Waar verheug jij je op met kerst?

05-12-2021 17:24 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik verheug me enorm op blue stilton in port. Dat maakt de kaaswinkel hier alleen met kerst...... 🤗 🤗 🤗

Daarnaast zie ik eindelijk mijn broer en zijn gezin weer eens na zeer lange tijd.

Waar zie jij naar uit?

#Ik snap dat sommige mensen geen kerst vieren of er niets aan vinden, maar dat verplicht je niet dat toch even te melden. Laten we er een happy topic van maken. #
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook voor het eerst met kerst cadeautjes 💓, dus dat vind ik leuk en het lekkere eten wat mijn ouders altijd hebben 🤭🥳😁
AnAppleADay schreef:
05-12-2021 17:36
Ik verheug me op een stukje medium-rare hertenbiefstuk met een klein glaasje rode wijn en een pasgeboren baby in m’n armen :heart:
Ooooh :love:
Al was de eerste kerst met mijn (bijna) kerstkindje niet zo´n roze wolk ;-D
Alle reacties Link kopieren
2 weken vrij vooral, daar kijk ik naar uit.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Dat we deze kerst waarschijnlijk weer zonder gezeur met ons eigen gezin, in ons eigen huis kerst kunnen vieren.
Ik vind dat heerlijk: in pyjama cadeautjes onder de boom uitpakken met zelfgemaakte kaneelbroodjes en koffie. Kinderen spelen de rest van de dag met nieuw speelgoed en geen gehaast om bij iedereen langs te gaan :high5:
Alle reacties Link kopieren
Rosalind* schreef:
05-12-2021 18:40
Ooooh :love:
Al was de eerste kerst met mijn (bijna) kerstkindje niet zo´n roze wolk ;-D
Ik hoop dat hij zich in de komende week aan dient, dan zijn we met de kerst wellicht al iets meer gesetteld.
AnAppleADay schreef:
05-12-2021 18:43
Ik hoop dat hij zich in de komende week aan dient, dan zijn we met de kerst wellicht al iets meer gesetteld.
Ik duim voor je! Succes met de laatste loodjes.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk met het gezin uitgebreid ontbijten en kado'tjes uitpakken. Daarna een lekkere strandwandeling.
Wissewis schreef:
05-12-2021 18:05
Mijn 13de maand.
Inderdaad, dat!
December wordt flink cashen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk heeeel erg uit naar een weekje geen werk. En hopelijk maken mijn ouders dit jaar geen ruzie want het kerstdiner wordt afgehaald bij een restaurant ;-D
Teva1979 schreef:
05-12-2021 18:37
Bij ons ook, ware het niet dat de inreisregels wéér verandert zijn en de kans op familiebezoek nihil is nu hier in nieuwe woonland
:'( Wat ontzettend rot.

Ik hou mn hart vast en zal pas opgelucht zijn als mijn ouders daadwerkelijk in het vliegtuig zitten.
Alle reacties Link kopieren
Kerstavond; het begin van mijn Kerstvakantie, dat is altijd al een heerlijk idee. Ik ga denk ik even een rondje wandelen om alle Kerstlichtjes te bewonderen. Daarna ga ik met mijn dekbed op de bank en kat op schoot een Kerstfilm kijken (ik denk toch weer Love Actually/The Holiday/Christmas Chronicles, etc.). Hapjes erbij; blauwe kaas met port, ovenbitterballen, nacho's uit de oven met kaas, net waar ik dan zin in heb. Beide Kerstochtenden organiseer ik voor mijzelf een heerlijk Kerstontbijt; jus d'orange in een wijnglas, macarons, scones, croissantjes met kaas uit de oven, brood met spijs, Kerstchocolaatjes. Ook verzamel ik het hele jaar door kleine cadeautjes voor mijzelf die ik onder de Kerstboom leg en beide Kerstochtenden uitpak (ik weet niet meer wat erin zit, dat is het leukst). Daarna, als het buiten nog rustig is, een flinke wandeling maken en daarna een chocomelk met slagroom maken en mini marshmallows. En ervan genieten dat ik mijn oma en ouders nog in goede gezondheid heb waar ik hopelijk overdag/'s avonds Kerst mee vier.

Sorry het is een epistel geworden.
Alle reacties Link kopieren
Timetraveler schreef:
05-12-2021 18:51


Sorry het is een epistel geworden.
Het klinkt heerlijk!
AnAppleADay schreef:
05-12-2021 17:36
Ik verheug me op een stukje medium-rare hertenbiefstuk met een klein glaasje rode wijn en een pasgeboren baby in m’n armen :heart:
Oeh, ik heb gisteren hertenbiefstuk gegeten, was weer heerlijk. We hadden gewoon zin in wat lekkers.
Alle reacties Link kopieren
Ik verheug me het meest op tweede kerstdag, de 27e zijn we lekker vrij en dan gaan we tweede kerstdag samen steengrillen of zo, lekkere biertjes erbij en een film. Als het goed is kerstavond naar schoonouders en eerste kerstdag naar mijn moeder en dan is de tweede kerstdag lekker relaxen voor ons.

Stilton met Port heb ik afgelopen jaar niet gehad omdat we toen eigenlijk alleen online boodschappen hebben laten komen maar ga ik dit jaar ook weer eens halen.
Alle reacties Link kopieren
@Timetraveler, dat idee van cadeautjes verzamelen klinkt ook leuk! Ga ik volgend jaar ook doen als ik het niet vergeet. wacht, dan moet ik nu beginnen natuurlijk. XD
Alle reacties Link kopieren
Sneeuw. Ik blijf dromen van een witte kerst. En dan gezellig met de slee naar de bulten in het bos waar dochter met vriendjes en vriendinnetjes kan spelen en wij (op afstand) gezellig met andere ouders kunnen kletsen. Maar dat mag ook in een ander weekend natuurlijk.

We zullen wel een dag bij mijn schoonouders zijn en een dag bij mijn ouders. Heel gezellig, maar voor mij te druk die twee dagen achter elkaar. Daarmee is het dus gewoon een veel te vol weekend. Dit jaar helaas de hele kerstvakantie werken en doordat de feestdagen in het weekend vallen is het dus vooral veel drukte zonder extra vrije tijd.

Volgend jaar hopelijk met de hele familie bij elkaar op een van de dagen. Dat lijkt me echt supergezellig na al die tijd zonder die mogelijkheid.
abc wijzigde dit bericht op 05-12-2021 19:15
16.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kerstavond bij mijn ouders. Een hele leuke tante die ook komt. Pakjes onder de boom bij m'n ouders voor de kinderen. Hun blijdschap hierom, heerlijk.
Gezellig samen eten, drinken, kletsen. Mijn vader, tante en ik laten elkaar graag grappige filmpjes zien. En die worden gedurende de avond volgens ons steeds grappiger.
Blijven daar ook slapen. En dan nog gezellig samen ontbijten voor we naar schoonmoeder gaan.

Ze is een schat, maar een enorme panieker. Loopt alleen maar te stressen.

En dan 2e kerstdag onze gezinstraditie: pizza bestellen, iedereen lievelingsijs na, matrassen in de woonkamer. En dan chill Home Alone kijken. En samen slapen bij de kerstboom.

Kijk er echt naar uit!
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
05-12-2021 17:36
Ik verheug me op een stukje medium-rare hertenbiefstuk met een klein glaasje rode wijn en een pasgeboren baby in m’n armen :heart:
Heerlijk vooruitzicht!

Mijn derde kwam 20 dagen voor kerst. Heb er zo van genoten die eerste kerst met haar erbij.
Alle reacties Link kopieren
Tegen beter weten in hoop ik toch op kerst met opa en de rest van de familie. Hij is inmiddels 90+ en kans dat hij er volgend jaar kerst nog is wordt steeds kleiner.

Tweede kerstdag hebben we brunch gepland met schoonzus gepland in kindvriendelijk restaurant. Ons gezin heeft momenteel bijna volledig corona dus zijn we wel veilig voor kerst.
Ik zit aan de andere kant van de wereld in een warm land. Verheug me op een dag bij het zwembad hangen van een duur hotel met een vriendin van hier. Lekker zwemmen, bijkletsen en onszelf verwennen😁
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
05-12-2021 18:09
Geen idee of wij het vieren. Als de besmettingen goed dalen mss. Ouders en schoonouders zijn niet jong meer. Ik neem geen risico.
Hier hetzelfde. Ik hoop dat het kan, maar betwijfel het. Mijn ouders moeten uit het buitenland komen en logeren bij ons. Afstand houden is dan erg lastig, dus geen idee of het door kan gaan nog. Zo niet, dan vieren we het 2 dagen lang met z’n drietjes op de bank, spelletjes spelen, misschien nog naar de bios ofzo. Ik verheug me dus nog maar even nergens op, want ik heb geen idee wat wel en niet kan.
Alle reacties Link kopieren
iceteapeach schreef:
05-12-2021 18:41
2 weken vrij vooral, daar kijk ik naar uit.
Dat lijkt me heerlijk! Bij ons mogen we in de laatste 2 weken van het jaar geen vrij vragen. Heb dus al 14 jaar geen vrij meer gehad rond kerst :(
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
05-12-2021 18:43
Ik hoop dat hij zich in de komende week aan dient, dan zijn we met de kerst wellicht al iets meer gesetteld.
Oh dat lijkt me ook heerlijk!
Hopelijk wordt dat onze kerst 2022. Ons zoontje komt in het voorjaar. Heel veel succes de komende tijd :rose:
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
05-12-2021 18:14
Wij vieren sowieso geen kerst met ouders dus dat scheelt een hoop gedoe. Dochter woont dan wel op zichzelf maar die is nog steeds kind aan huis dus dan is haar vriend de enige extra gast, nou dat moet toch kunnen lijkt me.

Wel ga ik met de kinders een week voor kerst naar mijn vader en zijn vrouw, om toch een beetje kerst te vieren én pa's verjaardag (77 wordt ie). Maar die hebben zo'n grote huiskamer, daar kunnen we wel zes meter afstand houden als het moet :lol:
Ja joh, dat moet zeker kunnen!

Zusje was ervan overtuigd dat Kerst door kon gaan. Mijn man en ik, mijn ouders, zusje en gezin. Dan zijn we met 9. Sinds een paar dagen begint ze te twijfelen. We zouden de ochtend sowieso zelf al testen, maar nu wachten we maar even af wat dat virus gaat doen.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Familiebezoek zit er niet in dit jaar. Maar ik verheug me enorm op een week vrij. Op Niks.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven