Wanneer stond je laatst met je mond vol tanden

21-02-2024 19:41 31 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik dacht Viva kan wel een luchtige topic gebruiken.

We hadden laatst een familie uitje naar een privé wellness. De medewerker vroeg zich af hoe oud ik was omdat iedereen boven de 18 een handdoekenpakket kreeg. Wist even niet hoe ik moest reageren omdat ik dacht, kun je zo slecht leeftijd inschatten. Ben in de 30.

Wat voor onverwachte momenten hebben jullie meegemaakt.

Of waarvan je denkt, zie of hoor ik dit wel goed?!
stokbroodje wijzigde dit bericht op 21-02-2024 20:23
Reden: Verkeerd voorbeeld
64.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja echt luchtig zo'n bijna kettingbotsing die als het net even anders was gegaan dodelijk had kunnen aflopen voor je. Mijn mond is wel een beetje open hiervan inderdaad?
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren Quote
turquasi schreef:
21-02-2024 19:45
Ja echt luchtig zo'n bijna kettingbotsing die als het net even anders was gegaan dodelijk had kunnen aflopen voor je. Mijn mond is wel een beetje open hiervan inderdaad?
wat een flauwe reactie, de afloop is goed en het gedrag idd verbazingwekkend
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had het laatst al gepost: ik stond klaar om rechtsaf te slaan, knipperlicht aan, en ik had een ruime strook rechts naast me vrijgelaten voor eventuele fietsers die ook rechtsaf willen (er was daar al eens een fietser aangereden door een auto die de bocht te nauw nam).

De weg is vrij, ik trek op, en ineens staat er rechts van me echt recht naast me een auto die ook rechtsaf wil slaan.

Die had ik echt niet aan zien komen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Met je mond vol tanden staan betekent iets anders. Dan weet je niet wat je moet zeggen tegen iemand anders. Dus jouw situatie past al niet bij de topictitel...
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij met je mond vol tanden staan denk ik aan ergens niets op weten te zeggen.
Alle reacties Link kopieren Quote
glassie schreef:
21-02-2024 19:49
Met je mond vol tanden staan betekent iets anders. Dan weet je niet wat je moet zeggen tegen iemand anders. Dus jouw situatie past al niet bij de topictitel...
Ik zei precies hetzelfde, de uitdrukking is totaal niet van toepassing op het voorbeeld.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gaat lekker met de zweer hier.
Alle reacties Link kopieren Quote
september schreef:
21-02-2024 19:51
Bij met je mond vol tanden staan denk ik aan ergens niets op weten te zeggen.
Ik ook. En dat heb ik laatst nog gehad. Toen mijn buurvrouw mij beschuldigde van iets wat ik niet gedaan heb. Ik was zo overrompeld dat ik even niets meer wist te zeggen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een collega die volcontinue steken onder water geeft of een rotopmerking maakt. Maar wel op zo'n manier dat ik altijd te laat ben om te reageren. Omdat ik eerst even uit het veld ben geslagen en denk:"meent ze dit nu werkelijk?"
Alle reacties Link kopieren Quote
Regenboog schreef:
21-02-2024 20:00
Ik heb een collega die volcontinue steken onder water geeft of een rotopmerking maakt. Maar wel op zo'n manier dat ik altijd te laat ben om te reageren. Omdat ik eerst even uit het veld ben geslagen en denk:"meent ze dit nu werkelijk?"
Dit is ook enorm herkenbaar. Heel vervelend. En ik denk altijd de volgende keer reageer ik anders/beter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Regenboog schreef:
21-02-2024 20:00
Ik heb een collega die volcontinue steken onder water geeft of een rotopmerking maakt. Maar wel op zo'n manier dat ik altijd te laat ben om te reageren. Omdat ik eerst even uit het veld ben geslagen en denk:"meent ze dit nu werkelijk?"
Misschien de volgende keer gewoon zeggen: meen je dit nu werkelijk?
Heb jij het netjes aangegeven, kan zij het mooi uitleggen.
Alle reacties Link kopieren Quote
glassie schreef:
21-02-2024 20:05
Misschien de volgende keer gewoon zeggen: meen je dit nu werkelijk?
Heb jij het netjes aangegeven, kan zij het mooi uitleggen.
Of gewoon vragen: “kun je dit nog een keer herhalen?”
Alle reacties Link kopieren Quote
Elke keer als ik weer eens van een collega uit Verrewegistan mag horen dat een collega met wie ik zo'n beetje elke dag samenwerk "gisteren" ontslag heeft genomen.

Je kan misschien nadat je je ontslag hebt gegeven je close collega's ook inlichten vooraleer ik uit de lucht kom vallen omdat ze het 3 provincies verder wél de volgende dag al weten? (En die collega's uit Verrewegistan er dan ook vanuit gaan dat "iedereen toch wel al op de hoogte is".)
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is eerder, 'Waar viel je mond (bek) van open?'

Fijn topic verder nog! :redrose:
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn mond viel gisteren weer eens open tijdens mijn werk. Ik moest ingrijpen bij iemand (wat dus altijd op het laatste moment gaat anders leren ze er niks van) en kreeg gelijk dikke middelvinger en wijsvinger naar hoofd gegooid van een man van middelbare leeftijd die volgens mij met zijn moeder in de auto zat.

Ik blijf me echt verbazen over de agressie in het verkeer waar ik dagelijks mee te maken heb.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat is dus het probleem met steken onder water. Inhoudelijk zegt ze eigenlijk niks verkeerd. Alleen de manier waarop ze het zegt valt altijd net even niet lekker.
Alle reacties Link kopieren Quote
Regenboog schreef:
21-02-2024 20:15
Dat is dus het probleem met steken onder water. Inhoudelijk zegt ze eigenlijk niks verkeerd. Alleen de manier waarop ze het zegt valt altijd net even niet lekker.
Dan misschien heel bleu: wat bedoel je daarmee?

Als dat ook niet een passende reactie is, wordt het tijd voor voorbeelden :-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Toen mijn schoonmoeder bedacht dat ze in ons huis wel even een sigaret kon opsteken ivm de regen. Er wordt al meer dan 20 jaar niet gerookt in ons huis ivm de astma van onze zoon (die ook nog eens gewoon thuis was en net had verteld dat het niet zo goed ging)…
Alle reacties Link kopieren Quote
Er waren zeker acht stoelen echt helemaal leeg in de schoenwinkel toen de verkoopster ze dat een man even plaats kon nemen tot zij bij hem kwam. Dan ga je niet op mijn stoel zitten. Ja, die was vrij, omdat ik even een rondje liep op de schoenen die ik paste. Maar rechts van die stoel lag mijn jas met sjaal op een stoel en links stond mijn tas op de grond. Rechts van mijn stoel waren dus nog acht plekken vrij. Ik wist even niet wat ik moest zeggen. Heb wel mijn tas gepakt, geen zin in een leeg gehaalde tas.
Alle reacties Link kopieren Quote
glassie schreef:
21-02-2024 20:18
Dan misschien heel bleu: wat bedoel je daarmee?

Als dat ook niet een passende reactie is, wordt het tijd voor voorbeelden :-D
Ja snap ik helemaal. Maar wat mij tegenhoud is de kans op herkenning.
Alle reacties Link kopieren Quote
glassie schreef:
21-02-2024 19:49
Met je mond vol tanden staan betekent iets anders. Dan weet je niet wat je moet zeggen tegen iemand anders. Dus jouw situatie past al niet bij de topictitel...
Je hebt gelijk. Zoals in de titel staat was het topic bedoelt. Ik heb het aangepast.
Alle reacties Link kopieren Quote
turquasi schreef:
21-02-2024 19:45
Ja echt luchtig zo'n bijna kettingbotsing die als het net even anders was gegaan dodelijk had kunnen aflopen voor je. Mijn mond is wel een beetje open hiervan inderdaad?
Ga je goed? Ik had het voorbeeld niet goed uitgekozen. Dat kan. Heeft niks met de situatie te maken of ik die luchtig vond of niet.
Regenboog schreef:
21-02-2024 20:00
Ik heb een collega die volcontinue steken onder water geeft of een rotopmerking maakt. Maar wel op zo'n manier dat ik altijd te laat ben om te reageren. Omdat ik eerst even uit het veld ben geslagen en denk:"meent ze dit nu werkelijk?"
Ik vraag dan meestal even door. Dan mag zij uitleggen hoe ze iets bedoelt en heb ik meer tijd om een antwoord te verzinnen, of te besluiten haar in haar eigen sop gaar te laten koken.
Mijn prachtige kind, prachtig haar en echt beeldschoon.
Kwam een paar weken terug opgetogen thuis want een jongen had haar nummer gevraagd.
Ze was later niet zo enthousiast, de jongen was niet bijzonder aardig.
Zat vandaag huilend omdat ze 'alles doet zoals het hoort', uren bezig is en heeft 'geinvesteerd in skincare en haarproducten' en nog zit haar haar 'lelijk' en ze heeft af en toe een puistje.
Ze snikte dat ze die jongen ook echt niks vond maar 'ze had geen keuze want niemand wil haar verder'.

Daarna maar over haar persoonlijkheid, dat ze op alle manieren prachtig is gepraat.
Maar echt. Ik was er echt van ondersteboven, en met mijn mond vol tanden.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven