Wat is 't raarste wat iemand ooit nonchalant tegen je zei?

03-04-2015 17:01 630 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Viva-leden,



Ik kwam dit artikel tegen:

http://thoughtcatalog.com ... e-told-them-nonchalantly/

Waarbij er verteld wordt wat het creepiest is geweest wat iemand ooit nonchalant tegen ze gezegd heeft. Er zitten inderdaad hele rare dingen bij!



Nu ben ik heel benieuwd of jullie ook weleens vreemde dingen hebben gehoord, die mensen nonchalant jou even meedelen, waarbij je voor jezelf toch even met je mond vol tanden staat en denkt 'hoorde ik dat nou goed?!'.



TO trapt af:

Ik kan zelf twee situaties bedenken:



De eerste was een meisje waar ik al een tijdje mee aan het daten was. Na een paar weken vertelde ze me even tussen neus en lippen door dat ze nog weleens naar bed ging met haar stiefbroer. Ze vond het vervolgens maar raar van mij dat ik dat niet vond kunnen, want ze was toch lesbisch dus het had niets te betekenen.



Een ander verhaal is dat ik een keer een gesprek had met een oudere man, die mij nonchalant vertelde dat hij pedofiel is geweest. maar dat dat nog prima kon in die tijd...



Ik ben zeer benieuwd naar jullie verhalen...
'We accept the love we think we deserve.' Stephen Chbosky
Pejeka



Deliad, je vader klinkt top! Maar Waar bemoeien mensen zich mee!



Ik liep op 'de eerste lentedag' op de markt en had gewoon een spijkerbroek aan.

Marktkoopman: 'waar zijn die blote beentjes! Geen zin om te scheren vanmorgen?'



'
Ik was met een goede kennis/vriend, kende hem toen een jaar of vier, vijf, en we hadden het over kunstgeschiedenis. Ineens onderbreekt hij me en sprak aangenaam verrast de volgende woorden: 'Hee, jij bent eigenlijk helemaal niet zo dom!'



En bedankt
Alle reacties Link kopieren
Mijn vader was er trouwens een meester in om rare opmerkingen heel ad-rem te pareren. Eentje die me altijd is bijgebleven:



Het zal ergens eind jaren '70 of begin jaren '80 zijn geweest, de tijd dat je nog van die echte militante feministes had. Mijn vader wil ergens binnen gaan, achter hem loopt een vrouw type Dolle Mina, en hij houdt de deur voor haar open. Zo was mijn vader, dat deed hij bij iedereen.



De vrouw loopt door de deur die mijn vader ophoudt naar binnen en snauwt hem toe: "U hoeft die deur niet voor mij open te houden omdat ik een vrouw ben!".



Waarop mijn vader antwoordt: "Ik doe het ook niet omdat u een dame bent, maar omdat ik een héér ben!"
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik zat bij de kapster. Zegt ze: "Wat heb jij lelijke kruinen zeg".

...dat mag best iets subtieler, meid
quote:pejeka schreef op 04 april 2015 @ 10:12:

Mijn vader was er trouwens een meester in om rare opmerkingen heel ad-rem te pareren. Eentje die me altijd is bijgebleven:



Het zal ergens eind jaren '70 of begin jaren '80 zijn geweest, de tijd dat je nog van die echte militante feministes had. Mijn vader wil ergens binnen gaan, achter hem loopt een vrouw type Dolle Mina, en hij houdt de deur voor haar open. Zo was mijn vader, dat deed hij bij iedereen.



De vrouw loopt door de deur die mijn vader ophoudt naar binnen en snauwt hem toe: "U hoeft die deur niet voor mij open te houden omdat ik een vrouw ben!".



Waarop mijn vader antwoordt: "Ik doe het ook niet omdat u een dame bent, maar omdat ik een héér ben!"Schitterend
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam eens bij een DA drogist en kocht dubbelzoute drop. De verkoper zei: "Zo, je begint een echt Hollandertje te worden. " (Ben van oorsprong Aziatisch).
Als 20 jarige was ik nogal bezig met spiritualiteit, meditatie, yoga dat soort zaken. Samen met 2 vriendinnen die hier ook interesse in hadden gingen we naar een eerste les yoga. We hadden hier ontzettend veel zin in en wilde graag leren om in een 'zen' moment te komen en wilden dus serieus hier mee bezig zijn.

Toen we goed en wel in de les zaten en het kennismakingsrondje begon, stuurde de yoga instructrice ons weg omdat wij nooit zo serieus konden zijn en te jong waren om in haar gratie de kunst van yoga te leren



We waren alle 3 te flabbergasted om er wat van te zeggen en dropen af. Men, kan nog kwaad worden op dat mens om op zo'n manier onderscheid te maken terwijl je van een yoga instructrice wel meer zou mogen verwachten qua vooroordelen wmb.
Alle reacties Link kopieren
Een neef van me heeft eens een enorm stomme opmerking gemaakt tegen iemand, ook heel erg dat hij er trots op was en het aan iedereen ging vertellen: Hij was naar de Leen Bakker gegaan, en vroeg informatie aan een donkere verkoper (volgens zijn eigen verhaal had hij om die reden goed gearticuleerd en makkelijke woorden gebruikt). De verkoper geeft hem gewoon antwoord. Zegt mijn neef: Owww wat spreekt u al goed Nederlands...

Verkoper: ja meneer ik ben hier geboren..





Ik mocht als 14 jarig meisje een keer mee met mijn zus toen ze in de dorpskroeg wat ging drinken, was mijn eerste keer in een café. Komt er een vreemde jongen naar me toe die uit het niets vraagt: Wil je seks met me hebben in de bosjes bij de kerk?? Ik schrok me rot en stamelde: nee sorry, dat doe ik niet...



Ook een keer op die leeftijd was ik alleen op de fiets naar de stad gegaan. Komt er in de stad een wildvreemde man naast me lopen die zegt: Ga je mee naar mijn huis, dan maak ik wat mooie foto's van je en wordt je beroemd.. Ik heb gezegd dat ik dat niet wilde, sprong op mijn fiets en sjeesde weg.

Kwam er even later een auto naast me rijden met diezelfde vent er weer in, en die bleef langzaam naast me rijden. later reed hij gelukkig gewoon door.

Wat was ik bang als naïef pubermeisje
Alle reacties Link kopieren
Oja, ook vervelend, ik heb een collega, en als ik ook maar 1x nies, of gewoon een keer hoest zegt ze altijd: Verkouden?? Jemig, alsof ik niet eens een keer gewoon mag hoesten
Alle reacties Link kopieren
Nog een: pasgeleden was ik in de stad, ik ging bij de hema even wat drinken, dus zat alleen aan een tafeltje. Loopt er een vent langs, kijkt naar me en zegt: Only the lonely, en loopt door



Het nut van die opmerking ontging me volledig
quote:Jalisa schreef op 04 april 2015 @ 09:03:

Ik liep achter de kinderwagen waarin mijn allerschattigste babydochter lag. Zegt een man die langs liep: "gooi die maar weg, krijg je van mij een nieuwe!".



Ook een keer met mijn dochter bij het uwv. Mijn contract werd niet verlengd en kreeg ww. Ik was daar om mijn mogelijkheden te bespreken met mijn contactpersoon, zegt hij: "je had het beter weg kunnen laten halen dan had je nu meer mogelijkheden." Mijn dochter wad al bijna een jaar!
quote:DeliaD schreef op 04 april 2015 @ 09:19:

[...]





Heeft bij mik absoluut niet aan de opvoeding gelegen.



Het is domme pech geweest.



Mijn ouders waren zwaar teleur gesteld toen ik het vertelde. We zaten met een kut situatie ; mijn moeder bleefaar abortus roepen. Mijn vader bleef zeggen wat de keus ook is ik steun je.



Mijn vader had het gevoel van als ik haar niet steun dan gaat ze het huis uit god weet waar ze mét baby terrecht komt en wat voor ellende er dan allemaal bij komt kijken.



Mijn vader had de voogdij, om veel ellende met jeugdzorg te verkomen. En als 16 jarige kan je nog zo volwassen zijn maar je kan het dan gewoon niet aan om voor een kind te zorgen.

Mijn vader had het laatste woord over mijn zoon, hij heeft er nooit echt gebruik van hoeven maken maar je weet maar nooit. Boodschap van als ik een keer stoned/high/dronken thuis was gekomen dan kom ik het lekker zelf uitzoeken en bleef mijn zoon bij mijn vader. Zelfde geld voor andere echt domme dingen zoals vechten etc. Kortom moest mij volwassen gedragen en wou ik dat niet ; eigen domme schuld!



Vader liet mij volledig vrij in dingen regelen zoals wanneer zoon naar zijn vader in Denemarken ging. Als het eerlijk en redelijk was dan ging hij akkoord en sprak met de ouders van de vader.



Peuterspeelzaal heb ik uitgezocht, voor we hem daadwerkelijk inschreven wou vader er eerst kijken.



Ik kreeg van mijn vader de kinderbijslag + een bijdrage om dingen voor zoon te kopen. Moest verplicht bonnetjes op tafel leggen om te laten zien wat ik gekocht had. Zodat het geld écht aan zoon besteedt werd.



Mocht mijn zoon altijd en overal mee naar toe nemen, hoefde geen toestemming te vragen alleen laten weten waar we waren.



Ging 2 keer per jaar op stap. Met oud en nieuw en op vakantie. Hoefde het echt niet te flikken om moeder/vader te laten oppassen zodat ik op stap kon.

Ging zelf S'nacht uit bed als er wat was om vervolgens half slapend op school te zitten. - in mijn examen week deed mijn vader het wel, godzijdank-



Ik rookte, vader heeft meteen duidelijk gemaakt dat als ik het lef had om tijdens mijn zwangerschap een sigaret op te steken ik een dik probleem had, zelfde voor als ik achter de kinderwagen liep en als mijn zoontje bij mij was.



Moest ook verplicht een deel van mijn geld opzij zetten voor zoon en zelf sparen en had een beetje leefgeld én daar kocht ik maar sigaretten van. Dus eerst alle nodige spullen en dan sigaretten.

Vader wilde altijd wel bij springen als het maar terrecht was.



Voor de rest werd ik soms echt gek van mijn vader dat hij bijvoorbeeld Appte/belde om te vragen of de baby wel eten had gehad/dat de baby iets niet mocht hebben. Heb verplicht een EHBO - cursus moeten volgen (vader is van mening dat iedereen met kinderen dat zou moeten doen.)



Toen ik met 18 met zoon het huis uit ging heeft hij een grondige inspectie van het huis gedaan en een keer of miljoen verteld dat ik schoonmaakmiddelen etc niet mag laten slingeren etc.



Toen ik 21 werd heb ik om de voogdij gevraagd. Heb ik gekregen maar nog steeds houd mijn vader wel een oogje in het zijl.



Zonder mijn vader had ik het een stuk moeilijker gehad en was er gedoe met instanties geweest.



Het is moeilijk en zwaar, had liever mijn school af gemaakt en een paar jaar gewacht. Maar zou echt niet zonder mijn zoon kunnen.

Mag écht in mijn handjes klappen met wat mijn vader allemaal voor mij gedaan heeft.



Als het aan mijn moeder had gelegen had ik het maar zelf uitgezocht.Ja nou precies, in tegenstelling tot vele anderen hier ( ) geloof ik ook dat zoiets gewoon door domme pech kan gebeuren. Condoom die scheurt kun jij zelf ook niks aan doen bijvoorbeeld en zo zijn er nog wel meer dingen. Mooi om te horen dat je vader zo goed betrokken is geweest!
Alle reacties Link kopieren
Bij de UWV kunnen ze ook wat van. Een arts heeft daar een keer tegen me gezegd dat ik niet depressief kon zijn want zo zag ik er helemaal niet uit. 'Gelukkig' werd ik toen heel boos en begon over dat het eigenlijk niet meer hoefde van mij allemaal en wilde weggaan. Dat doen niet depressieve mensen niet als je zoiets tegen ze zegt. Misschien was het een test ofzo. Ik kreeg wel een stempel maar geen excuses. Blijkbaar moest ie zijn bril nog opzetten ofzo, hahaha. Nog nooit een arts zoiets doms horen zeggen.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
Bijzondere vader heb je idd, deliab. Ook wel een bijzondere beslissing maar ik denk niet dat ik hoef te vragen of het alle moeite waard was. Er gaat veel liefde uit van wat je schrijft namelijk. Ik ben jaloers dat je zo'n geweldige vader hebt, echt. Die is voor jou en je kind door het vuur gegaan en dat doen niet alle vaders hem na.



Ook al denk ik dat ik het kind niet had gewild, zo jong, dat wil niet zeggen dat ik denk dat het altijd verkeerd is om zo jong kinderen te krijgen. Meestal hebben jonge meisjes natuurlijk niet zoveel steun als ze jong zwanger worden. Daarom vind ik het meestal geen goeie beslissing maar bij jou ligt dat anders. Wauw, echt een supervader!
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
O en jij bent trouwens ook een kanjer dat je dat voor je kind over had allemaal!
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Ik had net mijn rijbewijs en had een beetje lullig mijn auto neergezet bij het tanken (te ver bij de pomp vandaan). Er kwam een auto naast staan bij de andere pomp, en dat was allemaal nogal krap. Dus ik zei: 'Sorry meneer, hij staat een beetje scheef'.

Zegt ie: 'Ach, ik ga ook zo vaak scheef, als je snapt wat ik bedoel.'

Ik was 18 en best bleu.
Alle reacties Link kopieren
quote:MonicaGeller schreef op 03 april 2015 @ 18:46:

Bij dat verhaal over die psychotische man stel ik me de vraag: stuurt woningbouwvereniging op 6 maand dan geen enkele herinnering/aanmaning/deurwaarder?

Als die man verder wel netjes zijn rekeningen betaalde, neem ik aan dat hij zijn brievenbus wel leegmaakte.



Klinkt mij een beetje alsof die 'briefschrijver' even stoer wilde doen op de kap van een psychiatrisch patiënt Tuurlijk, dit is gewoon een broodje aap column, klopt niks van. Inderdaad stoer doen.
Niet echt raar, wel leuk: Haar dieet wil ik wel (ik ben lang en slank).



Wat raarder was: Ik werkte ooit bij een winkel achter de kassa en stond op een verhoging. Ik ben al lang van mezelf en toen dus nog langer. Eén man vond dat echt niet oké, hij zei iets in de trant van: Jullie generatie wordt steeds maar langer, en ik krijg daar een complex van



En laatst, toen ik tegen iemand zei dat ik ver van m'n werk woonde, zei een passant: Wat van ver komt is lekker toch.
Alle reacties Link kopieren
Geen idee of het verhaal echt is gebeurd idd, het was maar een column, maar zo werd het wel gesteld. Kan wel ff kijken of ik het nog kan vinden.



Hilarisch topic trouwens, al is het soms meer schrikken dan lachen!
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
Gevonden!, gek genoeg staan er weinig reacties bij. Ik was dat stuk over gaten in de muur boren alweer vergeten. Zou het echt waar zijn? Misschien ben ik te goedgelovig hoor. Het is van een echte columnschrijver, dat wel.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Leuke site trouwens. Ook die geheimen :o
Ik was op een feestje van een vriendin en zij had wat vrienden en kennissen uitgenodigd die ik nog niet kende. Ik maakte kennis met een jongen, wat gepraat over ditjes en datjes. Later nog met een paar anderen gekletst, was gezellig. Toen kwam die jongen waarmee ik het eerst een praatje mee had gemaakt weer naar me toe, vertelde hij me even dat hij op slag verliefd op me was geworden en had gezien hoe ik met een knappe jongen had staan kletsen die ik overduidelijk leuker vond. Toen ging hij weer met wat vrienden van hem kletsen en buiten staan roken. Ik kon alleen maar heel verbaasd kijken.



Een uurtje later belde hij die vriendin van het feestje dat hij mij wilde spreken. Blijkbaar was hij niet meer op het feest. Oké prima, ik haar telefoon overgenomen, vertelde hij me dat hij bovenop een brug stond en er vanaf ging springen als ik hem de liefde niet wilde verklaren! Toen werd het echt vreemd! Ik heb die vrienden van hem erbij gehaald en het verhaal uitgelegd. Schijnbaar deed hij dit wel vaker op feestjes. Zij zijn toen de buurt door gelopen op zoek naar hem.



Inmiddels was het een uurtje of 3 's nachts toen ze hem vonden. Iedereen was al naar huis, maar ik zou blijven slapen dus ik was gebleven. Die jongen kwam helemaal psychotisch terug en begon met z'n hoofd op de grond te slaan. Ik vind het behoorlijk eng! Uiteindelijk moest hij wel blijven slapen, want er reden ook geen treinen of bussen meer... ik heb geen oog dicht gedaan.



Meest bizarre avond van m'n leven.
Ik was aan het winkelen met teenslippers aan. Komt er een man naar me toe die zegt: "wat een mooie voeten heb jij. Zou ik er even aan mogen likken?".

Hij was bloedserieus.
Alle reacties Link kopieren
'Maar jij hoeft niet onder de zonnebank hè? Jij hebt al een kleurtje.'



Alle reacties Link kopieren
Een paar maanden na dat man was verongelukt en ik recent bevallen was: wees maar blij, je hebt iig geen last van een vechtscheiding. Op zich klopt het, alleen nogal ontactisch was het wel.
wij slapen nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven