Waar ben jij vrolijk van geworden vandaag?

10-06-2026 16:13 45 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Vandaag de dag leven we in een wereld die vooral draait om geld en macht. Ik vraag me af of er nog kleine dingen zijn waar een mens nog vrolijk van wordt. Waarom je echt hebt moeten lachen of waar je blij van werd. Een leuk gesprek of een vriendelijk gezicht, ik noem maar wat.

Ik heb bijvoorbeeld vorige week een nieuwe printer gekocht. Van m'n oude printer had ik nog ongebruikte, ongeopende cartridges van wel 3 tot 4 jaar geleden. Deze mag/kan ik terugsturen en krijg hiervan het volledige aankoopbedrag terug. Hier ben ik vandaag spontaan vrolijk van geworden.

Ben jij vandaag ook nog ergens vrolijk van geworden?
Ja, op straat zag ik een kind in een WKamerjas haha, kind helemaal blij!!
Het is wat het is.
Voor mijn vrijwilligerswerk ontmoet ik regelmatig mensen met een beperking die tevreden zijn met de kleinste dingen. Ze vinden het heel fijn als wij met z'n allen gezellig koffie drinken, knutselen of een spelletje doen. Ze gaan helemaal blij naar huis. En ik word daar zelf ook vrolijk van.
Ik zag vandaag dat onze oerlelijke magnolia een prachtige bloem krijgt. Dat toverde een lach op mijn gezicht!
2 zingende jongens op een scooter
Vissende kinderen in de wijk
Heel veel bloeiende bloemen en hommels in de tuin en in de buurt
En het barst hier van de jonge gansjes, eendjes en meerkoeten.
Ondanks de regen best een vrolijk dagje :)
molly wijzigde dit bericht op 10-06-2026 17:00
15.40% gewijzigd
Onze kater die de oppas blijkbaar herkent, toen ze de sleutel op kwam halen. Ze was vanaf september niet meer hier geweest maar hij ging gelijk lekker schurken.
Ze is zo lief voor ze, heel fijn dat we haar gevonden hebben voor de katten.
Ik kreeg waardering van een collega. Dat voelde heel fijn en ik ben er nog steeds blij van.
Ik heb een aantal katten. Daar hoef ik maar naar te kijken en ik ben blij. Daarom heb ik er ook een aantal, dan zit er meenstal wel een aantal in mijn mijn buurt
Ik werd vanochtend wakker gemaakt door mijn knorrende kat. Vervolgens ging ze naast mij liggen voor een aai sessie.
Een liedje :)
Een rommelkamer helemaal opgeruimd, spullen in de kledingbak, spullen te koop aangeboden en anders gaat het naar de kringloop, heerlijk! Opgeruimd huis = opgeruimd hoofd. Toen nog even gesport, helemaal blij!
Een cliënt van me vertelde dat ze elke avond bidt voor mensen die het moeilijik hebben in haar omgeving en dat ze daarna een dankgebed uitspreekt voor de mensen waar ze dankbaar voor is, en toen zei ze: jij hoort nu ook bij die laatste groep. Vond ik zo lief!
Ik werd erg blij van mijn zelfgemaakte krentenbrood en de geur die nu door het hele huis hangt.
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid. Loesje
Ik heb het momenteel niet makkelijk. Maar we zijn naar een natuurgebied gereden, ik heb ons getrakteerd op gebak en daarna hebben we lekker gewandeld én onze tassen gevuld bij de kringloop. Ik knapte er zo ontzettend van op, ben echt blij dat we dit hebben gedaan.

En alle achterstallige huishoudelijke klussen hebben (weer) pech gehad.
Van de salamanders in mijn kleine vijvertje. Het worden er steeds meer, dus ze hebben het vast naar hun zin.
Niet om het één of ander, maar wat een grafzooi.
Een prachtige regenboog tijdens het laatste wandelrondje met de hond.
Van de 8,7 voor mijn tentamen.
Van de gezelligheid van de vrienden van onze jongste hier.
Van alle vogeltjes en insecten in onze (nieuw aangelegde) tuin.
Van de zes kittens van ongeveer vier weken oud waar ik al vanaf vrijdag voor mag zorgen. Iedere vrije minuut zit ik in hun kamertje. :heart:
Als je wil weten wat je wil, moet je kijken naar wat je doet.
Vandaag even een taartje gegeten met mijn oude omaatje. Dankbaar voor elk bezoekje dat we haar nog kunnen brengen :heart:
Van mijn nieuwe tuinplanten die ik vandaag heb gekocht en gepoot.
Wat een leuke, lieve, ontroerende en hartverwarmende berichten!

Fijn te lezen dat er meerdere mensen om diverse redenen dankbaar/vrolijk zijn geweest vandaag.
Dat ik net een goeie drol heb gedraaid. Nee geen grap. Iedereen die geconstipeerd rond loopt, weet hoe groot de opluchting kan zijn als je uiteindelijk naar de wc kan.
Vandaag begint goed.
Mijn dochter die er van overtuigd was dat papa echt niet wist waar ze iets verstopt had.. samen met mij zachtjes fluisteren en dan die twinkel oogjes..

Dat mijn zoon (lichamelijk en geestelijk beperkt) die gisteren iets ging doen waar hij ontzettend veel zin in had dichtklapte en het niet meer lukte nu na een mailtje van mij op korte termijn nog een kans kan krijgen.
Vanmorgen kwam ik beneden en werdt begroet door een hevig miauwende kat.
Ja wacht ff,broodje thee,daarna op de bank.
Kat spinnend op schoot elke dag t zelfde ritueel ik hou van hem en hij van mij. :heart:
En vanavond uit eten in n nieuwe zaak ik verheug me erop.
Gisteren heb ik een creatief project dat lang in de kast lag weer opgepakt, iets wat ik voor mijn dochter maak. Het wordt mooi en het is bijna af, ik word er helemaal blij van als ik ermee bezig ben.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven