Wat je niet hardop wilt zeggen - deel 3

05-04-2019 20:27 2998 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ook deel 2 is inmiddels (meer dan) vol, vandaar dat we onze agressie/irritatie/ongenoegen/... ongegeneerd kunnen spuien in deel 3.

Dus: pesthumeur? Agressieve buien, maar te fatsoenlijk om er iets mee te doen? Uitlaatklep nodig, maar geen idee waar?
Wellicht ben ik niet de enige forummer die behoefte heeft aan een topic om gewoon zonder verdere uitleg te roepen wat je dwars zit.
zijdehoentje wijzigde dit bericht op 05-04-2019 20:31
0.41% gewijzigd
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren
HAHAHAHA. Je kan je zoon beter leren dat JOUW familie niet altijd gelijk heeft! De andere kant telt ook. Het heeft namelijk zo goed uitgepakt voor jouw.
Relax we're all crazy, it's not a competition
tanteslankie schreef:
11-06-2019 17:52
Oh god, die achterlijke kuttekop van een bepaalde forumster maakt me echt rázend!!!!!
Me too!
Alle reacties Link kopieren
moonenz schreef:
14-06-2019 00:39
ik heb kalfje woensdagmiddag moeten laten inslapen en ik wist wel dat ik het er erg zwaar mee zou hebben om m'n lieve vriendinnetje kwijt te zijn, maar dat labiele op elk willekeurig moment een paar tranen laten ben ik niet van mezelf gewend.
Och meis, wat heftig. Afscheid nemen van een geliefd huisdier is echt zwaar en daar mag je best om huilen en gebroken zijn. Hoort bij het rouwen zoals Nuca ook al schreef. Dat heeft echt wel even tijd nodig. Heel veel sterkte met het verlies van je Kalfje :hug:
...
Alle reacties Link kopieren
:hug: Moonenz

Ik word al jaren 'slechts matig' ongesteld en ken daardoor de stress ook niet meer zo goed. Die ik vroeger had bedoel ik, lekt het niet door, kan ik deze broek wel aan deze dagen, ben ik mijn maandverband niet vergeten, hoe laat kan ik naar de wc, zit er echt geen vlek?

Nu dus wél een keer zwaar ongesteld. En zie nu dat ik een bloedvlek op mijn broek heb... dáár. Geen idee hoe lang ik daar mee gelopen heb. En of iemand het gezien heeft. Maar dan zouden ze het toch wel heel voorzichtig gezegd hebben?

:(
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloofde mijn vriendin nooit toen ze zei dat haar buren zulke harde muziek hadden en zoveel alcohol zopen.
Nu kom ik daarop terug.
Vandaag moest ik op haar kat passen en wat een lawaai zeg.Echt aso.
Kan me voorstellen dat je dan wekenlang in de zomer weg wilt!
Pfffff, het is echt niet van deze tijd om als webwinkel een retour pas na 2 weken te verwerken. En als ik dan mijn geld nog niet terug heb, beweert de klantenservicemedewerker van de chat dat de retour helemaal niet ontvangen is en de klantenservicemedewerker die ik aan de telefoon krijg dat hij wel is ontvangen. Lekker zooitje daar. Dit was de laatste keer dat ik iets bij jullie heb besteld.
Alle reacties Link kopieren
moonenz schreef:
14-06-2019 00:39
ik heb kalfje woensdagmiddag moeten laten inslapen en ik wist wel dat ik het er erg zwaar mee zou hebben om m'n lieve vriendinnetje kwijt te zijn, maar dat labiele op elk willekeurig moment een paar tranen laten ben ik niet van mezelf gewend.
Moontje :hug:
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
O mens wat ben je eng. Een mix Bree en hyacint. Ik overweeg het vivaforum te verlaten. Zo eng vind ik je
Alle reacties Link kopieren
Gisteren naar "De andere kant van Nederland" gekeken. Amper geld om te eten. Of niet zelf koken, want te duur. Maar roken kan wél. Dat snap ik dan niet.
Alle reacties Link kopieren
hondenmens schreef:
15-06-2019 11:13
Gisteren naar "De andere kant van Nederland" gekeken. Amper geld om te eten. Of niet zelf koken, want te duur. Maar roken kan wél. Dat snap ik dan niet.
Echt he, ik snap dat ook niet.
hondenmens schreef:
15-06-2019 11:13
Gisteren naar "De andere kant van Nederland" gekeken. Amper geld om te eten. Of niet zelf koken, want te duur. Maar roken kan wél. Dat snap ik dan niet.
Dat soort mensen snap ik ook niet. Dat is eigenlijk hetzelfde als mensen die willen afvallen, maar wel dagelijks die energy-troep drinken en 3 a 4 keer in de week langs MacDonalds rijden.

'Ja maar ik sport ook 2 keer in de week hoor'

:facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Kwebbeltje91 schreef:
15-06-2019 11:28
Dat soort mensen snap ik ook niet. Dat is eigenlijk hetzelfde als mensen die willen afvallen, maar wel dagelijks die energy-troep drinken en 3 a 4 keer in de week langs MacDonalds rijden.

'Ja maar ik sport ook 2 keer in de week hoor'

:facepalm:
Dit. Dat energie spul barst van de suikers. Hoewel 3 a 4 keer MacDonalds hoeft geen probleem te zijn als ze er alleen maar lángs rijden ;-D
hondenmens schreef:
15-06-2019 12:21
Dit. Dat energie spul barst van de suikers. Hoewel 3 a 4 keer MacDonalds hoeft geen probleem te zijn als ze er alleen maar lángs rijden ;-D

:rofl:
hondenmens schreef:
15-06-2019 12:21
Dit. Dat energie spul barst van de suikers. Hoewel 3 a 4 keer MacDonalds hoeft geen probleem te zijn als ze er alleen maar lángs rijden ;-D

Op de fiets.
Alle reacties Link kopieren
hondenmens schreef:
15-06-2019 11:13
Gisteren naar "De andere kant van Nederland" gekeken. Amper geld om te eten. Of niet zelf koken, want te duur. Maar roken kan wél. Dat snap ik dan niet.
Ik heb daar een interessant artikel over gelezen wat omschrijft waarom mensen die in armoede leven, vanwege hun eigen keuzes daar niet uit komen. Gaf mij wel een nieuw inzicht want het lijkt onbegrijpelijk inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat je iets heel gaafs georganiseerd hebt vanavond. En ik weet dat er nog veel meer te doen is in de stad en dat hoogstwaarschijnlijk 'iedereen' daar is. Maar ik was om 7 uur op, zat om half 9 in de trein en ik zit even in ZO'N andere vibe nu. En ik wil morgenochtend ergens heen dat ik echt heel belangrijk vindt.

Gek dat er dit weekend ineens 36 dingen tegelijk zijn. En gek dat ik vanavond gewoon lekker thuis ben. Heb sinds maanden mijn nagels weer eens gelakt en ik ga op tijd naar bed. Zo.
Je kunt méér.
ringaroundtherosie schreef:
15-06-2019 14:08
Ik heb daar een interessant artikel over gelezen wat omschrijft waarom mensen die in armoede leven, vanwege hun eigen keuzes daar niet uit komen. Gaf mij wel een nieuw inzicht want het lijkt onbegrijpelijk inderdaad.
Ik heb begrepen dat je het kan vergelijken met een te volle harde schijf.
Te veel stress en aanhoudend, daardoor van dag tot dag levend want voor de rest zijn de hersenen overbelast.
Neem je een deel van de stress weg, zoals ze in Afrika in een dorp hebben gedaan. Daar hebben ze een dorp een ik meen aantal jaren op een basisinkomen gezet, en een ander dorp dat bedrag geleend.
Dan zie je dat mensen lange termijn oplossingen gaan zoeken (meesten kochten een fiets bijvoorbeeld) en de sfeer rustiger en vreedzamer wordt.
Bijna niemand, behalve een persoon, kocht heel gekke dingen. Die ene persoon had oa een tv gekocht en was er zielsgelukkig mee.
De rest van het dorp vond dat heel gek.
Heel interessant artikel was dat.
Alle reacties Link kopieren
Ik verveel me helemaal hélemaal te pletter, ik wil zo'n Saskia de Noort vriendenclubje die ieder weekend gezellig met elkaar gaan dineren.
.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn dagen dat een kaasplankje lekkerder is dan seks.
En bij gebrek aan t 2e voldoet t 1e ook.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
15-06-2019 22:17
Ik heb begrepen dat je het kan vergelijken met een te volle harde schijf.
Te veel stress en aanhoudend, daardoor van dag tot dag levend want voor de rest zijn de hersenen overbelast.
Neem je een deel van de stress weg, zoals ze in Afrika in een dorp hebben gedaan. Daar hebben ze een dorp een ik meen aantal jaren op een basisinkomen gezet, en een ander dorp dat bedrag geleend.
Dan zie je dat mensen lange termijn oplossingen gaan zoeken (meesten kochten een fiets bijvoorbeeld) en de sfeer rustiger en vreedzamer wordt.
Bijna niemand, behalve een persoon, kocht heel gekke dingen. Die ene persoon had oa een tv gekocht en was er zielsgelukkig mee.
De rest van het dorp vond dat heel gek.
Heel interessant artikel was dat.
Ja precies, dat zal hetzelfde artikel zijn geweest. En dat mensen die vanwege de aanhoudende stress van dag tot dag leven, dus een financiële meevaller ook niet gebruiken voor de lange termijn (sparen, reparatie laten uitvoeren, schuld aflossen) maar zichzelf belonen (nieuwe tv, tattoo) want dat hebben ze wel verdiend met al die stress.
Alle reacties Link kopieren
ringaroundtherosie schreef:
16-06-2019 12:16
Ja precies, dat zal hetzelfde artikel zijn geweest. En dat mensen die vanwege de aanhoudende stress van dag tot dag leven, dus een financiële meevaller ook niet gebruiken voor de lange termijn (sparen, reparatie laten uitvoeren, schuld aflossen) maar zichzelf belonen (nieuwe tv, tattoo) want dat hebben ze wel verdiend met al die stress.
En daarbij komt dat door de geldstress gezonde voeding of überhaupt voldoende voeding vaak niet te realiseren is. Als jij geen (goede) brandstof naar je hersenen krijgt wordt het maken van goede keuzes steeds moeilijker. En daarbij vinden veel mensen dat ze "beloond" mogen worden want ze hebben het op andere gebieden al zwaar zat. Voor veel mensen niet te begrijpen. Maar als je je erin verdiept wordt het begrijpelijker. We hebben allemaal weleens een lastige maand. Maar stel dat die maand geen maand duurt, maar jaren en jaren... dan wil je weleens wat leuks doen of wat lekkers kopen en dan maak je snel de verkeerde keuze waardoor de ellende groter wordt. Maar dat is wel te vergelijken met een puberend brein. Die kan ook niet alle, voor ons, logische gevolgen overzien.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Ga je nu werkelijk zeggen dat je op budget leeft maar het enige wat je koopt is troep en dure merken cola/chips/.... ?
Je zou toch ietsje slimmer moeten zijn met ermee om te gaan...

VERTEL ook ineens dat je geen X aantal euro wil spenderen zodat ik er ook op kan toezien ipv alles te scannen, en dan ga je schaapachtig kijken en vervolgens de helft terug aan me geven om te annuleren (duurt enorm lang om te annuleren !)
Zet alles op de band in volgorde van belangrijk tot niet belangrijk misschien, geef aan dat je bv enkel maar 30 euro bijhebt en wanneer ik bijna aan 30 kom, zal ik het zeggen. ik kan misschien de rest op de band bekijken en nadenken met je. " hey, dat brood van 72 cent kan er nog bij als je wilt..."
Alle reacties Link kopieren
ToastAbrikoos schreef:
16-06-2019 12:33
Ga je nu werkelijk zeggen dat je op budget leeft maar het enige wat je koopt is troep en dure merken cola/chips/.... ?
Je zou toch ietsje slimmer moeten zijn met ermee om te gaan...

VERTEL ook ineens dat je geen X aantal euro wil spenderen zodat ik er ook op kan toezien ipv alles te scannen, en dan ga je schaapachtig kijken en vervolgens de helft terug aan me geven om te annuleren (duurt enorm lang om te annuleren !)
Zet alles op de band in volgorde van belangrijk tot niet belangrijk misschien, geef aan dat je bv enkel maar 30 euro bijhebt en wanneer ik bijna aan 30 kom, zal ik het zeggen. ik kan misschien de rest op de band bekijken en nadenken met je. " hey, dat brood van 72 cent kan er nog bij als je wilt..."
Kan ik hieruit opmaken dat je achter de kassa werkt?
Dan maakt het toch niet uit dat je scant om het vervolgens af te rekenen of scant om te annuleren? Het is vervelend voor hen die erachter staan te wachten (Heb ik ook weinig geduld voor dus ik neem altijd een zelfscanner) maar voor de caissière maakt het toch niet uit? Je werkt van 9.00-17.00 uur dus of je nu die tijd besteed aan scannen voor afrekenen of annuleren maakt toch niks uit? Of zie ik dat verkeerd?
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Kia•Ora schreef:
16-06-2019 12:44
Kan ik hieruit opmaken dat je achter de kassa werkt?
Dan maakt het toch niet uit dat je scant om het vervolgens af te rekenen of scant om te annuleren? Het is vervelend voor hen die erachter staan te wachten (Heb ik ook weinig geduld voor dus ik neem altijd een zelfscanner) maar voor de caissière maakt het toch niet uit? Je werkt van 9.00-17.00 uur dus of je nu die tijd besteed aan scannen voor afrekenen of annuleren maakt toch niks uit? Of zie ik dat verkeerd?
Ik heb er zelf ook weinig geduld voor zoiets maar dan zit je ook vast aan de kassa om te scannen. Tuurlijk is het mijn job maar je kan een job makkelijker of moeilijker maken... (of in dit geval, langer laten duren of korter)
Oftewel scan ik zoals gewoonlijk, oftewel is het de klant die moet zoeken wat ze wel/niet mee wil en beginnen we eraan.
2 á 3 items kan ik zelf annuleren maximum. en als ze meerdere eraf willen halen is het manager erbij roepen. Manager komt over 5 minuten langs, iedereen zuchten, de klant staat al met haar geld te zwaaien terwijl er nog nauwelijks iets is gebeurd en dan begint het zoeken in de lijst wat ze niet meer wilt, scan, badge inscannen, intypen en herhaal tot de 12 andere items eraf zijn gehaald.

Ik werk graag door, ik wacht ook niet graag op iets wat in mijn ogen, vermeden kon worden. Het is niet efficiënt om alles te scannen en te annuleren terwijl het vermeden kon worden door gewoon te zeggen: "Ik heb maar 30 euro bij me, kan je daar rekening mee houden?"
(tenzij de klant geen nederlands kan)
Alle reacties Link kopieren
ToastAbrikoos schreef:
16-06-2019 14:18
Ik heb er zelf ook weinig geduld voor zoiets maar dan zit je ook vast aan de kassa om te scannen. Tuurlijk is het mijn job maar je kan een job makkelijker of moeilijker maken... (of in dit geval, langer laten duren of korter)
Oftewel scan ik zoals gewoonlijk, oftewel is het de klant die moet zoeken wat ze wel/niet mee wil en beginnen we eraan.
2 á 3 items kan ik zelf annuleren maximum. en als ze meerdere eraf willen halen is het manager erbij roepen. Manager komt over 5 minuten langs, iedereen zuchten, de klant staat al met haar geld te zwaaien terwijl er nog nauwelijks iets is gebeurd en dan begint het zoeken in de lijst wat ze niet meer wilt, scan, badge inscannen, intypen en herhaal tot de 12 andere items eraf zijn gehaald.

Ik werk graag door, ik wacht ook niet graag op iets wat in mijn ogen, vermeden kon worden. Het is niet efficiënt om alles te scannen en te annuleren terwijl het vermeden kon worden door gewoon te zeggen: "Ik heb maar 30 euro bij me, kan je daar rekening mee houden?"
(tenzij de klant geen nederlands kan)
Tja, ik zou het heel naar vinden als jij degene voor mij zo zou benaderen en dit bespreken met jouw meerdere. Je kent de reden er niet achter... En arme mensen (lees even het Olcay fatshaming topic, de laatste paar pagina's) kunnen niet altijd logisch nadenken (en dat geldt trouwens ook voor mensen met normaal of hoog inkomen). Het is al rot genoeg dat iemand (nog) maar dertig euro heeft. Je kunt het ook rot voor iemand vinden en helpen ipv je eraan ergeren.
Stond laatst te wachten op koffie en de man voor me lukte het niet zijn kopje koffie af te rekenen, de kassadame was heel lief waardoor hij het vertrouwen had om muntjes te gaan zoeken in zijn tasje, want niet genoeg op zijn rekening staan. Vond het zo sneu dat die man zijn kopje koffie niet kon betalen dat ik met een blik naar de kassadame zijn koffie heb betaald. Je kunt ook lief zijn voor elkaar en de rust nemen. Jij werkt toch tot x tijd ipv op het aantal klanten. Ik snap nog steeds niet wat nu het probleem is. Dan ergeren die anderen zich er maar aan, jij kunt er niks aan doen dat zij moeten wachten. En als zij je daardoor onvriendelijk benaderen zeg je er iets van.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven