Vroeger had iedereen hetzelfde in huis ...

31-12-2018 14:19 2048 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij was het aanbod van gebruiksvoorwerpen en etenswaren vroeger veel beperkter. Ik ben van begin jaren zeventig en meen me te herinneren dat tot halverwege de jaren tachtig er heel veel producten zo ongeveer bij iedereen in huis waren. Plak in dit topic de plaatjes van van alles wat bij je halve familie en kennissenkring te vinden was. Ook producten uit de supermarkt zijn welkom (bv slechts één soort bronwater)
RikM schreef:
31-12-2018 17:56
"Bij de volgende toon is het vijf uur, zesenvijftig minuten, precies. Pieeep."

Kun je je nu echt niet meer voorstellen. :-D
Dan belde je dat op je werk en deed je of je 'druk bezig was'.
Everything you see I owe to spaghetti!
Lucifer2018 schreef:
31-12-2018 19:43
Ik ook. Maar veel dingen ook van opa en oma en niet van mijn ouderlijk huis.

Idem hier, maar volgens mij zijn wij van ongeveer hetzelfde bouwjaar.
Wij hadden een koffiemolen aan de muur:

Afbeelding
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
MockTurtle schreef:
31-12-2018 20:29
Hah, heb ik ook nooit geweten! Klinkt wel heel logisch trouwens...
Ik weet dat sommige bands in die tijd elpees maakten die 46 minuten duurden zodat het niet op 1 kant van een 90 minuten bandje kon worden opgenomen :-P
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
bethweeter schreef:
31-12-2018 14:21
TO trapt af.

De pannenonderzetters:
Afbeelding

De soepkommen:
Afbeelding

het Tomado boekenrek:
Afbeelding
3 keer raak :lol:
Calamitycat schreef:
31-12-2018 18:33
Ik heb deze nog in een giroblauw koffertje dat ik niet weg kan gooien :facepalm: :$
Dan ben ik erger. Ik heb mijn spaarbankboekje nog. Kreeg een pasr jaar terug nog een brief van de bank dat ze hem terug willen hebben om het saldo uit te betalen.
Voor die 2 gulden vond ik het niet de moeite.
Pepermint_Patty schreef:
31-12-2018 21:21
Dan ben ik erger. Ik heb mijn spaarbankboekje nog. Kreeg een pasr jaar terug nog een brief van de bank dat ze hem terug willen hebben om het saldo uit te betalen.
Voor die 2 gulden vond ik het niet de moeite.
Oef, gelukkig ben ik niet het enige gekkie :biggrin:
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
Sabeltandcavia schreef:
31-12-2018 18:57
In de jaren 70 leefde iedere huisvrouw met creatieve neigingen zich uit met hindeloopen schilderen. Geen houten stoel, melkbus of voetenstoof was veilig.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heb je bij mijn ouders ingebroken? Daar staat dit nog op zolder😂
S0LEIL schreef:
31-12-2018 18:44
Ik ook. Wij hadden hem thuis (wordt nog gebruikt) en sinds ik op mezelf woonde had ik nooit zo'n goede bus gevonden. Toen vond ik er een bij een oud familielid op de plank en heb ik gevraagd of ik hem mocht hebben, dus nu heb ik er zelf ook een. Ze sluiten erg goed.
ja sluiten heel goed. Beiden teruggevonden in de kringloopwinkel. Van de week flinke glazen Duralex pan uit de kringloop gehaald.
Prima drinkbak voor de poezen. Na jaren weer twee katten uit het asiel gehaald en kreeg het advies om een wijde drinkbak neer te zetten.
Katten vinden het kennelijk niet prettig om met hun snorharen tegen de rand aan te komen.
En deze is ook lekker zwaar, dat scheelt geknoei.
Ik word echt oud o_o . Ik herken bijna alles... Het meeste van mijn opa en oma, maar ook wel dingen van mijn ouders.

De tupperware bakjes van mijn oma staan nu hier in de kast en worden veelvuldig gebruikt. Die Paddington bekers en blikken van DE hebben wij ook staan. En tegenwoordig weer zo’n ouderwets koffiebewaarblik van DE. Een nieuwe, maar ik vind hem geweldig.
oudebaas schreef:
31-12-2018 18:31
En je betaalde met girobetaalkaarten. Tot 200 Gulden geloof ik.
Afbeelding
Daar betaalde mijn vader mijn dwarsfluit mee en in mijn hoofd blééf hij maar van die dingen schrijven. Dat was echt wel het allerduurste dat ik kreeg. (En het was niet eens een viool of fagot ofzo)
Star² schreef:
31-12-2018 15:05
Hoe jong ben jij? :proud:
Zoveel smaken waren er amper toen ik jong was volgens mij.
Naturel en paprika.

Later kwamen bolognese en cheese-onion erbij.

Check op pannenonderzetters en motief van de soepkommen. Ik heb er de mokken van.

Ook Tupperware veel hier in huis, meestal van de kringloop. Onverwoestbaar, de oranje serie.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
TsumTsum schreef:
31-12-2018 19:54
Zoveel herkenbare dingen en sommigen worden hier nog steeds gebruikt.

Wellicht is dit wat te recent allemaal voor dit topic maar...
De Paddington mokken van DE (wij hadden echt de hele collectie van alle seizoenen enzo, helaas allemaal gesneuveld):
Afbeelding

Het koffieblik
Afbeelding

En deze hadden wij aan de muur in de keuken:
Afbeelding
Die paddingtonmokken ben ik pas geleden pas gaan sparen en in mijn hoofd zijn die echt van pas geleden.
Mevrouw75 schreef:
31-12-2018 21:26
Daar betaalde mijn vader mijn dwarsfluit mee en in mijn hoofd blééf hij maar van die dingen schrijven. Dat was echt wel het allerduurste dat ik kreeg. (En het was niet eens een viool of fagot ofzo)
Later kreeg je paars met blauwe en die gingen tot 300 gulden.
Je had ook nog overschrijvingskaarten. Die kon je invullen met betaalcheque voor 200 gulden en opsturen. Je kreeg ze na een paar dagen terug. Dan kon je ze gebruiken als betaalcheque als er genoeg op je rekening stond. Dat deden we voor de vakantie als noodfonds als de cheques opwaren want er zaten maar 20 in een boekje.
TsumTsum schreef:
31-12-2018 19:54
Zoveel herkenbare dingen en sommigen worden hier nog steeds gebruikt.

Wellicht is dit wat te recent allemaal voor dit topic maar...
De Paddington mokken van DE (wij hadden echt de hele collectie van alle seizoenen enzo, helaas allemaal gesneuveld):
Afbeelding
Die heb ik nog allemaal!
Theamuts schreef:
31-12-2018 18:55
Nibbit was er al wel
Ja wel he.
Pepermint_Patty schreef:
31-12-2018 21:33
Later kreeg je paars met blauwe en die gingen tot 300 gulden.
Je had ook nog overschrijvingskaarten. Die kon je invullen met betaalcheque voor 200 gulden en opsturen. Je kreeg ze na een paar dagen terug. Dan kon je ze gebruiken als betaalcheque als er genoeg op je rekening stond. Dat deden we voor de vakantie als noodfonds als de cheques opwaren want er zaten maar 20 in een boekje.

Was dat de eurocheque? Ex en ik kwamen de maand hiermee rond 😀
RikM schreef:
31-12-2018 19:31
De kruimeldief. Bestaan die eigenlijk nog? Ik zie ze nooit meer bij mensen thuis.

Afbeelding
Exact deze kocht ik toen ik op kamers ging :D

Ik heb er nog een liggen trouwens.
Mijn opa heeft nog precies die kruimeldief als op de foto.
Renee_XX schreef:
31-12-2018 18:17
Ja dat herinner ik mij ook nog. Hoezo is dat erg?

De hele wijk bekommerde zich om deze gezinnen. Waren er een stuk of 3, misschien 4 gezinnen. Was juist een hele mooie tijd.
Nou erg, dat dat blijkbaar zo'n ding was en er zo'n ophef over werd gemaakt, dat ik het nu nog allemaal weet.
En zo tolerant was het daar niet, het kind heeft het op school niet gered en het gezin is op een gegeven moment verhuisd.
Er werd in dat dorp al idioot gedaan over mensen die niet uit het dorp of regio kwamen (weet ik uit ervaring), laat staan wat ze van buitenlanders vonden...
Heerlijk vond ik die focus op sparen. Elke week in de Donald Duck wel een advertentie, Giro Blauw past bij jou. Banken met hun huidige rente hoeven er (ook bij kinderen) niet meer mee komen aan te zetten maar oh wat werd dat leuk gebracht!
RikM schreef:
31-12-2018 19:23
Walkman. Met "Mega Bass" :biggrin: en zo'n iel koptelefoontje met van die schuimpjes die zo vies werden.

Afbeelding
Afbeelding
Zo'n walkman is tegenwoordig zeer belangrijk als je Star Lord van de Guardians of the Galaxy wil cosplayen: https://becomingstarlord.com/2015/07/14 ... e-walkman/
S0LEIL schreef:
31-12-2018 21:51
Nou erg, dat dat blijkbaar zo'n ding was en er zo'n ophef over werd gemaakt, dat ik het nu nog allemaal weet.
En zo tolerant was het daar niet, het kind heeft het op school niet gered en het gezin is op een gegeven moment verhuisd.
Er werd in dat dorp al idioot gedaan over mensen die niet uit het dorp of regio kwamen (weet ik uit ervaring), laat staan wat ze van buitenlanders vonden...

Dat heb ik zo niet mee gemaakt. Juist veel tolerantie en verbinding (zoals je zo vaak hoort maar het zo vaak aan ontbreekt).
Superhuisvrouw schreef:
31-12-2018 18:54
Volgens mij was toen ook net de opmars van de chipito chips.
Ik was fan van de kaaschipito en dat was nog op de lagere school. Kostte 99 gulden cent voor een zak van 100 gram.
Renee_XX schreef:
31-12-2018 22:01
Dat heb ik zo niet mee gemaakt. Juist veel tolerantie en verbinding (zoals je zo vaak hoort maar het zo vaak aan ontbreekt).

Dat lag ongetwijfeld aan het dorp hoor. Wat ik al schreef, zelfs tegen ons werd raar gedaan omdat we oorspronkelijk elders vandaan kwamen en niet hetzelfde accent hadden of dialect spraken.
Was gewoon een beetje een simpel plattelandsdorp.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven