Wat is 't raarste wat iemand ooit nonchalant tegen je zei?

03-04-2015 17:01 630 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Viva-leden,



Ik kwam dit artikel tegen:

http://thoughtcatalog.com ... e-told-them-nonchalantly/

Waarbij er verteld wordt wat het creepiest is geweest wat iemand ooit nonchalant tegen ze gezegd heeft. Er zitten inderdaad hele rare dingen bij!



Nu ben ik heel benieuwd of jullie ook weleens vreemde dingen hebben gehoord, die mensen nonchalant jou even meedelen, waarbij je voor jezelf toch even met je mond vol tanden staat en denkt 'hoorde ik dat nou goed?!'.



TO trapt af:

Ik kan zelf twee situaties bedenken:



De eerste was een meisje waar ik al een tijdje mee aan het daten was. Na een paar weken vertelde ze me even tussen neus en lippen door dat ze nog weleens naar bed ging met haar stiefbroer. Ze vond het vervolgens maar raar van mij dat ik dat niet vond kunnen, want ze was toch lesbisch dus het had niets te betekenen.



Een ander verhaal is dat ik een keer een gesprek had met een oudere man, die mij nonchalant vertelde dat hij pedofiel is geweest. maar dat dat nog prima kon in die tijd...



Ik ben zeer benieuwd naar jullie verhalen...
'We accept the love we think we deserve.' Stephen Chbosky
Alle reacties Link kopieren
Toen ik 16 jaar was gingen mijn ouders, voor mij heel plotseling, scheiden.

Ik was daarom veel bij mijn vriendje, om bij hem uit te huilen.

Ongeveer 2 weken nadat ik hoorde dat ze gingen scheiden zat ik bij mijn schoonouders op de bank en zegt mijn schoonmoeder ineens: zeg *naam schoonvader*, zullen we ook maar gaan scheiden, dan krijgt *naam vriendje* ook een nieuwe papa en mama erbij (mijn ouders hadden allebei iemand anders).

Ik voelde me zo verdrietig destijds en kan er nog boos om worden dat je zoiets zegt tegen een verdrietige 16-jarige.

Gelukkig is het inmiddels mijn ex-schoonmoeder.
Alle reacties Link kopieren
Ooooh wat een erge dingen!



Hier een buurvrouw zonder hobby's die mij gigantisch in de gaten houdt (en de rest vd buren).

Mijn dochter heeft altijd korte haren gehad: pokon, haargroeimiddel, op dr kop houden: niets hielp. Dus men dacht tot 4 jaar vaak dat het een jongen was.

Op een dag liep peuter dochter met een bruine broek en wit T shirt langs deze buurvrouw waarop deze laatste zei: "je had liever een jongetje gehad hè?"

Bloedserieus was ze.
Jeetje wat een erge dingen allemaal!



Ik ging rond m'n twaalfde een keer fietsen in de duinen en was op een bankje gaan zitten. Naast mij kwam een bejaarde meneer zitten die tegen me aan begon te kletsen. Zegt 'ie op een gegeven moment: 'Als ik jonger was geweest, had ik het wel geweten hoor! Dan had ik je versierd!' Ik was 12!



Toen ik later in mijn tienerjaren aan het hardlopen was in diezelfde duinen (met ondergewicht, want anorect), liep ik bij een steile heuvel i.p.v. dat ik rende. Riep een meneer tegen me: 'Zo val je nooit af, he?' Het was natuurlijk ook vanwege de eetstoornis dat het me zo aangreep, maar ik zal dat nooit vergeten.



Ik heb een keer meegemaakt dat een jongen op onze eerste date over z'n seksverslaving begon, dat hij minstens vijf keer per dag rukte. Hij vertelde dat ook echt zo even tussen neus en lippen door, ik stond perplex.
Een jongen kwam bij mij eten. Het was onze derde of vierde date. We waren elkaar nog beter aan het leren kennen, we waren niet hoteldebotel verliefd ofzo. We hadden al wel gezoend, maar nog niet geknuffeld. Hij zou komen eten en daarna zouden we een filmpje kijken. We zitten gezellig te eten, heel relaxt totdat hij tijdens het eten van het toetje ineens vraagt 'Zullen we het doen?'



Daarna was de date snel afgelopen en het is ook niets geworden. Echt, hoe kom je erbij? Hier loopt toch geen enkele vrouw warm voor?
Toen ik nog met mijn ex was: een van de weinige keren dat ik meeging naar zijn stamcafé.

Zegt die uitbater ineens tegen mij: 'als ik nog geen homo was, ik zou het door jou wel worden'.

Ik had nog geen woord gezegd tegen die vent



Bleek later dat hij een enorme crush op mijn vent had en dat hij mij ervoor verantwoordelijk achtte dat hij vent niet kon krijgen
Alle reacties Link kopieren
Tijdens een eerste date -midden in een verhaal- zei hij plots:



"niet dat ik het erg vind hoor, maar wat heb jij een dikke vingers. Ik moet er steeds naar kijken."



Wat het des te vreemder maakt is dat ik heel slank ben (en mijn handen/vingers ook in proportie zijn met de rest van mijn lichaam )



Ik heb werkelijk waar nog een week lang mijn vingers vergeleken met die van andere mensen om te kijken of hij op z'n minst een punt had...
Hahahahahahaha Muni... Ik kom niet meer bij. Vooral omdat het niet zo is. Hahahahahaha.
Alle reacties Link kopieren
quote:MonicaGeller schreef op 03 april 2015 @ 19:49:

Toen ik nog met mijn ex was: een van de weinige keren dat ik meeging naar zijn stamcafé.

Zegt die uitbater ineens tegen mij: 'als ik nog geen homo was, ik zou het door jou wel worden'.

Ik had nog geen woord gezegd tegen die vent



Bleek later dat hij een enorme crush op mijn vent had en dat hij mij ervoor verantwoordelijk achtte dat hij vent niet kon krijgen



Geweldig!



Een schoolvoorbeeld valse n*cht dus. Het is supergemeen, maar wat zit dáár een pijn achter...
Real friends don't rub it in. They rub it out.
Ik studeerde in A. en ontmoette op een avond in de kroeg een leuke jongen. Leuk genoeg om mee naar mijn kamer te nemen die nacht. We waren uiteraard behoorlijk bezopen en ik weet niet meer wat hij zei, maar ik reageerde met: "Hey, zoiets zeg je niet tegen de mooiste vrouw van A. hè!" (dronkevrouwspraat want zo mooi vond ik mijzelf helemaal niet).



De volgende middag ging de bel. Stond zijn hele jaarclub, mannetje of 15, op de stoep. " Hallo! We wilden eens even de mooiste vrouw van A. komen bekijken".
Alle reacties Link kopieren
quote:courtisane schreef op 03 april 2015 @ 20:01:

Ik studeerde in A. en ontmoette op een avond in de kroeg een leuke jongen. Leuk genoeg om mee naar mijn kamer te nemen die nacht. We waren uiteraard behoorlijk bezopen en ik weet niet meer wat hij zei, maar ik reageerde met: "Hey, zoiets zeg je niet tegen de mooiste vrouw van A. hè!" (dronkevrouwspraat want zo mooi vond ik mijzelf helemaal niet).



De volgende middag ging de bel. Stond zijn hele jaarclub, mannetje of 15, op de stoep. " Hallo! We wilden eens even de mooiste vrouw van A. komen bekijken". Dat vind ik eigenlijk wel heel grappig. Vat het op als een compliment
Alle reacties Link kopieren
Ik stond op een studenten-huisfeest (denk: 3 euro entree en dan onbeperkt AH-biertjes pakken van het balkon), een eeuw geleden, tussen de andere studenten te feesten en te kletsen. Had sjans met een hele leuke kerel, leuk gesprek, mooie man, en ik had al bedacht dat ik het niet erg zou vinden als hij zin zou krijgen om me te zoenen.



We kwamen over mijn studie te spreken en even later vraag ik: "Wat doe jij eigenlijk?"



Het antwoord? "3 Havo, hoezo?"



En dat was dus ook écht zo. joch was uitgenodigd door zijn neef, de gever van het feest. En dus pas een jaar of 15 oud. Toen voelde ik me wel even stom, als 23-jarige studente met al vijf feestjaren en talloze biertjes van studentenhuisfeesten op m'n heupen. Tot op de dag van vandaag begrijp ik niet waarom hij zoveel ouder overkwam. Misschien omdat ik op zo'n feest ook helemaal geen middelbareschoolpubers had verwacht.
Real friends don't rub it in. They rub it out.
Alle reacties Link kopieren
Stel je voor: ik, rood haar, sproetjes en spierwit (lichtgevend zeg maar) in bikini bij het zwembad met mijn vriendinnen. Ik heb mijn huid nooit mooi gevonden en ondanks dat ik eigenlijk heel zelfverzekerd ben, is mijn huid een ding dat mij echt onzeker kan maken als ik er (te) veel van show. En dat is in bikini dus wel het geval.



Komt er een bekende van mijn vriendinnen langs lopen en die komt even bij ons zitten. Ze bekijkt mij van top tot teen en zegt dan: jij bent wel erg wit hè. Vind je dat wel mooi? Ik vind dat eigenlijk best wel lelijk. Je moet eens onder de zonnebank gaan joh.



In hetzelfde straatje: de kledingverkoopster die mij een leuk zomerjurkje ziet passen en zegt: leuk jurkje hè? Ja, staat wel pas mooi als je straks bruin bent.

Oké, en bedankt. Jij verkoopt dus niets aan mij vandaag

Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
quote:courtisane schreef op 03 april 2015 @ 20:01:

Ik studeerde in A. en ontmoette op een avond in de kroeg een leuke jongen. Leuk genoeg om mee naar mijn kamer te nemen die nacht. We waren uiteraard behoorlijk bezopen en ik weet niet meer wat hij zei, maar ik reageerde met: "Hey, zoiets zeg je niet tegen de mooiste vrouw van A. hè!" (dronkevrouwspraat want zo mooi vond ik mijzelf helemaal niet).



De volgende middag ging de bel. Stond zijn hele jaarclub, mannetje of 15, op de stoep. " Hallo! We wilden eens even de mooiste vrouw van A. komen bekijken". Oooo lieve help. En toen?
Real friends don't rub it in. They rub it out.
Ik vond het ook heel geestig hoor pearle;) Maar ik zag er niet op mijn paasbest uit zeg maar, na die korte nacht met weinig slaap en veel alcohol (seks was een non-event).



Ik heb geloof ik in de deuropening slap met ze staan te ouwehoeren, mijn gêne zo goed mogelijk verbergend. Herinner me nog wel dat eentje zei dat hij op mij meer indruk in bed zou maken dan zijn clubgenoot
quote:-tinkerbell- schreef op 03 april 2015 @ 20:08:

Stel je voor: ik, rood haar, sproetjes en spierwit (lichtgevend zeg maar) in bikini bij het zwembad met mijn vriendinnen. Ik heb mijn huid nooit mooi gevonden en ondanks dat ik eigenlijk heel zelfverzekerd ben, is mijn huid een ding dat mij echt onzeker kan maken als ik er (te) veel van show. En dat is in bikini dus wel het geval.



Komt er een bekende van mijn vriendinnen langs lopen en die komt even bij ons zitten. Ze bekijkt mij van top tot teen en zegt dan: jij bent wel erg wit hè. Vind je dat wel mooi? Ik vind dat eigenlijk best wel lelijk. Je moet eens onder de zonnebank gaan joh.



In hetzelfde straatje: de kledingverkoopster die mij een leuk zomerjurkje ziet passen en zegt: leuk jurkje hè? Ja, staat wel pas mooi als je straks bruin bent.

Oké, en bedankt. Jij verkoopt dus niets aan mij vandaag





Wow dit vind ik echt erg onbeschoft. Ik heb ook rood haar en ben van mijzelf spierwit, maar ik zonnebank zo nu en dan en verf mijn haren al jaren donker . En ja ook sproetjes, maar gelukkig (nog, want het worden er wel ieder jaar meer) niet zoveel als de gemiddelde roodharige heeft. Ik herken je onzekerheid in een bikini, die heb ik nu nogsteeds terwijl ik zelf soms zonnebank.



Ik maakte vroeger met een basisschool vriendin altijd foto's met flits, en ik was áltijd paars/wit. Konden we dan wel weer erg om lachen .

Ik fietste wel ooit op mijn 11e naar huis van het winkelcentrum, toen zo'n rotpuber van 15 ofzo me nariep ''Hee k**ker rooie!!'' En z'n vriend lachen joh, nou grappig hoor .
Ik was net bevallen van mijn tweeling toen ik een bekende tegen kwam. Hij zegt tegen mij: als je die twee nou ziet liggen, denk je dan niet...... had ik ze maar weg laten halen.



Tja, wat moet je daarop zeggen? Ik was stom verbaast.
Alle reacties Link kopieren
Het was de eerste keer dat een vriendje van me bij me op één kamer mocht blijven slapen van mijn ouders. Ik was net 16, het mocht...

Nacht was aangebroken na een hele lange dag en wij wilden naar bed gaan. Ouders goedenacht wensen en op mijn welterusten antwoordde mijn vader onschuldig: "Welterusten en veel plezier". Bedankt pap, top pap, echt wel fijn pap.
"Wat heeft de wetenschap ooit voor ons gedaan?!" typte zij op haar blog.
Toen ik 15 was moest ik van een vriendin vragen aan een jongen bij ons op school of hij haar leuk vond en of hij wat met haar wilde.



Zegt deze jongen tegen mij, nou nee jou vriendin vind ik helemaal niet leuk maar met jou zou ik het wel willen doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 03 april 2015 @ 17:41:

Laatst in de stad. Ik loop met mijn zus te winkelen.

Zij zegt iets grappigs en ik schiet voluit in de lach.



Zegt een man in het voorbij gaan: mevrouw, u lacht als een hyena. het is niet aardig van die man, maar ik moest er wel hard om lachen.
Alle reacties Link kopieren
quote:mamavan123 schreef op 03 april 2015 @ 20:36:

Ik was net bevallen van mijn tweeling toen ik een bekende tegen kwam. Hij zegt tegen mij: als je die twee nou ziet liggen, denk je dan niet...... had ik ze maar weg laten halen.



Tja, wat moet je daarop zeggen? Ik was stom verbaast.Néééé!
Real friends don't rub it in. They rub it out.
Alle reacties Link kopieren
quote:gladoortje74 schreef op 03 april 2015 @ 18:02:

Ik las laatst een column op de site van rtv-nh waarin iemand een verhaal vertelde waar ik nogal van schrok.



Hij had een buurman die psychoses had en regelmatig voor geluidsoverlast zorgde, hij brulde hard tegen zijn demonen. Hij had van alles geprobeerd om de overlast te doen stoppen, buurman vaak aangesproken, politie erbij, buurtcoach, woningbouwvereniging etc. Maar niets hielp. Toen heeft hij een brief nagemaakt van de woningbouwvereniging, een nepbrief dus, met stempel ed, waarin hij schreef dat ze besloten hadden dat hij voortaan geen huur meer hoefde te betalen. Zes maanden later werd zijn psychotische buurman ontruimd en op straat gezet.



En dat verhaal vertelde hij omdat hij hem weer was tegen gekomen, dit keer dakloos, smerig en in zichzelf pratend. Duidelijk aan de drugs, vermagerd en ziek. Mijn mond viel open van dit verhaal! Dat iemand zoiets smakelijk en trots vertelt. Ik weet hoe vervelend geluidsoverlast is. Maar moeten alle lawaaierige mensen dan maar op straat leven? De man betaalde voorheen wel netjes zijn huur en rekeningen, ondanks zijn psychische problemen. En nu is ie gedegradeerd tot straatrat, omdat iemand hem te lawaaierig vond. Vind ik gekker dan brullen tegen demonen!Wow! Schokkend dit. Kunnen ze die man niet opsporen en helpen?
Ja en?
quote:BellatrixVanDetta schreef op 03 april 2015 @ 17:41:

Laatst in de stad. Ik loop met mijn zus te winkelen.

Zij zegt iets grappigs en ik schiet voluit in de lach.



Zegt een man in het voorbij gaan: mevrouw, u lacht als een hyena.
Alle reacties Link kopieren
quote:gladoortje74 schreef op 03 april 2015 @ 18:02:

Ik las laatst een column op de site van rtv-nh waarin iemand een verhaal vertelde waar ik nogal van schrok.



Hij had een buurman die psychoses had en regelmatig voor geluidsoverlast zorgde, hij brulde hard tegen zijn demonen. Hij had van alles geprobeerd om de overlast te doen stoppen, buurman vaak aangesproken, politie erbij, buurtcoach, woningbouwvereniging etc. Maar niets hielp. Toen heeft hij een brief nagemaakt van de woningbouwvereniging, een nepbrief dus, met stempel ed, waarin hij schreef dat ze besloten hadden dat hij voortaan geen huur meer hoefde te betalen. Zes maanden later werd zijn psychotische buurman ontruimd en op straat gezet.



En dat verhaal vertelde hij omdat hij hem weer was tegen gekomen, dit keer dakloos, smerig en in zichzelf pratend. Duidelijk aan de drugs, vermagerd en ziek. Mijn mond viel open van dit verhaal! Dat iemand zoiets smakelijk en trots vertelt. Ik weet hoe vervelend geluidsoverlast is. Maar moeten alle lawaaierige mensen dan maar op straat leven? De man betaalde voorheen wel netjes zijn huur en rekeningen, ondanks zijn psychische problemen. En nu is ie gedegradeerd tot straatrat, omdat iemand hem te lawaaierig vond. Vind ik gekker dan brullen tegen demonen!Ligt het aan mij of mis ik het verband met de topictitel?
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
quote:mamavan123 schreef op 03 april 2015 @ 20:36:

Ik was net bevallen van mijn tweeling toen ik een bekende tegen kwam. Hij zegt tegen mij: als je die twee nou ziet liggen, denk je dan niet...... had ik ze maar weg laten halen.



Tja, wat moet je daarop zeggen? Ik was stom verbaast.



Ik heb ook een tweeling, daar krijg je inderdaad als ze klein zijn constant commentaar over



-vreemde man buigt zich zomaar over de kinderwagen , kijkt dan naar mij en zegt: Hoe was de bevalling? Alsof ik dat serieus tegen een wildvreemde kerel ga vertellen

-andere man, andere dag kijkt in de wagen ( met een tweeling denkt iedereen zowiezo al dat ze het recht hebben om steeds met hun hoofd in de wagen te duiken) en zegt: Nou daar ben je mooi klaar mee.



Mijn vader zei tegen mij toen ik een jaar of 15 was, al jouw vriendinnen zijn zo mooi lang en jij bent zo klein, jammer hè?

Ik ben niet eens zo klein 1.63 maar heb me een hele tijd behoorlijk liliput gevoeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven