Waarom ouderen “die mensjes” noemen?

01-04-2020 14:35 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met alles wat er in de wereld speelt is dit natuurlijk echt een zeur onderwerp, maar ik erger me nu al dagen mateloos aan het feit dat heel veel mensen het steeds over “die mensjes” hebben wanneer zij over ouderen spreken.
Waarom doen mensen dat? Ik vind het echt respectloos naar die mensen toe. Alsof zij niet (meer) volwaardig meetellen of zo.
Ik ben benieuwd of ik de enige ben die dit zo irritant vind.
Murrmurr schreef:
01-04-2020 17:02
Een maatje meer, een wijntje.... Een vriendin van me zegt altijd "the girls" als ze iets met haar vrouwelijke collega's gaat doen, waarvan de meesten toch echt boven de 40 zijn. Irritant

Of een vrouw van veertig die het heeft over haar "vriendinnetje" van ook veertig :pukey:
Karl_Marx schreef:
01-04-2020 14:37
Ze tellen toch ook niet meer volwaardig mee? Kosten ons geld. Een beetje net als kleuters dat ook zijn
Dat je dit je toetsenbord uit krijgt.
Veel oude mensen hebben hun hele leven hard gewerkt en zwaar hun steentje bijgedragen.
Er zijn wat dat betreft andere groepen die ‘ons geld kosten’ en dan dus ‘niet volwaardig mee zouden tellen’.
Zeg je dat over die groepen ook? Of alleen over oude mensen.
En wat moeten we met jou doen na je pensioen dan? Ook maar van kant maken? Wat dan ‘kost je ook geld’? Of mag je dan rustig van een welverdiende oude dag genieten?

Wat een idioten bestaan er toch.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het liefkozend, mensjes, niet beledigend, ze zijn toch kwetsbaarder.
Ik zeg het ook, realiseer ik me nu. Maar inderdaad heb ik het nooit denigrerend bedoeld. Ik heb er nooit over nagedacht. Ik begrijp (nu ik er dus door dit topic over nadenk) wel dat het zo overkomt.
Het heeft bij mij in elk geval niets te maken met denigrerend of ze niet volwaardig vinden.
Het heeft echt te maken met kwetsbaar, breekbaar. ‘Zo’n oud mensje’.
Maar ik ga proberen het niet meer te zeggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven