Wasbaar maandverband zonder drukknoopjes?

19-09-2018 16:06 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
I.v.m milieuoverwegingen wil ik graag wasbaar maandverband gebruiken. Nu heb ik al wasbare inlegkruisjes, maar.. de drukknoopjes waarmee het spul op zijn plaats wordt gehouden zitten ronduit kl*te op de fiets. Heeft iemand een tip voor wasbaar maandverband zonder die stomme drukknoopjes? Ik kan het nergens vinden, misschien is het zelf te maken maar ik heb eigenlijk geen idee.. dus als iemand tips heeft, graag!
Nee heel irritant en heb ook al gezocht.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik zit te denken, heb een body (die ik overigens nooit draag) en die sluit met een soort bh-sluiting (met van die haakjes), misschien zit dat beter. Maar ja bij een body zitten de haakjes natuurlijk net in een andere richting, dus misschien werkt dat niet. In dat geval moet ik zelf gaan knutselen en naaien en daar heb ik eigenlijk geen zin in.
Alle reacties Link kopieren
en een wasbare cup?
Zelf de drukknoopjes eraf halen en een stukje klitteband opnaaien een idee?
Alle reacties Link kopieren
Zelf maken en dan klittenband gebruiken
Alle reacties Link kopieren
https://www.shethinx.com/
¡Apagando las luces!
Ik heb ze gezien met plastic drukkertjes waar speciaal bij stond dat die dunner zijn dan de metalen en minder in de weg zitten bij het fietsen. En ze hadden ook zelfmaakpakketjes. Dat was bij https://www.cutecotton.nl/. Ik heb er zelf verder nog geen ervaring mee.
Alle reacties Link kopieren
Aliexpress, met stukje klittenband verkrijgbaar.... waarschijnlijk ook een stuk goedkoper :-D
oke, stel dat je moet kiezen: de badkamer poetsen of sporten, welke serie zou je dan kijken?
Namensgebruikersnaam schreef:
19-09-2018 16:19
Aliexpress, met stukje klittenband verkrijgbaar.... waarschijnlijk ook een stuk goedkoper :-D
Ik zou het liefst gewoon niks willen. Die vleugeltjes weg. Maar dat is er dus niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er nog niet gericht naar gezocht op ali, maar misschien de moeite waard om er een kijkje te nemen -verschuift het verband niet te zeer als er geen grip/strip/knoopje is denk je?-
oke, stel dat je moet kiezen: de badkamer poetsen of sporten, welke serie zou je dan kijken?
Ik gebruik een organicup, helemaal heerlijk! Merk veel minder van mijn menstruatie. Tussendoor omspoelen en na je week uitkoken en klaar. Kan tot 12 jaar mee. Meer milieubewust (en goedkoop) krijg je het niet denk ik.
Eerste maand even raar en wennen, nu ga ik nooit meer anders.
Alle reacties Link kopieren
Achteraf quoten mislukt
oke, stel dat je moet kiezen: de badkamer poetsen of sporten, welke serie zou je dan kijken?
Alle reacties Link kopieren
Al eerder genoemd, met van dat zachte klittenband. Je kan maandverband best makkelijk zelf naaien, maar er zijn ook genoeg mensen die dat “op maat” kunnen naaien. Er zijn op fb van die groepen waar je ze kan bestellen. Daar zijn ook gratis patronen en tips te vinden. Als je je mailadres in een pb stuurt wil ik je wel een paar patroontjes doorsturen.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb een menstruatiecup, maar mijn menstruatie is nogal heftig (en het doorlekken dus ook, ook bij een flinke cup lek ik de eerste twee dagen elke 2-3 uur door). Ik loop voor de zekerheid dus mijn hele menstruatie met maandverbandjes (naast de cup dus). Ben heel tevreden over dat systeem, behalve dat ik nu dus nog wegwerpverband gebruik en dat vind ik zonde.

@Banaaninmijnoor: dat klinkt wel interessant! Nu nog even uitvinden hoe je eigenlijk een pb stuurt, nog nooit gedaan
Alle reacties Link kopieren
@SombraOnline, heb jij ervaring met dit type ondergoed, werkt het goed (ook bij heel hevige menstruatie)? Ik heb wel een menstruatiecup maar voor 's nachts vind ik die niet prettig dus je moet wat..
Alle reacties Link kopieren
Waar koop je van dat zachte klittenband dan, gewoon op de markt? Ken alleen dat harde eigenlijk..
Alle reacties Link kopieren
Namensgebruikersnaam schreef:
19-09-2018 16:34
Ik heb er nog niet gericht naar gezocht op ali, maar misschien de moeite waard om er een kijkje te nemen -verschuift het verband niet te zeer als er geen grip/strip/knoopje is denk je?-

Als je uit milieuoverwegingen van wegwerp maandverband af wil, ga je natuurlijk niets bij Ali bestellen en laten overvliegen naar NL.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Maar is wegwerpmaandverband niet recyclebaar? En weegt het in dat geval niet op tegen het wassen van je herbruikbare varianten?

Op de site van Milieucentraal staat dat het een niet aantoonbaar beter is voor het milieu dan het ander.
Je hebt ook ondergoed met maandverband erin maar dat is echt heel duur en lijkt me niet zo fris. Dat hij je toch langer aan.

Van thinx.
Alle reacties Link kopieren
krokusvm schreef:
19-09-2018 16:54
@SombraOnline, heb jij ervaring met dit type ondergoed, werkt het goed (ook bij heel hevige menstruatie)? Ik heb wel een menstruatiecup maar voor 's nachts vind ik die niet prettig dus je moet wat..
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ben erachter gekomen door een youtuber: klik
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Klittenband!
Alle reacties Link kopieren
Zelf heb ik een cup icm inlegkruisjes van deze mevrouw

http://www.justfussy.com/category.php?category_id=21

Ik heb ze gewoon met drukknoop, mij storen ze niet, maar ze verkoopt ze ook zonder. Ik heb destijds ook gemaild omdat ik bepaalde wensen had mbt stofjes enzo, en alles was gewoon mogelijk. Ik geloof vast, als je mailt, dat ze ook maandverband zonder drukknoop maakt.

Of je het milieu-technisch verantwoord vindt is een tweede :"-( Toen ik het destijds kocht was de keus hier in Europa nog minimaal, en dat van mij gaat al jaren mee, dus ik hoop dat dat voor mij wat compenseert :lol:
Alle reacties Link kopieren
Ik weet wel dat er vroeger speciale gordeltjes voor in de handel waren.
Mijn moeder had die destijds ook. daarmee hield je je verband op zijn plaats.
Of dat katoen of wegwerp verband was weet ik niet maar het zou beiden kunnen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Qua of wassen niet ook belastend is: ik heb een groot gezin en draai zeker 7 wassen per week. Dus ik hoef de wasmachine er niet apart voor aan te zetten, dat zal zeker schelen. En zo groot zijn die maandverbandjes ook niet dat dat veel plek in neemt in de wasmachine lijkt me.

Het beste voor het milieu was natuurlijk geweest om minder kinderen te krijgen maar dat vond ik dan weer niet zo'n goede optie, ze zijn wel erg lief ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven