperkt aanwezig. Onze excuses daarvoor.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
-Shifty- schreef:
20-01-2021 23:15
Ik las in meld het de mods dat er een waarschuwing was gegeven voor godslastering wegens het benoemen van god en jezus als sprookjesfiguren. Dat bleek een verkeerde interpretatie van een tekst te zijn. Maar dan nog, waarom zou je willen modereren op godslastering?
En dan ook nog binnen een topic waarin nou juist besproken wordt wat wel of niet passend is. Het is dus ook nog eens heel on-topic.

Dat lijkt dan weer zo'n fatsoensnorm waar, wat mij betreft, mods zich eigenlijk helemaal niet mee moeten bemoeien. Als ik god een sprookjesfiguur, Jezus langharig werkschuw tuig en Allah een soepjurk vind dan is dat gewoon zo.
Nou en?

Dus mijn vraag is eigenlijk: nou en?
Ik vind het wel een interessante vraag, tot hoever mogen en horen wij ons te bemoeien met fatsoensnormen. We proberen dingen zoveel mogelijk te laten gaan, maar modereren bijvoorbeeld wel op het bashen van de Islam. Dan is het niet meer dan fair om dat ook te doen wanneer er soortgelijke dingen gezegd worden over het Christelijk geloof.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
-Shifty- schreef:
22-01-2021 12:12
En nog een vraag: In een topic kwam ter sprake dat mods pb's meelezen en dus ook wel ingrijpen als daar iets in staat wat niet door de beugel kan. Dat leek me een wat vreemd idee; dat er ook gemodereerd wordt op de inhoud van pb's en uberhaupt dat mods standaard pb's mee lezen. Het lijkt me zelfs logisch dat pb's standaard zijn afgeschermd voor mods zodat er pas meegelezen kan worden als daar specifiek door een gebruiker om wordt verzocht. Toch?

Kan je toelichten hoe jullie omgaan met en inzicht hebben in pb's?
Wij lezen geen pb's, kunnen we ook niet. De enige die dat eventueel kan, is de CM, maar alleen na toestemming van betreffende forummer.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
ModeratorViva schreef:
24-01-2021 09:58
Ik vind het wel een interessante vraag, tot hoever mogen en horen wij ons te bemoeien met fatsoensnormen. We proberen dingen zoveel mogelijk te laten gaan, maar modereren bijvoorbeeld wel op het bashen van de Islam. Dan is het niet meer dan fair om dat ook te doen wanneer er soortgelijke dingen gezegd worden over het Christelijk geloof.

Ik snap dat het een lastig punt is, maar zeggen dat een god en een profeet sprookjesfiguren zijn is toch iets anders dan bijvoorbeeld een specifieke godsdienst wegzetten als achterlijk? Het eerste is een atheïstisch standpunt (dat ook nog nooit weerlegd is), het ander is generaliserend en bedoeld om te bashen.
ModeratorViva schreef:
24-01-2021 09:58
Ik vind het wel een interessante vraag, tot hoever mogen en horen wij ons te bemoeien met fatsoensnormen. We proberen dingen zoveel mogelijk te laten gaan, maar modereren bijvoorbeeld wel op het bashen van de Islam. Dan is het niet meer dan fair om dat ook te doen wanneer er soortgelijke dingen gezegd worden over het Christelijk geloof.

Het lijkt me ook lastig om daar een rechte lijn in te vinden omdat 'fatsoen' nou eenmaal een subjectief begrip is en afhankelijk is van de context. Vanuit beheersperspectief van het forum zou ik misschien proberen er aan vast te koppelen dat je pas ingrijpt als dat ingrijpen functioneel iets toe voegt (aan het functioneren van het forum).

'Bashen' is wat dat betreft ook een mooi voorbeeld. Dat impliceert iets structureels met een ontwrichtende intentie en lijkt me daarom iets om op in te grijpen. Je grijpt dan ook in op het 'verstoren van de discussie' en niet op het hebben van een mening, wat in feite bijdraagt aan de discussie.

Maar lastig blijft het.
ModeratorViva schreef:
24-01-2021 09:59
Wij lezen geen pb's, kunnen we ook niet. De enige die dat eventueel kan, is de CM, maar alleen na toestemming van betreffende forummer.

Helder; dank!
Hallo mods,

Hebben jullie toevallig een ander e-mailadres. Ik heb op 16 december een vraag per mail gesteld via het e-mailadres dat behoord bij dit account. Op 24 december kreeg ik een reactie dat ik zo snel mogelijk reactie krijg. Sindsdien a) niks gehoord, b) ook niet op mijn herinneringsmail, en c) de vraag ook nogmaals gesteld via mijn andere account, d) waar ik ook niks over hoor.

Hartelijke groet,
Renske_

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven