Vraagje, Wat is trollen/hengelen?

05-08-2014 12:37 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zat net het ban topic te bekijken, en er waren heel veel mensen die een ban kregen wegens 'trollen'. Wat is trollen?



En hengelen?
Alle reacties Link kopieren
Trollen is een topic openen om reacties uit te lokken. Dat het echt een fake topic is waar mensen heel serieus op reageren en soms zelfs hele heftige eigen ervaringen op zetten.



Hengelen is zoiets als op zoek naar een date o.i.d.
1) ik ben verliefd op mijn broer

2) ik wil het graag een keer doen met een rijpere vrouw
Alle reacties Link kopieren
Trollen is dollen.

Hengelen is seksafspraakjes zoeken.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Wil je een keertje wat gaan drinken?

Dan leg ik het je uit. Lief kind.
Alle reacties Link kopieren
Die muziek pipo van net blijkt dus een trol. Och wat en lol ; ik open een muziektopic met een bagger muziekje uit de Oostblok en ik heb lol.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:iksnapernietsvan2 schreef op 05 augustus 2014 @ 12:44:

Wil je een keertje wat gaan drinken?

Dan leg ik het je uit. Lief kind.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren




Dit is een trol. Trollen komen uit Noorwegen.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Zijn er serieus zoveel die trollen? Het ban topic staat er vol mee!



Ben ook wel eens een topic tegen gekomen dat je denkt, dot is gewoon niet serieus. Waarom mag het niet als het gewoon wat dom geouwehoer is?
It's a fine line, dessi.
quote:dessii schreef op 05 augustus 2014 @ 12:54:

Zijn er serieus zoveel die trollen? Het ban topic staat er vol mee!



Ben ook wel eens een topic tegen gekomen dat je denkt, dot is gewoon niet serieus. Waarom mag het niet als het gewoon wat dom geouwehoer is?Dat laatste vraag ik me ook al tijden af. Er is een groot verschil tussen iemand die komt trollen om ruzie uit te lokken bijvoorbeeld, en iemand die gewoon een onzintopic neerzet om een beetje te geinen. En die worden allemaal op één hoop gegooid hier. En bovendien: als een 'bekende' forummer een onzintopic plaatst is het ineens een puppet en dan mag het wel. Vage boel.
Alle reacties Link kopieren
Puppet?
Alle reacties Link kopieren
Hoe kom je er achter dat iemand een trol is?



Ja in sommige gevallen zal het wel over duidelijk zijn.
Dus ik open alleen maar puppets
quote:badmeester schreef op 05 augustus 2014 @ 13:25:

Dus ik open alleen maar puppetsNee, een puppet is een nick die speciaal aangemaakt is voor een grapje. Officieel moet je voor je puppet toestemming hebben van de Mod.
Geen puppet wel dom :-)
Ben je zelf geen troll?
Alle reacties Link kopieren
Tja, je heb onschuldige trollen, en dat blijkt al gauw als je er gewoon om kunt lachen en je schouders verder ophaalt. En die vallen ook vrij snel door de mand.



Maar trollen die een serieus of controversieel topic openen en daarmee reacties uitlokken van forummers die zich hiermee open en kwetsbaar opstellen, dat vind ik trollen die je heel snel een enkeltje "totnooitweer" moet geven. Ik snap echt niet wat voor soort mensen daar achter zitten, dan heb je het niet goed in je bovenkamer zitten.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alle reacties Link kopieren
hoe weet een moderator of een topic fake is en de TO dus een trol? dat kunnen ze toch niet vanachter een pc bepalen, lijkt mij?

kijk, ze hebben zich vandaag ook al vergist met die poep topic.
Wrong does not cease to be wrong because the majority share in it.
quote:Linaisa schreef op 05 augustus 2014 @ 20:32:

hoe weet een moderator of een topic fake is en de TO dus een trol? dat kunnen ze toch niet vanachter een pc bepalen, lijkt mij?

kijk, ze hebben zich vandaag ook al vergist met die poep topic.En ze hebben het vaak ook goed gehad, het is geen wetenschap.
Alle reacties Link kopieren
Trolling



En Noorwegen dat lees ik namelijk veel
Alle reacties Link kopieren
quote:kenza_b schreef op 05 augustus 2014 @ 20:40:

En Noorwegen dat lees ik namelijk veelEen trol is een mythologisch wezen dat oorspronkelijk uit Noord-Europa (met name Noorwegen) komt. In de Noordse mythologie waren trollen jötun.



Dus toen er ooit hier een fanatieke Mod rondzwierf die het niet tolereerde dat het woord "trol' waar dan ook op dit forum gebruikt werd, ging men al vlot over op het land waar ze vandaan komen. ( trolhinten dus - met dank aan Meds-).
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Stalken ie er ook zo een.

Dat gebeurt hier ook. Krijg je steeds van eenzelfde figuur reacties. Die volgt alles wat iemand doet en gaat dan trollen.

Is een vorm van pesten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Annapalona schreef op 05 augustus 2014 @ 20:36:

[...]





En ze hebben het vaak ook goed gehad, het is geen wetenschap.



hoe weet jij dat zij het vaak goed hebben gehad?

als zij iemand een ban geven vanwege 'trollen' dan is diegene weg en klaar. voor hetzelfde geld is het een heel legitiem topic maar niemand kan vanachter een pc zien wie daar echt achter zit.

misschien ben jij wel een trol.
Wrong does not cease to be wrong because the majority share in it.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven