Vroeger had iedereen hetzelfde in huis ...
maandag 31 december 2018 om 14:19
Volgens mij was het aanbod van gebruiksvoorwerpen en etenswaren vroeger veel beperkter. Ik ben van begin jaren zeventig en meen me te herinneren dat tot halverwege de jaren tachtig er heel veel producten zo ongeveer bij iedereen in huis waren. Plak in dit topic de plaatjes van van alles wat bij je halve familie en kennissenkring te vinden was. Ook producten uit de supermarkt zijn welkom (bv slechts één soort bronwater)
maandag 31 december 2018 om 20:47

maandag 31 december 2018 om 20:53
Lucifer2018 schreef: ↑31-12-2018 19:43Ik ook. Maar veel dingen ook van opa en oma en niet van mijn ouderlijk huis.
Idem hier, maar volgens mij zijn wij van ongeveer hetzelfde bouwjaar.
maandag 31 december 2018 om 20:57
Ik weet dat sommige bands in die tijd elpees maakten die 46 minuten duurden zodat het niet op 1 kant van een 90 minuten bandje kon worden opgenomenMockTurtle schreef: ↑31-12-2018 20:29Hah, heb ik ook nooit geweten! Klinkt wel heel logisch trouwens...

Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)

maandag 31 december 2018 om 20:57
3 keer raakbethweeter schreef: ↑31-12-2018 14:21TO trapt af.
De pannenonderzetters:
De soepkommen:
het Tomado boekenrek:
![]()

maandag 31 december 2018 om 21:21
Dan ben ik erger. Ik heb mijn spaarbankboekje nog. Kreeg een pasr jaar terug nog een brief van de bank dat ze hem terug willen hebben om het saldo uit te betalen.Calamitycat schreef: ↑31-12-2018 18:33Ik heb deze nog in een giroblauw koffertje dat ik niet weg kan gooien![]()
![]()
Voor die 2 gulden vond ik het niet de moeite.
maandag 31 december 2018 om 21:23
Oef, gelukkig ben ik niet het enige gekkiePepermint_Patty schreef: ↑31-12-2018 21:21Dan ben ik erger. Ik heb mijn spaarbankboekje nog. Kreeg een pasr jaar terug nog een brief van de bank dat ze hem terug willen hebben om het saldo uit te betalen.
Voor die 2 gulden vond ik het niet de moeite.

Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
maandag 31 december 2018 om 21:23
Sabeltandcavia schreef: ↑31-12-2018 18:57In de jaren 70 leefde iedere huisvrouw met creatieve neigingen zich uit met hindeloopen schilderen. Geen houten stoel, melkbus of voetenstoof was veilig.
![]()
Heb je bij mijn ouders ingebroken? Daar staat dit nog op zolder

maandag 31 december 2018 om 21:24
ja sluiten heel goed. Beiden teruggevonden in de kringloopwinkel. Van de week flinke glazen Duralex pan uit de kringloop gehaald.S0LEIL schreef: ↑31-12-2018 18:44Ik ook. Wij hadden hem thuis (wordt nog gebruikt) en sinds ik op mezelf woonde had ik nooit zo'n goede bus gevonden. Toen vond ik er een bij een oud familielid op de plank en heb ik gevraagd of ik hem mocht hebben, dus nu heb ik er zelf ook een. Ze sluiten erg goed.
Prima drinkbak voor de poezen. Na jaren weer twee katten uit het asiel gehaald en kreeg het advies om een wijde drinkbak neer te zetten.
Katten vinden het kennelijk niet prettig om met hun snorharen tegen de rand aan te komen.
En deze is ook lekker zwaar, dat scheelt geknoei.
maandag 31 december 2018 om 21:26
Ik word echt oud
. Ik herken bijna alles... Het meeste van mijn opa en oma, maar ook wel dingen van mijn ouders.
De tupperware bakjes van mijn oma staan nu hier in de kast en worden veelvuldig gebruikt. Die Paddington bekers en blikken van DE hebben wij ook staan. En tegenwoordig weer zo’n ouderwets koffiebewaarblik van DE. Een nieuwe, maar ik vind hem geweldig.

De tupperware bakjes van mijn oma staan nu hier in de kast en worden veelvuldig gebruikt. Die Paddington bekers en blikken van DE hebben wij ook staan. En tegenwoordig weer zo’n ouderwets koffiebewaarblik van DE. Een nieuwe, maar ik vind hem geweldig.
maandag 31 december 2018 om 21:26
maandag 31 december 2018 om 21:31
Naturel en paprika.
Later kwamen bolognese en cheese-onion erbij.
Check op pannenonderzetters en motief van de soepkommen. Ik heb er de mokken van.
Ook Tupperware veel hier in huis, meestal van de kringloop. Onverwoestbaar, de oranje serie.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
maandag 31 december 2018 om 21:32
Die paddingtonmokken ben ik pas geleden pas gaan sparen en in mijn hoofd zijn die echt van pas geleden.TsumTsum schreef: ↑31-12-2018 19:54Zoveel herkenbare dingen en sommigen worden hier nog steeds gebruikt.
Wellicht is dit wat te recent allemaal voor dit topic maar...
De Paddington mokken van DE (wij hadden echt de hele collectie van alle seizoenen enzo, helaas allemaal gesneuveld):
Het koffieblik
En deze hadden wij aan de muur in de keuken:
![]()
maandag 31 december 2018 om 21:33
Later kreeg je paars met blauwe en die gingen tot 300 gulden.
Je had ook nog overschrijvingskaarten. Die kon je invullen met betaalcheque voor 200 gulden en opsturen. Je kreeg ze na een paar dagen terug. Dan kon je ze gebruiken als betaalcheque als er genoeg op je rekening stond. Dat deden we voor de vakantie als noodfonds als de cheques opwaren want er zaten maar 20 in een boekje.

maandag 31 december 2018 om 21:37
Die heb ik nog allemaal!

maandag 31 december 2018 om 21:40
Pepermint_Patty schreef: ↑31-12-2018 21:33Later kreeg je paars met blauwe en die gingen tot 300 gulden.
Je had ook nog overschrijvingskaarten. Die kon je invullen met betaalcheque voor 200 gulden en opsturen. Je kreeg ze na een paar dagen terug. Dan kon je ze gebruiken als betaalcheque als er genoeg op je rekening stond. Dat deden we voor de vakantie als noodfonds als de cheques opwaren want er zaten maar 20 in een boekje.
Was dat de eurocheque? Ex en ik kwamen de maand hiermee rond
maandag 31 december 2018 om 21:51
Nou erg, dat dat blijkbaar zo'n ding was en er zo'n ophef over werd gemaakt, dat ik het nu nog allemaal weet.
En zo tolerant was het daar niet, het kind heeft het op school niet gered en het gezin is op een gegeven moment verhuisd.
Er werd in dat dorp al idioot gedaan over mensen die niet uit het dorp of regio kwamen (weet ik uit ervaring), laat staan wat ze van buitenlanders vonden...

maandag 31 december 2018 om 22:00
Zo'n walkman is tegenwoordig zeer belangrijk als je Star Lord van de Guardians of the Galaxy wil cosplayen: https://becomingstarlord.com/2015/07/14 ... e-walkman/

maandag 31 december 2018 om 22:01
S0LEIL schreef: ↑31-12-2018 21:51Nou erg, dat dat blijkbaar zo'n ding was en er zo'n ophef over werd gemaakt, dat ik het nu nog allemaal weet.
En zo tolerant was het daar niet, het kind heeft het op school niet gered en het gezin is op een gegeven moment verhuisd.
Er werd in dat dorp al idioot gedaan over mensen die niet uit het dorp of regio kwamen (weet ik uit ervaring), laat staan wat ze van buitenlanders vonden...
Dat heb ik zo niet mee gemaakt. Juist veel tolerantie en verbinding (zoals je zo vaak hoort maar het zo vaak aan ontbreekt).

maandag 31 december 2018 om 22:03
Ik was fan van de kaaschipito en dat was nog op de lagere school. Kostte 99 gulden cent voor een zak van 100 gram.Superhuisvrouw schreef: ↑31-12-2018 18:54Volgens mij was toen ook net de opmars van de chipito chips.
maandag 31 december 2018 om 22:03
Dat lag ongetwijfeld aan het dorp hoor. Wat ik al schreef, zelfs tegen ons werd raar gedaan omdat we oorspronkelijk elders vandaan kwamen en niet hetzelfde accent hadden of dialect spraken.
Was gewoon een beetje een simpel plattelandsdorp.