Waar heb je een hekel aan zonder aanwijsbare reden #2

27-11-2021 14:33 389 berichten
Alle reacties Link kopieren
En hier weer verder!

Deel 1: overig/aan-wie-of-aan-wat-heb-je-een-he ... #p32581647
Alle reacties Link kopieren
Is al genoemd maar mensen die bij een ongeluk gaan staan filmen met hun telefoon...verschrikkelijk zielig ben je dan.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
30-11-2021 09:49
Dat heb ik met het woordje 'dienen'. Schrijf gewoon 'moeten'. Dus 'u dient voor de 28ste betaald te hebben', 'u dient ruim van tevoren aanwezig te zijn', et cetera, mijn dochter was een tijdlang ergens lid waar dat woord ongeveer 46 keer per mail stond. Het zal wel beleefder moeten voorstellen dat moeten, maar ik vind het juist veel onaardiger klinken.
Ohja, die is ook vreselijk. Dat is echt om het woord 'moeten' (wat heel erg schijnt te zijn, geen idee waarom inderdaad) maar te vermijden.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Fenna van Zappelin, dat stemmetje, brrr

Shirma Rouse die denkt dat ze de bomb is, aarrgghh

Maxim Hartman, wat een nare vent is dat

Nikkie Plessen, aanstellerig mokkel
Alle reacties Link kopieren
Dina1980 schreef:
30-11-2021 15:51
"Ik hoor je zeggen..."
''Indien jullie eerder klaar zijn...''

Zeg gewoon ''als jullie eerder klaar zijn''
noas_1993 wijzigde dit bericht op 30-11-2021 17:24
0.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dat er in de titel van dit topic staat "Waar heb je een hekel aan" in plaats van "Waaraan heb je een hekel"
Alle reacties Link kopieren
noas_1993 schreef:
30-11-2021 17:00
''Indien jullie eerder klaar zijn...''

Zeg gewoon ''als jullie eerder klaar zij
Ja, ik hoor wat je zegt. Dus eigenlijk wil je aangeven dat...
Alle reacties Link kopieren
Dina1980 schreef:
30-11-2021 17:19
Ja, ik hoor wat je zegt. Dus eigenlijk wil je aangeven dat...
Ik zat vandaag in een online overleg waar ik op een gegeven moment bijna scheel keek van verveling en toen ben ik een lijstje gaan maken met dergelijke braakwoorden en uitdrukkingen. Een greep:
- oppakken ('wie pakt dat op?')
- aansluiten, aanschuiven of aanhaken bij een overleg
- mensen meenemen of zorgen dat ze 'aangehaakt' blijven
- ik neem het mee (oftewel, daar horen we nooit meer wat van)
- aan de voorkant ('we moeten wel zorgen dat mensen aan de voorkant aangehaakt zijn')

:frusty:
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam net iets tegen, iemand die het op Instagram had over haar vriendinnetje en dat is dan haar dochter…kan ik niet tegen, nee het is niet je vriendin het is je kind.
Ik vind dat mijn vriend een irritante beltoon heeft.
Alle reacties Link kopieren
Mensen die 'iets komen doen' in je huis. Denk aan: de CV ketel nakijken, iets repareren etc.
Voel me altijd heel erg opgelaten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hekel aan sportbeha’s/bikinitops met S, M, L, etc. als maatanduiding i.p.v. cupmaten.

En inmiddels ook aan mijn autocorrect, die tussen *alle* bovenstaande samenstellingen een spatie propte.
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder, als ze mij iets vertelt wat ze van iemand anders heeft gehoord: "Ja en die man, Keesje noemt ze die dan..." NEE DIE MAN HEET KEESJE, DIE NOEMT ZE NIET KEESJE!
Alle reacties Link kopieren
Mensen die een bepaald stokpaardje hebben en dat bij elk gesprek ertussen proberen te duwen ook al gaat het gesprek over een totaal ander onderwerp.

Dit is denk ik al voorbij gekomen, maar ook; mensen die zich niet kleden naar het weer. Dus blote enkels/dunne panty’s als het vriest, of dikke dekbedjassen als het dertig graden is. Ook mensen die binnen hun jas aanhouden.
Alle reacties Link kopieren
Mensen met handschoenen aan op de fiets als het nog niet nodig is. En ja, dat bepaal ik.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Hangmat schreef:
01-12-2021 07:34
Mensen die 'iets komen doen' in je huis. Denk aan: de CV ketel nakijken, iets repareren etc.
Voel me altijd heel erg opgelaten.
Ja, dat herken ik. Aan een kant moet je dan een soort van in de buurt blijven, maar ik vind het niet kunnen om dan maar op de bank niks te gaan zitten doen. Dus dan maar een soort halfslachtig werken op de laptop (of doen alsof) terwijl je met een half oor naar klusgeluiden luistert, want je moet ook weer stand by staan als de monteur klaar is om hem weer uit te laten.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Hangmat schreef:
01-12-2021 07:34
Mensen die 'iets komen doen' in je huis. Denk aan: de CV ketel nakijken, iets repareren etc.
Voel me altijd heel erg opgelaten.
Jaa dit had ik gisteren...
Ook nog eens onverwachts omdat ik geen brief had gehad. Alles even gechecked natuurlijk, had alleen een algemene brief gehad maar geen tijdstip.
Heeft een paar uur geduurd terwijl ik een rustig dagje voor mezelf had ingepland :facepalm:
Je gaat dan ook niet languit met je joggingbroek op de bank liggen ofzo. Voelde me de rest van de dag helemaal aangetast in mijn privacy, kwam gewoon niet meer tot rust.
Alle reacties Link kopieren
juliet64 schreef:
01-12-2021 13:30
Ja, dat herken ik. Aan een kant moet je dan een soort van in de buurt blijven, maar ik vind het niet kunnen om dan maar op de bank niks te gaan zitten doen. Dus dan maar een soort halfslachtig werken op de laptop (of doen alsof) terwijl je met een half oor naar klusgeluiden luistert, want je moet ook weer stand by staan als de monteur klaar is om hem weer uit te laten.
Dit inderdaad, dan ga je ook maar iets 'nuttigs' doen :facepalm: of iets doen wat je normaal helemaal niet doet, één of andere muziekzender opzetten ofzo waar je normaal nooit naar luistert.
yesss wijzigde dit bericht op 01-12-2021 14:35
11.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
juliet64 schreef:
01-12-2021 13:30
Ja, dat herken ik. Aan een kant moet je dan een soort van in de buurt blijven, maar ik vind het niet kunnen om dan maar op de bank niks te gaan zitten doen. Dus dan maar een soort halfslachtig werken op de laptop (of doen alsof) terwijl je met een half oor naar klusgeluiden luistert, want je moet ook weer stand by staan als de monteur klaar is om hem weer uit te laten.
En altijd moet ik dan ineens heel nodig plassen maar als die vent elk moment klaar kan zijn ga je ook niet even rustig op de wc zitten…
Alle reacties Link kopieren
juliet64 schreef:
01-12-2021 13:30
Ja, dat herken ik. Aan een kant moet je dan een soort van in de buurt blijven, maar ik vind het niet kunnen om dan maar op de bank niks te gaan zitten doen. Dus dan maar een soort halfslachtig werken op de laptop (of doen alsof) terwijl je met een half oor naar klusgeluiden luistert, want je moet ook weer stand by staan als de monteur klaar is om hem weer uit te laten.
Zo herkenbaar!

Vorig jaar kreeg ik een nieuwe CV. Aardige jongen en af en toe vroeg hij eens wat, maar voor mijn gevoel kon ik toch niet lekker werken
Alle reacties Link kopieren
:redrose:
yesss wijzigde dit bericht op 07-12-2021 21:29
98.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
noas_1993 schreef:
01-12-2021 15:53
Zo herkenbaar!

Vorig jaar kreeg ik een nieuwe CV. Aardige jongen en af en toe vroeg hij eens wat, maar voor mijn gevoel kon ik toch niet lekker werken
Ik zit in een verhuizing, laminaat werd dus vandaag gelegd. Ging ook uren duren. Ik ben in de bibliotheek gaan zitten. Bel me maar als jullie klaar zijn. Pffff
redbulletje schreef:
30-11-2021 15:47
Aan influencers
Dat is met reden.
FeeLucifer01 schreef:
01-12-2021 22:36
Dat is met reden.

Is met bijna alles hier.
Alle reacties Link kopieren
juliet64 schreef:
01-12-2021 13:28
Mensen met handschoenen aan op de fiets als het nog niet nodig is. En ja, dat bepaal ik.
Ja dit. Het is +2, hoe doe je dat dan als het vriest.
Graadje erger: je kind ook handschoenen (en muts) verplichten, want mammie heeft het koud dus jij ook.
Never judge someone without knowing the whole story. You may think you understand, but you don't.
Alle reacties Link kopieren
Verkleinwoorden. Ik voel mij zelfs een beetje boos worden als ik iemand hoor die verkleinwoorden gebruikt. Vooral volwassen mannen die even wat boodschapjes gaan doen of papiertjes weggooien aaaaargh
skadí wijzigde dit bericht op 02-12-2021 10:23
0.25% gewijzigd
Emboldened by the flame of ambition

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven