Waarom zitten mannen vaker/meer wijdbeens dan vrouwen?

29-05-2023 09:31 50 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat zou(den) de reden(en) zijn? Biologisch (benen dicht op elkaar knelt ballen af/vermindert zaadproductie), sociaal (ruimte innemen, showing off), cultureel (meisjes wordt aangeleerd om hun benen bijeen te houden/dragen van een rol vroeger), anatomisch (andere bekkenhouding dus voor mannen makkelijker om wijdbeens te zitten), iets anders?

De culturele factor speelt vast een rol voor vrouwen, maar verklaart niet waarom mannen wel zo zitten.

Gewoon een domme vraag nav hoe ik mijn man op de bank zie zitten.
We're not doing this because it's easy. We're doing this because we thought it was easy.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het zit lekker.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat noem je wijdbeens?

Als man zou ik niet zo snel de hele dag met de beentjes over en op elkaar zitten zoals ik sommige vrouwen zie doen. Maar ik heb niet het idee dat ik daardoor ook gelijk wijdbeens zit.

Echt wijdbeens zitten is een pose die sommige asociale mensen aannemen. Het is tegelijkertijd een zeer kwetsbare pose: je kunt je zaakje niet adequaat beschermen tegen ongelukjes. De afstandsbediening hoeft maar uit je hand te glippen en je ligt te kronkelen van de pijn!
Alle reacties Link kopieren Quote
Biologisch denk ik. En meisjes hebben geleerd dat het niet netjes is om zo te zitten als vrouw.
Alle reacties Link kopieren Quote
Meinona schreef:
29-05-2023 09:37
Het zit lekker.
Hm, goeie! Ik vind dat niet, dus ik vraag me af of dat meer een man/vrouw verschil is, of dat dat meer verschilt tussen individuen onafhankelijk van geslacht.
We're not doing this because it's easy. We're doing this because we thought it was easy.
Alle reacties Link kopieren Quote
Maar nogmaals, wat noem je wijdbeens? Dat hangt er toch ook van af waar je zit? Op de bank voor de TV? Dan moet ik m’n spieren aanspannen om mijn benen tegen elkaar te houden, dat is niet relaxt. Dus ja, dan gaan de benen wat open, maar ik noem dat ook niet echt wijdbeens.

Op een krukje zit ik wel met open benen, wie niet? Dat is de natuurlijke stabiele houding op zo’n zetel. Maar dat kan je toch niet wijdbeens noemen in deze context?
fairway wijzigde dit bericht op 29-05-2023 09:55
0.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk dat het vooral met anatomie te maken heeft. Er zit toch iets tussen zeg maar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Aangeleerd gedrag
Tegen meisjes wordt (werd?) veel vaker gezegd: ga eens netjes zitten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk dat vrouwen en meisjes zich ook wel bewust zijn van de mannelijke blik. En automatisch geen aandacht willen vestigen op.

Ik zit altijd wijdbeens wanneer ik alleen ben. Ik slaap ook wijdbeens, op mijn buik. In een kikker houding.
Ik wandel veel kilometers op een dag, en dat strek gevoel van wijdbeens is dan erg fijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vraag je man eens.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mia schreef:
29-05-2023 09:42
Hm, goeie! Ik vind dat niet,
Opgelost.
Alle reacties Link kopieren Quote
Meinona schreef:
29-05-2023 09:37
Het zit lekker.
Het zit heerlijk! Ik zit als ik alleen ben ook wijdbeens. Nou ja, met mijn benen een stukje uit elkaar. Nooit in het openbaar trouwens.
Sjulia schreef:
29-05-2023 09:59
Ik denk dat vrouwen en meisjes zich ook wel bewust zijn van de mannelijke blik. En automatisch geen aandacht willen vestigen op.

Ik zit altijd wijdbeens wanneer ik alleen ben. Ik slaap ook wijdbeens, op mijn buik. In een kikker houding.
Ik wandel veel kilometers op een dag, en dat strek gevoel van wijdbeens is dan erg fijn.
Dan denk ik dat je rolschaatsen, skeeleren of schaatsen ook heel fijn zal vinden.
Lila-Linda schreef:
29-05-2023 09:56
Aangeleerd gedrag
Tegen meisjes wordt (werd?) veel vaker gezegd: ga eens netjes zitten
Ik zit altijd in kleermakerszit. In de kraamweek werd mij door de verloskundige verteld dat ik als een dame moest zitten.
Kon het niet laten om te vragen hoe een dame dan wel niet zou zitten.

Moest natuurlijk vanwege de hechtingen, maar ik heb een grafhekel aan die uitdrukking.
Alle reacties Link kopieren Quote
https://en.wikipedia.org/wiki/Manspreading
You're not wrong, you're an asshole
Alle reacties Link kopieren Quote
Omdat het kan. En veel vrouwen nog niet toe zijn om uit de conditionering van dat het niet kan, te stappen (want vrouw en dan zit je niet zo, want dat is mannelijk en niet netjes, of asociaal zoals ik hierboven iemand het zie benoemen (wtf)).
The world is like a ride in an amusement park. And when you choose to go on it you think it's real because that's how powerful our minds are. (...) "Hey, don't worry, don't be afraid, ever, because this is just a ride." Bill Hicks
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het in vliegtuigenof OV etc., als je dicht tegen elkaar zit, inderdaad vet aso als je met armen helemaal over de leuning puilt zodat ik nog minder ruimte heb ja.
You're not wrong, you're an asshole
Alle reacties Link kopieren Quote
Omdat ze dan hiermee hun ruimte claimen, en vrouwen zijn bescheidener. Die willen eerder de anderen bevallen.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren Quote
"Wijd" zitten doe ik automatisch met mijn enkel net iets boven de knie liggend op mijn andere bovenbeen (die dan wel op de grond staat), dus ik bescherm mijn niet-aanwezige zaakje met mijn gruwelijk gevoelige scheenbeen tegen de eerdergenoemde afstandsbedieningen en andere rondvliegende projectielen. :hyper: (Als ze van voren komen dan, niet van boven.)
wojak wijzigde dit bericht op 29-05-2023 10:13
6.93% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
BornSlippy schreef:
29-05-2023 10:08
Omdat het kan. En veel vrouwen nog niet toe zijn om uit de conditionering van dat het niet kan, te stappen (want vrouw en dan zit je niet zo, want dat is mannelijk en niet netjes, of asociaal zoals ik hierboven iemand het zie benoemen (wtf)).
Je hebt mijn post duidelijk niet goed gelezen. Ik vroeg TO wat ze precies met wijdbeens bedoelt.

Gewoon de beentjes wat uit elkaar of zoals je sommige mannen in de trein bijvoorbeeld ziet zitten met de benen wijd gespreid? Dát laatste is asociaal.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hilarisch!!
https://en.wikipedia.org/wiki/Manspread ... D_(01).jpg
babbeleo wijzigde dit bericht op 29-05-2023 10:16
1.72% gewijzigd
benen dicht op elkaar knelt ballen af
ja

sociaal (ruimte innemen, showing off)
ja, manspreading

cultureel (meisjes wordt aangeleerd om hun benen bijeen te houden)
ja


Je geeft eigenlijk zelf de antwoorden al.
Alle reacties Link kopieren Quote
Murgatroyd schreef:
29-05-2023 10:11
Ik vind het in vliegtuigenof OV etc., als je dicht tegen elkaar zit, inderdaad vet aso als je met armen helemaal over de leuning puilt zodat ik nog minder ruimte heb ja.

Heej, kan ook gewoon zijn dat een man veel groter is dan jij, dus inderdaad in die tube met zoveel mogelijk zitplekjes erin, niet genoeg plek is voor een grote man.

Oftewel, als ik naast jou zit in een vliegtuig, dan ligt mijn arm op die leuning tussen ons in
Alle reacties Link kopieren Quote
babbeleo schreef:
29-05-2023 10:19
Heej, kan ook gewoon zijn dat een man veel groter is dan jij, dus inderdaad in die tube met zoveel mogelijk zitplekjes erin, niet genoeg plek is voor een grote man.
Dan mot 'ie maar business class reizen of een stoel met extra ruimte reserveren (6)
You're not wrong, you're an asshole

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven