Wat je niet hardop wilt zeggen - deel 2

17-08-2018 09:48 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 1 is inmiddels (meer dan) vol, vandaar dat we onze agressie/irritatie/ongenoegen/... ongegeneerd kunnen spuien in deel 2.

Dus: pesthumeur? Agressieve buien, maar te fatsoenlijk om er iets mee te doen? Uitlaatklep nodig, maar geen idee waar?
Wellicht ben ik niet de enige forummer die behoefte heeft aan een topic om gewoon zonder verdere uitleg te roepen wat je dwars zit.
In this mad house we must all survive
Madrid87 schreef:
01-04-2019 10:22
Ja mam, ik wil wel met je op vakantie maar ik doe het niet. Niet vanwege het geld zoals ik als argument geef maar omdat ik mijn kat niet alleen wil laten. En ja dat kan ik je niet zeggen want dan lach je me uit en moet ik me niet zo aanstellen. Maar ja als ik met jou ga is er dus niemand om voor hem te zorgen buiten de buren die hem vorige keer ook geen eten gegeven hebben. Ik zou graag een weekje naar Griekenland gaan hoor, echt. Heel graag, maar ja ik zit daar dan toch niet lekker wetende dat mijn beest elke avond naar mij op zoek is en zich alleen voelt. Hij is nou eenmaal enorm aan me gehecht. Dus nee, we gaan niet op vakantie.
Hooguit een nachtje weg met de camper. Onder het mom van "geld gebrek" dan maar.
Ik weet in Den Haag een geweldige kattenoppas die ook knuffelt enzo!
Alle reacties Link kopieren
rosings schreef:
01-04-2019 11:52
Ik weet in Den Haag een geweldige kattenoppas die ook knuffelt enzo!
Jijzelf? :proud:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Madrid87 schreef:
01-04-2019 10:22
Ja mam, ik wil wel met je op vakantie maar ik doe het niet. Niet vanwege het geld zoals ik als argument geef maar omdat ik mijn kat niet alleen wil laten. En ja dat kan ik je niet zeggen want dan lach je me uit en moet ik me niet zo aanstellen. Maar ja als ik met jou ga is er dus niemand om voor hem te zorgen buiten de buren die hem vorige keer ook geen eten gegeven hebben. Ik zou graag een weekje naar Griekenland gaan hoor, echt. Heel graag, maar ja ik zit daar dan toch niet lekker wetende dat mijn beest elke avond naar mij op zoek is en zich alleen voelt. Hij is nou eenmaal enorm aan me gehecht. Dus nee, we gaan niet op vakantie.
Hooguit een nachtje weg met de camper. Onder het mom van "geld gebrek" dan maar.
Ik geef jouw gelijk.
Op deze manier heb je echt geen fijne vakantie, dat een ander jou uitlacht , niets van aantrekken, het is jouw kat en daar hou je van.
dianaf schreef:
01-04-2019 11:56
Jijzelf? :prijs:
Nee dat niet :)
Alle reacties Link kopieren
...
lilla wijzigde dit bericht op 01-04-2019 13:01
Reden: herkenbaar
98.40% gewijzigd
hemke schreef:
01-04-2019 12:42
Ik geef jouw gelijk.
Op deze manier heb je echt geen fijne vakantie, dat een ander jou uitlacht , niets van aantrekken, het is jouw kat en daar hou je van.
Ja dat is het inderdaad. Dat schuldgevoel blijft toch wel. Vorige keer ben ik 5 dagen weggeweest en toen zat ik echt niet lekker op vakantie, en toen was mijn moeder nog thuis om voor hem te zorgen. En ja hij kan naar buiten en ik ken een heel fijn pension waar hij heen kan maar ik wil dat gewoon niet. Ook al laat ik hem in de beste handen achter dan nog voel ik me niet lekker op vakantie. En daarom ga ik dus niet. Mijn kat is zo enorm op mij gefixeerd dat een vervangende oppas voor hem niet goed genoeg is. En voor mij dus ook niet.

Den Haag is trouwens niet onze omgeving, maar wel bedankt Rosings!
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
31-03-2019 22:13
Grrr, hoezo? Vergeten?
Hoe, in godsnaam, vergeet je een kopje onder de Nespresso te zetten? Je bent 19, doet hbo, hoe moeilijk kan het zijn om een kopje koffie te zetten?

Oh, ik vergeet ook wel eens iets? Dat klopt, maar ik was niet vergeten je werkkleding te wassen, er was namelijk geen vuile werkkleding. Tenminste niet in de wasmand, misschien wel in een van je tassen, maar daar vergeet ik bewust te zoeken. Dat is namelijk niet de afspraak.

Morgen was ik weer een donkere was, je bent gewaarschuwd.
Vanmorgen hier exact hetzelfde euvel (vergeten kopje) maar dan door een 41-jarige eeuwige doctorandus. En het was schijnbaar ook ‘een beetje mijn eigen schuld’ want als ik het opvangreservoir had geleegd dan was het niet overstroomd. Ik heb gelukkig alleen ‘de blik’ hoeven geven, zoon kopte ‘m erin met ‘Pap...serieus?!’
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
miedo schreef:
01-04-2019 09:01
Eens contact opnemen met een instantie?
Heb ook over gedacht, maar wat dan? Ik ga er van uit dat er voldoende hulpverlening op dit specifieke gezin zit. Het gaat over de moeder van een klasgenootje van één van mijn kinderen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
lemoos2 schreef:
01-04-2019 13:35
Vanmorgen hier exact hetzelfde euvel (vergeten kopje) maar dan door een 41-jarige eeuwige doctorandus. En het was schijnbaar ook ‘een beetje mijn eigen schuld’ want als ik het opvangreservoir had geleegd dan was het niet overstroomd. Ik heb gelukkig alleen ‘de blik’ hoeven geven, zoon kopte ‘m erin met ‘Pap...serieus?!’

Drink jij koffie?

Ik niet dus ik maak het kreng ook niet schoon, leeg geen opvangbakje, enzo.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 01-04-2019 20:36
1.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Waarom durf ik tegen niemand te zeggen dat ik al maanden depressief ben,zelfs niet tegen mijn man , heb al maanden medicijnen liggen (antidepressiva) maar durf ze niet in te nemen,heb jaren geleden ook al antidepressiva gehad,en daar werd ik alleen maar dik van.
Ik zie zo op tegen de bijwerkingen.
Het wordt steeds moeilijker om vrolijk te zijn.
En dit op je 55 e ,ik zou toch beter moeten weten.
Chronisch ziek en chronisch pijn patient,niet meer kunnen werken, afgekeurd en ik ben op!!
Lees je mee man?
Volgens jou moet ik niet zo zeuren,nou,ik zeur niet meer,ik hou m,n mond voortaan.

Disclaimer> het komt wel weer goed
If you don,t like whats,s being said,change the conversation
cavalier schreef:
01-04-2019 18:35
Waarom durf ik tegen niemand te zeggen dat ik al maanden depressief ben,zelfs niet tegen mijn man , heb al maanden medicijnen liggen (antidepressiva) maar durf ze niet in te nemen,heb jaren geleden ook al antidepressiva gehad,en daar werd ik alleen maar dik van.
Ik zie zo op tegen de bijwerkingen.
Het wordt steeds moeilijker om vrolijk te zijn.
En dit op je 55 e ,ik zou toch beter moeten weten.
Chronisch ziek en chronisch pijn patient,niet meer kunnen werken, afgekeurd en ik ben op!!
Lees je mee man?
Volgens jou moet ik niet zo zeuren,nou,ik zeur niet meer,ik hou m,n mond voortaan.

Disclaimer> het komt wel weer goed
:hug:
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
01-04-2019 18:27
Drink jij koffie?

Ik niet dus ik maak het kreng ook niet schoon, leeg heb opname, enzo.
Ja ik drink koffie. Maar ik vergeet dan weer niet het kopje :-D.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Meid, let op je honden i.p.v. je telefoon. Je kan geen 2 dingen tegelijk doe. En zeker niet waar een hond bij is. Bij jou zelfs 2. Het is dat ik mijn hond wel in de gaten houd, anders waren er waarschijnlijk nog ongelukken gebeurd ook.

Ow en graaslager, bedankt voor het bij shredden van mijn hond. Je ziet toch dat wij daar lopen, maar je moest echt nog een tandje harder rijden. Scheelde niet veel he. Lul :swear:
Alle reacties Link kopieren
cavalier schreef:
01-04-2019 18:35
Waarom durf ik tegen niemand te zeggen dat ik al maanden depressief ben,zelfs niet tegen mijn man , heb al maanden medicijnen liggen (antidepressiva) maar durf ze niet in te nemen,heb jaren geleden ook al antidepressiva gehad,en daar werd ik alleen maar dik van.
Ik zie zo op tegen de bijwerkingen.
Het wordt steeds moeilijker om vrolijk te zijn.
En dit op je 55 e ,ik zou toch beter moeten weten.
Chronisch ziek en chronisch pijn patient,niet meer kunnen werken, afgekeurd en ik ben op!!
Lees je mee man?
Volgens jou moet ik niet zo zeuren,nou,ik zeur niet meer,ik hou m,n mond voortaan.

Disclaimer> het komt wel weer goed
En dan baal je dat je niet eerder actie hebt ondernomen? Misschien moet je nu eens wel iets hardop gaan zeggen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik ga niet aan de slag met deze mogelijke aandachtspunten voor de prutcursus waar ik verplicht heen moet over hoe ik met mijn 'persoonlijke energie' omga.
Ik vind het geen probleem dat ik regelmatig minder dan 7 uur slaap, ik heb er maar 6 nodig.
Nee, ik vind het ook geen probleem dat ik geen stilte momenten inplan waarin mensen mij niet mogen storen. Op het moment dat ik dat doe dan komen mensen mij JUIST storen.

Weet je wat mij nu energie kost, dat ik naar deze cursus moet en dat ik daar een hele middag aan kwijt ben en die tijd kan ik niet aan andere werkzaamheden besteden, je weet wel, de werkzaamheden die daadwerkelijk belangrijk zijn.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Alle reacties Link kopieren
V1k1ng schreef:
01-04-2019 20:08
Nee, ik ga niet aan de slag met deze mogelijke aandachtspunten voor de prutcursus waar ik verplicht heen moet over hoe ik met mijn 'persoonlijke energie' omga.
Ik vind het geen probleem dat ik regelmatig minder dan 7 uur slaap, ik heb er maar 6 nodig.
Nee, ik vind het ook geen probleem dat ik geen stilte momenten inplan waarin mensen mij niet mogen storen. Op het moment dat ik dat doe dan komen mensen mij JUIST storen.

Weet je wat mij nu energie kost, dat ik naar deze cursus moet en dat ik daar een hele middag aan kwijt ben en die tijd kan ik niet aan andere werkzaamheden besteden, je weet wel, de werkzaamheden die daadwerkelijk belangrijk zijn
.
Dit is zo herkenbaar. En dan zeg je zo’n prutcursus af (‘Kijk mij eens assertief mijn prioriteiten stellen en mijzelf efficiënt en gezond managen’) en dan ben je weer geen ‘teamplayer’. En je weet gewoon dat er de zoveelste hobbydoos a.k.a. verse zzp’er met wat plagieerwerk en een presentatie staat die stikt van de fouten. Want hey, het mag natuurlijk ook niets kosten.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Gaan jullie nou serieus zeiken dat het zo druk is op de kamer? Dit is een werkvloer, logisch dat er mensen in en uit lopen als er vragen zijn.

En dan wel de deur open laten staan omdat het anders zo extreem stil is!
Dit niet tegen haar zeggen natuurlijk, nee; lekker veilig als ze er niet is.
Toen wij een baby hadden gingen jullie met mijn zus en zwager mee als hij de fles moest krijgen, want dat was een beetje zonde van jullie tijd om in een dierentuin te gaan zitten toekijken hoe onze zoon een fles kreeg,

Nu hebben zus en zwager een baby en gaan jullie toe zitten kijken hoe hij een fles krijgt, want dan kunnen jullie gelijk een bakje koffie drinken, dat is toch wel een fijn rustmomentje. Dat dit wel saai is voor jullie oudere kleinzoon, tsja, die moet maar meegaan in het ritme van de jongste.

Wat vreemd toch dat ik de conclusie trek dat er een voorkeur is voor mijn zus ten opzchte van mij. Echt zó raar, hoe kom ik er toch bij?
omdat mensen nu eenmaal kunnen veranderen van mening. Daarom!
Alle reacties Link kopieren
Doe het verdomme gewoon lekker zelf
Staat het hek open ofzo?
Alle reacties Link kopieren
ik zit in het crematorium, over doden niets dan goeds,zegt men.
Maar er wordt wat af gekletst....geen veel goeds.
zal jouw familielid maar wezen en je hoort de kletsmeiers.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
01-04-2019 22:57
Dit is zo herkenbaar. En dan zeg je zo’n prutcursus af (‘Kijk mij eens assertief mijn prioriteiten stellen en mijzelf efficiënt en gezond managen’) en dan ben je weer geen ‘teamplayer’. En je weet gewoon dat er de zoveelste hobbydoos a.k.a. verse zzp’er met wat plagieerwerk en een presentatie staat die stikt van de fouten. Want hey, het mag natuurlijk ook niets kosten.
Ik kan het niet eens afzeggen, want hij is verplicht. Maar ik heb aan geen enkele van de cursussen wat gehad, het kost me vooral veel energie. Als je als 22-jarig guppie vers van school komt kan ik me voorstellen dat je hier wel wat aan hebt. Maar ik ben bijna 35, ik ken mezelf echt wel ondertussen.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Alle reacties Link kopieren
V1k1ng schreef:
02-04-2019 14:21
Ik kan het niet eens afzeggen, want hij is verplicht. Maar ik heb aan geen enkele van de cursussen wat gehad, het kost me vooral veel energie. Als je als 22-jarig guppie vers van school komt kan ik me voorstellen dat je hier wel wat aan hebt. Maar ik ben bijna 35, ik ken mezelf echt wel ondertussen.
Het gros van de cursussen die ik moet doen, zijn nogal zinloos. Als het vaktechnisch is, dan is het vaak te simpel of te ingewikkeld, maar nooit exact dat dingetje waar je tegenaan loopt...
Gelukkig is het eten vaak wel lekker.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het erg dat Samson & Gert uit elkaar gaan :'(
Ik vind hier dingen van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven