Vreemde vraagt in ijssalon om erbij te mogen zitten.
donderdag 13 augustus 2015 om 15:41
Gisteren ben ik met mijn dochter en neefje in de plaatselijke ijssalon een ijscoupe gaan eten.( voor de beeldvorming: binnen in de ijssalon kan je alleen aan een tafel zitten waarna je alléén een ijscoupe (dus geen handijs) kunt bestellen als je de kaart hebt bekeken. De serveerder /ster brengt deze en rekent af als de coupe op is. In het voorste gedeelte kun je handijs halen maar mag je binnen niét zitten hiermee.) Omdat er braderie was, was het ontzettend druk en hebben we even moeten wachten totdat we een plaatsje kregen. Toen we er eenmaal een bemachtigd hadden vroeg een vreemde vrouw (ze was met nog een vrouw) of ze bij ons aan tafel konden gaan zitten. ( er was nog één stoel vrij en een half plekje op de bank omdat de kinderen daarop zaten).
Toen ik antwoorde dat ik dit liever niet wilde, mompelde ze op een boze toon iets ( kon het niet verstaan) en liep weg.
Dezelfde situatie heb ik een paar weken geleden ook al eens meegemaakt in dezelfde ijssalon en zet mij aan het denken: is het vreemd/ onvriendelijk van mij dat ik dit niet toe laat? Zouden jullie het wél doen?
Toen ik antwoorde dat ik dit liever niet wilde, mompelde ze op een boze toon iets ( kon het niet verstaan) en liep weg.
Dezelfde situatie heb ik een paar weken geleden ook al eens meegemaakt in dezelfde ijssalon en zet mij aan het denken: is het vreemd/ onvriendelijk van mij dat ik dit niet toe laat? Zouden jullie het wél doen?
getfree wijzigde dit bericht op 13-08-2015 17:12
Reden: Meer duidelijke uitleg plus details
Reden: Meer duidelijke uitleg plus details
% gewijzigd
donderdag 13 augustus 2015 om 20:12
quote:Getfree schreef op 13 augustus 2015 @ 20:07:
[...]
Nogmaals; in deze ijssalon word je bediend aan tafel en kan je aan de tafel alleen ijscoupes eten en geen handijs. Iets anders dus als een ijsje eten bij de Mac of frietkraam.Dat is hetzelfde als dat je na het stappen of tijdens carnaval een frietje gaat eten. Dan is het ook stervensdruk en dan ga je ook niet zeggen dat iemand daar niet mag zitten. Dan is het gewoon 'vechten' om een stoel. Niet zo zeuren hoor. Dan ga je maar op een moment dat het niet zo druk is.
[...]
Nogmaals; in deze ijssalon word je bediend aan tafel en kan je aan de tafel alleen ijscoupes eten en geen handijs. Iets anders dus als een ijsje eten bij de Mac of frietkraam.Dat is hetzelfde als dat je na het stappen of tijdens carnaval een frietje gaat eten. Dan is het ook stervensdruk en dan ga je ook niet zeggen dat iemand daar niet mag zitten. Dan is het gewoon 'vechten' om een stoel. Niet zo zeuren hoor. Dan ga je maar op een moment dat het niet zo druk is.

donderdag 13 augustus 2015 om 20:12
quote:Getfree schreef op 13 augustus 2015 @ 20:07:
[...]
Nogmaals; in deze ijssalon word je bediend aan tafel en kan je aan de tafel alleen ijscoupes eten en geen handijs. Iets anders dus als een ijsje eten bij de Mac of frietkraam.Sorry, ik vind dat echt wat anders dan uitgebreid lunchen. Hoe lang zit je daar? 10 minuten? kwartier? Tegen die tijd is je ijs wel gesmolten. Dus voor de goede gesprekken zit je er niet.
[...]
Nogmaals; in deze ijssalon word je bediend aan tafel en kan je aan de tafel alleen ijscoupes eten en geen handijs. Iets anders dus als een ijsje eten bij de Mac of frietkraam.Sorry, ik vind dat echt wat anders dan uitgebreid lunchen. Hoe lang zit je daar? 10 minuten? kwartier? Tegen die tijd is je ijs wel gesmolten. Dus voor de goede gesprekken zit je er niet.
donderdag 13 augustus 2015 om 20:13
quote:Star schreef op 13 augustus 2015 @ 20:06:
[...]
Onbeschoft dan. Het is toch jouw toko niet?
Nee, het is niet mijn "toko" en dus ook niet mijn probleem dat er te weinig vrije tafels zijn.
Daarom heb ik de bewuste ijssalon zojuist opgebeld na deze hele discussie.
Het kwam volgens hun wel vaker voor dat gasten het liever niet hebben dat er andere mensen bij hun aan de tafel komen zitten. Volgens de ijssalon moet ieder zijn eigen grens daarin geven en als er problemen daaruit voortvloeien kan dit kenbaar gemaakt worden aan het personeel, die dan voor een oplossing zorgen.
[...]
Onbeschoft dan. Het is toch jouw toko niet?
Nee, het is niet mijn "toko" en dus ook niet mijn probleem dat er te weinig vrije tafels zijn.
Het kwam volgens hun wel vaker voor dat gasten het liever niet hebben dat er andere mensen bij hun aan de tafel komen zitten. Volgens de ijssalon moet ieder zijn eigen grens daarin geven en als er problemen daaruit voortvloeien kan dit kenbaar gemaakt worden aan het personeel, die dan voor een oplossing zorgen.

donderdag 13 augustus 2015 om 20:14
quote:borboletas schreef op 13 augustus 2015 @ 16:56:
[...]
Daar kunnen we over van mening verschillen. Maar dat maakt het niet minder asociaal om (bijna) bovenop andermans spullen te gaan zitten.
Je beweert toch hopelijk niet dat die tas een zitplek nodig heeft he?
(Waarschijnlijk mosterd, maar intussen gekookt en gegeten).
[...]
Daar kunnen we over van mening verschillen. Maar dat maakt het niet minder asociaal om (bijna) bovenop andermans spullen te gaan zitten.
Je beweert toch hopelijk niet dat die tas een zitplek nodig heeft he?
(Waarschijnlijk mosterd, maar intussen gekookt en gegeten).
donderdag 13 augustus 2015 om 20:16
quote:Moiren_ schreef op 13 augustus 2015 @ 20:12:
[...]
Sorry, ik vind dat echt wat anders dan uitgebreid lunchen. Hoe lang zit je daar? 10 minuten? kwartier? Tegen die tijd is je ijs wel gesmolten. Dus voor de goede gesprekken zit je er niet.
Als je zit dan duurt het ongeveer 10 minuten voordat je hebt gekozen en besteld hebt (ontzettend veel keuze!) Dan duurt het 10 minuten voordat je je ijscoupe hebt. Dan nog eens 10 a 15 minuten voordat de coupe op is. (Afhankelijk van de grote) en dan nog eens afrekenen.
Bij elkaar dus tussen 30-45 minuten voordat je er weg bent.
[...]
Sorry, ik vind dat echt wat anders dan uitgebreid lunchen. Hoe lang zit je daar? 10 minuten? kwartier? Tegen die tijd is je ijs wel gesmolten. Dus voor de goede gesprekken zit je er niet.
Als je zit dan duurt het ongeveer 10 minuten voordat je hebt gekozen en besteld hebt (ontzettend veel keuze!) Dan duurt het 10 minuten voordat je je ijscoupe hebt. Dan nog eens 10 a 15 minuten voordat de coupe op is. (Afhankelijk van de grote) en dan nog eens afrekenen.

donderdag 13 augustus 2015 om 20:20
quote:Getfree schreef op 13 augustus 2015 @ 20:16:
[...]
Joh meid, lekker in je uppie aan je tafeltje blijven zitten.
Wie goed doet, goed ontmoet.
[...]
donderdag 13 augustus 2015 om 20:22
quote:Getfree schreef op 13 augustus 2015 @ 20:16:
[...]
Bij elkaar dus tussen 30-45 minuten voordat je er weg bent.Absoluut. De zus van.
[...]
Bij elkaar dus tussen 30-45 minuten voordat je er weg bent.Absoluut. De zus van.
Geen bijzonderheden

donderdag 13 augustus 2015 om 20:24
donderdag 13 augustus 2015 om 20:27
quote:Getfree schreef op 13 augustus 2015 @ 20:13:
[...]
Het kwam volgens hun wel vaker voor dat gasten het liever niet hebben dat er andere mensen bij hun aan de tafel komen zitten. Volgens de ijssalon moet ieder zijn eigen grens daarin geven en als er problemen daaruit voortvloeien kan dit kenbaar gemaakt worden aan het personeel, die dan voor een oplossing zorgen.Helder.
[...]
Het kwam volgens hun wel vaker voor dat gasten het liever niet hebben dat er andere mensen bij hun aan de tafel komen zitten. Volgens de ijssalon moet ieder zijn eigen grens daarin geven en als er problemen daaruit voortvloeien kan dit kenbaar gemaakt worden aan het personeel, die dan voor een oplossing zorgen.Helder.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)

donderdag 13 augustus 2015 om 20:34
quote:Moiren_ schreef op 13 augustus 2015 @ 20:20:
[...]
Uppie? Met z'n drieën toch?
Omdat ze, voor de meesten hier, niet goed gehandeld heeft, is het commentaar niet mals?
Daarentegen is TO in deze discussie heel netjes in haar bewoordingen/reacties.
[...]
Uppie? Met z'n drieën toch?
Omdat ze, voor de meesten hier, niet goed gehandeld heeft, is het commentaar niet mals?
Daarentegen is TO in deze discussie heel netjes in haar bewoordingen/reacties.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)