Wat is er aan de hand met Post.NL?

04-06-2026 13:59 43 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Is er iets bijzonders aan de hand bij Post.nl momenteel? Normaal gesproken wordt een pakketje dat in Nederland verstuurd is er 1 á 2 dagen over tot het geleverd wordt, is mijn ervaring. Nu zit ik al vanaf maandag te wachten, en de status blijft maar op 'niet ontvangen of nog niet verwerkt' staan op de site. Wel staat er een disclaimer dat het momenteel erg druk is en dat de levering 'iets' langer kan duren.

Op Twitter klagen meer mensen steen en been. Sommigen wachten al bijna een week. Dit ben ik niet gewend van ze. Hebben meer mensen deze ervaring?

Ik baal wel, want ik had plantjes besteld en die kan ik nu waarschijnlijk wel afschrijven. :|
Ik vind hier dingen van.
Gezien je toelichting: niet ontvangen/ niet verwerkt zou ik de webshop even bellen. Ik denk namelijk dat PostNL de producten nog niet heeft gekregen vanuit de webshop en daardoor de status ook niet wijzigt. Het probleem zit denk ik niet bij PostNL in dezen😅
Het pakket is aangemeld bij Post.nl en de afzender staat erbij. Ik heb contact gehad met de verzender en te horen gekregen dat het inderdaad heel druk is bij Post.nl.
Ik vind hier dingen van.
Ik herken het helemaal. Ik heb vrijdag (rond 14 uur) maandag en dinsdag een aantal pakketjes gestuurd via PostNL.
Van de 2 van vrijdag nog niet 1 bezorgd. Van de 7 van maandag nog maar 2 bezorgd. Van de 3 van dinsdag zijn er dan wel 2 gisteren al bezorgd.
nina-tje wijzigde dit bericht op 04-06-2026 14:14
0.39% gewijzigd
Het gekke is dat in het bericht dat ik maandag van PostNL kreeg (uw bestelling van .. komt eraan) stond dat het pakket de volgende middag zou komen met een tijdvak. De volgende dag was die datum en tijd weg en stond er dat de bestelling nog niet verwerkt was.

Op Twitter lees ik berichten van mensen die elke keer een nieuwe datum doorkrijgen die vervolgens wordt opgeschoven naar een dag later.
Ik vind hier dingen van.
Hmmm ja zeker met planten irritant ja dan ligt er wel een soort druk op.

Ik heb 5 dagen lang gezien: wordt bezorgd vandaag tijdstip volgt (bij postnl punt) Gisterenochtend 3 meldingen dat ze verlaat zijn maar ook de woorden: wordt bezorgd gisteren.
Maar zojuist kreeg ik dan toch bericht dat het nu wel bezorgd was en heb ik het gelijk afgehaald ik was erg in de buurt.

Zover ik het kan zijn hebben ze het inderdaad erg druk misschien ook door vakantiegeld uitgevende mensen (waar ik dus ook toe behoor)
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Het zal wel druk zijn bij post nl. Daar staat er toch ook in de disclaimer?
Bij mij duurde een pakket ook een aantal dagen langer, maar uiteindelijk gewoon aangekomen.
Ik heb precies hetzelfde probleem. Zowel bij PostNL als bij DHL.
Bij PostNL zou ik het afgelopen dinsdag krijgen maar er staat nog steeds nog niet ontvangen of verwerkt.
Hetzelfde bij DHL. Afgelopen vrijdag kreeg ik een e-mail dat ze zaterdag zouden komen , en ineens had mijn pakket 2 dagen vertraging. Maar vanaf maandag geen ene update meer , dus ben bang dat mijn pakketje zoek is
Tsja, iedereen heeft zijn of haar vakantiegeld gekregen, dus er wordt druk geshopt. Het heeft helemaal geen zin om daarover te bellen, in de app staat de reden toch aangegeven? Bezorging gaat het snelst als je het laat afleveren op een pakketpunt. Maar ook dan is het een tijdje langer onderweg dan normaal.
Sabeltandcavia schreef:
04-06-2026 14:09
Het gekke is dat in het bericht dat ik maandag van PostNL kreeg (uw bestelling van .. komt eraan) stond dat het pakket de volgende middag zou komen met een tijdvak. De volgende dag was die datum en tijd weg en stond er dat de bestelling nog niet verwerkt was.

Op Twitter lees ik berichten van mensen die elke keer een nieuwe datum doorkrijgen die vervolgens wordt opgeschoven naar een dag later.

Ja herkenbaar.
Ik hoop dat je plantjes snel komen, in goede conditie! 🍀

Ik baal altijd wanneer iets via Postnl wordt verstuurd. De datum wordt inderdaad steeds een dag opgeschoven, ik heb het idee dat mijn pakketje dagenlang achter in een busje ligt en de hele stad door reist.

Ik heb maandag ook weer iets besteld en ik heb nu dus ook geen idee wanneer het aan zal komen. Ik kreeg wel meteen de melding dat het niet in de pakketmuur die ik had opgegeven zal worden bezorgd, dus het is ook een verrassing waar ik nu weer naartoe zal moeten fietsen. Ik ben vaker ergens op een vaag bedrijventerrein beland.

Is voor mij niet iets van de laatste tijd trouwens, dit gehannes duurt al heel lang.
Hier = 136 km ten noorden van Zelhem. Hemelsbreed.
Sabeltandcavia schreef:
04-06-2026 14:06
Het pakket is aangemeld bij Post.nl en de afzender staat erbij. Ik heb contact gehad met de verzender en te horen gekregen dat het inderdaad heel druk is bij Post.nl.
Oh dat is wel kak. Zeker met planten. Hopelijk komen ze snel
Het is PostNL, niet post punt nl

En het is ongetwijfeld gewoon druk en waarschijnlijk te weinig personeel.
Toevallig heb ik vanmorgen de klantenservice gebeld. Ik had vorige week een grote bestelling gedaan voor 50 postzegels en de levertijd stond op 1 dag. Nu een week verder nog steeds niks gehad. Omdat het postzegels zijn heb ik geen track en trace gekregen.
De medewerker gaf aan dat het extreem druk was wegens vakantiegeld en alle mensen die dan pakketjes bestellen.
Catlover40 schreef:
04-06-2026 14:17
Ik heb precies hetzelfde probleem. Zowel bij PostNL als bij DHL.
Bij PostNL zou ik het afgelopen dinsdag krijgen maar er staat nog steeds nog niet ontvangen of verwerkt.
Hetzelfde bij DHL. Afgelopen vrijdag kreeg ik een e-mail dat ze zaterdag zouden komen , en ineens had mijn pakket 2 dagen vertraging. Maar vanaf maandag geen ene update meer , dus ben bang dat mijn pakketje zoek is
Maak je niet meteen zorgen. Ik had een pakket van DHL dat al vanaf 19 mei de status onderweg naar de automaat had, maar kwam daar nooit aan. Contact proberen te hebben met de verzender en Dhl, maar werd niets wijzer. En toen was het vandaag ineens bij een pakketpunt en daar net opgehaald. Had het al opgegeven.
Hier al meerdere dagen dit:
Bezorgtijd wordt berekend
Door drukte duurt de bezorging wat langer dan normaal. We bezorgen je pakket zo snel mogelijk.

Bij mij gelukkig geen plantjes want dat is wel balen
LadyPhoxy schreef:
04-06-2026 14:50
Maak je niet meteen zorgen. Ik had een pakket van DHL dat al vanaf 19 mei de status onderweg naar de automaat had, maar kwam daar nooit aan. Contact proberen te hebben met de verzender en Dhl, maar werd niets wijzer. En toen was het vandaag ineens bij een pakketpunt en daar net opgehaald. Had het al opgegeven.
Er is dus nog hoop 🙏
Ook enkele keren meegemaakt. Ik hoorde van een medewerker wat ze moeten doen als het druk op het centrale verzameldepot is.
Stel maandag’s komen ze er niet door het werk heen, dan worden alle pakketten die over zijn onverwerkt in trailers gezet op het parkeerterrein. Dinsdag beginnen ze aan wat die dag binnenkomt, maar aan de achterstand van maandag komen ze niet toe. Dinsdag wordt dan wel op tijd bezorgd. Woensdag idem (maandag staat er dus nog), enzovoort. Pas een week later hebben ze tijd om maandag op te pakken. Kortom, een eerdere dag kan soms langer duren dat latere dagen.
Of het echt waar is weet ik niet, maar zo is het mij verteld. En het komt overeen met de bezorgduur die ik soms ervaar.
- ik ben zacht, maar ik breek niet -
Hier ook. Eindelijk email gekregen dat pakket eind van de middag/vanavond bezorgd zou worden, maar paar uur later ineens verschoven naar morgen.
'Every new beginning comes from some other beginning's end.'
Ik kreeg van de week ook zo'n melding van post.nl.

En vervolgens kreeg ik een 'sorry, we zijn wat eerder' en stonden ze ineens voor de deur.

Nog nooit meegemaakt.

Als zo'n pakket zolang op 'nog niet ontvangen' staat denk ik altijd dat de webshop gewoon traag is, maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet. Bedenk ik nu.
Memories are priceless... especially the awful ones that keep you up at night.
Week 29 van de Extremely Demotivational Calendar
Sabeltandcavia schreef:
04-06-2026 14:06
Dit klinkt echt alsof het nog niet verzonden is.
Aangemeld is iets anders dan dat PostNL het heeft ontvangen en ja dan staat de afzender er al bij, want die heeft immers de zending aangemeld.

Vervolgens kan die avond al een tijdvak staan, want ze plannen die zending dan alvast in.
Maar als ze het pakket dan niet ontvangen, verdwijnt dat tijdvak weer, er is immers niks om te leveren.

Vooral omdat er blijft staan dat het pakket is aangemeld (en niet verder gaat in het proces) denk ik echt dat je weer terug moet naar de webshop.
Karrota schreef:
04-06-2026 15:59
Dit klinkt echt alsof het nog niet verzonden is.
Aangemeld is iets anders dan dat PostNL het heeft ontvangen en ja dan staat de afzender er al bij, want die heeft immers de zending aangemeld.

Vervolgens kan die avond al een tijdvak staan, want ze plannen die zending dan alvast in.
Maar als ze het pakket dan niet ontvangen, verdwijnt dat tijdvak weer, er is immers niks om te leveren.

Vooral omdat er blijft staan dat het pakket is aangemeld (en niet verder gaat in het proces) denk ik echt dat je weer terug moet naar de webshop.

Ja ik denk dit ⬆️ ook. Dus wellicht zijn de plantjes nog niet ingepakt.

En ze zullen het inderdaad extra druk hebben nu, vanwege vakantiegeld-bestellingen.
Nog drukker dan anders, ik krijg namelijk al héél lang bij bestellingen te zien: "Postnl heeft het momenteel erg druk, uw bestelling kan daarom vertraging oplopen."

Ik verwacht nu een bezorging via Dragonfly. Ik had daar nog nooit van gehoord, ze zijn wel erg snel (gisterochtend besteld). Ik kreeg om half 4 een berichtje dat ze onderweg zijn en dat ze vóór 22.00 uur komen. Ruim tijdvak. 😅
Hier = 136 km ten noorden van Zelhem. Hemelsbreed.
Probleem met postnl heb ik ook maar in jouw situaties lijkt dit geen postnl fout/ probleem.
Zodra het pakket fysiek bij postnl wordt aangeboden krijgt het de 1e scan en gaat de status op" ontvangen"
Dat is bij jou helemaal nog niet.

Die mail die je kreeg betreft de vooraanmelding. Veel bedrijven sturen zodra ze jouw pakket aan een 3s code hebben gekoppeld dat door naar postnl en jij krijgt dan de mail. Mss zeg ik dit technisch verkeerd. Verwacht bezorgmomenet morgen is standaard en puur een gok op basis van de verwachting dat ze het die dag daadwerkelijk ontvangen. Ik keek net in mn mailhistorie en zie ook mails van post nl met onderwerp: verwacht: nieuw pakket van....
Was jouw mail ook met dit onderwerp?

Wat ook kan is dat jouw pakket vanuit het buitenland komt en daar een andere vervoerder heeft. Dan is het nederlandse 3s nummer wel al bekend maar is het nog niet hier.
Dat is bij bv temu ook vaak. Ik heb dat nu ook met temu. Die staat ook al 5 dagen in mn app als niet ontvangen. Maar de eerste dag stond het ook op verwacht: morgen.
Maar daarna ging het op onbekend.
VlinderKracht schreef:
04-06-2026 15:20
Ook enkele keren meegemaakt. Ik hoorde van een medewerker wat ze moeten doen als het druk op het centrale verzameldepot is.
Stel maandag’s komen ze er niet door het werk heen, dan worden alle pakketten die over zijn onverwerkt in trailers gezet op het parkeerterrein. Dinsdag beginnen ze aan wat die dag binnenkomt, maar aan de achterstand van maandag komen ze niet toe. Dinsdag wordt dan wel op tijd bezorgd. Woensdag idem (maandag staat er dus nog), enzovoort. Pas een week later hebben ze tijd om maandag op te pakken. Kortom, een eerdere dag kan soms langer duren dat latere dagen.
Of het echt waar is weet ik niet, maar zo is het mij verteld. En het komt overeen met de bezorgduur die ik soms ervaar.
Als ze elke dag al met een achterstand beginnen, zijn er natuurlijk veel meer pakketten die vertraging oplopen. Dus snap wel dat ze eerst van de huidige dag verwerken en dan pas achterstand inhalen.
Mijn pakket komt niet uit het buitenland en is door de verzender op maandag verzonden. Ik kreeg op dezelfde dag een mail van de verzender dat mijn bestelling onderweg is.
Ik vind hier dingen van.
Ik heb, zelfs in deze drukte, helemaal geen problemen met PostNL. Wel heb ik het best vaak meegemaakt dat de verzender liet weten dat de bestelling onderweg was, maar dat dit helemaal het geval niet bleek te zijn. Ik zou de verzender dus bellen of mailen.
Niet om het één of ander, maar wat een grafzooi.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven